Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verzekeren velgen Golf Blue Motion

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verzekeren velgen Golf Blue Motion

Beste,

ik heb vorige week een Golf 6 blue motion 1.6 tdi besteld. Ik wil deze gaan verzekeren maar zit met een probleem. Deze golf wordt geleverd met standaard 15 inch wieldoppen maar die vind ik echt niet mooi. Ik ben naar volkswagen gegaan om grotere velgen van 17 inch te bestellen. Nu mogen zij deze velgen niet zelf monteren omdat dit gekeurd wordt en zij maximaal 16 inch onder een blue motion mogen plaatsen in verband met uitstoot en verbruik. Nu zeiden zij dat ik deze wel kan bestellen en elders deze laten monteren maar dat dit misschien voor problemen kan zorgen met de verzekering als ik een ongeluk zou krijgen. Graag zou ik weten of ik wel grotere wielen mag monteren of dat de verzekering zich zou terugtrekken na een ongeluk. Iemand ervaring?

Alvast vriendelijk bedankt.

Groeten,

Sander Kramer

De velgen zouden de oorzaak moeten zijn van het ongeval. Dat zie ik zo snel niet gebeuren eigenlijk...

Comment

ik vind het al straf dat uwen dealer die er niet wil opzetten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
        ik vind het al straf dat uwen dealer die er niet wil opzetten
        Ik niet, integendeel.
        Met de bredere en zwaardere velgen gaat de wagen meer uitstoten en dus niet meer in aanmerking komen voor de overheidspremie.
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
          Ik niet, integendeel.
          Met de bredere en zwaardere velgen gaat de wagen meer uitstoten en dus niet meer in aanmerking komen voor de overheidspremie.
          Net hetzelfde dus als het niet kunnen plaatsen van een trekhaak op een ecomodel (Ford Fiesta Econetic) bijvoorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Ik niet, integendeel.
            Wil dat dan ook zeggen dat je geen passagiers mag meenemen ? Want dan heb je meer gewicht mee en dan stoot je ook meer uit ...

Comment

Op zich 'mag' de dealer dat, behalve dat die wagens niet altijd uitdrukkelijk die velgenmaten in hun PVG gespecifieerd hebben. En dan is er ook nog eens de discussie over het feit dat met die 15" brolvelgen je een overheidspremie krijgt, en van die premie bij wijze van spreken 17" velgen kan kopen en dan ook nog eens meer verbruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                Wil dat dan ook zeggen dat je geen passagiers mag meenemen ? Want dan heb je meer gewicht mee en dan stoot je ook meer uit ...
                Is imo een duidelijk verschil, een extra passagier meenemen tegenover een optie kopen (die het verbruik verhoogt) met de premie die 'gegeven' wordt owv een lage uitstoot.

But hey, feel free to disagree.
                Btw, welke velgen steken onder de Mini.

Voor de volledigheid, ik vind het hele systeem van "geef een premie aan een wagen die kunstmatig en over een onrealistisch parcours 105g van 1 bepaalde stof uitstoot" een beetje dwaas. Onafhankelijk van de velgen of het aantal passagiers
                Last edited by quadrifoglio; 14/09/2010, 23:36.
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Working...
                X