Mededeling

Collapse
No announcement yet.

België nieuwe auto nummerplaat kun je misschien niet meer onthouden als getuigen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    jij was eerst!
    En vandaag heb ik veel beters te doen gehad.
    Op mijn werk onderandere.

bron?
    Ik was eerst? Ik zei gewoon de waarheid, en gij gaat dat in het belachelijke trekken. (zoals ge zo vaak doet)

Bron? Leest gij geen kranten? Kijkt ge niet naar het nieuws? Komt ge niet op het internet?
    't is dikwijls genoeg in het nieuws geweest.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat opslagen van de prijzen is gewoon de evolutie door de jaren he, was het belgische frank gebleven, dan waren die prijzen ook gestegen hoor.

Juist na de omschakeling werden er prijzen afgerond ja, en d'r waren zaken die ietsje duurder werden, maar evenveel zaken die ietsje goedkoper werden.
      De mensen ronden bij berekeingen echter altijd naar boven af en daarmee dachten ze dat alles duurder was geworden, wat initieel dus niet het geval was. Daar is toen ook meermaals bewijs voor geleverd.
      hier heb je wel gelijk

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
        hier heb je wel gelijk
        Die bewijzen werden wel geleverd over speciaal uitgezochte producten. Globaal gezien was de trend opwaarts en die trend was zo populair dat die blijven doorgaan is. (Vraag anders eens aan iemand met een laag inkomen, zelfs als het geindexeerd is, of hij vroeger, voor datzelfde bedrag, meer kon in zijn kar laden dan heden ten dage?).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Die bewijzen werden wel geleverd over speciaal uitgezochte producten. Globaal gezien was de trend opwaarts en die trend was zo populair dat die blijven doorgaan is. (Vraag anders eens aan iemand met een laag inkomen, zelfs als het geindexeerd is, of hij vroeger, voor datzelfde bedrag, meer kon in zijn kar laden dan heden ten dage?).
          Waarschijnlijk wel ja, maar nogmaals, dat heeft niks met de euro te maken, maar gewoon met de prijsstijgingen.

Vergelijk 1990 naar 2000 en ge zult een gelijkaardige stijging zien als van 2000 naar 2010.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Zal wel zo zijn. Als het over relatief hoge bedragen gaat reken ik toch ook altijd eerst in Bf uit om een min/of/meer vergelijkingsmethode (te beseffen wat hetzelfde product in Bf zou kosten) te hebben.

Comment

Ik ga over de euro een stom voorbeeld geven van iemand uit de familie. Die verkoopt product X dat normaal 85 euro als advies verkoopprijs van de fabrikant heeft. In zijn bedrijf wordt dit aan 89 euro verkocht. Niemand kijkt daarnaar want voor velen is 85 of 89 maar 4 verschil en beiden zijn nog geen 90 euro. Maar dat is wel 160 Belgische franken verschil. Reken op gemiddeld 700 stuks per maand. Een ander product heeft hij op 19,95 in plaats van 18,95 euro staan. Gaan zo een 3000 stuks per maand buiten. En zo werkt hij met de meeste producten omdat hij bijna een marktmonopolie heeft voor de regio Vlaanderen. Even snel rekenen en je weet direct wat zijn zakcentje is door even één getal te veranderen.

Over de nieuwe nummerplaten kan ik kort zijn. De politiekers beslissen ongeacht we nu veel zagen en zeveren. Die liggen er niet van wakker wat de burger denkt. Langs de andere kant ik zal ook nooit getuige van een vluchtmisdrijf willen zijn. Het moest maar eens de verkeerde zijn die je verklikt. En dan op een dag die gast ergens tegen komen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                Langs de andere kant ik zal ook nooit getuige van een vluchtmisdrijf willen zijn.
                Ja stel je voor man, je zou de politie maar eens geholpen hebben

Comment

't Zou eigenlijk wel tof zijn als nummerplaten enkel letters bevatten:
                  - makkelijker te onthouden
                  - per letter 26 mogelijkheden ipv 10, dus minder tekens nodig voor hetzelfde aantal combinaties
                  - leuke gepersonaliseerde platen
                  Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ook al

Ze zouden me in de vrienden- of familiekring misschien lynchen als ik zoiets zou doen en ze moesten het te weten komen

Comment

Ze zouden beter maar één nummerplaat geven voor je hele leven en dit kenteken is voor de rest van leven.Zoals je paspoort krijg je ook maar één keer op je leven waar je naam enz... blijf bestaan.Probleem op gelost of niet ?

Want nu heeft dat heel veel geld gekost voor de belasting betaler die geen auto heeft.

