Mededeling

Collapse
No announcement yet.

huidige drukte verkeer in/rond Brussel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
    Woon je in Gent op wandelafstand van het station? In dat geval zou ik de trein nemen naar Brussel-Noord (welk beroep oefen je trouwens uit? ). Als je echter eerst nog moet bussen of trammen of zo, neem dan maar beter de auto. En heb je glijdende uren? Als je vaste uren hebt is de trein dan weer beter, want om de een of andere reden wordt te laat komen vaak meer aanvaard van een treinman dan van een automan.
    ik woon nie ver van Dampoort, da's op 3.5km van Sint Pieters. moet ik nog 3.5km naar sint pieters en da's geen lachertje als het stortregent zoals gisteren. moet ik nog een regenoverall meenemen. ik zou een 50/125cc dinges kopen zodat dan nog naar de avondles in Sint Denijs Westrem kan gaan. mijn auto thuis ophalen is nog omslachtiger en verlies ik teveel tijd.

al bij al zou ik maximaal een kwartier of half uur uitsparen bij het doorgaan en bij het terugkeren sta ik er waarschijnlijk sneller met de auto. ik denk dat ik volgende week gewoon een abonnement laat regelen... voor de ondergrondse parking. mijn opdracht is 1/3 Zaventem, 2/3 vlakbij het Manhattan center. ik werk er in de IT (datacenter). tussen 8 en 9 mag ik beginnen dus er is genoeg speling
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Om 17u30 aan de Heizel vertrokken en ik was om 18u09 thuis in Kessel-Lo (Leuven). Ben nog nooit zo snel geweest op dat traject in de week 's avonds! Eigenaardig nu met de werken. Zonder werken vorig jaar was ik op zijn vroegst om 19u thuis...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
        ik woon nie ver van Dampoort, da's op 3.5km van Sint Pieters. moet ik nog 3.5km naar sint pieters en da's geen lachertje als het stortregent zoals gisteren. moet ik nog een regenoverall meenemen. ik zou een 50/125cc dinges kopen zodat dan nog naar de avondles in Sint Denijs Westrem kan gaan. mijn auto thuis ophalen is nog omslachtiger en verlies ik teveel tijd.

al bij al zou ik maximaal een kwartier of half uur uitsparen bij het doorgaan en bij het terugkeren sta ik er waarschijnlijk sneller met de auto. ik denk dat ik volgende week gewoon een abonnement laat regelen... voor de ondergrondse parking. mijn opdracht is 1/3 Zaventem, 2/3 vlakbij het Manhattan center. ik werk er in de IT (datacenter). tussen 8 en 9 mag ik beginnen dus er is genoeg speling
        Auto dus. Al blijft het bang afwachten wat onze groene Brusselse staatssecretaris Bruno De Lul nog allemaal gaat uitvinden. Veel praat eigenlijk voor een partijtje dat ocharme 6000 stemmetjes ophaalde in Brussel .

Comment

ik ga quasi wekelijks naar de hoofstad vanuit het verre westvlaanderen.
          Brugge-Schaarbeek +- 50 mins.

(maar daarvoor vertrek ik wel om 5h40 )

Comment

Mijn vriendin neemt dagelijks de trein naar Brussel, ik ga met de wagen tot in Woluwe. Het geeft evenveel frustraties en tijdverlies is ongeveer gelijk. Al is de trein toch nog net iets constanter in reistijd en het grote voordeel is dat de reistijd van de trein gelijk blijft onafhankelijk van het uur dat je vertrekt.

Als ik voor 6 uur vertrek, dus niet kwart na 6 en zij ook, dan ben ik meestal in het voordeel. Als we om half acht vertrekken dan is zij overduidelijk in het voordeel, als de electriciteit uitvalt ben ik dan weer in het voordeel

Trouwens waarom geeft de werkgever je niet een beetje flexibiliteit, wij hebben ook een wagen van het bedrijf, maar als wij de trein verkiezen voor bepaalde dagen of trajecten dan krijgen wij die ook gewoon terugbetaald.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Motorfiets. Want die trein... daar kan je ook niet op rekenen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DyNaRaX Bekijk Berichten
                files rond en in brussel zijn moeilijk in te schatten. De ene dag bijna niks, de andere dag spendeer je een halve dag achter u stuur.

