Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Er staat een fout in mijn PV - PV ongeldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Er staat een fout in mijn PV - PV ongeldig?

Ik kreeg een PV voor verkeerd parkeren. In het PV staat dat ik geparkeerd stond ter hoogte van huisnummer 52, terwijl dit huisnummer 50 was. Ik ben van plan om de inbreuk niet te erkennen met als reden dat ik die dag niet op het opgegeven adres geparkeerd stond. Of is dat vergeefse moeite?

Ik krijg de boete omdat ik langs een gele onderbroken streep geparkeerd zou hebben. Maar voor huisnummer 52 is er zo geen streep. Ik kan de inbreuk dus ook niet erkennen omdat er op het opgegeven adres geen gele onderbroken streep is. Of is ook dat vergeefse moeite?

Iemand ervaring mee?

Je zult eerst moeten betalen, en daarna kun je pas de boete protesteren.
    Doe je dit, hoor je er nooit nog iets van en wordt alles verticaal geklasseerd.
    Verloren moeite dus
    My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

Weinig kans tot slagen ... dergelijke foutjes worden meestal rechtgezet middels een navolgend PV, een huisnummer 50 of 52 is bitter weinig verschil. Er zijn genoeg gevallen bekend waar straatnamen, richtingen, zelfs de datum verkeerd is, en deze werden allemaal netjes gecorrigeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichten
        Je zult eerst moeten betalen, en daarna kun je pas de boete protesteren.
        Doe je dit, hoor je er nooit nog iets van en wordt alles verticaal geklasseerd.
        Verloren moeite dus
        Is betalen niet gelijk aan de inbreuk erkennen.

Op de achterkant van het PV kan je een formulier invullen als je niet akkoord gaat.

Comment

1e vraag, stond je verkeerd?

Indien ja, not a chance ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
            1e vraag, stond je verkeerd?

Indien ja, not a chance ...
            Ik stond niet voor huisnummer 52, dus kon ik er ook niet verkeerd staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weps Bekijk Berichten
              Ik stond niet voor huisnummer 52, dus kon ik er ook niet verkeerd staan.
              Dat was mijn vraag niet.

Comment

Als je me vraagt of ik wel eens verkeerd geparkeerd sta is het antwoord: ja.

Als je me vraagt of ik op de plaats en het tijdstip die in het PV vermeld staan verkeerd geparkeerd stond is het antwoord: nee.

Op de achterzijde van het PV wordt me gevraagd of ik de inbreuk erken en dus akkoord ben dat ik op de genoemde plaats en het genoemde tijdstip voor een gele onderbroken streep stond. Het antwoord is nee.

Het feit dat ik tien meter verderop mogelijk fout geparkeerd stond doet m.i. niet ter zake. Of zie ik dat verkeerd?

Als ik morgen mijn buurman vermoord, maar de aanklacht luidt dat ik mijn overbuur om het leven bracht, zitten we in de rechtszaal ook met een probleem denk ik.

Comment

Als je me vraagt of ik wel eens verkeerd geparkeerd sta is het antwoord: ja.

Als je me vraagt of ik op de plaats en het tijdstip die in het PV vermeld staan verkeerd geparkeerd stond is het antwoord: nee.

Op de achterzijde van het PV wordt me gevraagd of ik de inbreuk erken en dus akkoord ben dat ik op de genoemde plaats en het genoemde tijdstip voor een gele onderbroken streep stond. Het antwoord is nee.

Het feit dat ik tien meter verderop mogelijk fout geparkeerd stond doet m.i. niet ter zake. Of zie ik dat verkeerd?

Als ik morgen mijn buurman vermoord, maar de aanklacht luidt dat ik mijn overbuur om het leven bracht, zitten we in de rechtszaal ook met een probleem denk ik.
                  ge stond verkeerd dus, voor mij case closed.

Jij, meneer, bent de reden, oa. de reden, dat justitie in ons land zo'n gedoe is ...

Geef ne keer gewoon toe dat je fout bent, een heel miniem foutje van een agebt gebruiken om u er onderuit te praten vind ik wat zwak persoonlijk, mijn gedacht he ...

Comment

Jij, meneer, bent de reden, oa. de reden, dat justitie in ons land zo'n gedoe is ...

Geef ne keer gewoon toe dat je fout bent, een heel miniem foutje van een agebt gebruiken om u er onderuit te praten vind ik wat zwak persoonlijk, mijn gedacht he ...
                    Ik moet Jupke 100% bijtreden. Niet zeiken, en gewoon betalen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                      Ik moet Jupke 100% bijtreden. Niet zeiken, en gewoon betalen!
                      ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²

Comment

Nee, politie en gerecht maken er zelf een gedoe van. Agenten in een middelgrote stad worden op een zaterdagavond om 23:30 uur op pad gestuurd om onbenullige parkeerboetes uit te schrijven. Een overtreding van de eerste graad, want een fout geparkeerde auto is toch oh zo levensgevaarlijk. Als er echt gevaar of een probleem is, dan takelen ze je auto (en terecht). Als je auto er nog staat, maar er valt enkele dagen later wel een PV in je bus, dan was er geen gevaar of probleem. Dan gaat het om geldklopperij.

