Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
    Op zich kan ik er dan ook mee leven, maar ze mogen toch wat realistischer zijn. Je mag daar op de A27 (waar het 5 rijstroken zijn) tussen 19u en 6u 130, anders is het 100. Waarom dan niet in het weekend heel de dag 130?

Ik heb een vrij kleine tellerafwijking, dus reken maar dat 150 op teller een 148 in het echt is. Daar de marge af zal toch zeker 140 zijn vermoed ik. En volgens http://www.wegcode.be/boeteberekening zal ik toch rond € 100 komen.
    Bij een recente BMW mag je op die snelheid rekenen op 4-5km teveel. Dus 150 teller is 145 realiteit. Dat zijn toch mijn bevindingen.

Onder de 100 bedraagt mijn tellerafwijking een 1-2 tal km/h.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Ik heb een vrij kleine tellerafwijking, dus reken maar dat 150 op teller een 148 in het echt is. Daar de marge af zal toch zeker 140 zijn vermoed ik. En volgens http://www.wegcode.be/boeteberekening zal ik toch rond € 100 komen.
      Wel bij mij was de gemeten snelheid 142 km/u (vrij grote tellerafwijking dus), na correctie 133 km/u.
      Als ge inderdaad met een kleine afwijking zit, zal je gelijk hebben ivm uw €100.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Bij een recente BMW mag je op die snelheid rekenen op 4-5km teveel. Dus 150 teller is 145 realiteit. Dat zijn toch mijn bevindingen.

Onder de 100 bedraagt mijn tellerafwijking een 1-2 tal km/h.
        Zoals hierboven al aangehaald, zat er bij mij maar liefst 8 km/u verschil op.
        Bij mijn 7 jaar oudere E46 nu, is het verschil een pak kleiner. Snelheid op de GPS is zo goed als hetzelfde op de teller, terwijl het verschil met de E81 vroeger veel groter was.

Comment

• Ik zal het weten te zeggen als ik de boete ontvang

Comment

• o))) Flits Part III o)))

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
            Nee jong, da's €65. Ik was onlangs nog geflitst aan 150 wanneer de CC op stond, en was maar €65
            In België kan je dan beter 147 rijden op de teller dan 132 want de boete is hetzelfde

Als 150 neerkomt op 65 euro wil dat zeggen dat je 3 km te snel reed voor de min boete, dus 147 op de teller = 50 euro, dat is sneller dan ik dacht. Bij mij (bij weinig verkeer) CC op 143-145.

Ik durf dat zelf veiliger te vinden dan 120, zeker s nachts. Sneller = minder kans om in slaap te vallen. In sommige landen is de snelheidslimiet ook 140
            Last edited by germinal; 23/07/2014, 10:41.
            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
            current : BMW 330D F30

Comment

• vroeger was het 50€ voor de eerste 10km/h te snel en dan 5€/km dat je erboven zit.
              150km/h op CC, als uwe teller correct is, dan gaat er na correctie van de flitspaal nog een 141km/h gerekent worden (6% van 150km/h is 9km/h eraf).
              130km/h is 50€ + 11km/h erboven x 5€ = 105€ boete.

147km/h of 132 is wel degelijk een groot verschil. na correctie is 121km/h of 130km/h wel hetzelfde, namelijk 50€. tussen 147 en 132 zit 15km/h en ga je MINSTENS al 25€ verschil hebben in boete.

hoe slechter uwe auto nu is (meetfout), hoe minder de boete wordt. zo heb ik mijn golf teller al aangepast en wijkt die niet meer dan 3km/h af met de weergegeven snelheid.

Comment

• Bij mij is 131 op de teller geen boete. (131 teller = 127 effectief - correctie = net 120) met andere woorden boete van 132 teller en 143 teller is de afwijking iets groter waardoor je aan de maximum zit van de eerste 10 km/u te snel.. 147 teller zou dan
                Inderdaad 75 euro boete zijn en 150 90 euro

Om een lang verhaal kort te maken 132 km/u levert U 50 euro boete op en 143 km/u ook
                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                current : BMW 330D F30

Comment

• Op de E314 ter hoogte van de windmolens nabij afrit Halen staat in beide richtingen een paal (lager dan een gewone flitspaal) met daarop twee camera's (die elk 1 vak lijken te bestrijken), alsook een bolcamera.

