Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
    Goed verwoord.

Alles onder het mom van verkeersveiligheid.
    Maar je moet eens kijken waar ze staan te flitsen. 9/10 van de keren is het op een kaarsrechte baan waar niks gevaarlijk aan is.

Als de meerderheid de snelheid daar niet aanhoudt, dan klopt er iets niet.

Nog zo een artikel:
    http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=460
    Flitsen in een bocht is best moeilijk.
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Ach, in de standaard stond er een artikel over het invoeren van een intelligente snelheidsbeperking. Bakje inbouwen en overal de Vmax rijden. Hopelijk voeren ze dat nooit in.

Zullen ze misschien niet doen, want anders missen ze de inkomsten uit boetes.

Comment

• Ik ben in Lille (FR) geflitst met cruise control op 94 in zone 90.
        Mijn reële snelheid is wellicht 91 km/uur geweest op dat moment.
        Hebben ze in Frankrijk geen correctie voor de meetfouten van de radarappatuur?
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          zal het hier maar zetten, omdat ok boets, flitspalen vermeld worden :
          http://www.knack.be/nieuws/belgie/ee...campaign=knack

Zit inderdaad veel waarheid in.

Infrastructuur werd verkeer remmend gemaakt: afschaffen van vier- en tweebaanswegen, verkeersdrempels, dicht schilderen van rijstroken, verkeershindernissen (van paaltjes tot bloembakken), onmogelijkheid tot inhalen, superboetes, antimobiele indoctrinatie met stigmatiseren en criminaliseren van de chauffeur, steeds hogere accijnzen en taksen,...
          So true.
          BMW F10 535d
          Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
            Ik ben in Lille (FR) geflitst met cruise control op 94 in zone 90.
            Mijn reële snelheid is wellicht 91 km/uur geweest op dat moment.
            Hebben ze in Frankrijk geen correctie voor de meetfouten van de radarappatuur?
            De tolerantie voor de radarapparatuur in Frankrijk is 3% (of 3km/u tot 100km/u), de correctie op het PV in Frankrijk is 5% (of 5km/u tot 100km/u). Dus in het slechtste geval is er maar een 2 tal km verschil tussen de radar en het krijgen van een boete, dus in Frankrijk een eerder kleine marge.

Die correctie die men krijgt op het PV is er juist om de eventuele meetfouten van de apparatuur op te vangen dus rekening houden met die correctie om veilige snelheden te rijden is soms om problemen vragen (in het slechtste geval)...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• in de zomer van 2013 geflitst aan 198kmh waar 120 toegelaten is. (3 rijstroken, GEEN ander verkeer).
              Ik wacht de straf nog steeds af, maar ik gok ca 1000 euro + 2 weken rijverbod.
              Als "verzachtende omstandigheden" heb ik opgegeven: geen verkeer, & auto al verkocht wegens te uitdagend om snel mee te rijden + ik heb een rijvaardigheidscursus gevolgd erna (op eigen initiatief). Aangezien het mijn eerste en enige overtreding is (hout vasthouden), hoop ik op een milde straf

Comment

• Trekken ze zich iets aan van cursussen en dergelijke? Lijkt me toch sterk.

Comment

• Met 1000 euro en twee weken rijverbod kom je er goed vanaf. 198 gemeten is heel erg hoog.
                  Je gaat het "voordeel" hebben dat je aan de politierechter je verzachtende omstandigheden zelf gaat kunnen uitleggen.
                  Succes!

Comment

• Hangt ook vooral af van waar en bij welke politierechter je moet voorkomen. Moet je met zoiets bij D'hondt in Dendermonde verschijnen dan mag je al beginnen sparen om je boete te betalen. Moet je ergens in Wallonië verschijnen dan kan je er mits een goede advocaat met een zeer lichte straf vanaf komen.

Dat is trouwens iets wat zeer onrechtvaardig is in dit land.

Comment

• D'hondt zou hier inderdaad van smullen. Met de kans dat op mysterieuze wijze de pers op de hoogte wordt gebracht. Strenge straf en 15 seconden interview op het Vtm-journaal. Meer moet dat niet zijn
                      Last edited by cooper s; 05/01/2015, 14:32.

