Haai,
mijn collega betaalt zich blauw aan verzekering voor zijn C2 1.1 nafte (+800 euro).
Nu heeft hij een andere verzekeraar gevonden die zijn wagen voor minder dan de helft wil verzekeren. Bijgevolg wil hij asap weg bij zijn huidige verzekeraar. Zomaar weg gaan, da gaat niet, gezien je vast zit aan een jaarlijks contract, dat nota bene nog maar net verlengd is...
Ik raadde hem daarom aan om zijn wagen uit te schrijven en opnieuw in te schrijven. Wanneer zijn plaat wordt geschrapt, dan kan hij wel weg bij zijn verzekeraar. De kost om de C2 opnieuw in te schrijven is echt wel klein gezien zijn beperkte vermogen en cilinderinhoud.
Nu komen we wel plots op een pijn puntje, als hij de wagen opnieuw in wil schrijven op dezelfde naam, maar dus met een nieuwe nummerplaat, dient hij dan eerst de wagen te laten keuren voor verkoop op zijn oude platen?
Of kan hij de wagen gewoon opnieuw inschrijven, zonder attest van keuring van verkoop? Tenslotte wordt de auto aan niemand verkocht. Toch?
mijn collega betaalt zich blauw aan verzekering voor zijn C2 1.1 nafte (+800 euro).
Nu heeft hij een andere verzekeraar gevonden die zijn wagen voor minder dan de helft wil verzekeren. Bijgevolg wil hij asap weg bij zijn huidige verzekeraar. Zomaar weg gaan, da gaat niet, gezien je vast zit aan een jaarlijks contract, dat nota bene nog maar net verlengd is...
Ik raadde hem daarom aan om zijn wagen uit te schrijven en opnieuw in te schrijven. Wanneer zijn plaat wordt geschrapt, dan kan hij wel weg bij zijn verzekeraar. De kost om de C2 opnieuw in te schrijven is echt wel klein gezien zijn beperkte vermogen en cilinderinhoud.
Nu komen we wel plots op een pijn puntje, als hij de wagen opnieuw in wil schrijven op dezelfde naam, maar dus met een nieuwe nummerplaat, dient hij dan eerst de wagen te laten keuren voor verkoop op zijn oude platen?
Of kan hij de wagen gewoon opnieuw inschrijven, zonder attest van keuring van verkoop? Tenslotte wordt de auto aan niemand verkocht. Toch?
Comment