Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Er staat een fout in mijn PV - PV ongeldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door -=MansorY=- Bekijk Berichten
    Kunnen jullie niet eens wat normaler reageren ipv zoals hier direct op jullie paard te springen en de moraalridder uit te hangen? Gelijk dat de jaarlijkse verkeersbelasting tegenwoordig ook zo gegrond is met al die 'putvrije" banen in ons landje!

Ik denk dat het duidelijk is dat de topicstarter maar al te goed weet dat hij in fout was. Ik vind het gewoon een sluwe gedachte om eronder uit te muizen. Dat wou hij jullie extra aantonen op de manier dat hij het hier verwoordde. Ik denk ook dat het niet gaat lukken.
    Awel, de eerste 3 responses in dit topic zijn een antwoord p z'nvraag.

Vanaf dan begint het uit te wijden over het he en waarom, eigen aan een discussieforum denk ik, nee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weps Bekijk Berichten
      Zucht. Volg eens een cursus begrijpend lezen. Het eerste stuk gaat over mezelf. Het tweede stuk over de moraalridders die beweren dat ze nooit eens een fout maken, ooit eens vergeten te pinkeren of nooit eens 5 km/u te snel rijden. Van enige vergelijking tussen beide is geen sprake.

Nooit gedacht dat ik hier alles moest gaan uitleggen.
      Ik denk dat jij eens begrijpend moet lezen, niemand beweerd hier perfect te zijn en iedereen maakt fouten.

Als je op zo een fout betrapt wordt wist je dat je daar het risico toe liep, das toch niet meer dan juist?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Mij lijkt het nochtans net hypocriet om enerzijds te zeiken over "criminelen zouden niet vrij mogen komen op basis van procedurefouten, 't is een schande!"...om dan zelf wel procedurefouten proberen aan te halen voor een simpele parkeerboete. Feel free to disagree

Waar wordt er daarover gezeikt? Ik stel gewoon vast wat er vrijwel wekelijks gebeurd. Criminelen hebben het recht om vrij te komen als er procedurefouten gemaakt worden net zoals de brave burger het recht heeft om te proberen van onder een boete te komen als er fouten gemaakt worden. Dat is het punt dat ik wil maken.

Ik weet ook wel al langer dan vandaag dat er hier op het forum een aantal perfecte mensen zitten die nooit fouten maken in het verkeer, nooit boetes krijgen en mochten ze door een ongelofelijk toeval wel een boete krijgen die onmiddelijk zonder zich vragen te stellen betalen...
        Last edited by ; 08/10/2010, 09:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
          Als jurist die al honderden zaken voor de politierechtbank heeft verdedigd kan ik enkel zeggen dat de kans dat je deze zaak gaat winnen zeer klein is. Dit is immers een "fout" die weinig verandert in de aard van de zaak.

Met de gepaste hoogachting verblijf ik

Kaiser Chief
          Bedankt! Eindelijk nog eens een antwoord op mijn vraag.

Comment

Bedankt! Eindelijk nog eens een antwoord op mijn vraag.
            Fout antwoord weliswaar, maar kom.
            Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Ik kreeg een PV voor verkeerd parkeren. In het PV staat dat ik geparkeerd stond ter hoogte van huisnummer 52, terwijl dit huisnummer 50 was. Ik ben van plan om de inbreuk niet te erkennen met als reden dat ik die dag niet op het opgegeven adres geparkeerd stond. Of is dat vergeefse moeite?

Ik krijg de boete omdat ik langs een gele onderbroken streep geparkeerd zou hebben. Maar voor huisnummer 52 is er zo geen streep. Ik kan de inbreuk dus ook niet erkennen omdat er op het opgegeven adres geen gele onderbroken streep is. Of is ook dat vergeefse moeite?

Iemand ervaring mee?

Dat is zeker geen vergeefse moeite, en je moet zeker ook niet eerst betalen vooraleer bezwaar te uiten.

De politie kan bepaalde materiele vaststellingen doen. Ze hebben blijkbaar vastgesteld dat jouw voertuig op een bepaald moment geparkeerd stond voor huisnummer 52. Als er voor huisnummer 52 geen parkeerverbod geldt werd er eigenlijk ook geen inbreuk vastgesteld.

