Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ik reed zowieso een 126-127 op teller en dit komt op een 121km/H GPS snelheid uit. ik reed te snel en daarmee punt uit. in belgie geven ze u zowieso ook al een tolerantie van minsens 6km/H en ik meen altijd geweten te hebben dat dit ter compensatie is van een eventuele meetfout.

    nu ben ik vrijwel zeker dat ik 121-122km/H reed en in het ergste geval 124km/H zoals ze na correctie doorsturen. die 132 'gemeten' is onmogelijk of mijn gps speelt ook met mijn voeten. ik wacht gewoon ff af hier om te zien of er nog mensen met dezelfde flitspaal problemen krijgen. als die namelijk 6-8km/H foutmeet zullen er nog wel op de foto staan.
    E17 vorige week richting kortrijk. vaste flitspaal volgens mij (straat verlichting was uit dus geen idee wat mij geflitst had)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
      Dat geldt volgens mij niet als bewijs, uw snelheid op een dash cam. Toch niet qua snelheid. Want die is niet geijkt.
      Dat is de snelheid zoals bij gps, want komt van de gps sensor.

      En dat weten ze bij de politie ook, want soms schrijven ze zelfs boetes uit volgens snelheid gemeten op gps (bij voertuigen die geen geeikte teller hebben)
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Dat is de snelheid zoals bij gps, want komt van de gps sensor.

        En dat weten ze bij de politie ook, want soms schrijven ze zelfs boetes uit volgens snelheid gemeten op gps (bij voertuigen die geen geeikte teller hebben)
        Ja, maar wat ze bij de politie doen dat mag je niet vergelijken met jezelf. Volgens mij geldt dit niet als bewijs. Al zullen sommige 'experten' hier op het forum dat wel weten.

        Comment


        • Het is allersinds meer bewijs dan wanneer je gewoon gaat protesteren, want dan is het woord tegen woord.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

          Comment


          • die 'rechtzaak' wil ik wel eens volgen. denk dat we dan nog gaan lachen.
            Op mijn job werken wij met gps toestellen met centimeter nauwkeurigheid, en veel betere berekeningen dan eender welke auto gps. Bij enkele testen daarvan heb ik toch al verschillen kunnen zien tot 7km/h tussen het dure toestel en de autogps. maw ga er niet altijd van uit dat die perfect je snelheid geeft. (in meeste gevallen is het verschil wel bijna verwaarloosbaar)

            Comment


            • Mijn cruisecontrol staat meestal op 128km/u. Nog nooit geflitst.
              Meestal trek ik die regel ook door voor andere snelheidszone's.
              50 = 56km/u
              70 = 77km/u
              (Niet dat ik in die zone's veel CC opzet, maar op bepaalde stukken wel. Gezien je anders verstrooid snel té hard rijdt.)

              Comment


              • gps in de auto heeft ongeveer een nauwkeuringheid van 24meter.
                vanap u lokatie kan u gps dus denken dat je 24meter verder zit, of 24meter terug. dit geeft al 50meter verschil.
                daarmee kan je dus onmogelijk een exacte snelheid bepalen.
                .

                als de politie u 1km achtervolgt met gps, en de gps berekent daar dan een gemiddelde snelheid van (het aantal seconden dat je erover deed om die 1km af te leggen), dan is die 50meter meetfout al verwaarloosbaar.
                immers als 1min hebt gereden voor 1km rijd je 60km/uur
                als je 1min hebt gereden voor 1km en 25meter, dan reed je 61,5km/h.
                in bebouwde kom reed je dus zowieso te snel.
                ze gaan u niet beboeten omdat ge op hunnen GPS 51 reed in bebouwde kom, maar wel als je +80deed

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                  die 'rechtzaak' wil ik wel eens volgen. denk dat we dan nog gaan lachen.
                  Op mijn job werken wij met gps toestellen met centimeter nauwkeurigheid, en veel betere berekeningen dan eender welke auto gps. Bij enkele testen daarvan heb ik toch al verschillen kunnen zien tot 7km/h tussen het dure toestel en de autogps. maw ga er niet altijd van uit dat die perfect je snelheid geeft. (in meeste gevallen is het verschil wel bijna verwaarloosbaar)
                  Wie zegt er dat het tot een "rechtzaak" moet komen??

