Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Er staat een fout in mijn PV - PV ongeldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Dus het is van toepassing als je werkzaamheden aan je auto vraagt, en je vervolgens niet wil betalen maar wel de auto wil komen ophalen.

Bij niet-verzekerde voertuigen is er geen retentie-recht, maar wel iets wat er op lijkt:

Over niet betalen van een takeling op vordering van politie:

De stront is natuurlijk... Jij komt je wagen ophalen, die takelaar komt je met een riek achterna en laat je niet toe om de auto op te halen, je haalt er de politie bij en de politie gaat niks ondernemen want "ja meneereke ge moet da wel betalen zunne" zonder enige kennis van zaken...

Bron: http://wegcode.be/forum/showthread.p...-retentierecht
    Exactly.

Takeldienst heeft NOOIT retentierecht en laat dat duidelijk zijn.

Een garagist wel.

En die takelaar ZAL de wagen vrijgeven. Ik heb het zelf al moeten doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
      Gij gelooft echt alles wat mensen u zeggen eh? Ik zou zeggen, probeer het zelf eens uit.

Een dergelijke verklaring vormt geen enkel bewijs tot weerlegging van de begane inbreuk.
      Ge gaat weer zeggen dat het allemaal bullshit is maar 100% zeker dat het zo wel degelijk werkt. ZELF getest en PV geseponeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
        Exactly.

Takeldienst heeft NOOIT retentierecht en laat dat duidelijk zijn.

Een garagist wel.

En die takelaar ZAL de wagen vrijgeven. Ik heb het zelf al moeten doen.
        Inderdaad, zelf m'n wagen al gaan terughalen zonder te betalen.

Comment

Gewoon even een vraag daarop : wat moet de takeldienst dan doen om zijn centen te krijgen? Via advocaat en gerecht? Als de politie enkel opdrachtgever is en zelf het bedrag niet int dan is het puur een zaak van een niet betaald factuur? Als de takeldienst uw wagen niet mag houden via het retentierecht dan staan die volledig machteloos. Wie betaalt die mannen dan nog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
            Ik zou bezwaar aantekenen. Ze moeten maar correct zijn. En ge vraagt ineens correspondentie aan in de derde landstaal. Laat ze maar eens werken voor hun geld.
            Dat is die 10 euro extra meer dan waard.

Jaren geleden hebben ze eens een takelwagen gedispatcht om mijn auto weg te slepen. Ik stond geparkeerd daar waar de wekelijkse markt was, maar ik was vertrokken voor de takelwagen er was.
            Later kreeg ik een factuur voor de sleepkosten, maar met een foutieve nummerplaat; 1 letter verschil, dus gewoon een copy/paste fout, wsl.
            Awel, ik heb die nooit betaald, ook niet toen ze nadien een correcte, gecorrigeerde factuur gestuurd hebben (een kopie van de originele, met de nummerplaat verbeterd met stylo of tipp-ex, dat weet ik niet meer).

F*ck the system! Doe moeilijk.
            Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            als ik het goed begrijp heb je dus liever dat ze je wagen direct wegslepen en dat je de boete plus 250€ sleepkosten mag betalen + al je verloren tijd om naar het bureau te stappen en nadien je wagen ergens anders nog eens op te halen.
            ipv een boete van pakweg 50€ te krijgen die je een maand late rmag overschrijven.

vreemde redenering
            Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Opdrachtgever betaalt de takeldienst. Diezelfde opdrachtgever moet dat dan maar terugvorderen, nee?
            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Opdrachtgever betaalt geen takeldienst. In de wet is voorzien dat de politie de opdracht tot takelen kan geven, maar de takeldienst het geld moet innen van de overtreder. In normale omstandigheden heeft de takeldienst de getakelde wagen op zijn terrein staan en heeft daarbij retentierecht, waarbij hij de wagen pas moet teruggeven wanneer de takelkosten betaald zijn.