Comment

ge kunt u er altijd op trainen he. probeer de nummerplaat van de buurman te onthouden en als hij terug thuis komt kan je vergelijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door autoleren. Bekijk Berichten
                          Ze zouden beter maar één nummerplaat geven voor je hele leven en dit kenteken is voor de rest van leven.Zoals je paspoort krijg je ook maar één keer op je leven waar je naam enz... blijf bestaan.Probleem op gelost of niet ?

Want nu heeft dat heel veel geld gekost voor de belasting betaler die geen auto heeft.
                          en wat als ik dan 17 wagens koop en er na 2 jaar maar 2 meer van over heb? :o
                          Captain Turbo
                          General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                            Al je auto's dezelfde plaat, zo slecht lijkt me dat niet.

Comment

hmmmm that's not a bad idea.... maar wat dan als je LAM 666 koopt en ook een porsche hebt...looks stupid
                              Captain Turbo
                              General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                              Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

hmmmm that's not a bad idea.... maar wat dan als je LAM 666 koopt en ook een porsche hebt...looks stupid
                                Ze kunnen voor gepersonaliseerde platen altijd een uitzondering maken, je betaalt er tenslotte veel geld voor. Indien je dus maar 1 gepersonaliseerde aanvraagt, of helemaal geen => alle auto's zelfde kenteken, indien je verschillende platen wenst, betaal je per combinatie. Dan kunnen ze ook de wegentaks per plaat rekenen, je rijdt tenslotte zelden met je 3 wagens op hetzelfde moment, uit praktische redenen. Dit wel voor particuliere wagens.

Voor bedrijfswagens kunnen ze een andere prefix gebruiken en uiteraard allen een unieke combinatie geven. Als je collega iets mis doet, moet jij er namelijk niet voor opdraaien.

Sterk plan!

Comment

Dan krijg u één kenteken met cijfers van 1 tot 17 voor of na je kenteken komen deze cijfers te staan en je krijg dan 17 nummerplaten voor je 17 auto's en wanneer je nog maar 2 auto's meer heb,dan moet je vanaf 17 tot 3 je nummerplaten terug binnen brengen bij je verzekering kantoor en je rij dan nog met cijfers van 1 en 2 achter of voor je kenteken nummerplaat rond voor je twee auto's en probleem is op gelost.

En vraag je later terug bijvoorbeeld 2 auto's dan krijg je terug u kenteken met voor of achter je kenteken cijfers van 3 en 4 en zo rij je weer met 4 auto's rond enz....probleem weer op gelost.

Zijn wij nu slimmer of dommer dan de regring Ik weet het niet
                                  Last edited by ; 01/11/2010, 12:39.

Comment

Nieuwe nummerplaat: "Gehandicapten worden aan de kant gezet"

Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                      Nieuwe nummerplaat: "Gehandicapten worden aan de kant gezet"

http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1...ant-gezet.aspx
                                      Da's toch niet te geloven he, dat ze daar nu geen rekening mee gehouden hebben. Ik ben eens curieus wat Schouppe daar op te zeggen zou hebben

Comment

Als men het xxx-111 gedeelte onthoudt lijkt me het toch voldoende? Denk dat er weinig kans is dat twee wagens van hetzelfde model in de zelfde kleur dezelfde combinatie met een ander prefix zullen krijgen toch?
                                        "I've tried everything other than jumping out of a plane, but nothing gives you an adrenaline rush like racing a car." (Nigel Mansell)

Current: Audi A4 S-Line 2.0 Avant (2016)

Past: BMW 316 dA Touring Steptronic (2014) - Renault Mégane GT 1.9 dCi ( 2014 ) - Ford S-Max 1.8 Duratorq TDCI ( 2010 ) - Ford Focus 1.6 Clipper TDCI ( 2008 ) - Fiat Grande Punto Racing -Italia- ( 2010 )

Comment

Nieuwe nummerplaat 10 euro duurder

• zondag 04 december 2011
                                          • Auteur: wer

BELGA

Wie een nieuwe nummerplaat aanvraagt, betaalt daar in de toekomst 30 euro voor, 10 euro meer dan nu.

Deze maatregel moet de staatskist zo'n 18 miljoen euro opleveren, zo becijferden Di Rupo en co.

Tot voor de invoering van de huidige Europese nummerplaat vorig jaar was de officiële plaat gratis en moest de bestuurder alleen een duplicaat laten aanmaken voor de voorkant van de auto.
                                          Van de nieuwe nummerplaat, die zeven donkerrode karakters telt in plaats van zes, zijn ondertussen al meer dan 1,3 miljoen exemplaren de deur uit.

Comment

Working...
                                          X