                  Trouwens, u eigen materiaal mag zo nauwkeurig zijn als je wilt, je bent noch altijd afhankelijk van de Amerikaanse satellieten. Dus zekerheid over die "tot op de cm" heb je nooit.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                    Mijn cruisecontrol staat meestal op 128km/u. Nog nooit geflitst.
                    Meestal trek ik die regel ook door voor andere snelheidszone's.
                    50 = 56km/u
                    70 = 77km/u
                    (Niet dat ik in die zone's veel CC opzet, maar op bepaalde stukken wel. Gezien je anders verstrooid snel té hard rijdt.)
                    Dat moet ik zelfs niet eens doen, als ik 124 km/h op de teller heb dan is dat op mijn gps al 120 à 121 km/h.

                    Nu ja, bij sommige auto's is dat verschil dus kleiner dan bij andere.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      gps in de auto heeft ongeveer een nauwkeuringheid van 24meter.
                      vanap u lokatie kan u gps dus denken dat je 24meter verder zit, of 24meter terug. dit geeft al 50meter verschil.
                      daarmee kan je dus onmogelijk een exacte snelheid bepalen.
                      .

                      als de politie u 1km achtervolgt met gps, en de gps berekent daar dan een gemiddelde snelheid van (het aantal seconden dat je erover deed om die 1km af te leggen), dan is die 50meter meetfout al verwaarloosbaar.
                      immers als 1min hebt gereden voor 1km rijd je 60km/uur
                      als je 1min hebt gereden voor 1km en 25meter, dan reed je 61,5km/h.
                      in bebouwde kom reed je dus zowieso te snel.
                      ze gaan u niet beboeten omdat ge op hunnen GPS 51 reed in bebouwde kom, maar wel als je +80deed
                      Ja ik weet dat een gps niet 100% nauwkeurig is, en toch.

                      Ik heb een simpel toestelletje van de Lidl en dat wijst mij altijd perfect de weg!
                      Als het toestel zegt u bestemming ligt aan de linkerkant, dan ligt die daar ook en geen paar meter verder.

                      Ik ken ook verschillende mensen die dat totaal niet hebben, want de meeste mensen die op onze straat iemand moeten hebben, die worden door de gps tot op de veldbaantjes hier wat hoger gestuurd.


                      Maar daarover ging het hier niet he.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Dat moet ik zelfs niet eens doen, als ik 124 km/h op de teller heb dan is dat op mijn gps al 120 à 121 km/h.

                        Nu ja, bij sommige auto's is dat verschil dus kleiner dan bij andere.
                        Ik spreek over Benz en VW
                        Ik volg het soms eens wat op via de coyote en op die CC snelheden zit ik altijd mooi op de toegelaten snelheid.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                          ik reed zowieso een 126-127 op teller en dit komt op een 121km/H GPS snelheid uit. ik reed te snel en daarmee punt uit. in belgie geven ze u zowieso ook al een tolerantie van minsens 6km/H en ik meen altijd geweten te hebben dat dit ter compensatie is van een eventuele meetfout.

                          nu ben ik vrijwel zeker dat ik 121-122km/H reed en in het ergste geval 124km/H zoals ze na correctie doorsturen. die 132 'gemeten' is onmogelijk of mijn gps speelt ook met mijn voeten. ik wacht gewoon ff af hier om te zien of er nog mensen met dezelfde flitspaal problemen krijgen. als die namelijk 6-8km/H foutmeet zullen er nog wel op de foto staan.
                          E17 vorige week richting kortrijk. vaste flitspaal volgens mij (straat verlichting was uit dus geen idee wat mij geflitst had)
                          Da's echt wel vreemd. Maar dan moet dat daar die dag of avond toch geregeld een geflits geweest zijn als die paal niet correct aan het meten was?

                          Was het de paal ter hoogte van de Pinte?

                          Comment


                          • aan kmpaal 45 naar schijnt. ben nog niet gaan kijken waar dat is.

                            ik reed een 126-127 als ik geflitst ben. met afwijking eraf dus effectief 121.
                            de flitser flitste mij aan 132, met correctie een 124. dus enkel mensen die effectief harder gingen dan 117-118km/H zouden kunnen geflitst zijn (voor de meeste dus vanaf een 124 op CC).
                            er reed een auto op het middenvak achter mij, daar heb ik de flits niet zien afgaan (reed dezelfde snelheid als ik, ne middenvakrijder). die had natuurlijk wel een 30-50meter om te remmen toen hij de flits zag afgaan.