Dus, als je dat wil, inbreuk niet erkennen: dus bij de vraag "Erkent u de inbreuk begaan te hebben" aankruisen "neen, omdat: ...." en daar invullen dat er voor huisnummer 52 geen parkeerverbod geldt, envenueel met een foto erbij van huis nr. 52 waaruit blijkt dat er geen ononderbroken gele streep op de stoep staat.

Veel kans dat je er nooit meer iets van hoort.

Succes, en hou ons vooral op de hoogte, al was het maar om de zeurpieten in dit topic wat te jennen.

Comment

Ben hier terug sé. Maar zal beleefd blijven want anders krijg ik weer gezever met onze goede vrienden van de weg

Ik vind dat ge zoiets gewoon moet wegsmijten. Laat ze maar wat werken voor die centen. Herinneringen sturen, wijkagent langs sturen, opvolging van betaling enz. Gelukkig zijn de meesten hier brave zielen en betalen met de glimlach hun boetes. Ze zouden nog bijna op hun knieën gaan zitten om een boete te mogen krijgen. Wat Smilin' Jack hier schrijft is ook wel de moeite om eens te bekijken. Maar parkeerboetes en retributiebonnen, wie ligt daar van wakker of loopt nu als een zot naar de bank om dat te betalen? De schuif hier ligt er vol van. Nog geen enkel betaald en nog nooit ook maar iets van gehoord. Enkele herinneringen maar die worden direct verticaal geklasseerd. Ik snap allang de Belgen niet meer. Met geen ander volk kunt ge zo hard met hun kloten rammelen als met een Belg. Veel te braaf en veel te softy. Alleen maar klagen en zagen maar zelf niets ondernemen

En nu mogen de zeurpieten en moraalridders zich wat afreageren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                  Dat is zeker geen vergeefse moeite, en je moet zeker ook niet eerst betalen vooraleer bezwaar te uiten.

De politie kan bepaalde materiele vaststellingen doen. Ze hebben blijkbaar vastgesteld dat jouw voertuig op een bepaald moment geparkeerd stond voor huisnummer 52. Als er voor huisnummer 52 geen parkeerverbod geldt werd er eigenlijk ook geen inbreuk vastgesteld.

Dus, als je dat wil, inbreuk niet erkennen: dus bij de vraag "Erkent u de inbreuk begaan te hebben" aankruisen "neen, omdat: ...." en daar invullen dat er voor huisnummer 52 geen parkeerverbod geldt, envenueel met een foto erbij van huis nr. 52 waaruit blijkt dat er geen ononderbroken gele streep op de stoep staat.

Veel kans dat je er nooit meer iets van hoort.

Succes, en hou ons vooral op de hoogte, al was het maar om de zeurpieten in dit topic wat te jennen.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er aan huisnr 52 ook een parkeerverbod is... De TO heeft dus weinig om aan te vechten. En als je die foto neemt, kader hem dan wel zo goed dat uw auto aan huisnummer 50 er niet opstaat hé. Of nog beter: Photoshop hem even weg...kunnen ze je helemaal niets meer maken......NOT.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Waar wordt er daarover gezeikt? Ik stel gewoon vast wat er vrijwel wekelijks gebeurd. Criminelen hebben het recht om vrij te komen als er procedurefouten gemaakt worden net zoals de brave burger het recht heeft om te proberen van onder een boete te komen als er fouten gemaakt worden. Dat is het punt dat ik wil maken.
                    Het overgrote deel van de bevolking zal ongeveer zo reageren als een crimineel vrijkomt owv procedurefouten: "'t Is verdomme een schande! Dat zou nie mogen, ze hebben toch bewezen dat hij het gedaan heeft".

Jij mag de uitzondering daarop zijn, diegene die juicht en zegt dat gerechtigdheid is geschied. Lichtjes overdreven (I hope), maar ge snapt waar ik naartoe wil.

Ik weet ook wel al langer dan vandaag dat er hier op het forum een aantal perfecte mensen zitten die nooit fouten maken in het verkeer, nooit boetes krijgen en mochten ze door een ongelofelijk toeval wel een boete krijgen die onmiddelijk zonder zich vragen te stellen betalen...
                    Iedereen maakt fouten, ongeveer iedereen hier op het forum zal dat ook toegeven. Maar again, fout gemaakt --> pay the price
                    Maarja, als ge dat doet zijt ge blijkbaar een moraalridder
                    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                      Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er aan huisnr 52 ook een parkeerverbod is...
                      En waarop is dat vermoeden gebaseerd?

