Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Er staat een fout in mijn PV - PV ongeldig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
    Daartegenover staat dan weer dat als iemand je eigen poort blokkeert en je wil erin rijden, de politie niet zal slepen. Als je eruit moet, dan weer wel... Belgische logica zeker?
    Dat is dan eerder "richtlijn" dan wet. Maar idd, daar komt het meestal op neer ja.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Niet rechtstreeks nee....
      Onrechtstreeks wel?

ja toch?

Nee toch?

Stel je voor man, ik rijd aan pakweg 150 km/h over de snelweg, en ik zie in de verte een driepikkel met flitsapparaat staan. Ik rem af tot 120. Heb ik dan ook een boete "ontdoken"?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Onrechtstreeks wel?

ja toch?

Nee toch?

Stel je voor man, ik rijd aan pakweg 150 km/h over de snelweg, en ik zie in de verte een driepikkel met flitsapparaat staan. Ik rem af tot 120. Heb ik dan ook een boete "ontdoken"?
        We gaan er nog geraken......
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hoe kan je een boete ontduiken als je ter hoogte van de controle geen overtreding pleegt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Hoe kan je een boete ontduiken als je ter hoogte van de controle geen overtreding pleegt?
            De vraag van 10 miljoen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
              Ik geef je 100% gelijk, maar je kan niet ontkennen dat als we ziek worden, we blij mogen zijn dat we in een land als het onze leven. (er zijn natuurlijk nog altijd betere oorden, maar van de toren blazen dat je nooit een beroep zou doen op de mutaliteiten...)
              Ga ik naar de dokter of tandarts = volle pot betalen. De tandarts zei zelf : ge zijt zelfstandige, dat is dan 35 euro even zo in het handje te betalen. Nul, nul mutualiteit. Apotheek = ook volle pot. Voor ergere zaken zoals ziekenhuisopname heb ik een aparte verzekering genomen die handenvol geld kost. En elke dag dat ik ziek ben en niet kan werken is het ook nul, nul loon. Maar ik heb daar zelf voor gekozen en aanvaard dat ook. Het ergert mij gewoon dat ik mij eerst blauw moet betalen om dan een gewoon loon over te houden en dat al dat geld grotendeels gebruikt wordt om het hele apparaat te betalen. En elk jaar nog eens een dikke belastingbrief. En dit apparaat kloot dan ons nog eens elke dag door paljassen de weg op te sturen om ons laatste geld uit onze zakken te halen. En ik moet dan daar begrip voor hebben en mooi braaf ja knikken als die iets vragen. Als ze mij kloten dan kloot ik ze terug. Ze kiezen er zelf voor om tot dat soort krapuul te horen. Dan moeten ze er maar tegen kunnen als er mensen zijn die hun ook zo behandelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                Ga ik naar de dokter of tandarts = volle pot betalen. De tandarts zei zelf : ge zijt zelfstandige, dat is dan 35 euro even zo in het handje te betalen. Nul, nul mutualiteit. Apotheek = ook volle pot. Voor ergere zaken zoals ziekenhuisopname heb ik een aparte verzekering genomen die handenvol geld kost. En elke dag dat ik ziek ben en niet kan werken is het ook nul, nul loon. Maar ik heb daar zelf voor gekozen en aanvaard dat ook. Het ergert mij gewoon dat ik mij eerst blauw moet betalen om dan een gewoon loon over te houden en dat al dat geld grotendeels gebruikt wordt om het hele apparaat te betalen. En elk jaar nog eens een dikke belastingbrief. En dit apparaat kloot dan ons nog eens elke dag door paljassen de weg op te sturen om ons laatste geld uit onze zakken te halen. En ik moet dan daar begrip voor hebben en mooi braaf ja knikken als die iets vragen. Als ze mij kloten dan kloot ik ze terug. Ze kiezen er zelf voor om tot dat soort krapuul te horen. Dan moeten ze er maar tegen kunnen als er mensen zijn die hun ook zo behandelen.
                den enige in die uitleg die gekloot wordt ben je dan toch wel zelf denk ik

Comment

Ga ik naar de dokter of tandarts = volle pot betalen. De tandarts zei zelf : ge zijt zelfstandige, dat is dan 35 euro even zo in het handje te betalen. Nul, nul mutualiteit. Apotheek = ook volle pot.
                  Zijt gij achterlijk?

De verzekering kleine risico's is sinds een paar jaar toch automatisch ook voor zelfstandigen van tel? Ge betaalt er zelfs meer sociale bijdragen voor. Willen of ni.

Comment

• Niet noodzakelijk

Comment

• Ga ik naar de dokter of tandarts = volle pot betalen. De tandarts zei zelf : ge zijt zelfstandige, dat is dan 35 euro even zo in het handje te betalen.

Komaan kerel, gij weet niet alleen de klootzakken-flikken te vinden, maar ook de klootzakken-tandartsen en klootzakken-dokters!

Comment

• Ik zal het hier even navragen want volgens mij moet ge u verzekeren voor kleine risico's en zit dat niet automatisch verrekend in uw bijdragen.

Comment

Ik zal het hier even navragen want volgens mij moet ge u verzekeren voor kleine risico's en zit dat niet automatisch verrekend in uw bijdragen.
                          omg

Comment

• vroeger moest je serieus bijbetalen voor kleine risico's en werd dat idd niet gedaan. de bedragen zijn wel al sinds een paar jaar gelijkgetrokken met bedienden.
                            wimoptiek.be op

Comment

• Serieus bijbetalen?
                              Ik heb altijd mijn kleine risico's betaald, ook toen het nog niet verplicht was. Dat viel toch nog wel mee vond ik. Volgens mij ben ik nu meer kwijt met hun nieuw systeem.

Comment

• ja vroeger kwam er een heel pak bij tegenover de gewone bedienden statuten. daarmee dat er weinig zelfstandigen kleine risico's namen.
                                nu kost dat evenveel en heb ik ook kleine risico's genomen.
                                wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Hoe kan je een boete ontduiken als je ter hoogte van de controle geen overtreding pleegt?
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  De vraag van 10 miljoen
                                  Pfffffffffffffffffffffffff, zie #117 (Voor/na) Smart guys...
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                    den enige in die uitleg die gekloot wordt ben je dan toch wel zelf denk ik
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Zijt gij achterlijk?

De verzekering kleine risico's is sinds een paar jaar toch automatisch ook voor zelfstandigen van tel? Ge betaalt er zelfs meer sociale bijdragen voor. Willen of ni.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Komaan kerel, gij weet niet alleen de klootzakken-flikken te vinden, maar ook de klootzakken-tandartsen en klootzakken-dokters!

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                    Ik zal het hier even navragen want volgens mij moet ge u verzekeren voor kleine risico's en zit dat niet automatisch verrekend in uw bijdragen.
                                    Volgens mij is prospeed even naar een andere planeet geweest maar weet hij nog niet dat hij al terug is in the real world....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                                      nu kost dat evenveel en heb ik ook kleine risico's genomen.
                                      eh?

nu hebt ge ni te kiezen he.
                                      Betalen doet ge toch via uw sociale bijdragen. Ge hebt dat altijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Pfffffffffffffffffffffffff, zie #117 (Voor/na) Smart guys...
                                        Dat je ervoor en erna te snel rijdt is niet van tel. Enkel waar de controle is, kan een vaststelling gedaan worden. Geen vaststelling van overdreven snelheid op de plaats van de controle = geen boete.

Comment

Working...
                                        X