Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    15? Is het niet minstens 8?
    volgens mij ook 15 en dan moet jezelf nog goed uitkijken wanneer griffie open is om te brengen en te halen of meest verlengd weekend, ... kan je tot 20 dagen een taxi gebruiken !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      volgens mij ook 15 en dan moet jezelf nog goed uitkijken wanneer griffie open is om te brengen en te halen of meest verlengd weekend, ... kan je tot 20 dagen een taxi gebruiken !!!
      Kan zijn hoor, ik dacht gelezen te hebben dat het 8 was. Zal misschien al verandert zijn.

Vraag mij af of er hier al geweest zijn die zonder rijbewijs verder toerden?
      Ik ben op mijn 6 jaar autorijden nog geen enkele keer gecontroleerd geweest, dat zou dus toch pieken moest ik zoiets voorhebben om toch te rijden
      Al zal de straf als je gepakt wordt wel niet mals zijn denk ik.

Comment

Kan zijn hoor, ik dacht gelezen te hebben dat het 8 was. Zal misschien al verandert zijn.

Ik ben op mijn 6 jaar autorijden nog geen enkele keer gecontroleerd geweest, dat zou dus toch pieken moest ik zoiets voorhebben om toch te rijden
        Ik zou het niet riskeren. De politie weet dat je uw rijbewijs ingeleverd hebt, als je in een klein dorp woont mag je er zeker van zijn dat ze wel een paar keer komen controleren of je wagen er staat.. Het kan meevallen maar als ze U pakken met rijden zonder rijbewijs reken dan toch gemakkelijk op een boete van 3000 euro en 6 maanden rijverbod ( via de rechtbank)

Uw rijbewijs niet inleveren is ook dom. Reken dan op een boete van 1100 euro
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
          Ik zou het niet riskeren. De politie weet dat je uw rijbewijs ingeleverd hebt, als je in een klein dorp woont mag je er zeker van zijn dat ze wel een paar keer komen controleren of je wagen er staat.. Het kan meevallen maar als ze U pakken met rijden zonder rijbewijs reken dan toch gemakkelijk op een boete van 3000 euro en 6 maanden rijverbod ( via de rechtbank)

Uw rijbewijs niet inleveren is ook dom. Reken dan op een boete van 1100 euro
          Dat ze u komen controleren is zeker bulshit, daar gaan ze geen tijd in steken. Wel zou ik niet rijden moest ik mijn rijbewijs kwijt zijn, want als ze u dan snappen gaat de rechter niet mals zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
            Dat ze u komen controleren is zeker bulshit, daar gaan ze geen tijd in steken. Wel zou ik niet rijden moest ik mijn rijbewijs kwijt zijn, want als ze u dan snappen gaat de rechter niet mals zijn.
            Ik denk ook dat de mogelijke controle zeer uitzonderlijk zal zijn (of het moet een toevallige controle zijn langs de weg). Echter toen ik ooit mijn rijbewijs kwijt was (portefeuille kwijt/gestolen) heb ik wel gereden hoewel het op dat moment ook wettelijk niet mocht, moest ik rijverbod hebben zou ik het wel niet doen natuurlijk .
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Ken toch iemand bij wie ze dat gedaan hebben. Als je onder voorwaarden staat van een onderzoeksrechter komen ze dat ook meermaals controleren.

Voor alle zekerheid zal ik even navragen, tenzij hier iemand bij de pol werkt
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

• Als ge rijverbod hebt staat u nr plaat 'geseind'. Als ge politie let anpr camera tegen komt dan zit de kans er dik in dat ge prijs hebt.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Camionet van de zaak gebruiken dus moest ik ooit rijverbod hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                    Als ge rijverbod hebt staat u nr plaat 'geseind'. Als ge politie let anpr camera tegen komt dan zit de kans er dik in dat ge prijs hebt.
                    dat verhaal heb ik nog nooit gehoord, want het is niet omdat iemand rijverbod zou hebben dat zijn/haar echtgen(o)t(e), zoon, dochter, vader, moeder,... buur, kennis niet met die wagen zou mogen rijden zelfs met die met rijverbod aan boord (indien de bestuurder dan wel over een rijbewijs beschikt natuurlijk).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      dat verhaal heb ik nog nooit gehoord, want het is niet omdat iemand rijverbod zou hebben dat zijn/haar echtgen(o)t(e), zoon, dochter, vader, moeder,... buur, kennis niet met die wagen zou mogen rijden zelfs met die met rijverbod aan boord (indien de bestuurder dan wel over een rijbewijs beschikt natuurlijk).
                      Kunnen altijd kijken wie de chauffeur is.

