Mededeling

Collapse
No announcement yet.

o))) Flits Part III o)))

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
    Den bak zal snel terug verdiend zijn zeggen ze dan nog.

http://m.hln.be/regio/nieuws-uit-gen...naar-a2450734/
    In geraardsbergen centrum is het ook zone 30 en ik vind dat op sommige straten terecht, maar op veel andere is dat tergend langzaam.
    Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
    Waar komt ie in Gent te staan?

Ik gebruik ook geregeld een auto waar een Coyote inzit. Moet zeggen dat ik het nerveuzer rijden vind dan zonder.
    Vind je? Als ik zonder rijd, dan zit ik steeds naar de middenberm of op bruggen te speuren naar struikrovers. Hoewel het bij mij om kleine overtredingen zou gaan.
    Last edited by ; 10/09/2015, 10:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      coyote sucks, ik snap niet dat jullie in marianne dat guido is, geloven
      Dat heb ik hier een paar jaar geleden ook al eens geschreven. Wie begot geeft nu geld uit aan zoiets.
      2 x dom....

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Dat ding werkt fantastisch, ik ben daar enorm tevreden van. Los van de hoge snelheden heeft dat me toch al een paar keer van een stomme boete van 50€ beschermd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
          Zou het kunnen dat Coyote op een smartphone anders werkt dan zo'n vast bakje? Ik heb iCoyote en heb ook al zo goed als altijd alle mobiele flitsers doorgekregen. Twee jaar geleden ben ik ook eens zo'n superflitspaal (zo'n grijze die zowel langs voor als langs achter flitst) tegengekomen en werd erdoor geflitst. Dat was trouwens de druppel waardoor ik onmiddellijk iCoyote heb gekocht en die heeft me al verschillende keren gered van zware boetes en rijverbod. De grootste redding was op de E40 tussen Luik en Brussel waar ik vorig jaar constant rond de 200 reed en er een mobiele flitser stond die ik zeker niet had opgemerkt zonder Coyote.
          Lekker stoer op Belgische wegen 200 rijden. Misschien is het best dat coyote soms eens een steek laat vallen zodat mensen zoals jij een tijdje te voet mogen gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AeroBandit Bekijk Berichten
            Ik gebruik ook geregeld een auto waar een Coyote inzit. Moet zeggen dat ik het nerveuzer rijden vind dan zonder.
            Kijk dat zie ik iemand graag schrijven want dat is effectief ook zo.
            Is het niet veel gemakkelijker om je "normaal" in het verkeer te gedragen en goed rond te kijken dan dat je dat spel in de gaten moet houden en dáár mee bezig te zijn?
            Als je wat wil "spelen" zijn er nog mogelijkheden genoeg. Je moet alleen weten waar, wanneer en hoe.
            Allé zo doe ik het toch.

Btw, ik heb na vier jaar vorige week Waze nog eens terug geïnstalleerd, dit vooral voor hindernissen/files te omzeilen.
            Ik ga het er terug afzwieren want het houd mijn aandacht van de weg en het online gps van mijn MMI doet feilloos zijn werk weliswaar zonder melding van vaste flitscamera's maar ik denk dat we de meesten ondertussen wel weten staan en voor diegene die we niet kennen hoef ik geen schrik te hebben.
            Groot verschil. 😁

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Lekker stoer op Belgische wegen 200 rijden. Misschien is het best dat coyote soms eens een steek laat vallen zodat mensen zoals jij een tijdje te voet mogen gaan.
              Waar doet hij stoer?
              Ik snap mensen die dat stoer vinden niet MAAR ik snap ook mensen die denken dat iemand dat stoer vindt ook niet. Ik rij op diezelfde E40 ook regelmatig 160+ omdat het daar, zeker na Boutersem, regelmatig helemaal leeg is. Andere mensen hoeven mij daar niet stoer voor te vinden, ik rij gewoon door.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                Waar doet hij stoer?
                Ik snap mensen die dat stoer vinden niet MAAR ik snap ook mensen die denken dat iemand dat stoer vindt ook niet. Ik rij op diezelfde E40 ook regelmatig 160+ omdat het daar, zeker na Boutersem, regelmatig helemaal leeg is. Andere mensen hoeven mij daar niet stoer voor te vinden, ik rij gewoon door.
                Wat denk jij als er op de snelweg iemand jou met eens verschil van 80 voorbij scheert? Wat is het eerste dat in je op komt? Waw, wat een verantwoordelijk individu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Kijk dat zie ik iemand graag schrijven want dat is effectief ook zo.
                  Is het niet veel gemakkelijker om je "normaal" in het verkeer te gedragen en goed rond te kijken dan dat je dat spel in de gaten moet houden en dáár mee bezig te zijn?
                  Als je wat wil "spelen" zijn er nog mogelijkheden genoeg. Je moet alleen weten waar, wanneer en hoe.
                  Allé zo doe ik het toch.

