Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Er staat een fout in mijn PV - PV ongeldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Je komt over als een hypocriet met jou redeneringen. De flikken die volgens de letter van de wet willen werken moeten volgens mij dan ook alles 100% juist doen en opschrijven want anders is hetgeen ze doen ook niet geldig. Hoe denk je dat veel grote criminelen ongestraft onder zware feiten onderuit komen? Dikwijls door kleine procedurefouten die vergelijkbaar zijn met de fout die de politie in deze zaak gemaakt heeft. Dan moeten mensen in mijn ogen niet beginnen zagen als de gewone man in de straat van onder een parkeerboete wil komen.
    Mij lijkt het nochtans net hypocriet om enerzijds te zeiken over "criminelen zouden niet vrij mogen komen op basis van procedurefouten, 't is een schande!"...om dan zelf wel procedurefouten proberen aan te halen voor een simpele parkeerboete. Feel free to disagree

Topic-starter stond verkeerd geparkeerd, hij wist dit (zeker omdat het op 50m van z'n huis was). Risico genomen, betrapt, betalen, niet zeiken.
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cete2004 Bekijk Berichten
      als de persoon in kwestie echt verkeerd geparkeerd stond en een "noodsituatie" bemoeilijkt moest zijn wagen ONMIDDELLIJK getakeld worden en hem niet een pv opsturen na enkele dagen
      My point exactly. In dat geval is dat gerechtvaardigd en zal ik ook zonder morren de kosten en bijhorende boete betalen.

In mijn geval vond de agent dat ik verkeerd geparkeerd stond en geeft hij mij een boete. Allemaal goed en wel, maar wat verandert die boete aan het feit dat mijn auto verkeerd geparkeerd stond? Ook na het geven van de boete stond hij nog verkeerd geparkeerd hé.

En dat is het dubbele van deze discussie. Fout of niet, in dit geval begrijp ik niet dat een agent zich op een zaterdagavond, bijna nacht, bezighoudt met het uitschrijven van belachelijke parkeerboetes. Als er dan ook nog eens een fout blijkt te staan in het PV, dan vraag je er bijna om hé...

Comment

Een pv zonder fouten, dat moet ik nog tegenkomen eigenlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Mag hypocriet klinken misschien maar ik vind het niet juist dat door een foutje dat totaal niet terzake doet mensen hun straffen ontlopen, als dat nu een parkeerboete, een ongeval met vluchtmisdrijf, een moord of een aanslag op de twin towers is doet niet ter zake, als bewezen wordt dat je het gedan hebt?
          In dat geval heb niet ik maar jij een probleem met justitie in ons land. Procedurefouten kunnen leiden tot vrijspraak. Dat is nu eenmaal de wet. Of dat goed is of niet, is een andere discussie, maar niemand kan mij beletten om er gebruik van te maken of er op zijn minst mijn licht eens over op te steken op een forum als dit. Want ik wil het nu ook niet ridiculiseren. Huisnummer 52 in plaats van 50 zal je wellicht bezwaarlijk een procedurefout kunnen noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Mij lijkt het nochtans net hypocriet om enerzijds te zeiken over "criminelen zouden niet vrij mogen komen op basis van procedurefouten, 't is een schande!"...om dan zelf wel procedurefouten proberen aan te halen voor een simpele parkeerboete. Feel free to disagree
            Ik zeik toch niet over het vrijkomen van criminelen door procedurefouten? Zie ook mijn post hierboven.
            Last edited by ; 08/10/2010, 00:09. Reden: .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weps Bekijk Berichten
              In mijn geval vond de agent dat ik verkeerd geparkeerd stond en geeft hij mij een boete. Allemaal goed en wel, maar wat verandert die boete aan het feit dat mijn auto verkeerd geparkeerd stond? Ook na het geven van de boete stond hij nog verkeerd geparkeerd hé.

