Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daarstraks waren ze op de grote ring in Hasselt aan het flitsen.
Bij 2 op de 3 auto's ging de flits af, en dat terwijl de flitswagen heel goed te zien was.
De garagisten gaan dus veel werk hebben om hun snelheidsmeter te repareren
Weet iemand trouwens waar de camera's aan een aantal bruggen tussen Gent en Kortrijk voor dienen (ik denk ergens tussen Waregem en Kruishouten ongeveer)?
Ze lijken vrij sterk op het systeem van de TC ter hoogte van Wetteren.
Maar in het nieuws of via andere bron herinner ik me toch niet dat daar een TC geactiveerd werd.
Wat doen die eerste reeks camera's eigenlijk? Een brug voordat de eigenlijke trajectcontrole begint? (als je richting Gent rijdt)
Over welke camera's heb je het precies.
Als je richting Brussel rijdt heb je de tweede brug voorbij het tankstantion te wetteren het begin van de TC.
Middenin dit traject heb je in de beide richtingen opnieuw 3 camera's van de TC.
En op het einde van het traject ter hoogte van Erpe Mere in beide richtingen de laatste 3 camera's van de TC.
Weet iemand trouwens waar de camera's aan een aantal bruggen tussen Gent en Kortrijk voor dienen (ik denk ergens tussen Waregem en Kruishouten ongeveer)?
Ze lijken vrij sterk op het systeem van de TC ter hoogte van Wetteren.
Maar in het nieuws of via andere bron herinner ik me toch niet dat daar een TC geactiveerd werd.
"weigh in motion"-systeem ,Dit doet niets met je snelheid
135 vind ik al redelijk tricky, hangt uiteraard ook af van de afwijking van je snelheidsmeter
Door de 6% correctie word je pas geflitst vanaf 128. Ik hou als veiligheidsmarge 124 gps-snelheid op cc aan en da's (bij mij) 131 op teller
terecht opgemerkt
maar ik weet dus dat meter afwijkt, veel (naar mijn mening)
70 IRL = 76 à 77 op de teller !
zowel bij die oplichtende borden die iedere PZ nu heeft als op GPS, ...
maar kan ook moeilijk anders, onze Mazda kon je nieuw krijgen met 16" 17" of 18"
en bij de onze zitten er 18" onder (packet samen met leder, GPS, ...)
terecht opgemerkt
maar ik weet dus dat meter afwijkt, veel (naar mijn mening)
70 IRL = 76 à 77 op de teller !
zowel bij die oplichtende borden die iedere PZ nu heeft als op GPS, ...
maar kan ook moeilijk anders, onze Mazda kon je nieuw krijgen met 16" 17" of 18"
en bij de onze zitten er 18" onder (packet samen met leder, GPS, ...)
Mijn auto heeft onder de 100 slechts een afwijking van 3 km/h. Daarboven slechts 4-5.
De nieuwe minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander om de Zwitserse aanpak van snelheidsduivels ook in ons land toe te passen. Die aanpak is keihard: rij je te snel, dan neemt de politie zonder pardon je auto in beslag en verkoopt die. 'De harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land', meent Danny Smagge van Touring.
De nieuwe minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander om de Zwitserse aanpak van snelheidsduivels ook in ons land toe te passen. Die aanpak is keihard: rij je te snel, dan neemt de politie zonder pardon je auto in beslag en verkoopt die. 'De harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land', meent Danny Smagge van Touring.
Bron: De Standaard
Weyts ziet ze vliegen.
Zoals ik het begrepen heb is het niet te snel rijden maar VEEL te snel rijden . De minimale overschrijding zou 40km/u zijn (dus meer dan 70 rijden in een zone 30) meer dan 50 km/u overschrijding in de bebouwde kom en zelfs meer dan 80 km/u op de snelweg. Dat zijn volgens mij dan toch overschrijdingen waar je je zeker van bewust moest zijn, en niet die "pijnlijke vergissingen/foutjes" die we soms begaan .
Zoals ik het begrepen heb is het niet te snel rijden maar VEEL te snel rijden . De minimale overschrijding zou 40km/u zijn (dus meer dan 70 rijden in een zone 30) meer dan 50 km/u overschrijding in de bebouwde kom en zelfs meer dan 80 km/u op de snelweg. Dat zijn volgens mij dan toch overschrijdingen waar je je zeker van bewust moest zijn, en niet die "pijnlijke vergissingen/foutjes" die we soms begaan .
Doet me toch denken aan die monsterboete die een Belg kreeg ik Spanje. 10.000 euro voor 220 op de autostrade?
Gewoon allemaal zwaar van de pot gerukt.
Dat je daar een boete voor krijgt geen probleem mee maar het moet wel in verhouding staan tot de inbreuk.
Als we maatschappelijk minder gevolgen verbinden aan een inbraak dan aan te snel rijden zijn we toch verkeerd bezig.
On a sidenote,
60, laat staan 70, in een zone 30 id toch veel erger dan 240 op een verlaten snelweg?
