Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto uitschrijven en inschrijven op zelfde naam maar met nieuwe plaat => keuring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto uitschrijven en inschrijven op zelfde naam maar met nieuwe plaat => keuring?

Haai,

mijn collega betaalt zich blauw aan verzekering voor zijn C2 1.1 nafte (+800 euro).

Nu heeft hij een andere verzekeraar gevonden die zijn wagen voor minder dan de helft wil verzekeren. Bijgevolg wil hij asap weg bij zijn huidige verzekeraar. Zomaar weg gaan, da gaat niet, gezien je vast zit aan een jaarlijks contract, dat nota bene nog maar net verlengd is...

Ik raadde hem daarom aan om zijn wagen uit te schrijven en opnieuw in te schrijven. Wanneer zijn plaat wordt geschrapt, dan kan hij wel weg bij zijn verzekeraar. De kost om de C2 opnieuw in te schrijven is echt wel klein gezien zijn beperkte vermogen en cilinderinhoud.

Nu komen we wel plots op een pijn puntje, als hij de wagen opnieuw in wil schrijven op dezelfde naam, maar dus met een nieuwe nummerplaat, dient hij dan eerst de wagen te laten keuren voor verkoop op zijn oude platen?
    Of kan hij de wagen gewoon opnieuw inschrijven, zonder attest van keuring van verkoop? Tenslotte wordt de auto aan niemand verkocht. Toch?
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Keuring voor verkoop is niet nodig, maar de vorige keuring mag nog niet verlopen zijn.
    BIV zal ook niet betaald dienen te worden, wel zullen de taksen volledig moeten betaald worden, de resterende taks van de vorige nummerplaat zal die dan een jaartje later pas terugkrijgen, of met een beetje geluk verrekend worden directe male.

Comment

M'n Polo 2F heeft ook een paar weken zonder platen gestaan, omdat de platen daarvan op m'n Jetta hingen nadat ik die gekocht had. Heb de Polo dan weer ingeschreven en dus andere platen gekregen, en was gewoon in orde. Keuring was wel nog niet verlopen.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Effe een kickje geven:

Buiten mijn dashboard/verwarming/koelvloeistof/starter probleem denk ik dat ik nog een groter probleem ga hebben met hem opnieuw in te schrijven

Vorig jaar verlaging van KW laten steken, maar omdat de auto zijn kuren kreeg is de geometrie-keuring er niet van gekomen. Gewone keuring is ook vervallen en platen zijn ingestuurd.

Wat als'k hem nu weer wil inschrijven op mijn (dezelfde) naam? Keuring voor verkoop omdat de gewone keuring is vervallen? En wat met die verlaagde ophanging? 't Is eentje met attesten, maar de geometrie-keuring moet dus nog gebeuren.

Iemand enig idee? Zeg asjeblieft niet dat ik ook nog de veren moet gaan versteken, keuren voor verkoop, ...

Comment

Keuren voor verkoop is niet nodig als hij terug op dezelfde naam ingeschreven wordt. Geometriekeuring zal je wel moeten doen waarschijnlijk, als het opvalt dat hij erg laag is en het rode veren zijn bvb.

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
            Keuren voor verkoop is niet nodig als hij terug op dezelfde naam ingeschreven wordt. Geometriekeuring zal je wel moeten doen waarschijnlijk, als het opvalt dat hij erg laag is en het rode veren zijn bvb.
            idd, gewoon zeggen dat 't is om terug in te schrijven op dezelfde naam, krijg je na de keuring(als ze goedgekeurd is natuurlijk) een roze inschrijfformulier waar je je naam etc moet invullen ter plaatste
            maar aangezien je keuring vervallen is zou je dan beter in de garage vragen om te keuren? want 't moet ofwel met Z plaat ofwel met vorige plaat
            mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
            Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
              idd, gewoon zeggen dat 't is om terug in te schrijven op dezelfde naam, krijg je na de keuring(als ze goedgekeurd is natuurlijk) een roze inschrijfformulier waar je je naam etc moet invullen ter plaatste
              maar aangezien je keuring vervallen is zou je dan beter in de garage vragen om te keuren? want 't moet ofwel met Z plaat ofwel met vorige plaat
              Dat wist ik inderdaad, maar ik twijfelde omdat de gewone keuring wél verlopen is intussen.
              Dat die geometriekeuring zal moeten, daar ben ik me van bewust, maar ik wist dus niet of dat zou lukken omdat die er al onder zitten en de keuring nu verlopen is.