                            t punt blijft, ik reed te snel. of da nu 1 of 4km/h teveel was, de flits gaat af. met de firmawagen ben ik ook al geflitst geweest met de CC op 126km/H. 100den flitsers zo voorbij gereden en nooit afgegaan, en die in melden flitste mij (sindsdien daar altijd de CC afzetten voor die flitser). was 71km/H. nuja, de CC versneld en vertraagd soms een beetje hé, die rijd niet altijd stabiel. ik zal pech gehad hebben dat hij daar net versnelde en vlak voor het flitsen pas merkte om gas terug te nemen. toen stond er ook iets van 77km/h gemeten, effectief 71km/H na correctie.

                            dat zou dus zeggen dat die flitstoestellen dus flitsen op de snelheid van uwe CC (die al x km/h afwijkt tov effectief).
                            ik ga de boete ook gewoon betalen, ik vermoede van in begin al dat ik 1km/H te snel zou gegaan hebben.

                            ik vermeld het hele gebeuren hier, moesten er ineens mensen afkomen: ik ben geflitst op de E17 op dag xx/xx/xxxx en reed exact 120km/h. dan is er misschien een reden om toch verder te gaan. bij die personen is het misschien wel onterecht

                            Comment


                            • Heb niet alles gelezen, maar is toch vreemd.
                              Nu is het wel zo dat er enkele weken/maanden geleden een gelijksoortig "probleem" was met de flitspaal op de E19 juist voor de Craeybeckxtunnel.
                              Weet niet meer wie het hier was maar melde ook dat hij geflits was bij -120km. Enkele dagen later hadden we daar zelf ook prijs met de cc op 124. Dat kan dus niet!
                              Ik heb er ook nooit iets van binnen gekregen. Weet niet of dit bij, hij die (weet echt niet meer wie het was) dat gemeld had ook zo was.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Gisteren toevallig een kennis tegen gekomen die verkeersdeskundige is.

                                Dit onderwerp kwam toen ter sprake en hij vertelde mij dat er van alle flitspalen in België minder dan 10% een geldig ijkingsrapport hebben. Ze vegen d'r gewoon hun voeten aan omdat de meeste mensen met een boete daar toch niet naar vragen.

                                Nu zouden de palen die niet in orde zijn meestal wel een afwijking hebben ten voordele van ons en dus pas bij een hogere snelheid gaan flitsen, maar er zijn er dus ook die bij een te lage snelheid flitsen.

                                Daarom word er door verkeersdeskundigen, verschillende politiekers en automobilisten organistaies ook op gehamerd dat ze standaard een afschrift van de ijkingsrapporten zouden moeten meesturen met de boete, maar om duidelijke redenen zal dat niet snel gebeuren.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • bij mijn PV staat er ook het ijkingsnr bij en dit is geldig tot 2015 dacht ik. zouden ze daar dan echt valse gegevens op zetten?

                                  Comment


                                  • Daarnet reed ik in Deurne (Bisschoppenhoflaan) achter 2 enorm smerige wagens. Zelfs de nummerplaten waren amper te lezen. Opvallend was dat ze beiden een hele lange metalen antenne hadden. Het ging over een donkere VW Touran en een donkere Volvo (ben het type vergeten... S40?). De volvo had een nummerplaat die met YYK begon. De ruiten waren bij beide wagens achteraan geblindeerd maar mijn echtgenote was vrij zeker dat er politiemannen compleet in een zwart pak in de wagens zaten. Na een paar 100 meter stopten ze beiden aan de kant van de weg.

                                    Heeft er iemand meer info over deze wagens?
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

                                    BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017


                                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                      bij mijn PV staat er ook het ijkingsnr bij en dit is geldig tot 2015 dacht ik. zouden ze daar dan echt valse gegevens op zetten?
                                      Ik mag hopen van niet, die mannen moeten immers het goede voorbeeld geven.
                                      Anderzijds zou het mij niet verbazen, bij de flikken denk ze toch dat ze alles mogen.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Stel: je rijdt op een tweevaksbaan en naast je komt een wagen (te snel) aanrijden net ter hoogte van een flitspaal, waardoor die afgaat en je beide op de foto staat. Hoe onderscheidt men op de foto welke wagen de snelheidsovertreder is?
                                        Soms zie je ter hoogte van een flitspaal op ieder vak van die lussen in het rijvak aangebracht (niet aan een kruispunt). Misschien op die manier, nl. de wagen die er net over reed?

                                        Comment


                                        • Worden er geen 2 foto's getrokken?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X