Mededeling

Collapse
No announcement yet.

België nieuwe auto nummerplaat kun je misschien niet meer onthouden als getuigen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• België nieuwe auto nummerplaat kun je misschien niet meer onthouden als getuigen.

België gaat nieuwe auto nummerplaat krijgen met meer cijfers en letters erin.

Nu is dat bijna onmogelijk om zo een nieuwe auto nummerplaat te onthouden als getuigen van een verkeers misdrijf enz..Want een mens kan gemakkelijk eerst cijfers en dan letters of eerst letters en dan cijfers onthouden.Maar een mens heeft het moeilijk met eerst cijfers en dan letters en terug cijfers te onthouden of eerst letters en dan cijfers en terug letters te onthouden.

Waarom hebben ze daar geen rekening mee gehouden voor ze de nieuwe auto nummerplaat op de markt hadden gebracht,dat het veel moeilijker gaat worden voor getuigen om zo een nieuwe auto nummerplaat te kunnen onthouden en de toekomst zal het uitwijzen.

Of ben ik zo dom.

Oorspronkelijk geplaatst door autoleren. Bekijk Berichten
    België gaat nieuwe auto nummerplaat krijgen met meer cijfers en letters erin.

Nu is dat bijna onmogelijk om zo een nieuwe auto nummerplaat te onthouden als getuigen van een verkeers misdrijf enz..Want een mens kan gemakkelijk eerst cijfers en dan letters of eerst letters en dan cijfers onthouden.Maar een mens heeft het moeilijk met eerst cijfers en dan letters en terug cijfers te onthouden of eerst letters en dan cijfers en terug letters te onthouden.

Waarom hebben ze daar geen rekening mee gehouden voor ze de nieuwe auto nummerplaat op de markt hadden gebracht,dat het veel moeilijker gaat worden voor getuigen om zo een nieuwe auto nummerplaat te kunnen onthouden en de toekomst zal het uitwijzen.

Of ben ik zo dom.
    Ik denk dat als ze daar rekening mee moeten beginnen houden dat er dan nog lang gediscussieerd kan worden ...

Twas nu al zo'n spel voor de kleurkes ..

Comment

Ik hoop dat ik ongelijk gaat krijgen in de toekomst,maar we zullen nog even moeten wachten tot de nieuwe auto nummerplaat een tijdje in omloop zijn en wat de getuigen ga kunnen onthouden van een verkeers misdrijf enz...en we zullen dat allemaal te horen en te zien krijgen in de krant of op de t.v.dan.
      Last edited by ; 27/10/2010, 21:18.

Comment

Ik hoop dat ik ongelijk gaat krijgen in de toekomst,maar we zullen nog even moeten wachten tot de nieuwe auto nummerplaat een tijdje in omloop zijn en wat de getuigen ga kunnen onthouden van een verkeers misdrijf enz...en we zullen dat allemaal te horen en te zien krijgen in de krant of op de t.v.dan.
        Met een type/merk en een gedeelte van de nummerplaat zullen ze ook al wel ver komen, imho is het nogal vergezocht.

Comment

hoe denk je dat getuigen in Frankrijk een nummerplaat kunnen onthouden?
          Omdat de cijfers in 't Frans gemakkelijker zijn?

Zoek maar geen problemen waar er geen zijn. En met een 1 voor de laatste zes karakters te zetten heb je al 90% kans dat 't juist is. En meestal is idd een deel van de nummerplaat voldoende.

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Comment

Comment

Zoals men nooit ging kunnen gewend geraken aan de euro, men ging blijven in BEF rekenen... Kwestie van gewenning hé, komaan...
                i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                  Zoals men nooit ging kunnen gewend geraken aan de euro, men ging blijven in BEF rekenen... Kwestie van gewenning hé, komaan...
                  d'r zijn nog altijd heel veel mensen die in BEF rekenen.
                  Het zijn bijna alleen de hele jonge kinderen van toen, die nu volledig in euro rekenen.

Maar wat die platen betreft, dat vind ik wel wat ver gezocht, dat 1 cijferke meer gaat echt geen verschil maken.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    d'r zijn nog altijd heel veel mensen die in BEF rekenen.
                    rond uw kerktoren waarschijnlijk wel.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Fak!

Hoe komen ze er toch op?

