Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Er staat een fout in mijn PV - PV ongeldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wanneer je een boete krijgt omdat je voor een garagepoort staat die niet van jou is, kan je dit dan aanvechten wanneer je wél de toelating had van een 'gebruiker' van die poort om daar te parkeren?

het zit zo: ik stelde me (half) voor een heel brede poort die tot de speelplaats leidt van m'n vorige middelbare school. daar passeren geen auto's, enkel fietsers. in de school moest ik met andere ex-klasgenoten uitleg geven over onze studiekeuze in het hoger onderwijs aan de zesdejaarsstudenten. gezien die poort met een soort van flessenhals-oprit werkt en langs de straatkant meer dan 12 meter breed is, stond ik dus een beetje voor de poort. ik legde een papier in m'n wagen met vermelding dat ik bij problemen aanwezig was in het gebouw. ik vroeg de uitdrukkelijke toestemming aan de secretaresse, die me dat gaf. voor de poort stond een verbodsteken om te parkeren, maar geen nummerplaat;

nu is de 'nieuwe' directeur nogal een verzuurde mens die het niet vond kunnen dat er een auto een deel van de poort innam en de politie belde (zonder te gaan kijken naar de auto en zonder het te vragen aan de collega's). de politie zag wel dat er een papier lag maar deed enkel z'n plicht en schreef een boete uit.

de directeur danwel secretaresse zijn geen eigenaar van het schoolgebouw (stadsonderwijs)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
      wanneer je een boete krijgt omdat je voor een garagepoort staat die niet van jou is, kan je dit dan aanvechten wanneer je wél de toelating had van een 'gebruiker' van die poort om daar te parkeren?
      In principe niet.

De politie mag je zelfs een boete geven indien je voor je eigen poort staat, als de nummerplaat niet is aangebracht op de poort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
        En je vergeet nog te melden dat hij nooit beroep mag gaan doen op onze sociale zekerheid bij ziekte ed... want hij wil geen belastingen betalen om onze politiekers te betalen...
        Hmja... Geloven dat alle belastingsgeld nuttig wordt aangewend is dan ook wel weer naïef... Veel van dat geïnde belastinggeld gaat wel degelijk naar een grote hoop overhead.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Da ge hier zit te leuteren over die Coyote, die in het hele verhaal hier niks te maken heeft, zegt genoeg imo.
          Gaat hier over het niet betalen van boetes (die niet rechtvaardig zouden zijn), remember.... en daar doe jij rustig aan mee....
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Hmja... Geloven dat alle belastingsgeld nuttig wordt aangewend is dan ook wel weer naïef... Veel van dat geïnde belastinggeld gaat wel degelijk naar een grote hoop overhead.
            OK, is waar, maar een extreme uitspraak mag van een extreme repliek gediend worden toch...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Gaat hier over het niet betalen van boetes (die niet rechtvaardig zouden zijn), remember.... en daar doe jij rustig aan mee....
              Gaat dit over de coyote? Dus iedereen met een coyote is zo? Ik heb ook een coyote. Op het werk zijn er 27 coyotes aangekocht met abonnementen op het bedrijf. Iedereen heeft er één gekregen. Ik had al één gekocht maar mijn vriendin heeft deze nu. Een coyote is nog altijd 100% legaal dus waarom mag deze niet gebruikt worden? Betaal jij dan zo graag boetes? Iedereen probeert dat toch te vermijden op welke manier dan ook?

Op sociale zekerheid zal ik ook nooit beroep doen. Idem als mutualiteit en pensioen. Ik werk op zelfstandige basis dus betaal elke 3 maanden een bom aan de sociale kas. Doe ik niet aan pensioensparen dan heb ik later maandelijks wat zakgeld. En voor er een paar aan zelfstandig schijnberoep beginnen : het is volledig in orde en met alle nodige attesten.