Blijkbaar mag het dus geen probleem zijn. Moet inderdaad met Z-plaat, en had gedacht dat meteen door Jorssen te laten doen, maar de banden moeten ook vervangen worden en dat ga ik nu écht niet bij bmw laten uitvoeren.
              Een andere nummerplaat mag zeker niet hè? Bijvoorbeeld van mijn vriendin ofzo?

Comment

Is wat er op E30 gezegd wordt:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth325
                veel kans dat de veren er van ondermoeten bij mijn cabrio was het 55/55 naar keuring op winterbanden 195/60/15afgkeurd op het balkje 9cm blijven steken op de uitlaat geen geo-keuring meer gedaan die dag
                nieuwe verlaging set besteld 40/30 en terug naar herkeuring op afspraak verlaagtvoertuig (dendermonde)
                en nu er wel door maar het was wel kantje boordje met geomertie want viel daar mee nog buiten de normen maar een klein beetje, en met de andere veren staan de achterwielen wel heel schuin
                Maar dat heeft dan op zich niets te maken met dat de verlaging legaal of illegaal is maar louter omdat hij té laag ligt, of...?

Comment

Ga naar de normale keuring. Dan wordt hij afgekeurd voor de verlaging zoals bij mij. Dan heb je 2 weken voor de herkeuring te laten doen. Ga de auto laten uitlijnen en ga dan naar de geometriekeuring. Afspraak maken natuurlijk en de wagen wordt daar ook op eventuele andere gebreken herkeurd.

Probleem is dat uw verlaging wel eens te laag kan zijn ja.. Niet meteen dat je de 11cm of 9 cm niet gaat halen maar de camber he. Tis eigenlijk een lelijk systeem hier in Belgie. Voor 60/40 zijn er gewoon goca attesten maar die verlaging is vaak gewoon te laag. Bij mijn kameraad zijn Astra kan hij niet over 9 cm rijden. Bij onze e30's staat de camber te scheef. Maar omdat die camber niet verstelbaar is kunnen ze dat wel door de vingers zien.

Comment

Da's een strak plan, 911. Ware het niet dat ik ergens Zplaten zal moeten huren. Liever 1 keer huren en proberen ineens alles in orde te hebben.
                    Last edited by ; 10/05/2012, 09:25.

Comment

Ben net naar een keuringsstation geweest.

Zij zeggen zoals ik dacht dat het was. De wagen moet opnieuw ingeschreven worden met nieuwe platen. In dit geval is't dezelfde eigenaar, maar 'keuring herinschrijving' noemen ze het op de keuring, in de volksmond 'keuren voor verkoop'.
                      't Is dus een herinschrijving en aangezien ik geen plaat heb moet het met Z-plaat. Geometriekeuring en keuring herinschrijving kan op dezelfde ogenblik, hopend dat die veren erdoor geraken.

Anders moet'k eens in een ander station horen wat zij zeggen en of het dan niet mogelijk is als ik zelf platen aanvraag gezien het dezelfde eigenaar is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                        Ben net naar een keuringsstation geweest.

Zij zeggen zoals ik dacht dat het was. De wagen moet opnieuw ingeschreven worden met nieuwe platen. In dit geval is't dezelfde eigenaar, maar 'keuring herinschrijving' noemen ze het op de keuring, in de volksmond 'keuren voor verkoop'.
                        't Is dus een herinschrijving en aangezien ik geen plaat heb moet het met Z-plaat. Geometriekeuring en keuring herinschrijving kan op dezelfde ogenblik, hopend dat die veren erdoor geraken.