En dat is het dubbele van deze discussie. Fout of niet, in dit geval begrijp ik niet dat een agent zich op een zaterdagavond, bijna nacht, bezighoudt met het uitschrijven van belachelijke parkeerboetes.
              Het gaat hem om het sensibiliseren dat je er in het vervolg niet meer staat.
              Ik heb me vorige winter, na een half uur zoeken naar een vrije plaats op een plaats gezet naast een rij parkeervakken, op een groot plein waar ik niemand hinderde. Ik ben opgeschreven op zaterdagavond 1u30 en dat kostte mij 100 EUR. Ik heb netjes betaald en er sindsdien niet meer gestaan. Blijkbaar zal het spreekwoord 'de ezel stoot zich geen twee keer...' niet op u van toepassing zijn...
              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Topic-starter stond verkeerd geparkeerd, hij wist dit (zeker omdat het op 50m van z'n huis was).
                Klopt. En ik sta daar al 4 jaar gemiddeld één keer per week wanneer het zo druk is dat alle "reguliere" parkeerplaatsen bezet zijn.

De moraalridders zullen nu zeggen: "Dan heb je chance dat je nog niet eerder beboet werd." Ik zeg: "De meeste agenten maken er geen probleem van. Het was wachten op een overijverige flik die duidelijk moeite heeft met prioriteiten stellen. En met PV's opstellen. 4 jaar heb ik erop gewacht."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                  Het gaat hem om het sensibiliseren dat je er in het vervolg niet meer staat.
                  Ik heb me vorige winter, na een half uur zoeken naar een vrije plaats op een plaats gezet naast een rij parkeervakken, op een groot plein waar ik niemand hinderde. Ik ben opgeschreven op zaterdagavond 1u30 en dat kostte mij 100 EUR. Ik heb netjes betaald en er sindsdien niet meer gestaan. Blijkbaar zal het spreekwoord 'de ezel stoot zich geen twee keer...' niet op u van toepassing zijn...
                  De parkeersituatie die jij omschrijft is gelijkaardig met die van mij. Ik zie het nut niet in waarom ik daar niet mag staan. En jij? Volgens mij ga je er niet meer staan omdat je weet dat het je 100 euro kan kosten, maar niet omdat je vindt dat je er gevaar of hinder vormt. Dan is er van sensibilisering helemaal geen sprake.

Comment

Ik kreeg een PV voor verkeerd parkeren. In het PV staat dat ik geparkeerd stond ter hoogte van huisnummer 52, terwijl dit huisnummer 50 was. Ik ben van plan om de inbreuk niet te erkennen met als reden dat ik die dag niet op het opgegeven adres geparkeerd stond. Of is dat vergeefse moeite?

Ik krijg de boete omdat ik langs een gele onderbroken streep geparkeerd zou hebben. Maar voor huisnummer 52 is er zo geen streep. Ik kan de inbreuk dus ook niet erkennen omdat er op het opgegeven adres geen gele onderbroken streep is. Of is ook dat vergeefse moeite?

Iemand ervaring mee?
                    Zou ze aanklagen wegen valsheid in geschrifte en opzettelijke laster....
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

als er in een pv al zo een fout staat kun je het doortrekken en je beginnen af te vragen: "als zelfs een duidelijk huisnummer al verkeerd genoteerd staat wat is er dan waar van al de rest"?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Zou ze aanklagen wegen valsheid in geschrifte en opzettelijke laster....
                        Bedankt voor je constructieve bijdrage. Ik hoop dat de bijna 600 andere berichten van jou op dit forum inhoudelijk even sterk zijn. Knap werk!

Comment

Ik kreeg een PV voor verkeerd parkeren. In het PV staat dat ik geparkeerd stond ter hoogte van huisnummer 52, terwijl dit huisnummer 50 was. Ik ben van plan om de inbreuk niet te erkennen met als reden dat ik die dag niet op het opgegeven adres geparkeerd stond. Of is dat vergeefse moeite?

Ik krijg de boete omdat ik langs een gele onderbroken streep geparkeerd zou hebben. Maar voor huisnummer 52 is er zo geen streep. Ik kan de inbreuk dus ook niet erkennen omdat er op het opgegeven adres geen gele onderbroken streep is. Of is ook dat vergeefse moeite?

Iemand ervaring mee?
                          Jamaar, is er hoedanook wel ergens een gele onderbroken markering? Er zal wel een reden zijn waarom je die boete gekregen hebt..
                          Is er nu iets moeilijkers aan dan die gewoon te betalen? Djeezs!

