Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • In Waregem op de E17 ook
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • De controlescanners voor tolheffing van de vrachtwagens.
      Geen trajectcontrole.

      Is ook de reden waarom ze vooraan flitsen (trekkerplaat ipv aanhangerplaat).

      Comment


      • Deze foto had ik doorgekregen van een vriend.
        Hij zei me later nog dat dit op de E34/N49 expressweg is van knokke naar Linkeroever.

        Zal hem dan geruststellen dat dit geen TC is.
        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
          Deze foto had ik doorgekregen van een vriend.
          Hij zei me later nog dat dit op de E34/N49 expressweg is van knokke naar Linkeroever.

          Zal hem dan geruststellen dat dit geen TC is.
          Ik denk dat ze dat wel via de media (nieuws) gaan aankondingen als er ergens een nieuwe trajectcontrole in werking is.

          Dus normaal weet je het wel op tijd, daar ga ik toch van uit.

          Comment


          • Ge kunt met een gerust hartje voorbij die poorten vlammen, ja

            Meer info: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-n...-e40-a2185012/

            Comment


            • Bah, nederland...

              Comment


              • Amai, 191 euro voor 20 per uur te snel... dan valt het nog mee bij ons...
                2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                2007 BMW E91 318d - 122pk

                Bekijk
                dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                Comment


                • Ja mijn laatste kwam ook uit NL. 95km/u waar 80 mocht, 165 euro

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                    Ja mijn laatste kwam ook uit NL. 95km/u waar 80 mocht, 165 euro
                    Da's toch belachelijk?!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                      Da's toch belachelijk?!
                      Dat is er los over

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                        Amai, 191 euro voor 20 per uur te snel... dan valt het nog mee bij ons...
                        Inderdaad, 20 per uur te snel was in Duitsland vorig jaar 100 euro geloof ik.

                        Was op de afrit van een autosnelweg, je mocht er maar 60 en ik deed 80 gecorrigeerd geloof ik.
                        M'n pa reed voor mij en reed gecorrigeerd 81 en bij hem was het nog 10 euro meer
                        2018 BMW X1 18d

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door poolhaas Bekijk Berichten
                          Ja mijn laatste kwam ook uit NL. 95km/u waar 80 mocht, 165 euro
                          Dan hebben ze dat onlangs toch weer verhoogd. 2 jaar geleden 91 in zone 80 en had 'maar' 69 EUR boete (incl hun stomme adm. kosten).

                          Comment


                          • Ik vrees dat er wel eens een zware verhoging van de boetenbedragen zou kunnen aankomen in Belgie als je de bedragen in de buurlanden ziet..

                            In VK is het bv direct 100 pond.

                            Wij kunnen hier nog 143 teller doen en 50 Europees dokken.. Zelfs 159 gemeten is maar iets meer dan 200 euro.. In Nederland 500 ofzo??
                            previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                            current : BMW 330D F30

                            Comment


                            • Waar ik vooral van verschiet is dat ze droog die bedragen verdubbelen als je vergeet te betalen.

                              Comment


                              • Moest ik minister van Verkeer zijn dan zou ik de verkeerspolitie instrueren om eerst en vooral op volgende 3 zaken te controleren waar nu totaal geen controle op is:
                                - in stad bij rontondes iedereen beboeten die zijn pinkers niet gebruikt
                                - halstarrige linker- en middenvak rijders op de autosnelweg beboeten
                                - en wie op de autosnelweg zijn pinkers niet gebruikt zal het ook gaan voelen in zijn portemonnee

                                Puur op snelheid controleren met camera's, vast en mobiel (en dat vaak op wegen waar 10 km/u te snel rijden nauwelijks gevaar oplevert) dat is natuurlijk veel gemakkelijker dan het bovenstaande controleren. Nochtans leiden die andere zaken veel meer tot verkeersstremmingen. Bijv op de autosnelweg als gewone automobolisten blijven denken dat enkel vrachtwagens het rechtervak "moeten" gebruiken ben je dus tot bijna 1/3 of 1/2 van je totale capaciteit kwijt! En in stad gebruikt schat ik slecht 1/3 zijn pinkers aan de ronde punten en om gewoon af te slaan is het al niet veel beter => veel meer tijdverlies doordat de rest onnodig stil staat te wachten.