Ik krijg de boete omdat ik langs een gele onderbroken streep geparkeerd zou hebben. Maar voor huisnummer 52 is er zo geen streep.

Comment

Ik ging hier net posten: 'waar zit Prospeed als je hem nodig hebt?', maar ik zie dat hij hier al wat gezet heeft.

Gelukkig zie ik de inhoud niet.

Comment

Het overgrote deel van de bevolking zal ongeveer zo reageren als een crimineel vrijkomt owv procedurefouten: "'t Is verdomme een schande! Dat zou nie mogen, ze hebben toch bewezen dat hij het gedaan heeft".

Jij mag de uitzondering daarop zijn, diegene die juicht en zegt dat gerechtigdheid is geschied. Lichtjes overdreven (I hope), maar ge snapt waar ik naartoe wil.
                          Gelukkig zijn er nog uitzonderingen zou ik zo zeggen. De dag dat ik reageer zoals de gefrustreerde burgerl*l in de straat wil ik wakkergeschopt worden.

Iedereen maakt fouten, ongeveer iedereen hier op het forum zal dat ook toegeven. Maar again, fout gemaakt --> pay the price
                          Maarja, als ge dat doet zijt ge blijkbaar een moraalridder
                          Ik heb daar geen probleem mee maar het gaat erom dat er geen fouten mogen gemaakt worden bij het vaststellen van de fouten.

Comment

Een fout (of vergissing) in een aanvankelijk proces-verbaal kan perfect gecorrigeerd worden middels een navolgend proces-verbaal met bijkomende vaststellingen.

Indien je bezwaar aantekent, zal er trouwens altijd een navolgend proces-verbaal opgesteld worden. De bewijswaarde tot het tegendeel blijft gelden.

Het concrete verloop in uw geval zal zijn:

- u tekent bezwaar aan, met de opmerking dat u op die plek niet geparkeerd stond (en dat er geen gele strepen zijn)
                            - in opdracht van de Pdk zal de vaststeller een navolgend proces-verbaal opstellen, waarin hij aangeeft dat het eigenlijk idd een ander huisnummer betrof en dat er wel degelijk gele strepen zijn
                            - de Pdk stuurt u een minnelijke schikking ten belope van 60 euro (10 eur meer dus, logisch, je geeft een heleboel mensen meer werk om een begane inbreuk toch nog te gaan betwisten)
                            - u betaalt -> einde verhaal
                            - u betaalt niet -> dagvaarding PolRechtbank.

Dit is btw het enige juiste antwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                              En waarop is dat vermoeden gebaseerd?
                              My bad, sorry, dat zinneke had ik niet gelezen...

Comment

Wat staat er in het PV?

Als de agent heeft genoteerd "de wagen van het merk xyz type abc en nummerplaat 123-def stond geparkeerd ter hoogte van huisnummer 52 alwaar onderbroken oranje lijnen aangeven dat een parkeerverbod van kracht is" ben je eraan voor de moeite.

Parket vervolgt. Jij zegt "hahaa, ik stond ter hoogte van nummer 50! daar staan geen onderbroken oranje lijnen!".

Rechter vraagt aan parket: "oekandana?"

Parket: "oei, blijkbaar fout huisnummer. moet 50 zijn. agent vermeldt duidelijk de onderbroken oranje lijnen".

Rechter: "kan gebeuren. verdachte is schuldig".

Dat je ter hoogte van een ander huisnummer dan in het PV stond is niet zo belangrijk. Dat je wagen werd aangetroffen ter hoogte van een parkeerverbod is belangrijk.