Dat van voor je eigen garagepoort gaan staan en dan een boete kunnen krijgen vind ik wel er los over. Maar voor de discussie weer begint : als dit privéterrein is mag zoiets niet. Is dat op de openbare weg zal dit dus wel kunnen. Lang leve onze mooie verkeerswertgeving zou ik zeggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten

Op sociale zekerheid zal ik ook nooit beroep doen. Idem als mutualiteit en pensioen. Ik werk op zelfstandige basis dus betaal elke 3 maanden een bom aan de sociale kas. Doe ik niet aan pensioensparen dan heb ik later maandelijks wat zakgeld. En voor er een paar aan zelfstandig schijnberoep beginnen : het is volledig in orde en met alle nodige attesten.
                Man man man, wat een onzin kraam jij toch uit. Ik werk nu reeds 10 jaar als zelfstandige en moest deze zomer een schouderoperatie ondergaan. Als ik niet ging aankloppen bij de mutualiteit ging het me een pak meer gekost hebben. Toen mijn vader na een slopende ziekte een paar jaar geleden stierf was ik maar al te blij met de sociale voorzieningen die geboden werden voor mijn vader in de eerste plaats en voor mijn moeder in deze moeilijke periode.
                Ik weet dat veel van mijn belastingsgeld niet voor dergelijke zaken dient, maar aan de andere kant ben ik blij dat ik en mijn medemens dergelijke zorgen krijgen net door mijn bijdrage.

Ik hoop dat je nooit ziek mag worden, doe je dat wel: wees dan aub consequent en gebruik mijn bijdrage niet.
                Waarvoor dank.

Comment

Sinds wanneer betaal ik mijn boetes niet?

Comment

Ne collega van mij werkte tot voor kort voor FM Brussel. Een of andere regionale radiozender. Die krijgen 2 MILJOEN EURO per jaar subsidies

Comment

• De Lijn krijgt een miljard per jaar. De Lijn. Die rijden enkel in Vlaanderen.

Nederland subsidieert het gehele Openbaar Vervoer in Nederland voor 900 miljoen. In heel Nederland. Met betere treinen en bussen. Op een jaar tijd is men daar doorheen 1/3e van alle treinen van een bepaald type met een makeover. Hier heeft het een jaar geduurd en er zijn bijna 3 stellen klaar. Dat zijn 9 wagons. En dan staken die mannen.

Ik heb er geen problemen mee om sociale bijdragen te betalen. Maar die bijdragen zijn maar een fractie van wat effectief wordt aangewend voor hulpbehoevenden. De grote hoop geld gaat naar het politieke apparaat, het ambtenarenapparaat en een hoop langdurig werklozen.

Comment

De Lijn krijgt een miljard per jaar. De Lijn. Die rijden enkel in Vlaanderen.

Nederland subsidieert het gehele Openbaar Vervoer in Nederland voor 900 miljoen. In heel Nederland. Met betere treinen en bussen. Op een jaar tijd is men daar doorheen 1/3e van alle treinen van een bepaald type met een makeover. Hier heeft het een jaar geduurd en er zijn bijna 3 stellen klaar. Dat zijn 9 wagons. En dan staken die mannen.

Ik heb er geen problemen mee om sociale bijdragen te betalen. Maar die bijdragen zijn maar een fractie van wat effectief wordt aangewend voor hulpbehoevenden. De grote hoop geld gaat naar het politieke apparaat, het ambtenarenapparaat en een hoop langdurig werklozen.
                        Ik geef je 100% gelijk, maar je kan niet ontkennen dat als we ziek worden, we blij mogen zijn dat we in een land als het onze leven. (er zijn natuurlijk nog altijd betere oorden, maar van de toren blazen dat je nooit een beroep zou doen op de mutaliteiten...)

PS: de treinen in nederland zijn anders ook niet echt een voorbeeld van stiptheid...

Comment

Sinds wanneer betaal ik mijn boetes niet?

Sinds je met onderstaande rijdt natuurlijk......
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

De Lijn krijgt een miljard per jaar. De Lijn. Die rijden enkel in Vlaanderen.

Oei, voorzichtig zijn met deze uitspraak. Je wil niet weten hoeveel problemen er zijn op het Nederlands spoorwegnet. Of dit minder of meer is dan hier laat ik in het midden. Wat ik wel weet dat is dat wij dan regelmatig de mensen mogen gaan "depaneren" als er weer eens geen treintje rijd.