In dit geval heb je natuurlijk sjans dat de wagen nooit op de takelwagen is geraakt, maar de plicht om de takelkosten te betalen blijft. Nu hangt het af van de hoogte van de kosten of zo een takeldienst het de moeite loont om achter hun geld te gaan...
            Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            Jaaaaaaaaaren geleden toch ook zo iets voorgehad. Nadat ik op een vrijdagnacht men wagen geparkeerd had (links & rechts parkeermogelijkheid/plicht) in een zijstraat van de hoofdbaan in Merksem kwam ik de volgende dag mlijn voertuig terug oppikken. Groot was mijn verwondering toen er in de plaats van mijn wagen een grote afvalcontainer stond....
            Ik heb toen de man die met zijn kruiwagen stort aan het inladen was aangesproken en hem gevraagd of hij wist waar mijn auto was. Tuurlijk eerst de huid vol gekregen van dat ik daar maar niet had moeten staan en veel blablabla... ga maar eens naar het poliitiebureau kijken zei hij. Dus bibi naar de "polis" en inderdaad mijn voertuig stond daar op de parking. Weer veel zever van mijnheer daar stonden toch borden dat je daar niet mocht staan hé die mens heeft daat enkele uren met verloren omdat jouw voertuig daar stond. Ik ?????? verkeersborden? daar stonden helemaal geen verkeersborden!!! Ja toch wel we zijn ze daar zelf komen zetten van die klein verplaatsbare....
            Het vervolg: blijkbaar hadden enkele snotapen (nee ik niet) deze borden in de loop van de nacht gewoon verplaats naar het einde in de straat....dus ik kon nooit geweten hebbben dat daar parkeerverbod was. Om toch mijn wagen terug te krijgen moest ik betalen, nou mooi niet dus ik heb dit nooit betaald en nooit iets van gehoord. Na het ondertekenen van een documentje voor het ontvangst van mijn autosleutels kon ik zo de parking afrijden. Wat blijkt nu achteraf, verplaatsbare verkeersborden (die dus gebruikt worden voor verhuis/container, enz...) zouden niet wettelijk zijn.... elk verkeersbord zou van een bepaalde hoogte moeten zijn en NIET verplaatsbaar....maar van horen zeggen hé...
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weps Bekijk Berichten
              Bedankt voor je constructieve bijdrage. Ik hoop dat de bijna 600 andere berichten van jou op dit forum inhoudelijk even sterk zijn. Knap werk!
              Wat ik wil zeggen, als jij vindt dat je onrecht is aangegaan, moet je dit zeker niet betalen, bezwaar aantekenen en laten voorkomen op de politierechtbank, simpel...

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Waar wordt er daarover gezeikt? Ik stel gewoon vast wat er vrijwel wekelijks gebeurd. Criminelen hebben het recht om vrij te komen als er procedurefouten gemaakt worden net zoals de brave burger het recht heeft om te proberen van onder een boete te komen als er fouten gemaakt worden. Dat is het punt dat ik wil maken.

Ik weet ook wel al langer dan vandaag dat er hier op het forum een aantal perfecte mensen zitten die nooit fouten maken in het verkeer, nooit boetes krijgen en mochten ze door een ongelofelijk toeval wel een boete krijgen die onmiddelijk zonder zich vragen te stellen betalen...
              Goe zot...

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
              Dat is zeker geen vergeefse moeite, en je moet zeker ook niet eerst betalen vooraleer bezwaar te uiten.

De politie kan bepaalde materiele vaststellingen doen. Ze hebben blijkbaar vastgesteld dat jouw voertuig op een bepaald moment geparkeerd stond voor huisnummer 52. Als er voor huisnummer 52 geen parkeerverbod geldt werd er eigenlijk ook geen inbreuk vastgesteld.

Dus, als je dat wil, inbreuk niet erkennen: dus bij de vraag "Erkent u de inbreuk begaan te hebben" aankruisen "neen, omdat: ...." en daar invullen dat er voor huisnummer 52 geen parkeerverbod geldt, envenueel met een foto erbij van huis nr. 52 waaruit blijkt dat er geen ononderbroken gele streep op de stoep staat.

Veel kans dat je er nooit meer iets van hoort.

Succes, en hou ons vooral op de hoogte, al was het maar om de zeurpieten in dit topic wat te jennen.
              Voilà DAT bedoel ik nu...