Comment

• Normaal moet er toch een gelijkheid zijn in die straffen, niet? Dat moet toch aan te klagen zijn en met cijfers te staven.
                        Natuurlijk gaat iemand die er in Wallonië goedkoop vanaf is gekomen dat niet aan de grote klok hangen...

Comment

• Ik bedoelde dat in Dendermonde bij "sappige" zaken altijd wel pers in de zaal zit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                            BMW kan ook een serieus stuk overdrijven...
                            Bij mij is het ook een verschil van 8km/u. Bij de 635 daarentegen is de snelheid echter volledig juist.
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Moet je ergens in Wallonië verschijnen dan kan je er mits een goede advocaat met een zeer lichte straf vanaf komen.
                              Jep, ik ben in de middle of nowhere geflitst in de walen Mja 1 boete op 6 jaar tijd (hout vasthouden), dan zullen ze ook inzien dat ik niet altijd en overal te hard rij hopelijk.. Maar lege autostrade + Clio RS, dat was te mooi :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                Normaal moet er toch een gelijkheid zijn in die straffen, niet? Dat moet toch aan te klagen zijn en met cijfers te staven.
                                Natuurlijk gaat iemand die er in Wallonië goedkoop vanaf is gekomen dat niet aan de grote klok hangen...
                                Straffen is geen automatisme. Dat is niet 10 euro in het machien steken en dan komt de straf er vanzelf uit.

Een rechter houdt altijd rekening met een reeks omstandigheden - de concrete situatie waarin de overtreding is gebeurd, andere omstandigheden, persoonlijke omstandigheden, eventuele recidive, het profiel van de overtreder in het algemeen, enz.

Daarom dat iemand voor de dezelfde overtreding een heel andere (lichtere of zwaardere) straf kan krijgen.

Ergens is dit ook normaal. Als je je verdedigt, dan wil je toch dat een rechter oordeelt op basis van de concrete overtreding met alle omstandigheden waarin ze is gebeurd, en zoals ze is begaan, en zoals ze ook door jou (en niemand anders) is begaan.

Het omgekeerde doen, dat zou pas ongelijke behandeling zijn.

Comment

• Inderdaad, iemand die 200 rijdt op een drukke autostrade, of een lege autostrade.. Mag beiden niet, maar de ene brengt enkel zichzelf in gevaar, de andere ook de mede weggebruikers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
                                    Inderdaad, iemand die 200 rijdt op een drukke autostrade, of een lege autostrade.. Mag beiden niet, maar de ene brengt enkel zichzelf in gevaar, de andere ook de mede weggebruikers.
                                    Ik vrees dat je net een voorbeeld aanhaalt waar een rechter net geen onderscheid zal maken: 200 km is nu eenmaal een te excessieve snelheid, lege snelweg of niet, en zal vermoedelijk zwaarder wegen.

Comment

• Toch straf dat ze in Dendermonde altijd slechtere omstandigheden hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                        Toch straf dat ze in Dendermonde altijd slechtere omstandigheden hebben.
                                        Zolang hij geen onwettelijke straf geeft, motiveert en geen disproportionele straf oplegt, mag een rechter vrij de straf bepalen.

Dus ja, twee politierechters kunnen dezelfde omstandigheden verschillend beoordelen, dat kan perfect.

Zoals ik net zei, straffen is geen jukebox waar de straf automatisch uit komt gerold, en een stuk speelt het beleid van een rechter mee. Daar is niets onwettelijk aan.
                                        Last edited by Vitus; 05/01/2015, 15:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Ach, in de standaard stond er een artikel over het invoeren van een intelligente snelheidsbeperking. Bakje inbouwen en overal de Vmax rijden. Hopelijk voeren ze dat nooit in.

Zullen ze misschien niet doen, want anders missen ze de inkomsten uit boetes.
                                          Nieuwe branche voor de chiptuners, vmax verwijderen, nu gratis bij een chiptuning!

Comment

Working...
                                          X