Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Stel: je rijdt op een tweevaksbaan en naast je komt een wagen (te snel) aanrijden net ter hoogte van een flitspaal, waardoor die afgaat en je beide op de foto staat. Hoe onderscheidt men op de foto welke wagen de snelheidsovertreder is?
    Soms zie je ter hoogte van een flitspaal op ieder vak van die lussen in het rijvak aangebracht (niet aan een kruispunt). Misschien op die manier, nl. de wagen die er net over reed?
    Voor zover ik mij nog iets van mijn fysica (golven en trillingen) herinner, kunnen ze de stralingsbundel die een flitspaal continue uitzendt gemakkelijk richten op 2 banen. Wanneer je voorbijrijdt weerkaatst de radargolf en daardoor wijzig je de frequentie van die golf. Deze wordt met en verschillende frequentie teruggezonden en daardoor weet de camera hoe snel je rijdt. Van welk rijvak het komt weten ze adhv de hoek waarmee de radargolf teruggekaatst wordt.
    Het heeft ook te maken met het doppler-effect. De grootte van de frequentiewijziging is afhankelijk van hoe snel het voertuig rijdt.

In leuven op de ring zie je soms ook een serie lijntjes op elk rijvak getekend, adhv de snelheid weten ze ook waar de auto zich zou moeten bevinden op de lijntjes (hulpmiddel).

Sent from my HTC One using Tapatalk
    Last edited by Brebelco; 05/01/2014, 12:58.
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• ....en in geval van twijfel wordt er normaal geen PV opgesteld dus als er twee voertuigen opstaan en ze kunnen niet met zekerheid zeggen wie wat reed normaal geen PV.
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Mij hebben ze juist liggen gehad net voor de parking in Peutie. Flitser in de middenberm richting Antwerpen.
        Coyote gaf melding 1 seconde na dat ik geflitst was :-/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
          Mij hebben ze juist liggen gehad net voor de parking in Peutie. Flitser in de middenberm richting Antwerpen.
          Coyote gaf melding 1 seconde na dat ik geflitst was :-/
          Was waarschijnlijk zo'n vuilbak, heb ze daar al vaker zien staan, hun camionette staat dan op de parking zelf.

Vreemd dat de coyote het nadien aangaf...

Sent from my HTC One using Tapatalk

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Trouwens, u eigen materiaal mag zo nauwkeurig zijn als je wilt, je bent noch altijd afhankelijk van de Amerikaanse satellieten. Dus zekerheid over die "tot op de cm" heb je nooit.
            De fout van de amerikanen wordt in onze toestel compleet weggewerkt. Dit aan de hand van gekende punten en meerder correcties per seconde. Zelfs op zee gaan we naar nauwkeurigheden van paar cm zowel in X,Y als Z waarde. maar dat is hier compleet naast de kwestie eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
              De fout van de amerikanen wordt in onze toestel compleet weggewerkt. Dit aan de hand van gekende punten en meerder correcties per seconde. Zelfs op zee gaan we naar nauwkeurigheden van paar cm zowel in X,Y als Z waarde. maar dat is hier compleet naast de kwestie eigenlijk
              Klopt!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                Zelfs op zee gaan we naar nauwkeurigheden van paar cm zowel in X,Y als Z waarde.
                =DP!!!
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Zo'n mobiele flitspaal of flitsvoertuig kan vrij eenvoudig 2 of 3 rijvakken bestrijken. Er is geen onderscheid mogelijk tussen 1°ste of 2°de rijvak, al hetgeen in de radarbundel terugkomt wordt gemeten. Om die reden worden er regelmatig foto's en metingen verworpen, omdat er bv. 2 voertuigen opstaan. Zo'n radar detecteert wel de rijrichting, die detectie gebeurd electronisch aan de hand van het teruggekaatste signaal. Als het voertuig van de radar weg aan het rijden is, is de 'faseverschuiving' positief, als het voertuig naar de radar toe gaat rijden, is de faseverschuiving negatief. t'Is zoals spanning meten met een multimeter, je neemt de rode en de zwarte pennen, zet ze op je batterij, en als er + voorstaat weet je zeker dat + de positieve is, staat er - , dan weet je dat de polariteit omgekeerd ligt.
                  Vaste flitspalen, of de RoodLichtCamera's, die hebben lussen, en daarmee is het perfect mogelijk om te detecteren op welk rijvak de overtreding begaan is, ook al staan er 2 voertuigen op de foto.