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
              Verwondert mij een beetje dat niemand hier op reageert met hetvolgende:

Agenten nemen tegenwoordig ook vaak foto's van de overtreding die ze vaststellen. Bvb. geen parkeerbonnetje achter de ruit (hup fotootje) en dan de vaststelling. Omdat er teveel mensen zijn die proberen hun boete aan te vechten.

Ik zou het wel leuk vinden moest je de hele uitleg doen voor de rechtbank en dat de betrokken politiedienst plots een fotootje tevoorschijn tovert met daarop jouw auto en het parkeerverbod. Tot daar uw verdediging
              Perfect, en als hij een begripvolle rechter heeft is het "klasseé vertical"... (zal waarschijnlijk wel iets vanop uw strafblad komen).

Dus Weps, zoiets moet je hier niet in de groep smijten maar doe het geen je denkt te moeten doen en laat het ons achteraf weten hoe het is afgelopen

BTW: ook ik zou bij bvb een sneheidsboete (maar dat zal hopelijk nooit gebeuren) bezwaar indienen. Sinds er mini-Coyote is hoef je geen boetes meer te betalen......ook al heb je er zelf geen (Coyote)....
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                Gewoon even een vraag daarop : wat moet de takeldienst dan doen om zijn centen te krijgen? Via advocaat en gerecht? Als de politie enkel opdrachtgever is en zelf het bedrag niet int dan is het puur een zaak van een niet betaald factuur? Als de takeldienst uw wagen niet mag houden via het retentierecht dan staan die volledig machteloos. Wie betaalt die mannen dan nog?

Alsof jij daar ook maar een seconde mee zou inzitten. Afgaande op jou vorige posts in dit topic zou men denken dat je iemand bent die lak heeft aan alles en nog wat, zeker aan boetes betalen en dergelijke en nu ben je dodelijk bezorgd over de takeldienst die zijn geld niet zou krijgen? Ik denk dat jij een keyboardwarrior bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  BTW: ook ik zou bij bvb een sneheidsboete (maar dat zal hopelijk nooit gebeuren) bezwaar indienen. Sinds er mini-Coyote is hoef je geen boetes meer te betalen......ook al heb je er zelf geen (Coyote)....
                  Gefrustreerde mens.

Comment

in aalst worden die op een terrein gezet waar je enkel op mag via politiebegeleiding en dus eerst op het kantoor zelf betaald hebt.
                    wimoptiek.be op

Comment

.... Na het ondertekenen van een documentje voor het ontvangst van mijn autosleutels kon ik zo de parking afrijden. Wat blijkt nu achteraf, verplaatsbare verkeersborden (die dus gebruikt worden voor verhuis/container, enz...) zouden niet wettelijk zijn.... elk verkeersbord zou van een bepaalde hoogte moeten zijn en NIET verplaatsbaar....maar van horen zeggen hé...
                      Je sleutels had je toch bij??
                      i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                        Je sleutels had je toch bij??
                        euuuuh ja natuurlijk (oops) nu ja het is al zoveel jaren geleden dat ik niet meer weet voor wat dat document dienden. Feit was dat ik de sleepkosten nooit heb moeten betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Gefrustreerde mens.
                          ??????

Zei waarschijnlijk iemand die gefrustreerd geraakt als ze staan te flitsen of er snelheidscontrole is....

Ha die is goed, de pot verwijt de ketel, enz...

Comment

Ik vind het toch typerend voor de modale vlaming dat hij voor alles en nog wat achterpoortjes zoekt opdat hij zich zou kunnen kwijten van zijn plichten. Ze weten allemaal perfect wat hun rechten zijn, maar hun verplichtingen tegenover de staat, en aangezien die in functie staat van het volk dus ook tegenover hun medeburgers, verzuimen.
                            Het is doordat nog slechts enkelen de verantwoordelijkheid voor hun daden wel kunnen dragen, dat justitie the pain in the ass geworden is die ze nu is.