Btw, ik heb na vier jaar vorige week Waze nog eens terug geïnstalleerd, dit vooral voor hindernissen/files te omzeilen.
                  Ik ga het er terug afzwieren want het houd mijn aandacht van de weg en het online gps van mijn MMI doet feilloos zijn werk weliswaar zonder melding van vaste flitscamera's maar ik denk dat we de meesten ondertussen wel weten staan en voor diegene die we niet kennen hoef ik geen schrik te hebben.
                  Groot verschil. 😁

Nu moet je mij toch eens uitleggen waarom Waze uw aandacht op de baan verstoord en de audi GPS niet.

Comment

Wat denk jij als er op de snelweg iemand jou met eens verschil van 80 voorbij scheert? Wat is het eerste dat in je op komt? Waw, wat een verantwoordelijk individu?

In ieder geval niet: die wil stoer doen.
                    En je mag op heel veel plaatsen wel 80km/u sneller voorbij voetgangers en fietsers rijden, dat is even gevaarlijk. Als die mens die 80/u trager rijdt regelmatig in zijn spiegels kijkt is er geen enkel probleem.

Comment

En je mag op heel veel plaatsen wel 80km/u sneller voorbij voetgangers en fietsers rijden, dat is even gevaarlijk. Als die mens die 80/u trager rijdt regelmatig in zijn spiegels kijkt is er geen enkel probleem.
                      Als je in Duitsland 180 rijdt en er nadert je eentje aan 250 (of meer), dan zijn er zelfs Duitsers die zich laten verrassen.

Je argument dat de andere in België maar moet anticiperen dat jij 80 sneller rijdt dan wettelijk is toegelaten, is wat wankel.

Comment

• Kan wankel zijn maar is niet gevaarlijker als andere situaties.
                        En er zijn er die zich laten verrassen maar niet allemaal? Dus het zou wel kunnen.

Ik heb veel meer gevaarlijke situaties aan 30km/u bij't filefilteren dan het laatste stukje e40 waar ik 160 kan doen. Ik doe dat natuurlijk ook niet in volle verkeersdrukte (volgens mij zelfs niemand en niemand praat dat goed).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                          Nu moet je mij toch eens uitleggen waarom Waze uw aandacht op de baan verstoord en de audi GPS niet.
                          Omdat je van alles op je schermpje krijgt en je mede Wazers kan zien wat op een klassieke GPS niet zo is.

Comment

Vind je? Als ik zonder rijd, dan zit ik steeds naar de middenberm of op bruggen te speuren naar struikrovers. Hoewel het bij mij om kleine overtredingen zou gaan.
                            Ja ik vind dat, is er zo nog ene met lichtjes op ook en dat piept, flikkert, etc... Ferm storend.
                            Ook op mijn gps(en) die ik in meerdere auto's gebruik, staan al die meldingen af.
                            Rijd ik altijd mijn snelheid, neen uiteraard niet. Ja, ik heb ook nog geregeld op zaterdagochtend dat ik voor het werk vroeg op de E17 zat, Gent -> Kortrijk en dat ik toen 220-230 reed op open stukken, dat is er ook honderd teveel. En ook eens in de ankers moeten gaan omdat ik daar plots in Kruishoutem de statief met camionette zag staan.
                            Zelf al twee keer voor de politierechtbank ook kunnen verschijnen voor verkeersovertredingen. En jaarlijks rijd ik zo'n 30.000km privé en met dienstwagens ook nog makkelijk een 15.000à18.000km.

Maar zo'n coyote vind ik echt weggesmeten geld én erg afleidend, vooral dat tweede is de reden voor mij om dat niet te plaatsen in mijn wagens.
                            Maar over het algemeen ga ik gewoon mee met het verkeer en mijn laatste boete is 4jaar geleden.

En de boetes die ik al gekregen heb zijn er echt om te flitsen, waar het gevaar echt heel miniem is. Bv. tunnel in Zelezate op expressweg, daar heb ik er al paar keer opgestaan, eens de zondagochtend om 5uur bv. dat zijn smerige boetes, maar in zone 30 en woonwijken rijd ik altijd mijn snelheid.

Ik heb eens een kind zien gegrepen worden door een bestelwagen, die indien hij zijn snelheid reed, wel op tijd kon stoppen en het kind kon verder wandelen. Nu is het kind weggevoerd met de lijkwagen. Dat tafereel zie ik erg frequent afspelen en elke zot die in de stad overdreven snel rijdt, knaagt dan ook ferm aan mij als ik dit zie.
                            En ook dit zal de reden zijn waarom ik zelf overal waar personen lopen of kunnen lopen, de marges respecteer en bijgevolg geen coyote nodig heb. En rijd ik op de Antwerpse Ring of snelweg dan wat te snel mee, dan aanvaard ik de boete zonder probleem.