Comment

• op 14/12 geflitst aan de kennedy tegen 102 km/h (gecorrigeerd 95km/h). Ik ben er 100% zeker van dat de borden op 100 km/h stonden en toch staat er in het pv max. snelheid 70km/h. Is er een manier om de stand van de borden te achterhalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk Berichten
                      op 14/12 geflitst aan de kennedy tegen 102 km/h (gecorrigeerd 95km/h). Ik ben er 100% zeker van dat de borden op 100 km/h stonden en toch staat er in het pv max. snelheid 70km/h. Is er een manier om de stand van de borden te achterhalen?
                      dashboard camera kopen

Comment

• Dat kan handig zijn, maar dan moet je ook nog eens de beelden bewaren.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Trekt men eigenlijk nog een correctie af als je in een trajectcontrole rijdt? Ja toch? CC op 125 (122 reëel op mijn break) is toch niet flitsbaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Trekt men eigenlijk nog een correctie af als je in een trajectcontrole rijdt? Ja toch? CC op 125 (122 reëel op mijn break) is toch niet flitsbaar?
                            Ik dacht dat er ook een correctie werd afgetrokken maar minder dan bij een gewone flitspaal.
                            Ik rij meestal tegen 125-127 op teller door de trajectcontrole en heb nog nooit iets gekregen van boete of dergelijke.

Bekijk

Comment

• flitsnav (of GPS) en 121 max aanhouden, dan krijg ik geen boete
                              op E17 ben ik voorzichtig aan het testen, 93 op GPS en geen boete gekregen
                              maar je weet natuurlijk nooit of ze actief zijn de toestellen !!! is algemeen geweten dat ze niet 24/24 werken op 90 !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Trekt men eigenlijk nog een correctie af als je in een trajectcontrole rijdt? Ja toch? CC op 125 (122 reëel op mijn break) is toch niet flitsbaar?
                                Er is inderdaad nog altijd een correctie, maar of die even hoog is als een flitscamera, weet ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                  Zo'n mobiele flitspaal of flitsvoertuig kan vrij eenvoudig 2 of 3 rijvakken bestrijken. Er is geen onderscheid mogelijk tussen 1°ste of 2°de rijvak, al hetgeen in de radarbundel terugkomt wordt gemeten. Om die reden worden er regelmatig foto's en metingen verworpen, omdat er bv. 2 voertuigen opstaan. Zo'n radar detecteert wel de rijrichting, die detectie gebeurd electronisch aan de hand van het teruggekaatste signaal. Als het voertuig van de radar weg aan het rijden is, is de 'faseverschuiving' positief, als het voertuig naar de radar toe gaat rijden, is de faseverschuiving negatief. t'Is zoals spanning meten met een multimeter, je neemt de rode en de zwarte pennen, zet ze op je batterij, en als er + voorstaat weet je zeker dat + de positieve is, staat er - , dan weet je dat de polariteit omgekeerd ligt.
                                  Vaste flitspalen, of de RoodLichtCamera's, die hebben lussen, en daarmee is het perfect mogelijk om te detecteren op welk rijvak de overtreding begaan is, ook al staan er 2 voertuigen op de foto.
                                  Niet iedere lus in het wegdek is om te controleren? Soms zie je een enkele lus, is dat niet om aan het rood licht te melden of er een auto staat aan het rood licht?

Comment

Niet iedere lus in het wegdek is om te controleren? Soms zie je een enkele lus, is dat niet om aan het rood licht te melden of er een auto staat aan het rood licht?
                                    Ik dacht dat die kleine 'camera'tjes' die je soms boven de lichten hangen daarvoor dienden?
                                    misschien zijn die lussen een nieuwere technologie of dienen die camera's voor iets anders (vaak zit er zo een (infra)rood lichtje op.

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                      Ik dacht dat die kleine 'camera'tjes' die je soms boven de lichten hangen daarvoor dienden?
                                      misschien zijn die lussen een nieuwere technologie of dienen die camera's voor iets anders (vaak zit er zo een (infra)rood lichtje op.
                                      Juist, maar die cameraatjes zie je ook niet overal.

Op 1 kruispunt heb ik eens een grote lus gezien die twee vakken bestreek, en was er ook maar 1. Voor een roodlicht camera heb je normaal 2 lussen, dus daar kon die niet voor zijn veronderstel ik.

Comment

Juist, maar die cameraatjes zie je ook niet overal.

Op 1 kruispunt heb ik eens een grote lus gezien die twee vakken bestreek, en was er ook maar 1. Voor een roodlicht camera heb je normaal 2 lussen, dus daar kon die niet voor zijn veronderstel ik.
                                        Misschien hebben ze dat deel gewoon eens heraangelegd? Vandaar de voegen?
                                        Ben anders ook wel benieuwd voor wat die lussen zouden zijn als ze niet voor flitsers zijn.

Bekijk

Comment

• Tel-lussen?
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
                                          X