Het is zeker niet mijn intentie de topicstarter met het pedant vingertje te wijzen, just my two cents.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                              in aalst worden die op een terrein gezet waar je enkel op mag via politiebegeleiding en dus eerst op het kantoor zelf betaald hebt.
                              Van wie is dat terrein dan?

Ik moet er ook bijzeggen dat er een Duitse herder op m'n motorkap lag.

Comment

Alsof jij daar ook maar een seconde mee zou inzitten. Afgaande op jou vorige posts in dit topic zou men denken dat je iemand bent die lak heeft aan alles en nog wat, zeker aan boetes betalen en dergelijke en nu ben je dodelijk bezorgd over de takeldienst die zijn geld niet zou krijgen? Ik denk dat jij een keyboardwarrior bent.
                                Dat heeft niets met een boete te maken maar het feit dat die mannen, de takeldienst dus, gewerkt hebben voor hun centen. De politie geeft hun bevel om te takelen maar ze moeten zelf maar zien dat ze aan hun centen geraken? Misschien dat jij overal onderuit probeert te geraken maar als ik iets koop betaal ik dat ook. Ook al wordt er iets mondeling overeengekomen. Niemand kan zeggen dat ik één euro niet betaald heb. Het zijn de ondernemers in België die onze economie recht houden. Dus 2X nadenken voor je een belachelijke post plaatst. Of ben je nu over jezelf aan het praten

Boetes en wat agenten allemaal verzinnen is een heel andere zaak. IK probeer onder elke boete of eender welke vorm van belastingen onderuit te geraken. Waarom? Omdat ik niet ga werken voor een paar snullige agentjes en politiekers hun dik loon om niets te doen.

Comment

bezorgd over de takeldienst die zijn geld niet zou krijgen?
                                  Als jij de takeldienst niet betaalt bij afhaling van je wagen, dan betaalt de gemeente die. De gemeente zal daarop een vordering instellen om dat bedrag te recupereren van jou. -Uit ervaring, stad Gent.

Comment

??????

Zei waarschijnlijk iemand die gefrustreerd geraakt als ze staan te flitsen of er snelheidscontrole is....

Ha die is goed, de pot verwijt de ketel, enz...
                                    Da ge hier zit te leuteren over die Coyote, die in het hele verhaal hier niks te maken heeft, zegt genoeg imo.

Comment

Als jij de takeldienst niet betaalt bij afhaling van je wagen, dan betaalt de gemeente die. De gemeente zal daarop een vordering instellen om dat bedrag te recupereren van jou. -Uit ervaring, stad Gent.
                                      En dat klopt volledig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                        Dat heeft niets met een boete te maken maar het feit dat die mannen, de takeldienst dus, gewerkt hebben voor hun centen. De politie geeft hun bevel om te takelen maar ze moeten zelf maar zien dat ze aan hun centen geraken? Misschien dat jij overal onderuit probeert te geraken maar als ik iets koop betaal ik dat ook. Ook al wordt er iets mondeling overeengekomen. Niemand kan zeggen dat ik één euro niet betaald heb. Het zijn de ondernemers in België die onze economie recht houden. Dus 2X nadenken voor je een belachelijke post plaatst. Of ben je nu over jezelf aan het praten

Boetes en wat agenten allemaal verzinnen is een heel andere zaak. IK probeer onder elke boete of eender welke vorm van belastingen onderuit te geraken. Waarom? Omdat ik niet ga werken voor een paar snullige agentjes en politiekers hun dik loon om niets te doen.
                                        Djeezes.

Wat een oeverloos gezwam. Hey, als er ooit gewapende inbrekers in je huis zijn, moet je alvast niet de politie bellen. Daarvoor probeer je boetes en belastingen te ontwijken he...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                          Djeezes.

Wat een oeverloos gezwam. Hey, als er ooit gewapende inbrekers in je huis zijn, moet je alvast niet de politie bellen. Daarvoor probeer je boetes en belastingen te ontwijken he...
                                          En je vergeet nog te melden dat hij nooit beroep mag gaan doen op onze sociale zekerheid bij ziekte ed... want hij wil geen belastingen betalen om onze politiekers te betalen...

Comment

Working...
                                          X