Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Verdomme, gedaan met verkwistend gas geven met de moto.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...rpen/1.2429163
    redactie heeft oude info, vrachtwagens tot 3.5 ton is het nu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      redactie heeft oude info, vrachtwagens tot 3.5 ton is het nu

Wat een borden. Ne mens is zo lang bezig die toren van plakkaten te ontcijferen dat daar ongelukken van komen.
      30 jaar Mr Yuge!

Comment

• 1 oogopslag toch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
          Wat een borden. Ne mens is zo lang bezig die toren van plakkaten te ontcijferen dat daar ongelukken van komen.
          Bij mijn vriendin in de buurt staat ook zo ne toren.

2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Je moet opletten met "ze doen maar want ik heb niets te verbergen". Het gaat om veel meer dan dat.

Hoe meer men ingrijpt in de privé sfeer van mensen en meer en meer uiterst persoonlijke informatie van personen in databanken verzamelt, hoe strenger de controle moet zijn wàt men daar precies mee doet (voor welk toepassingen gebruiken), en wiè daar allemaal toegang toe heeft.

En ik ben niet zeker dat die omkadering momenteel streng genoeg geregeld is.

Dit vergt namelijk niet alleen duidelijke regels, maar ook en vooral toezicht op zij die die regels dagelijks moeten toepassen, alsook de juiste vorming en opleiding van personen die met die informatie omgaan (politie etc.).
            Wat me opvalt is de afwezigheid van stemmen uit de min of meer libertijnse hoek in het debat. Of het nu groen of links of rechts is, allemaal zijn ze zich goed bewust hoe handig het is om extra info over mensen te hebben en zijn ze weinig geinteresseerd om duidelijke voordelen op te geven(administratief handig, preventief handig naar beveiliging, misdaad, terrorisme, verkeer) voor een abstract beveiligingsmechanisme in de democratische structuren.

Er is ook sprake van een sterke paternalistische houding en dat kunt ge het duidelijkste zien in contrast met een (hypothetische) libertijnse strekking waar de staat mensen als volwassen behandeld zeer terughoudend is om eender hoe preventief te monitoren/in te grijpen. Als het fout loopt gaat ge bloeden maar afgezien daarvan zijn ze traditioneel sterk in het vrijwaren van privacy en persoonlijke vrijheid, het verdedigen van de constitutie en het inperken van de macht van de overheid - in de VS dan toch.

In vergelijking daarmee kijk naar de consensus hier over verkeer: als ge iedereen als kinderen behandelt en volledig monitort gaat dat goed zijn voor de ongevallenstatistieken. Dus zijn we unaniem voor. Het komt zelfs niet bij ons op dat we iets opofferen. Onlangs een arts die rond roken met het voorstel kwam om chauffeurs van autos te monitoren op roken. De libertijnse kant zou erop wijzen dat ge daarvoor iets opoffert, en het is nodig dat we ons daar bewust van zijn.
            Ze zouden waarschijnlijk nog verder gaan en bereid zijn de kost te dragen van extra ongevallen wanneer ge de mensen zoveel mogelijk vrijheid gunt(maar als het misgaat gaat ge bloeden).

Het is extra actueel na die Thalys kwestie. We gaan weer enthousiast alles meer gaan monitoren.

Ik zit nog altijd met een vooroordeel tegenover groen dat ze een politiestaat verrekte handig zouden vinden in de strijd tegen de milieuvervuiling. Nooit meer ongemerkt sluikstorten!
            Last edited by Den Paarse Capri; 01/09/2015, 12:53.
            30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Ik heb pas een nieuwe ID-kaart, niemand heeft mijn vingerafdruk(ken) gevraagd. Trouwens, van mij zou dat gerust mogen, ik zie niet wat het probleem zou zijn als je niks te verbergen hebt, er is al criminaliteit genoeg tegenwoordig.
              Neen hier ook niet. Mijn is vorige maand net vernieuwd en die van mijn vrouw in mei, ook geen vingerafdrukken.
              Als je gezocht wordt zal het misschien net iets anders zijn...

