Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichten uit langs Vlaamse snelwegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik woon in een relatief drukke verbindingsweg tussen 2 gemeentekes , maar afgelopen maand was de straatverlichting hier stuk..

als je dan 's nachts buitenkomt.. was het écht stikdonker.. op een keertje kwam ik rond 23u thuis, ik parkeer m'n auto..
    bleek dat mijn buurman 1 min voor mij ook net thuiskwam.. mijn tikker sloeg 3 tellen over toen ik 'm zag denk ik

gewoon voor de veiligheid zou ik ook die lichten laten branden hoor.. zoniet, was het hier eigenlijk een paradijs voor inbrekers..

Comment

Onderzocht: Verlichte wegen zijn veiliger :

Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

Comment

Openbare verlichting scheelt verkeersslachtoffers
        Last edited by ; 18/07/2011, 19:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
          No shit

Comment

Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

Comment

vraag me nog steeds af hoeveel mensen in belgie er tegen een verlichtingspaal hun einde hebben gehaald

en nu wordt het nog erger, doen ze die dingen uit maar laten ze die rotpalen staan

Comment

en voor de besparing gaan ze de lichten uitlaten, maar wel alle lijnen herschilderen met retroleflecterende verf en om de zoveel meters reflectoren bijplaatsen. die krijgen ze gratis waarschijnlijk?

ben wel benieuwd wat de hollanders nu weer gaan schrijven overal. toen we spraken van een vignet kwam het ook nogal hard aan ginds, met alle reacties tot gevolg. nu gaan ze opeens in "den donkere" door ons land moeten rijden
                wimoptiek.be op

Comment

Uh, heel wat snelwegen in Nederland zijn sowieso al niet verlicht, net zoals de rest van Europa.

Wat het probleem in België wel is, is dat reflectoren en belijning de laatste jaren verwaarloosd is. Ik hoop dat men naar Engels model kattenogen plaatst

Comment

Dus nu zijn de putten ook niet eens meer verlicht....

*gooit nog wat euro's in het winterschade spaarpotje*

edit: 't ga nog extra grappig zijn als er weer ééntje doorroest, omver valt en dan onverlicht op het wegdek ligt straks durf ik niet meer buiten komen
                    Last edited by PJH; 16/07/2011, 17:50.
                    Captain Turbo
                    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Ik vind het een schande dat ze de verlichting(voor het plezier van Groen! en al de andere groene) uitschakelen en dat dit ten koste gaat vallen aan meer ongevallen.

We hebben nu eenmaal verlichtingspalen, dus aub GEBRUIK ZE en trouwens er is altijd gezegd dat er 's nachts stroom overschot is, waardoor deze niets(?)(zouden) kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                        en voor de besparing gaan ze de lichten uitlaten, maar wel alle lijnen herschilderen met retroleflecterende verf en om de zoveel meters reflectoren bijplaatsen. die krijgen ze gratis waarschijnlijk?
                        heb nog niet te veel broodnodige reflectors gezien totiertoe

Comment

De BOB-campagnes zijn er om te zorgen dat er minder ongevallen op onze wegen gebeuren, gaan ze nu terug doen stijgen door nu de snelwegverlichting uit te schakelen!

Comment

Ik heb er geen probleem mee dat ik 's nachts in het donker zal moeten rijden maar waar ik wel een probleem mee zal hebben is met al die angsthazen die bang zijn in het donker en daardoor heel traag gaan rijden.

Comment

Ik heb soms last van nachtblindheid en juich dit zeker niet toe, zeker gezien de huidige staat van onze wegen en markeringen en dat in combinatie met de vele regen die vaak blijft liggen op de baan.

Comment

Allemaal de grote pharen op. En 's nachts de zonnebril op.

Comment

Het was donderdagnacht al van dat! Vreselijk, in Duitsland en Frankrijk kom je dat vooral bij vrachtwagens ook steeds meer tegen, met de grootlichten aan rijden.

Comment

Man, er hangt een stel drama queens rond op dit forum We hebben al genoeg lichtvervuiling, laat ze die lampen op lange stukken tussen afritten gewoon maar uitdoen. 't Gaat hier over snelwegen he, met een middenberm, niet over tweevakswegen op de boerenbuiten. Dus weinig tot geen verblinding door tegenliggers. En aangezien ze de lampen laten staan, kunnen (en willen) ze die aandoen als de zichtbaarheid te laag wordt (stortregen,...).

Een beetje stof tot nadenken: toen in onze straat in Gent de straatverlichting defect was, werd er bijzonder rustig gereden. Iedereen was bang om ergens tegen te zitten. Dus geen verlichting is onveiliger? Dat is niet noodzakelijk waar, mensen rijden voorzichtiger als ze onzeker zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten

http://www.swov.nl/rapport/Factsheet...erlichting.pdf
                                      Een doorsnee journalistentruc: titels gebruiken die niet ondersteund worden door het artikel in kwestie. Wat er écht staat is dit:

Volgens het Noorse onderzoek is het verlichten van wegen die voorheen onverlicht waren op de meeste wegen kosteneffectief vanaf een verkeersintensiteit van 15.000 voertuigen per dag of hoger, bij snelwegen vanaf 42.000 voertuigen per dag of meer.
                                      En daar kan je meteen uit afleiden dat je met die uitspraak niets kan aanvangen. Het zegt namelijk niets over de situatie als het donker is - 't is namelijk een gemiddelde over 24 uur heen.

Comment

wat een dom idee om alle lichten te doven... gisteravond naar Antwerpen gereden via autostrade... en zeker 4 putten niet gezien en ingereden

Comment

Echt hé. Gisteren ook een heel stuk in den donkeren gereden, en dan nog met zware regenval. Met als gevolg dat je de lijnen op de weg niet meer ziet.

Wat een belachelijke maatregel. 1,5 miljoen euro op jaarbasis in ruil voor hoeveel mensenlevens? :/

Comment

Working...
                                          X