Ik ben ook al enkele keren vanuit gent naar de wetstraat gereden, om 6.45 vertrekken aan gent st pieters en pas om 9 uur komen, nergens een ongeval ofzo, gewoon de drukte. Heb er toen een uur over gedaan van koekelberg tot madou.

De andere keren was ik om 6 uur weg ik gent en stond ik op 45min aan den Berlaymont.
                Ik heb in al die jaren dat ik met de wagen naar Brussel pendelde slechts éénmaal een ongelooflijke ervaring meegemaakt. Als ik om 10 u. begon vertrok ik thuis rond 8.30u om op tijd te zijn. (Kwam van voor Wemmel, over Koekelberg, de kleine ring om op 't einde van de Av. Louise aan 't werk toe te komen). Heb het dus éénmaal meegemaakt dat ik reeds om 9u05 op mijn werk was. Zelfs in Koekelberg en op de kleine ring was er niks van verkeer. Het was nochtans een gewone werkdag in het midden van de week, ook geen ongevallen op de E40. Toevallig stond ik tesamen met onze CEO ('n Amerikaan, uit El Segundo) in de lift, hij keek eens op zijn uurwerk en om hem alle verkeerde gedachten uit z'n hoofd te halen zei ik hem dat het de eerste keer was dat ik zo vroeg was om tegen 10u te beginnen. Hij was precies opgelucht.

Comment

Het kan zijn dat deze vraag niet in het juiste topic staat, maar ik kon geen beter vinden en het is te onbenullig voor het forum om er een nieuw topic over aan te maken.

Morgen moet ik om 14u30 in Brussel zijn (dichtbij de Wetstraat) voor een belangrijke afspraak. Ik kan echter maar om 13u vertrekken in Gent (centrum) met de wagen en ze voorspellen verkeersellende door nieuwe sneeuwval.

Moet ik mij zorgen maken (wel rekening houden met het tijdstip) om mijn afspraak te missen?

Graag een antwoord van iemand die veel ervaring heeft met het traject Gent-Brussel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                    Het kan zijn dat deze vraag niet in het juiste topic staat, maar ik kon geen beter vinden en het is te onbenullig voor het forum om er een nieuw topic over aan te maken.

Morgen moet ik om 14u30 in Brussel zijn (dichtbij de Wetstraat) voor een belangrijke afspraak. Ik kan echter maar om 13u vertrekken in Gent (centrum) met de wagen en ze voorspellen verkeersellende door nieuwe sneeuwval.

Moet ik mij zorgen maken (wel rekening houden met het tijdstip) om mijn afspraak te missen?

Graag een antwoord van iemand die veel ervaring heeft met het traject Gent-Brussel.
                    In normaal omstandig heden heb je, laat ons zeggen, een speling van 30' à 40' Good luck!
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

En in het ergste geval de trein nemen. De Wetstraat is vlakbij Brussel Central.
                      Database error.
                      The database has encountered a problem.

Comment

vertraging door sneeuw is buitengewoon onvoorspelbaar. als het rond 10u-11u er naar uit ziet dat de sneeuwval niet te erg gaat zijn, zou ik het er op wagen. nieuwe sneeuwval overdag is minder erg, 't is vooral 's ochtends dat het problematisch is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk Berichten
                          En in het ergste geval de trein nemen. De Wetstraat is vlakbij Brussel Central.
                          "vlakbij" ... Hangt er vanaf waar in de wetstraat hij moet zijn
                          AutoMinded.be

Comment

Dan nog, het centraal station is het beste gelegen om de Wetstraat te bereiken. De metro die er passeert volgt de Wetstraat tot aan Merode.

Comment

als je je eigen brandstof betaalt: sowieso met de trein gaan

Comment

LOL... Tijd = geld. Puur op brandstof is mijn motorfiets goedkoper dan een treinabonnement, en ik ben persoonlijk makkelijk twee uren minder per dag onderweg. Met afschrijving, onderhoud etc zal die motorfiets duurder zijn dan de trein, maar in ruil zie ik mijn dochter ook tijdens de week.

Comment

Onkosten werden vergoed, maar ik heb toch de trein genomen ... en was ruim op tijd .

De trein gaf me de meeste garantie om op tijd op mijn afspraak te komen.
                                  De wagen zou me meer vrijheid in Brussel zelf gegeven hebben, want de locatie kon onverwacht veranderen, dan is een auto wel handig natuurlijk.

Gegokt en gewonnen.

Comment

Working...
                                  X