Je hebt bijgevolg meer succes door een getuige en bewijzen te fabriceren die aantonen dat je op dat moment ergens anders uithing met je wagen . Ook strafbaar natuurlijk
                                Last edited by ; 08/10/2010, 12:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Je hebt bijgevolg meer succes door een getuige en bewijzen te fabriceren die aantonen dat je op dat moment ergens anders uithing met je wagen . Ook strafbaar natuurlijk
                                  Maar wel dagelijkse kost. Mijnheer komt met de wagen van de vrouw werken en wordt bijvoorbeeld opgeschreven omdat hij over een doorlopende witte lijn voorbij stak. PV komt toe en wordt geprotesteerd. De baas van de vrouw verklaart dat zij op het ogenblik van de inbreuk op het werk was met haar wagen want die stond op de personeelsparking. 50 kilometer van waar de inbreuk zou begaan zijn. Einde zaak want PV wordt geseponneerd. En dat is 100% correct want ken iemand persoonlijk heel goed die dat zo gedaan heeft! En zo een manier van handelen geeft nog de meeste zekerheid op een verticale klassering van de PV. Agenten handelen naar hun eigen goeddunken dus het is aan de burger om ook alle trucs uit de kast te halen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                                    Een fout (of vergissing) in een aanvankelijk proces-verbaal kan perfect gecorrigeerd worden middels een navolgend proces-verbaal met bijkomende vaststellingen.

Indien je bezwaar aantekent, zal er trouwens altijd een navolgend proces-verbaal opgesteld worden. De bewijswaarde tot het tegendeel blijft gelden.

- u tekent bezwaar aan, met de opmerking dat u op die plek niet geparkeerd stond (en dat er geen gele strepen zijn)
                                    - in opdracht van de Pdk zal de vaststeller een navolgend proces-verbaal opstellen, waarin hij aangeeft dat het eigenlijk idd een ander huisnummer betrof en dat er wel degelijk gele strepen zijn
                                    - de Pdk stuurt u een minnelijke schikking ten belope van 60 euro (10 eur meer dus, logisch, je geeft een heleboel mensen meer werk om een begane inbreuk toch nog te gaan betwisten)

Ik zou bezwaar aantekenen. Ze moeten maar correct zijn. En ge vraagt ineens correspondentie aan in de derde landstaal. Laat ze maar eens werken voor hun geld.
                                    Dat is die 10 euro extra meer dan waard.

Jaren geleden hebben ze eens een takelwagen gedispatcht om mijn auto weg te slepen. Ik stond geparkeerd daar waar de wekelijkse markt was, maar ik was vertrokken voor de takelwagen er was.
                                    Later kreeg ik een factuur voor de sleepkosten, maar met een foutieve nummerplaat; 1 letter verschil, dus gewoon een copy/paste fout, wsl.
                                    Awel, ik heb die nooit betaald, ook niet toen ze nadien een correcte, gecorrigeerde factuur gestuurd hebben (een kopie van de originele, met de nummerplaat verbeterd met stylo of tipp-ex, dat weet ik niet meer).

F*ck the system! Doe moeilijk.

Comment

Verwondert mij een beetje dat niemand hier op reageert met hetvolgende:

Agenten nemen tegenwoordig ook vaak foto's van de overtreding die ze vaststellen. Bvb. geen parkeerbonnetje achter de ruit (hup fotootje) en dan de vaststelling. Omdat er teveel mensen zijn die proberen hun boete aan te vechten.

Ik zou het wel leuk vinden moest je de hele uitleg doen voor de rechtbank en dat de betrokken politiedienst plots een fotootje tevoorschijn tovert met daarop jouw auto en het parkeerverbod. Tot daar uw verdediging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten

Dat laaste zinnetje. Geweldig.

Je zou haast gaan denken dat je bij de politie bent.

Waarom zou TO opmerken dat hij "op die plek niet geparkeerd stond"? Hij zal juist toegeven dat hij daar (voor nr. 52) geparkeerd stond. Daar geldt (zo nemen we aan) immers geen parkeerverbod.

En er kan best een navolgend pv komen, maar het zou mij verbazen als de verbalisant daarin zomaar gaat schrijven (weken later) dat het een ander huisnummer betrof.

En als hij dat al doet, en de zaak zou voor de politierechtbank komen, denk je dan ook niet dat de vrijspraak zal volgen, wegens twijfel?

Dit is btw (mogelijk) niet het enige juiste antwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
                                          Agenten nemen tegenwoordig ook vaak foto's van de overtreding die ze vaststellen.
                                          Ja? Verwar je niet met de parkeerwachters?

Comment

Working...
                                          X