Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• blijkbaar werken flitspalen ook als het sneeuwt!

dernet geflitst in Zeeland NL, baan tussen Oostburg en Knokke, de sneeuw en zijwind had m'n aandacht afgeleid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
      Dat vind ik ook. Ik heb de laatste tijd wel een stuk of 5 van die peanuts gekregen. Ik vind het koopjes, maar tikt toch aan. Uiteindelijk steeds voor net iets te snel. Ik vind het toch eerder pesterij.
      Je kan beter 143 teller rijden dan bv 133 want de boete is in beide gevallen 50 euro

Persoonlijk vind ik 50 euro ook peanuts maar schaf u misschien een coyote aan als je er zoveel bij elkaar rijdt?

Sent from my iPhone using Tapatalk
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
        Je kan beter 143 teller rijden dan bv 133 want de boete is in beide gevallen 50 euro

...
        Bah neen want hij reed 140 teller wat na correcties (teller + correctie meting) op 125 uitkwam doe je daar 7 km af betaal je geen boete
        Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
        Even opvolging van mijn bericht twee weken geleden. Met limiter op 140 dus voorbij afrit Aalter op e40. Mooi binnen de 10 dagen bericht gekregen. Snelheid 134, correctie 125, minnelijke schikking 50€.
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• tot 130 na correctie is het 50€, met de correctie erbij gerekend mag je dan eigenlijk 137,8 reële snelheid rijden dus dat is bij de meeste wagens bijna 145 op teller.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
            tot 130 na correctie is het 50€, met de correctie erbij gerekend mag je dan eigenlijk 137,8 reële snelheid rijden dus dat is bij de meeste wagens bijna 145 op teller.
            Ik heb slechts 4 tot 5 afwijking boven de 120km/h. Die afwijkingen zijn tegenwoordig iets lager dan vroeger.

Comment

• Zou bij nieuwe wagens inderdaad serieus opletten met die tellerafwijking.

Had mij er ook laten vangen bij de nieuwe wagen.
              130 op cruise control gaf plots een steunkaart van 50 EUR in de brievenbus, terwijl dat vroeger 'veilig' was door marge + tellerafwijking.

Afwijking:
              1 per uur bij 120
              2 per uur bij 160

Comment

• Ja, bij de mijne is de afwijking ook heel klein, probeer daar toch wel heel goed op te letten.
                Lukt tot nu toe ook heel goed, nog geen enkele boete ...
                Hoop dat ik dat nog lang zo kan houden.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• je mag die kleinere afwijking bij recente wagens niet veralgemenen, hangt sterk af van banden- en velgmaat en zo
                  2.0 JTDm

Comment

• Gewoon testen met gps is veiligste

previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Gewoon testen met gps is veiligste

Inderdaad heb dat gisteren getest 120km/h op gps is perfeckt 130km/h op de teller, auto is wel van bj2000 en staat volledig standaard (ibiza evo 2 )
                      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Kameraad zijn A-klasse heeft een afwijking van 1 km/u.

Een andere kameraad zijn XC60 heeft een afwijking van 2km/u.

Ikzelf heb een afwijking van 6 km/u
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                          Kameraad zijn A-klasse heeft een afwijking van 1 km/u.

Een andere kameraad zijn XC60 heeft een afwijking van 2km/u.

Ikzelf heb een afwijking van 6 km/u
                          Afwijking van 10-11km/u hier... (Autostrade)

Ik vind het eigenlijk wel handig.. dan weet ik dat ik nooit in de gevarenzone zit voor mijn rijbewijs als ik wat doorrij op de teller.

2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• BMW kan ook een serieus stuk overdrijven...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                              BMW kan ook een serieus stuk overdrijven...
                              Mijn recente BMW heeft dat anders niet. Max 4-5 boven de 100km/h. Onder de 100km/h eerder 2-3.

Comment

• zoals gezegd, is sterk wagenafhankelijk, inderdaad best eens testen met gps
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Idd,

Ik test dat altijd. Op de focus, met winterbanden 3km/h verschil, met zomerbanden 5. Volvo altijd 6-7 (autosnelweg snelheden btw). Ik blijf het ook handig vinden, zo weet ik toch ook dat als ik geflitst word, ik niks riskeer omdat het na correctie toch niet genoeg is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    zal het hier maar zetten, omdat ok boets, flitspalen vermeld worden :
                                    http://www.knack.be/nieuws/belgie/ee...campaign=knack

Zit veel waarheid in.

Comment

• Edit toch lezen
                                      Last edited by ; 04/01/2015, 10:36.

Comment

• Goed verwoord.

Alles onder het mom van verkeersveiligheid.
                                        Maar je moet eens kijken waar ze staan te flitsen. 9/10 van de keren is het op een kaarsrechte baan waar niks gevaarlijk aan is.

Als de meerderheid de snelheid daar niet aanhoudt, dan klopt er iets niet.

Nog zo een artikel:

Comment

Working...
                                        X