Anders moet'k eens in een ander station horen wat zij zeggen en of het dan niet mogelijk is als ik zelf platen aanvraag gezien het dezelfde eigenaar is.
                        Z-platen zijn niet nodig! Ik heb mijn nieuwe platen gewoon bij mijn verzekeringsmakelaar aangevraagd nadat hij ongeveer een half jaar uit was geschreven. Op dat moment was de auto wel nog 'gekeurd' (Februari dit jaar) De keuring was pas een maand later in maart dus. Ik heb toen 2 keer gereden en de auto naar de keuring gestuurd. Afgekeurd voor CO, lichten en veren. Ik hem dan binnen gedaan in de garage en de veren laten plaatsen, attesten aangevaagd en dergelijke. Een maand later dan naar de herkeuring gegaan in een ander station waar ze meteen ook de geometrie deden. Het was een klote periode maar tis opgelost.

Comment

Verschil is dat gij keuring had, ik heb die niet. Maar we zullen zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                            Z-platen zijn niet nodig! Ik heb mijn nieuwe platen gewoon bij mijn verzekeringsmakelaar aangevraagd nadat hij ongeveer een half jaar uit was geschreven. Op dat moment was de auto wel nog 'gekeurd' (Februari dit jaar) De keuring was pas een maand later in maart dus. Ik heb toen 2 keer gereden en de auto naar de keuring gestuurd. Afgekeurd voor CO, lichten en veren. Ik hem dan binnen gedaan in de garage en de veren laten plaatsen, attesten aangevaagd en dergelijke. Een maand later dan naar de herkeuring gegaan in een ander station waar ze meteen ook de geometrie deden. Het was een klote periode maar tis opgelost.
                            Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Ik wil mijn auto herinschrijven, dus op dezelfde naam, mijn voertuig is momenteel geschrapt maar mijn jaarlijkse keuring is nog niet verlopen. Momenteel heb van mijn verzekeraar een nieuwe voorlopige verzekering gekregen van 1,5 maanden. Ik rij nu dus rond met dat voertuig met nummerplaten erop van mijn andere wagen. Voor de verzekering is mijn voertuig in orde maar wel niet voor de politie aangezien ik dus met nummerplaten rondrij van een ander voertuig.

Nu is mijn vraag, met welke nummerplaten ga je naar de keuring als je geen z-platen gebruikt en je oude nummerplaten reeds zijn binnengestuurd? Met andere woorden, moet mijn auto opnieuw naar de keuring of hoe raak ik aan een roos inschrijvingsformulier? Mag ik naar de keuring met dat voertuig met nummerplaten van mijn andere auto erop, die dus ook op mijn naam staat ingeschreven.

Alvast bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa Bekijk Berichten
                              Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Ik wil mijn auto herinschrijven, dus op dezelfde naam, mijn voertuig is momenteel geschrapt maar mijn jaarlijkse keuring is nog niet verlopen. Momenteel heb van mijn verzekeraar een nieuwe voorlopige verzekering gekregen van 1,5 maanden. Ik rij nu dus rond met dat voertuig met nummerplaten erop van mijn andere wagen. Voor de verzekering is mijn voertuig in orde maar wel niet voor de politie aangezien ik dus met nummerplaten rondrij van een ander voertuig.

Nu is mijn vraag, met welke nummerplaten ga je naar de keuring als je geen z-platen gebruikt en je oude nummerplaten reeds zijn binnengestuurd? Met andere woorden, moet mijn auto opnieuw naar de keuring of hoe raak ik aan een roos inschrijvingsformulier? Mag ik naar de keuring met dat voertuig met nummerplaten van mijn andere auto erop, die dus ook op mijn naam staat ingeschreven.

Alvast bedankt!
                              Intussen werd mijn probleem al lang opgelost. Gezien mijn voertuig nog gekeurd was, heb ik gewoon via de verzekeraar nieuwe nummerplaten aangevraagd.

Comment

Working...
                              X