Comment

• Wat is daar zo abnormaal aan?
                        Ik kan er perfect inkomen dat ze zo'n wagens zouden controleren.
                        Als de vrouw er bv mee rijdt is er toch geen enkel probleem bij controle?

Comment

Ik zou het niet riskeren. Ik heb 6maand mijn rijbewijs en al 2 keer controlen gehad op boorddocumenten en rijbewijs.
                          RIP Den borre!

Comment

• Zorg dat je 2 rijbewijzen hebt, een Belgisch en een internationaal. Dit laatste heb je nodig als je in bepaalde landen buiten Europa een auto wil huren maar het is in principe overal geldig. Ik heb het nodig gehad in Zuid-Afrika en Australië.
                            Vorig jaar het Belgisch rijbewijs 15 dagen kwijt geweest en dit afgegeven de dag voor we vertrokken op reis. Dan mijn vrouw laten rijden tot aan E17 grensovergang Rekkem waar ik het stuur heb overgenomen Onderweg een keer controle gehad rond Lyon en daar al fluitend mijn internationaal rijbewijs bovengehaald.
                            Op de terugweg idem, zij het stukje van Rekkem naar huis gereden. De dag erna kon ik mijn rijbewijs terug ophalen
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Als ge rijverbod hebt staat u nr plaat 'geseind'. Als ge politie let anpr camera tegen komt dan zit de kans er dik in dat ge prijs hebt.
                              Volgens mij is dit een broodje-aap verhaal, ik ga dat vandaag nog checken bij een bevriende WPR-agent
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ja da's handig als je net op reis moet, maar tijdens gewone werkperioden ben je daar geen ballen mee.
                                Hoe geraak je trouwens aan zo'n rijbewijs?

Comment

• Gewoon aanvragen bij de gemeente, pasfoto geven en betalen.

Meestal kun je de periode kiezen hé waarin je je rijbewijs indient. Je kunt dit afspreken met de wijkagent wanneer die het 'intrekkingsvonnis' bij je thuis komt laten betekenen. Daar kun je dan je verlof op 'afstemmen'
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                    Toch is het zo. Het is idd niet omdat mn rijverbod heeft dat zoon/dachter/vrouw/... er niet mee kan rijden maar toch wordt het gedaan. Ik heb zo ook eens aan kant gemoeten met de auto van ne kameraad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Volgens mij is dit een broodje-aap verhaal, ik ga dat vandaag nog checken bij een bevriende WPR-agent
                                      Heb het zelf van iemand als wpr.

Comment

Toch is het zo. Het is idd niet omdat mn rijverbod heeft dat zoon/dachter/vrouw/... er niet mee kan rijden maar toch wordt het gedaan. Ik heb zo ook eens aan kant gemoeten met de auto van ne kameraad.
                                        Ik zeg niet dat het niet zo is, alleen dat ik het nog nooit gehoord had . ANPR is hier natuurlijk ook nog een redelijk nieuw fenomeen tot voor een paar jaar hadden we die niet, en ik denk dat het pas een jaar is dat ze het effectief in voertuigen overal kunnen gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                          Enkel in de politiezone waar ge geflitst zijt zien ze dat direct. Ik ben bv 3 jaar geleden in Namen geflitst aan 198, en heb vanaf komende maandag 3 weken rijverbod. Stel dat ik nu in Limburg zou gaan rondrijden (met dezelfde nummerplaat als toen), zien ze het alleen als ze mijn identiteitskaart controleren via een digitale lezer. Databases zijn gescheiden per politiezone, dus bij een routine controle zien ze niet eens dat ik rijverbod heb. Maar ik zou toch het risico niet nemen, want als ze u dan tegenhouden kunnen die x aantal weken omgezet worden in maanden, en in het slechtste geval zelfs een gevangenisstraf!
                                          Maar zoals hierboven, heb ik ook een internationaal rijbewijs gehaald, en ga ik op vakantie met de auto. In het buitenland is er geen probleem.

Comment

Working...
                                          X