Comment

Ten eerste zijn er in Vlaanderen niet zoveel plaatsen meer waar je 80km/u sneller mag dan wat een fietser normaal rijdt maar het grote verschil is dat een voetganger of fietser die zich daar op de baan bevindt zou moeten weten dat er mogelijks voertuigen zijn die heel wat sneller zijn (80km/u in dit voorbeeld), terwijl als je op een snelweg 120km/u aan het rijden bent er geen enkele reden is om te veronderstellen dat een ander voertuig mogelijks 80 km/u sneller zou zijn. Dit niet moeten veronderstellen ontslaat je natuurlijk niet van je verantwoordelijkheid als je wenst te veranderen van baanvak om te controleren of dit baanvak inderdaad vrij is.
                              Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Uiteraard.
                                En ik moet eerlijk zeggen dat ik dat ook enkel doe als ik op't 3de kan en 't 2de sowieso vrij is. 200 komt nu ook niet zo dikwijls voor, is nog een pak extremer dan 160 natuurlijk, dat is echt snel.

Comment

• We rijden allemaal al een tijdje. Als je op de snelweg van rijvak verandert, kijk je in je spiegel en weet je uit ervaring hoe veel tijd je hebt als je in de verte een auto ziet.

De meeste onder ons kijken 2 keer met tussenpozen om de snelheid in te schatten (hoeveel die is genaderd) . Vlak voor je wisselt, kijk je misschien ook nog eens.

Maar niet iedereen doet dat.

Ga je dan zwaaien met het feit dat hij maar moest anticiperen als je met 200 vol in z'n koffer knalt, of moet uitwijken, zwalpen en de kant in vliegt?

Laatst zag ik eens een docu van een vrouwelijke Amerikaanse auto journaliste die in Duitsland met zo een getunede ABT R8 aan 300+ los in een andere auto reed, die de snelweg op kwam.

Ze zat de hele tijd te mekkeren over wat haar was overkomen en dat de andere maar op z'n vak moest blijven. Dat de andere chauffeur en z'n passagier zwaar gewond waren geraakt en hoe het met hen was afgelopen, kwam amper aan bod.

Zuur wijf.

Comment

• Tuurlijk hebt ge dan geen verhaal. Alhoewel het in Duitsland blijkbaar wel kan, met geen ergere gevolgen als hier.

Comment

• o))) Flits Part III o)))

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Zegt diegene die zijn wagen met 258pk laat tunen ? Waar is dat dan voor nodig? Om trager en meer verantwoordelijk te gaan rijden ??

Je zegt zelf "te snel" te rijden. Te snel is te snel basta. Of dat nu 140-160-180 is.

De wetgever heeft de intrekking van rijbewijs op 160 gecorrigeerde snelheid gelegd. Dus 170 teller en gewoon 250 euro betalen en verder doen ?

Als er dan iemand 200 gaat rijden noem ik dat zeer riskant, maar goed, midden in de nacht op een 3 baans autostrade, who cares? Zie Duitsland.

Iemand die in de spits gaat bumperkleven en zotte manoeuvres uithaalt om toch maar een paar meter op te schuiven dat is gevaarlijk.

Als je veel sneller rijdt dien je er vanzelfsprekend ook rekening mee te houden dat je andere weggebruikers kan verschalken in hun normale verwachtingen en hier dien je mijn inziens op te anticiperen! Met andere woorden van Uw gas afgaan bij naderen ander verkeer en voet over de rem houden..

Uiteindelijk win je niet eens zoveel op korte afstanden door sneller te rijden, maar goed..
                                      Last edited by germinal; 10/09/2015, 17:12.
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

Waar doet hij stoer?

Ach, laat hem. Het is een persoonlijke kwestie omdat ik hem er af en toe op wijs dat hij elke 3 zinnen die hij hier neertypt moet opscheppen met het feit dat hij met een 330d rijdt, het van het in autoland volgens hem.

Comment

Tuurlijk hebt ge dan geen verhaal. Alhoewel het in Duitsland blijkbaar wel kan, met geen ergere gevolgen als hier.
                                          Je kan de wegen infrastructuur in Duitsland moeilijk vergelijken met die in België. Op plaatsen waar het wegennet drukker is, met meer op- en afritten dan gewoonlijk, is er quasi steeds een beperking van 130. In het Ruhrgebiet vind je amper stukken zonder tempolimit.

Comment

Working...
                                          X