Die agent had op een zaterdagavond veel nuttiger werk kunnen verrichten. Weet jij wat zo iemand kost op een avond in het weekend? Dat zijn een pak boetes bij elkaar.

Als ik te snel gereden heb, betaal ik mijn boete bij wijze van spreken met plezier. Als men mij een parkeerboete geeft op een plaats waar het 'm duidelijk alleen om het geld te doen is niet.

Ik heb ook niet gevraagd of moraalridders zoals jij zich hier even van hun beste kant wilden komen tonen. Ik stelde een vraag over een foutief opgestelde PV en of het zin heeft om daar iets tegen te beginnen. Je kan me hier nog zo veel verwijten dat ik niet meteen op je vraag antwoordde, jouw antwoord op mijn vraag heb ik NOG ALTIJD niet gezien.

Comment

Nee, politie en gerecht maken er zelf een gedoe van. Agenten in een middelgrote stad worden op een zaterdagavond om 23:30 uur op pad gestuurd om onbenullige parkeerboetes uit te schrijven. Een overtreding van de eerste graad, want een fout geparkeerde auto is toch oh zo levensgevaarlijk. Als er echt gevaar of een probleem is, dan takelen ze je auto (en terecht). Als je auto er nog staat, maar er valt enkele dagen later wel een PV in je bus, dan was er geen gevaar of probleem. Dan gaat het om geldklopperij.

Die agent had op een zaterdagavond veel nuttiger werk kunnen verrichten. Weet jij wat zo iemand kost op een avond in het weekend? Dat zijn een pak boetes bij elkaar.

Als ik te snel gereden heb, betaal ik mijn boete bij wijze van spreken met plezier. Als men mij een parkeerboete geeft op een plaats waar het 'm duidelijk alleen om het geld te doen is niet.

Ik heb ook niet gevraagd of moraalridders zoals jij zich hier even van hun beste kant wilden komen tonen. Ik stelde een vraag over een foutief opgestelde PV en of het zin heeft om daar iets tegen te beginnen. Je kan me hier nog zo veel verwijten dat ik niet meteen op je vraag antwoordde, jouw antwoord op mijn vraag heb ik NOG ALTIJD niet gezien.
                          Als er een noodsituatie is en ze moeten eerst u auto takelen, hoeveel tijd verlies je dan?

Die regels zijn er nu eenmaal he en iemand zal wel een reden hebebn om op die plaats een parkeerverbod te hebben.

Ben je er niet mee akkoord? U goed recht maar dan moet je er maar iets aan doen he.

Die agent doet enkel z'n werk hoor en dat is er (geef ik toe in het beste geval) voor zorgen dat in een noodsituatie geen half uur wordt verloeren voordat bvb dringende hulp verstrekt kan worden. Om maar iets te zeggen.

Comment

Als er een noodsituatie is en ze moeten eerst u auto takelen, hoeveel tijd verlies je dan?
                            Net wat ik zeg! Als mijn auto daar echt in de weg staat, zodat er gevaar of een probleem is of van kan komen, dan moeten ze hem takelen hé. Alleen is dat dus niet gebeurd en volstaat het volgens de politie om een bonnetje onder je ruitenwisser te steken en enkele dagen later een PV te sturen. Wel, dat zijn geen boetes die de veiligheid of openbare orde ten goede komen, dat zijn pestboetes om de kas te spijzen. En ja, is het dan echt te veel gevraagd dat zo'n PV een beetje deftig is opgesteld?

Ben je er niet mee akkoord? U goed recht maar dan moet je er maar iets aan doen he.
                            Wel, ik wil er dus iets tegen doen, maar volgens doe ik dat niet door de boete te betalen. Mijn eerste stap was om hier eens mijn licht te komen opsteken, maar toen kreeg de discussie een heel andere wending.

Die agent doet enkel z'n werk hoor en dat is er (geef ik toe in het beste geval) voor zorgen dat in een noodsituatie geen half uur wordt verloeren voordat bvb dringende hulp verstrekt kan worden. Om maar iets te zeggen
                            Als die agent op pad is gestuurd om parkeerboetes uit te schrijven, doet hij inderdaad zijn werk en wordt hij volgens mij door zijn overste niet optimaal ingezet. Of het moet zijn dat ze in de stad waar ik woon (ik kreeg de boete op 50 meter van mijn deur) agenten te veel hebben op een zaterdagavond. Toen ik een jaar geleden belde omdat er twee vandalen autospiegels aan het kapot trappen waren, hadden ze er in elk geval nog te kort.

