Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lichten uit langs Vlaamse snelwegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd naar die statistieken
    Ik ook. Als je de statistieken vandaag bekijkt, dan zie je dat het gros van de verkeersdoden valt door ongevallen op te drukke snelwegen (vrachtwagen die inrijdt op file) en door gasten die feesten verwarren met autorijden. Ik mag hopen dat het ongeval van hierboven geen regel wordt.

In verband met dat tragisch ongeval: wat is de kans dat je bij een kop-staart geen waarschuwingslichten meer zou hebben aan de achterkant van de achterste auto?

Comment

• Ze stonden niet aan... In de eerste minuten na een ongeval met nog groggy bestuurders en een auto die geen automatische activatie heeft van waarschuwingslichten ben je bezeken.

Het gros van de verkeersdoden valt niet op drukke snelwegen, maar op gewestwegen. De snelweg is het meest veilige type van weg in België.

Comment

• Op de N80 tussen Sint-Truiden en Hasselt zijn er ook veel lichten kapot heb ik al gemerkt.
        Maar eelijk gezegd, voor mijn part mogen ze de lichten gewoon uitlaten op dei weg. Enkel aan de kruispunten hebben die wel nu, de rest van weg heb je voldoende aan de lichten van de auto.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Normaal zou ik ook zeggen: laat die lichten maar uit. Sinds gisteren is mijn mening wel veranderd...

Gisterenavond rustig op het derde vak aan het cruisen op de E40 tussen Aalter en Nevele(nee, geen linksplakker, wou een auto voorbijsteken).
          Nacht, zwaar aan het regenen, niet veel te zien dus.

Ineens schijnen mijn lichten op een zwarte wagen zonder lichten en 180° gedraaid (een serieus ongeval gehad). Op dat moment weet ge dat ge niemeer tijdig zult kunnen remmen, dus nog snel het stuur naar rechts moeten smijten.

Volgens mij is daar nog wel iemand op gevlogen...

Effe terzijde: staat die pipo toch wel VOOR de betonnen middenberm zeker (kant autostrade)... ipv erachter te staan.

Comment

• Wow, geluk gehad dat er niets rechts reed op dat moment (op ben je op de pechtstrook gevlogen?)

Als je uitgestapt ben en staat te wachten kan je dan toch wel effe je gevarendriehoek plaatsten of zo (is dit trouwens niet verplicht in B?)

Comment

• De 2e-vaksrijder reed gelukkig nog een meter voor mij, zodat ik nog op tijd achter hem kon positioneren.

Een gevarendriehoek is idd verplicht, maar ook veilig achter de betonnen vangrail staan zou iets moeten zijn wat je automatisch doet.

2 min later gingen de snelweglichten wel aan. Vermoed dus dat het al doorgebeld was. Maar tegen dat die verlichtingspalen ook echt genoeg licht geven, ben je 15 min verder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                De 2e-vaksrijder reed gelukkig nog een meter voor mij, zodat ik nog op tijd achter hem kon positioneren.

Een gevarendriehoek is idd verplicht, maar ook veilig achter de betonnen vangrail staan zou iets moeten zijn wat je automatisch doet.

2 min later gingen de snelweglichten wel aan. Vermoed dus dat het al doorgebeld was. Maar tegen dat die verlichtingspalen ook echt genoeg licht geven, ben je 15 min verder...
                Natrium lampen hé.

Pffff ik zou het toch niet graag meemaken

Comment

• Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jopi Bekijk Berichten
                    Normaal zou ik ook zeggen: laat die lichten maar uit. Sinds gisteren is mijn mening wel veranderd...

Gisterenavond rustig op het derde vak aan het cruisen op de E40 tussen Aalter en Nevele(nee, geen linksplakker, wou een auto voorbijsteken).
                    Nacht, zwaar aan het regenen, niet veel te zien dus.

Ineens schijnen mijn lichten op een zwarte wagen zonder lichten en 180° gedraaid (een serieus ongeval gehad). Op dat moment weet ge dat ge niemeer tijdig zult kunnen remmen, dus nog snel het stuur naar rechts moeten smijten.

Volgens mij is daar nog wel iemand op gevlogen...

Effe terzijde: staat die pipo toch wel VOOR de betonnen middenberm zeker (kant autostrade)... ipv erachter te staan.
                    Normaal gezien is de verlichting aan bij regen, maar blijkbaar faalt dat al is.

Comment

• NL : SP :
                      Donkere snelwegen zijn superdruk en levensgevaarlijk

Aldus de SP. Sinds een paar maanden gaat de verlichting op veel snelwegen uit om kosten te besparen. Nu blijkt dat die wegen veel drukker zijn dan dat Rijkswaterstaat suggereert en dat het risico op ongelukken daardoor wellicht een stuk hoger is. Als je niet kan rijden in het donker, blijf dan thuis. Einde bericht. […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Normaal gezien is de verlichting aan bij regen, maar blijkbaar faalt dat al is.
                        als de snelwegpolitie dat aanvraagt wel, anders niet
                        lichten worden gestuurd vanaf een paar plaatsen in Vlaanderen, daar staat een "schemerschakelaar" maar het is niet omdat het in Brugge klaar is dat het in Limburg niet aan het gieten kan zijn (of omgekeerd) ;-) !

Comment

• Als je niet kan rijden in het donker, blijf dan thuis.
                          Daar kan ik eigenlijk niets aan toevoegen. Behalve misschien dit.

... branden ... geen lampen naast de snelweg. Heerlijk, lekker rustig aan de ogen.

Comment

• Het nu al weken dat er op een stuk van de N80 (Sint-Truiden - Hasselt) de straatverlichting niet werkt.
                            Eerst was het van aan het kruispunt aan de Mercedes en Opel garages tot een stuk voorbij de volgende verkeerslichten. Nu werken ze daar terug, maar dan één paal de linker lamp, volgende de rechter, volgende niet, dan weer de linker, de rechter, ....
                            Maar nu is het een stuk verder richting Hasselt dat ze een heel stuk niet werken.
                            Ook het stuk tussen de brug over de N3 (Tienen - Luik) tot aan de eerste lichten (Luikersteenweg) werken de lichten niet.

Als we dan nog terugdenken aan die nacht dat de lichten in Genk daar niet gewerkt hebben met die 6 ongevallen (auto's die allemaal op een rotonde gevlamd waren), vraag ik mij af wat ze met die lichten allemaal uitsteken.

Als ik eerlijk ben, ik vind het veel aangenamer rijden waar de lichten niet werken.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• In NL schroeven ze de maatregelen om snelwegverlichting te doven deels terug :

Comment

• NL :

Het uitzetten van de verlichting langs snelwegen kost meer dan het oplevert. Volgens het AD is Rijkswaterstaat tonnen kwijt aan het handmatig inschakelen van de verlichting bij werkzaamheden. Dat concludeert de krant uit documenten die zijn bemachtigd.

Comment

Working...
                                X