Weet iemand waar die precies voor dienen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Op de E314 ter hoogte van de windmolens nabij afrit Halen staat in beide richtingen een paal (lager dan een gewone flitspaal) met daarop twee camera's (die elk 1 vak lijken te bestrijken), alsook een bolcamera.

Weet iemand waar die precies voor dienen?
                    Als ik me niet vergis zijn dat gewoon verkeerscamera's van wegen en verkeer die de drukte op de baan in het oog houden.

Comment

• De federale wegpolitie gaat van maandag tot zondag intensievere snelheidscontroles doorvoeren op de snelwegen en nationale autowegen. De actie kadert in een Europese operatie, die door Tispol, de vereniging van de Europese verkeerspolitiediensten, wordt gecoördineerd.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ontroles.dhtml

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                        De federale wegpolitie gaat van maandag tot zondag intensievere snelheidscontroles doorvoeren op de snelwegen en nationale autowegen. De actie kadert in een Europese operatie, die door Tispol, de vereniging van de Europese verkeerspolitiediensten, wordt gecoördineerd.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ontroles.dhtml
                        Weeral?!
                        Laat ze liever de wegen herstellen, ge kunt tegenwoordig toch niet meer te rap rijden.

Comment

• Ze hadden toch geen geld meer voor acties?

Comment

• Kom ik nu zo een wegenwerkenpaal tegen in een dorpke met 40huizen en 420m zone50....hopelijk geen rechtbank! Echt een gemene rotstreek iedereen rijdt hier al 20jaar 90 want zone90---zone50--zone70---zone90.

En in Zwitserland wordt bij de autokeuring elke keer gemeten hoeveel uw teller afwijkt van het reële, dat vind ik nu eens nuttig in plaats van al die zever hier in België.
                            Polo 6n 1.4

Comment

• Van 90 naar 50?? Dacht dat dat niet mocht??
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                Ze hadden toch geen geld meer voor acties?
                                Idd(?), hopelijk doen de journalisten bij De Standaard beter hun werk (bronnen dubbel checken bijv) dan bij HLN
                                Vanaf maandag houdt de politie in heel Europa een grote flitsmarathon, behalve in België. Bij ons worden amper extra agenten ingezet voor de flitsmarathon, omdat er geen geld voor is. Nochtans is het nu net het moment om grote flitscontroles te houden, want volgende week is één van de drukste weken van het jaar met massa's mensen die terugkeren van vakantie.

Comment

• Bwa een weekje rustig rijden en daarna het kot weer opentrekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Van 90 naar 50?? Dacht dat dat niet mocht??
                                    Er stond ooit een bord van 70 maar dat is eens verdwenen en nooit teruggekomen...dus telt dat niet meer he.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Nee jong, da's €65. Ik was onlangs nog geflitst aan 150 wanneer de CC op stond, en was maar €65
                                      Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                      Wel bij mij was de gemeten snelheid 142 km/u (vrij grote tellerafwijking dus), na correctie 133 km/u.
                                      Als ge inderdaad met een kleine afwijking zit, zal je gelijk hebben ivm uw €100.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                      Ik zal het weten te zeggen als ik de boete ontvang
                                      Heb € 90 moeten betalen. Nochtans 148 gemeten, ben wel vergeten wat de correctie was. Maar volgens http://www.wegcode.be/boeteberekening zou de boete hoger moeten liggen.

Comment

• Oh ja, tot op heden nog niets ontvangen vanuit Nederland, is ondertussen een maand geleden. Maar ik verwacht er mij wel nog aan

Comment

• Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen...

Nog geen half jaar geleden geflitst op de waversesteenweg in Boutersem.
                                          Vandaag reed ik zoals zo vaak er weer langs. Stond een Opel met het nummerplak BMX, vond ik best grappige plaat en daar onder zag ik een 'spot' hangen.. Voor ik het goed en wel doorhad ging de flash af.
                                          Reed 70-75 op de teller.
                                          Je komt van de autostrade. Je hebt een stopstreep. Trekt op naar 70km/u en als je er net bent zonder door te trekken staat er 50 en staan ze te flitsen..............
                                          Zal weer 60-70 euro zijn

Gaat om een grijze Opel Insignia 1- BMX-...

Edit: staat blijkbaar al online

Last edited by Brebelco; 19/08/2014, 18:06.
                                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Working...
                                          X