Comment

• Je weet toch dat een late trein in Nederland eentje is die 2 minuten te laat is, terwijl dit in België eentje is die 5 minuten te laat is? En tel ook maar eens hoeveel locomotieven er per dag op het Belgische net stil vallen door achterstallig onderhoud. Of wat te denken over het Belgische gebrek aan systemen om een trein die door het rode licht rijdt te doen stoppen...

De enige zeik die ze nu hebben is die OV pas, een slechte implementatie van wat in Londen voor het metro- en busverkeer veel beter werkt.

Comment

Sinds je met onderstaande rijdt natuurlijk......
                                Uh, als el fuelo door een Mini Coyote verwittigd wordt van een snelheidscontrole, en vervolgens zeker niet harder rijdt dan de toegelaten snelheid, dan pleegt ie op de plek van de controle toch geen overtreding en krijgt ie bijgevolg ook geen boete die ie moet betalen?

Hij kan nl. enkel de boetes betalen die ie binnenkrijgt, na een overtreding begaan te hebben die vastgesteld werd door een bevoegd persoon met behulp van geijkte toestellen. En de Mini Coyote zorgt ervoor dat je zeker op plaatsen waar gecontroleerd wordt, kan vermijden een overtreding te plegen. Geen overtreding = geen vaststelling = geen boete = nikske betalen.

Comment

Je weet toch dat een late trein in Nederland eentje is die 2 minuten te laat is, terwijl dit in België eentje is die 5 minuten te laat is? En tel ook maar eens hoeveel locomotieven er per dag op het Belgische net stil vallen door achterstallig onderhoud. Of wat te denken over het Belgische gebrek aan systemen om een trein die door het rode licht rijdt te doen stoppen...

De enige zeik die ze nu hebben is die OV pas, een slechte implementatie van wat in Londen voor het metro- en busverkeer veel beter werkt.
                                  Ja ja, schreef ik toch, of dit meer of minder is dan hier laat ik in het midden, maar je moet de Nederlanders eens horen zeuren of hun treinen, het altijd wel iets...

Comment

Uh, als el fuelo door een Mini Coyote verwittigd wordt van een snelheidscontrole, en vervolgens zeker niet harder rijdt dan de toegelaten snelheid, dan pleegt ie op de plek van de controle toch geen overtreding en krijgt ie bijgevolg ook geen boete die ie moet betalen?

Hij kan nl. enkel de boetes betalen die ie binnenkrijgt, na een overtreding begaan te hebben die vastgesteld werd door een bevoegd persoon met behulp van geijkte toestellen. En de Mini Coyote zorgt ervoor dat je zeker op plaatsen waar gecontroleerd wordt, kan vermijden een overtreding te plegen. Geen overtreding = geen vaststelling = geen boete = nikske betalen.
                                    Tuurlijk weet ik dat, maar daarvoor en daarna wel. Dus zoals ik reeds schreef, moest ik toch eens tegen de lamp lopen (wat zo goed als uitgesloten is gezien mijn rijstijl ) betaal ik voortaan geen (snelheids)boeten meer en laat ik dit zoiezo voorkomen. Ha, het internet is een goudmijn aan interessante informatie je moet ze enkel ten gepaste tijden willen/durven benutten....

Comment

• Ik zie fuel toch nergens beweren dat hij geen boete meer zou betalen? Dat zeg jij .

Comment

Ik zie fuel toch nergens beweren dat hij geen boete meer zou betalen? Dat zeg jij .
                                        Niet rechtstreeks nee....

Comment

In principe niet.

De politie mag je zelfs een boete geven indien je voor je eigen poort staat, als de nummerplaat niet is aangebracht op de poort.
                                          Daartegenover staat dan weer dat als iemand je eigen poort blokkeert en je wil erin rijden, de politie niet zal slepen. Als je eruit moet, dan weer wel... Belgische logica zeker?
                                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                                          X