                                En ik denk dat de totale opbrengst van de geldboetes zelfs hoger zal zijn. Zeker in het begin.

                                Uiteraard mag er nog gecontroleerd worden op snelheid (+ bij elk roodlicht een camera) maar daarnaast nog meer op alcohol en vooral ook veel meer op drugs want dat is natuurlijk ook weer te veel gevraagd maar hoeveel rijden er 's nachts niet opgefokt rond met drugs in de weekends, veel gevaarlijker dan wie mss ff 5-10 km/u te rap rijdt maar dan wel niet onder invloed!

                                Comment


                                • Ook slimme verkeerslichten, had het zonet ook weer voor. Ik kom om dit uur trg naar huis en 2 verkeerslichten die net op rood springen en niemand die oversteekt, zelfs geen straatkat!

                                  En dan maar klagen over het verkeer dat uitstoot. Als je moet remmen zonder reden gaan ze die situatie nooit verbeteren. Remstof, fijn stof, stationair draaien, gas geven ipv constante snelheid met slimme lichten...
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door hmn_pwr Bekijk Berichten
                                    Moest ik minister van Verkeer zijn dan zou ik de verkeerspolitie instrueren om eerst en vooral op volgende 3 zaken te controleren waar nu totaal geen controle op is:
                                    - in stad bij rontondes iedereen beboeten die zijn pinkers niet gebruikt
                                    - halstarrige linker- en middenvak rijders op de autosnelweg beboeten
                                    - en wie op de autosnelweg zijn pinkers niet gebruikt zal het ook gaan voelen in zijn portemonnee
                                    Eigenlijk kan je punt 1 en 3 samen nemen en uitbreiden, gewoon controleren op pinkers overal waar ze gebruikt moeten worden.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                      Ook slimme verkeerslichten, had het zonet ook weer voor. Ik kom om dit uur trg naar huis en 2 verkeerslichten die net op rood springen en niemand die oversteekt, zelfs geen straatkat!

                                      En dan maar klagen over het verkeer dat uitstoot. Als je moet remmen zonder reden gaan ze die situatie nooit verbeteren. Remstof, fijn stof, stationair draaien, gas geven ipv constante snelheid met slimme lichten...
                                      Idd!
                                      Bijv in Nederland zijn er heel goede groene golven geregeld, bijv toen ik in 2006 werkte in Eindhoven was het bijna overal groen bij de lichten, zelfs overdag bij druk verkeer en ik kwam er toch een 10tal tegen omdat ik echt in het centrum moest zijn. 's Nachts moest ik zelfs nooit stoppen als ik bij het eerste licht groen had.

                                      In België daarentegen is er idd naast het tijdverlies en vooral het minder vlotte verkeer veel meer extra CO2 en andere uitstoot van gassen.

                                      Nog iets heel belangrijks en gelukkig dat onze politici dit stilaan ook door beginnen te hebben, in België vaak teveel verkeersborden, dus werkt verwarrend ipv verhelderend en een verkeersbord kost een pak meer dan je vermoedt. Aan de andere kant valt het me soms op dat er te weinig richtingsborden staan, bijv laatst bij het rijden naar de luchthaven van Oostende na de afrit van de autosnelweg stond er geen bord, het bleek uiteindelijk naar links te zijn ....
                                      In Frankrijk bijv kom je zoiets minder tegen, mijn pa kloeg daarover al toen ik 30 jaar jonger was en helaas is dit nog steeds het geval. Dus aan de ene kant teveel borden en aan de andere kant te weinig (richtingevende) borden.

                                      Comment


                                      • Groene golf bij de lichten hadden ze idd al jaren geleden hier moeten invoeren. Eigenlijk is het gewoon schandalig hoe de lichten hier in BE zijn afgesteld.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door hmn_pwr Bekijk Berichten
                                          rijden naar de luchthaven van Oostende na de afrit van de autosnelweg stond er geen bord, het bleek uiteindelijk naar links te zijn ....
                                          .
                                          Mensen blijven daardoor ook onnodig links hangen want je kan evengoed het andere rijvak gebruiken.


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X