En dat was hoogstwaarschijnlijk geen overijverige agent, maar eentje die gewoon zijn job deed!
                          1982 BMW E28 528i
                          2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cedrick Bekijk Berichten
                            En dat was hoogstwaarschijnlijk geen overijverige agent, maar eentje die gewoon zijn job deed!
                            Kijk, voor mij allemaal goed en wel... maar als je echt alles volgens de letter van de wet wil, dan ook alles hé. Voortaan iedereen op de bon die pakweg zijn pinker eens vergeet of zijn mistlicht te lang laat aanstaan. En we laten dat vastleggen door een zwarte doos in elke auto. De verzamelde boetes betaal je op het einde van de maand, middels een globale factuur die je wordt toegestuurd. Gemiddeld zo'n 250 euro per maand. Iedereen content, toch?

Durf jij te beweren dat je nog nooit eens per ongeluk je pinker bent vergeten? Pas op want 't is 50 euro per keer hé makker! Een overtreding van de eerste graad, jawel.

Comment

Durf jij te beweren dat je nog nooit eens per ongeluk je pinker bent vergeten? Pas op want 't is 50 euro per keer hé makker! Een overtreding van de eerste graad, jawel.
                              Klopt. En ik sta daar al 4 jaar gemiddeld één keer per week wanneer het zo druk is dat alle "reguliere" parkeerplaatsen bezet zijn.

5tekens-regel
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Kijk, voor mij allemaal goed en wel... maar als je echt alles volgens de letter van de wet wil, dan ook alles hé. Voortaan iedereen op de bon die pakweg zijn pinker eens vergeet of zijn mistlicht te lang laat aanstaan. En we laten dat vastleggen door een zwarte doos in elke auto. De verzamelde boetes betaal je op het einde van de maand, middels een globale factuur die je wordt toegestuurd. Gemiddeld zo'n 250 euro per maand. Iedereen content, toch?

Ik durf dat beweren, zonder blozen ja
                                1982 BMW E28 528i
                                2013 BMW F31 318d

2007 VW Polo 1.4 TDI (Sold)

Comment

5tekens-regel
                                  Zucht. Volg eens een cursus begrijpend lezen. Het eerste stuk gaat over mezelf. Het tweede stuk over de moraalridders die beweren dat ze nooit eens een fout maken, ooit eens vergeten te pinkeren of nooit eens 5 km/u te snel rijden. Van enige vergelijking tussen beide is geen sprake.

Nooit gedacht dat ik hier alles moest gaan uitleggen.
                                  Last edited by ; 08/10/2010, 02:08.

Comment

Ze gedogen uw wangedrag voor 4 jaar lang, en als ze dan toch eens boete geven dan ga je hun aanklagen voor procedurefouten? Veel succes en ik hoop dat ze u vanaf nu iedere keer opschrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                      Ze gedogen uw wangedrag voor 4 jaar lang, en als ze dan toch eens boete geven dan ga je hun aanklagen voor procedurefouten? Veel succes en ik hoop dat ze u vanaf nu iedere keer opschrijven.
                                      Ik denk dat velen de oorspronkelijke vraag niet begrepen hebben.

De vraag was NIET: vinden jullie het moreel verantwoord dat ik protest aanteken tegen mijn boete?

De vraag was WEL: zou het in dit geval de moeite lonen (lees: kan ik resultaat boeken door) protest aan te tekenen tegen mijn boete?

Wie toch liever op de eerste vraag wil antwoorden, kan ik een carrière al biechtvader in onze leegelopen kerken ten zeerste aanbevelen.
                                      Last edited by ; 08/10/2010, 02:22.

Comment

Als jurist die al honderden zaken voor de politierechtbank heeft verdedigd kan ik enkel zeggen dat de kans dat je deze zaak gaat winnen zeer klein is. Dit is immers een "fout" die weinig verandert in de aard van de zaak.

Met de gepaste hoogachting verblijf ik

Kaiser Chief

Comment

Kunnen jullie niet eens wat normaler reageren ipv zoals hier direct op jullie paard te springen en de moraalridder uit te hangen? Gelijk dat de jaarlijkse verkeersbelasting tegenwoordig ook zo gegrond is met al die 'putvrije" banen in ons landje!

Ik denk dat het duidelijk is dat de topicstarter maar al te goed weet dat hij in fout was. Ik vind het gewoon een sluwe gedachte om eronder uit te muizen. Dat wou hij jullie extra aantonen op de manier dat hij het hier verwoordde. Ik denk ook dat het niet gaat lukken.

Comment

Working...
                                          X