Toch zullen er hier al wel veel ooit 60 hebben gereden in een zone 30, bijvoorbeeld omdat ze dachten dat het zone 50 was. Daar waar er amper zullen zijn die op de Belgische wegen ooit de 240 hebben aangetikt.
Bovendoen Wanneer je 30 rijdt in een zone 30 komt iedereen in uw gat boren.
Maar how als je hetzelfde doet op de snelweg (dubbele snelheid)
Dan vindt iedereen U een dikke zot, terwijl er s nachts quasi geen verkeer rijdt, er 3 rijvlakken zijn en er zeker geen kinderen of zwakke weggebruikers kunnen overlopen.
In Duitsland is het op sommige stukken legaal, maar wat zeker niet legaal is is 60 in een zone 30.
Feit is natuurlijk dat 80% van de auto's een top hebben van 180-190 en dan nog eens bijna uit elkaar beginnen vallen en bij 160 al onaangenaam worden om in te zetten.
vanuit die optiek gaan ze natuurlijk liggen roepen dat 200 maf is, zelfs s nachts en het toejuichen dat auto's dan maar verbeurd mogen worden verklaard.
Dit alles omdat ze, zelfs al zouden ze willen, met hun koekendoos, niet aan de 200 km/u kunnen komen.
Ik wil wel nog toevoegen dat 240-250 echt wel snel is en enkel kan wanneer er geen ander verkeer is.
Moest er iemand 100-200 meter voor U plots op Uw rijvak schieten dan kan je niet meer remmen natuurlijk met alle gevolgen van dien.
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Telkens zo'n maatregel gesuggereerd wordt, dan komen er altijd van die opmerkingen, jamaar op die baan rijdt iedereen het dubbel van de toegelaten snelheid, en op de snelweg 's nachts op droogdek is 200 per uur toch niet hetzelfde als overdag in verkeer, etc.
Als je 100 rijdt in een bebouwde kom, dan ben je eigenlijk een serieus gevaar omdat je zeer ernstige schade aan anderen kan berokkenen.
En ja, de bebouwde kom in Zakkemakke is niet dezelfde als die in X of Y, maar als je dubbel zoveel rijdt als toegelaten dan kan je serieus wat leed en schade berokennen.
En als je weet wat de sanctie is op dubbel zo snel rijden, dan ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de mogelijke gevolgen want dat weet je goed genoeg, ook al is de baan kaarsrecht, 20 meter breed, zo droog als iets, etc. Je kan dat altijd aanbrengen bij de rechter.
De nieuwe minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) is voorstander om de Zwitserse aanpak van snelheidsduivels ook in ons land toe te passen. Die aanpak is keihard: rij je te snel, dan neemt de politie zonder pardon je auto in beslag en verkoopt die. 'De harde aanpak kan een voorbeeld zijn voor ons land', meent Danny Smagge van Touring.
Bron: De Standaard
Weyts ziet ze vliegen.
zever want een lease of auto op de zaak mogen ze al niet in beslag nemen omdat die geen eigendom is van de bestuurder in kwestie
Zever? Alsof daar geen mouw aan kan gepast worden..
ten eerste is dat zo al unfair, de ene rijd met een wrak van 500 euro en de andere met een wagen van 60 000 euro. jij vind dat dezelfde straf als je beide wagens in beslag neemt?
Als die regel er ooit komt zorg ik ook dat er nooit meer een auto op mijn naam komt
ten eerste is dat zo al unfair, de ene rijd met een wrak van 500 euro en de andere met een wagen van 60 000 euro. jij vind dat dezelfde straf als je beide wagens in beslag neemt?
Als die regel er ooit komt zorg ik ook dat er nooit meer een auto op mijn naam komt
Dat lijkt mij inderdaad een kluwen waar men niet uitgeraakt:
- Lease wagens
- Firma wagens in eigendom
- Zoon of dochter die met de wagen van de ouders onderweg is
- Car renting
- Testwagens
- ...
Ik zie de haalbaarheid hiervan niet in.
Dat zijn 10.000den wagens die extra in het occassienetwerk terecht komen... en dan weer worden geconfisqueerd en opnieuw worden verkocht en opnieuw...
Wel slim om geld te verdienen... bepaalde type wagens zullen 3 tot 4 keer kunnen verkocht worden. Zo kan één doorsnee sportwagen misschien wel 400 of 500K opbrengen... op dat vlak wel slim gezien :-)
Maar zoals sommigen inderdaad al aanhalen, een Golfje van 1999 vs een Merc van 2014 hebben een heel andere waarde, maar je kan met beiden te hard rijden.
Dit is toch pure discriminatie. Wie een duurdere auto heeft moet meer betalen??
Het argument is dat een wagen tegen hoge snelheid een moordwapen is en dus mogen ze dat in beslag nemen... net zoals een mes of een pistool.
Dan moeten ze wel al die geconfisqueerde wagens vernietigen, want die messen en pistolen gaan ze toch ook niet opnieuw verkopen.
Streng beleid ok, maar dan bijvoorbeeld onder de vorm van het intrekken van het rijbewijs. Iets wat persoonsgebonden is en niet discrimineert, in tegenstelling tot de wagen waarmee iemand per toeval op pad is.
Comment