Enfin, voor mij stopt de discussie over dit aspect hier. Als er iemand nog iets kan vertellen over mijn oorspronkelijke vraag, dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.
                            Last edited by ; 07/10/2010, 23:58. Reden: Enkele tikfouten gecorrigeerd

Comment

Dus jij bepaalt zelf voor welke gemaakte overtreding je wenst te betalen? Leuke mentaliteit...
                              In die optiek moet je uw snelheidsboetes ook niet betalen he, want ze staan ook altijd verborgen of op een punt waar de snelheid bv. net van 70 naar 50 km/u is gegaan, das dan ook om u te pakken en geld uit uw zakken te halen.
                              Ik bekijk een boete anders: das nu 1 overtreding waar ik wel voor ben gepakt terwijl ik voor een boel andere niet ben gepakt...
                              Last edited by Streamline; 07/10/2010, 23:54.
                              sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Die regels zijn er nu eenmaal he en iemand zal wel een reden hebebn om op die plaats een parkeerverbod te hebben.

Die agent doet enkel z'n werk hoor en dat is er (geef ik toe in het beste geval) voor zorgen dat in een noodsituatie geen half uur wordt verloeren voordat bvb dringende hulp verstrekt kan worden. Om maar iets te zeggen.
                                Je komt over als een hypocriet met jou redeneringen. De flikken die volgens de letter van de wet willen werken moeten volgens mij dan ook alles 100% juist doen en opschrijven want anders is hetgeen ze doen ook niet geldig. Hoe denk je dat veel grote criminelen ongestraft onder zware feiten onderuit komen? Dikwijls door kleine procedurefouten die vergelijkbaar zijn met de fout die de politie in deze zaak gemaakt heeft. Dan moeten mensen in mijn ogen niet beginnen zagen als de gewone man in de straat van onder een parkeerboete wil komen.

Trouwens, het feit dat het gerecht in België zo'n soep is heeft niks met dergelijke zaken te maken maar wel met enerzijds de werking van het gerecht zelf, de complexe, verouderde Belgische wetgeving en anderzijds de politiek die er een zootje van maakt.

Comment

Hoe laag de boete ook is,ik zou er sowieso een advocaat opzetten(als je rechtsbijstand hebt via je autoverzekering kost je dit weinig moeite)

Waarde van de boete is in eerste instantie laag maar mag geen reden zijn om je rechten weg te gooien.

Comment

als de persoon in kwestie echt verkeerd geparkeerd stond en een "noodsituatie" bemoeilijkt moest zijn wagen ONMIDDELLIJK getakeld worden en hem niet een pv opsturen na enkele dagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Je komt over als een hypocriet met jou redeneringen. De flikken die volgens de letter van de wet willen werken moeten volgens mij dan ook alles 100% juist doen en opschrijven want anders is hetgeen ze doen ook niet geldig. Hoe denk je dat veel grote criminelen ongestraft onder zware feiten onderuit komen? Dikwijls door kleine procedurefouten die vergelijkbaar zijn met de fout die de politie in deze zaak gemaakt heeft. Dan moeten mensen in mijn ogen niet beginnen zagen als de gewone man in de straat van onder een parkeerboete wil komen.

Trouwens, het feit dat het gerecht in België zo'n soep is heeft niks met dergelijke zaken te maken maar wel met enerzijds de werking van het gerecht zelf, de complexe, verouderde Belgische wetgeving en anderzijds de politiek die er een zootje van maakt.
                                      Mag hypocriet klinken misschien maar ik vind het niet juist dat door een foutje dat totaal niet terzake doet mensen hun straffen ontlopen, als dat nu een parkeerboete, een ongeval met vluchtmisdrijf, een moord of een aanslag op de twin towers is doet niet ter zake, als bewezen wordt dat je het gedan hebt?

Doch dit terzijde, ik ben ook niet perfect hoor, ik doe regelmatig dingen fout en loop ook het risico op boetes maardat weet je en dan moet je niet mekkeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cete2004 Bekijk Berichten
                                        als de persoon in kwestie echt verkeerd geparkeerd stond en een "noodsituatie" bemoeilijkt moest zijn wagen ONMIDDELLIJK getakeld worden en hem niet een pv opsturen na enkele dagen
                                        Heel het punt is just dat je zulke dingen dus vermijd imo?

Extreem vb, als je verkeerd staat waardoor auto's gewoon in en uit de straat kunnen, krijg je gewoon een boete.

Als in diezelfde situatie halfweg het straat brand uitbreekt en die brandweerwagen geraakt niet tot aan het huis door u auto en er sterft daardoor een kind dat had gered kunnen worden als die ladder op tijd tegen de gevel had gestaan.

't is een extreem vb maar ik vind dat je er van uit moet gaan dat iemand die gele strepen daar met zulk een reden in het achterhoofd daar geschilderd heeft.

Comment

Working...
                                        X