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik heb een boete in de bus gekregen van Duitsland, maar deze is in het Duits en er staat nergens op hoe ik deze in het Nederlands gestuurd kan krijgen, iemand hier een idee
                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Ik heb een boete in de bus gekregen van Duitsland, maar deze is in het Duits en er staat nergens op hoe ik deze in het Nederlands gestuurd kan krijgen, iemand hier een idee
                  Een Duitse heb ik nog nooit gehad, ooit eens langs de kant gezet geweest door de Polizei en sindsdien let ik goed op in Duitsland. Wel al eens van Oostenrijk boete gekregen, dat was via een website dat je kon gaan en zo alles invullen etc.
                  Op ANWB vind ik wel een beetje uitleg, mss heb je er iets aan? http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vak...-uit-duitsland

Comment

Ik heb een boete in de bus gekregen van Duitsland, maar deze is in het Duits en er staat nergens op hoe ik deze in het Nederlands gestuurd kan krijgen, iemand hier een idee
                    Schoon betalen. Heb ik ooit veel miserie mee gehad, omdat ik het 'zogezegd' ook niet verstond en dus ook dacht dat lekker niet te betalen.

Comment

Heb er ook een gehad vorige week, terug naar afzender met de vraag om het in het Nederlands te sturen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Hier wel een vreemd geval...
                        Ik ben in het oprijden geflitst in noord frankrijk... 27 juni
                        Mijn pa is geflitst in het terugkomen 3 weken later 17 juli.

Mijn pa krijgt zijn boete in juli.
                        Ikzelf krijg mijn boete pas vandaag?

101 waar ge 90 moogt.
                        Gecorrigeerd 95 45 eurotjes.....
                        Ik kan er mee leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Schoon betalen. Heb ik ooit veel miserie mee gehad, omdat ik het 'zogezegd' ook niet verstond en dus ook dacht dat lekker niet te betalen.
                          Toen ik vorig jaar een brief kreeg zag ik ook veel tips terugkeren om te doen alsof je het niet verstaat, ik heb geen risico genomen en hun vragen in't Duits beantwoord en de boete gewoon betaald.

Die uitleg van de ANWB-website heb ik toen ook gevolgd, was wel handig.
                          2018 BMW X1 18d

Comment

• Vorige week bij mijn vader in de auto s'nachts door Zwitserland.

Geflitst bij:
                            100 in een tunnel waar 80 mocht
                            145 waar 100 mocht

Iemand aan een gelijkwaardige snelheid geflitst in Zwitserland en info over de boetes ?

Comment

• Zwitserland? Daar rij je beter niet te snel...

Ga je binnenkort op wintersport in Zwitserland, en ben je erg gesteld op je vrijheid en de inhoud van je portemonnee, rij dan in hemelsnaam niet (veel) te hard, want het komt je duur te staan. Voor lichte overtredingen geldt de gebruikelijke administratieve geldboete. Rij je echter buiten de bebouwde kom in een 80-gebied tussen […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                Zwitserland? Daar rij je beter niet te snel...

http://www.autoblog.nl/opgepast-nog-...in-zwitserland
                                Die had ik al gezien, was gewoon benieuwd naar ervaringen.

Op de heenweg had ik gereden, bijna geen enkele paal zien staan. Op de terugweg dacht mijn vader er hetzelfde van

Comment

Gewoon betalen.
                                  De douane en politie staan zeer veel aan de grens. En dan plukken ze je er wel uit om ineens te betalen. En dat bedrag zal veel hoger zijn.

Wat betreft een paar Posts terug
                                  Over infrarood flitsers zonder echte flits. In Duitsland passen ze dit enorm veel toe in de tunnels omdat ze lang voren foto nemen. Dus het bestaat wel degelijk.

Comment

• Op doorreis in Frankrijk 3 keer zichtbaar geflitst, maar in alle gevallen reden we zeker niet te snel. De 3e keer reed ikzelf in een zone 110, exact 110 op de teller met cc en zag ook een flits :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                                      Op doorreis in Frankrijk 3 keer zichtbaar geflitst, maar in alle gevallen reden we zeker niet te snel. De 3e keer reed ikzelf in een zone 110, exact 110 op de teller met cc en zag ook een flits :s
                                      Heb dat ook eens voorgehad terwijl ik niet te snel reed, echter nooit boete ontvangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Heb er ook een gehad vorige week, terug naar afzender met de vraag om het in het Nederlands te sturen.

Is een europees verdrag pv moet in één van de officiele landstalen zijn België = Nederlands - Frans - Duits.......

Comment

• Kan goed zijn, maar dit was in het Frans en das bij mij niet alles. Ze moeten via DIV voor mijn gegevens, dus de fout ligt daar wat betreft de taal.

Comment

Working...
                                          X