1991 BMW E30 318is

Comment

Er zit wel een grond van waarheid in: mensen onthouden in groepen van 7 waar je een afwijking van 2 kunt hebben, dus eigenlijk van 5 tot 9. Dat houdt in dat er heel wat mensen maar 5 dingen achter elkaar kunnen verwerken en het zo kunnen opslaan in hun lange termijn geheugen.
                        Langs de andere kant hebben getuigen geen bijkomende waarde voor bewijsmateriaal omdat een mens vaak dingen ziet die er niet zijn en makkelijk beïnvloedbaar zijn door het soort van vraag dat je stelt.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          rond uw kerktoren waarschijnlijk wel.
                          Altijd van die domme reacties die nergens op slaan, niks beters te doen he

d'r zijn al meermaals onderzoeken geweest, en steeds word bewezen dat er nog vele mensen in BEF rekenen, meer zelfs, mee dan 50% van de belgen zou terug willen gaan naar de Belgische frank ipv de euro, dat zegt wel genoeg denk ik.
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Ik was 12 jaar toen de Euro kwam en ik reken nu soms nog om naar de oude frangeskes
                            Benzine
                            '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                            '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                            Diesel
                            '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                            '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                            '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                            '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                            '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Ge moet dat daar niet mee vergelijken he...

De telefoonnummers (vaste lijnen destijds) zijn ook allemaal veranderd. Niemand die nu nog jankt omdat hij andere prefixen en/of voorcijfers moet draaien...
                              1991 BMW E30 318is

Comment

jij was eerst!
                                En vandaag heb ik veel beters te doen gehad.
                                Op mijn werk onderandere.

d'r zijn al meermaals onderzoeken geweest, en steeds word bewezen dat er nog vele mensen in BEF rekenen, meer zelfs, mee dan 50% van de belgen zou terug willen gaan naar de Belgische frank ipv de euro, dat zegt wel genoeg denk ik.
                                bron?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Ge moet dat daar niet mee vergelijken he...

De telefoonnummers (vaste lijnen destijds) zijn ook allemaal veranderd. Niemand die nu nog jankt omdat hij andere prefixen en/of voorcijfers moet draaien...
                                  Een prefix zijn geen 3 nummers maar een groep van cijfers en dat wordt onthouden als 1 geheel. De cijfers daarachter ook, dus uiteindelijk moet ge maar 4 groepen cognitief verwerken. Makkelijker dan een nummerplaat dus. Anders wordt het als de lettergroep op de nummerplaat een betekenis heeft (of bij benadering): bijvoorbeeld AXL kan je onthouden als Axel.

Dat van de belgische frank is ook logisch: mensen hebben een bepaald referentiekader /probleem oplossende strategie opgebouwd en dat wordt niet van vandaag op morgen gewijzigd. Hoe langer ze dat referentiekader gebruiken / gebruikt hebben hoe minder kans dat ze dat gaan wijzigen.
                                  Voor dure aankopen doe ik het ook dikwijls nog ongewild en soms zou ik het beter ook doen voor heel kleine aankopen, genre 2.5 tot 5€ want daar klopt men tegenwoordig geld met uit uw zakken.
                                  www.peugeotforum.be

Comment

En dan meteen terug de prijzen aanpassen maar ze deze keer afronden naar beneden toe. (Ten tijde van de Bf kostte een koffietje zo'n 55 à 60 Bf, met de opkomst van de € is het nu minstens 1.80 of 2€ (van 72 tot 80 Bf , en dit is maar een banaal voorbeeld).

Comment

Inderdaad, als men een bagatel gaat kopen dan had men vroeger soms iets van 15 of 20 fr., tegenwoordig is er toch niks meer onder de 1 € (40 fr) ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        En dan meteen terug de prijzen aanpassen maar ze deze keer afronden naar beneden toe. (Ten tijde van de Bf kostte een koffietje zo'n 55 à 60 Bf, met de opkomst van de € is het nu minstens 1.80 of 2€ (van 72 tot 80 Bf , en dit is maar een banaal voorbeeld).
                                        Dat opslagen van de prijzen is gewoon de evolutie door de jaren he, was het belgische frank gebleven, dan waren die prijzen ook gestegen hoor.

Juist na de omschakeling werden er prijzen afgerond ja, en d'r waren zaken die ietsje duurder werden, maar evenveel zaken die ietsje goedkoper werden.
                                        De mensen ronden bij berekeingen echter altijd naar boven af en daarmee dachten ze dat alles duurder was geworden, wat initieel dus niet het geval was. Daar is toen ook meermaals bewijs voor geleverd.

Comment

Working...
                                        X