Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De speekseltest van Etienne Schouppe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

nee,daar ben ik honderprocent tegen. Het moet maar jou zoon/dochter zijn die leuk om de hoek alle avonden een lijntje coke gaat snuiven hé. (neustussenschotten worden aangetsat=>vaak infecties en na langere tijd=>kanker). En dan nog de kost van de maatschappij om na verloop van tijd alle ziekte kosten van deze mensen te betalen.
    Er zijn echt wel andere dingen om je mee te amuseren en je plezier te geven als die vuiligheid hoor. Drugs moeten illegaal blijven.En bestraft worden
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      Ik ben net zoals vele mensen ook wel voorstander van dat regels geen lotterij mogen zijn. Maar ik sprak ook over zéro tolerance die ik voor mezelf opleg als ik met de wagen op stap ben. Drinken achter het stuur laat ik eigenlijk niet omdat het niet mag,maar omdat ik gewoon anderen,mezelf en mijn wagen niet wil kapot rijden. Ik weet ook wel dat niet iedereen dit niet doen en het is niet aan mij om daar over te oordelen,dat moet de overheid doen. Maar als seffens om 10h mij schoolmaten uit Mechelen naar mij komen kunnen ze met mij nuchter mee rijden van en naar het café,maar ik wed erom dat ze zat naar Mechelen gaan rijden. Spijtig maar ik kan ze niet overhalen het niet te doen. Dat wil ik dus zeggen,zero tolerance op gebied van alcohol is niet aftedwingen maar hopelijk legt iedereen dat zichzelf op.
      Wat drugs betreft liggen de kaarten anders. Gezien de impact nog steeds groter is als alcohol (bij gemiddeld gebruik) op het lichaam en de schade en aan anderen groter is. Bovendien horen drugs bij criminaliteit zoals ik in een Rover. En last but not least de gebruikersgroep is veel kleiner. Daarom vind ik dat de overheid de morele plicht heeft om sterker tegen het gebruik en de handel hierin op te treden. De speeksel test is een goed begin
      Dat is toch echt geen argument??

Ik vind uw post wat inconsequent. Voor rijden onder invloed van alcohol zijt ge veel te laks, voor rijden onder invloed van drugs overdreven streng, terwijl het best vergelijkbaar is.

Comment

Ik ben helemaal niet laks voor rijden onder invloed van alcohol. Ik ben er echt tegen en doe het nooit. Moch ik weten dat mijne kleine het moest doen als ie begon te rijden hij kon meteen de autosleutels laten liggen maar het is spijtig genoeg dweilen met de kraan open. En dan mag het geen lotterij worden. Als de controles dermate zouden kunnen worden opgevoerd zou ik met alle plezier toekijken hoe de staatkas gespekt zou worden met boetes ipv met wegentaks voor auto's die stilstaan
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          n daIk ben helemaal niet laks voor rijden onder invloed van alcohol. Ik ben er echt tegen en doe het nooit. Moch ik weten dat mijne kleine het moest doen als ie begon te rijden hij kon meteen de autosleutels laten liggen maar het is spijtig genoeg dweilen met de kraan open. En mag het geen lotterij worden. Als de controles dermate zouden kunnen worden opgevoerd zou ik met alle plezier toekijken hoe de staatkas gespekt zou worden met boetes ipv met wegentaks voor auto's die stilstaan
          Dat is exact wat ik bedoel met mijn voorgaande posts.

Comment

het moet een loterij worden net

geen doelgroepen meer

Comment

doelgroepen worden niet echt lukraak gekozen. Het is nu eenmaal dat er in het weekend meer mensen omkomen door dronkenschap dan in de week

Comment

Politierechter D'Hondt vindt speekseltest efficiënt middel

De speekseltest lijkt "een correct en efficiënt middel" om "het groeiend probleem van drugs in het verkeer" tegen te gaan.

Dat stelt de Dendermondse politierechter Peter D'Hondt, die vandaag drie bestuurders veroordeelde die met behulp van de nieuwe speekseltest betrapt werden.

De politierechtbank van Dendermonde behandelde de eerste dossiers rond drugs in het verkeer, waarbij de politie gebruik maakte van de nieuwe speekseltest om overtreders te betrappen. Vandaag stonden drie bestuurders terecht die in het weekend van 2 en 3 oktober positief testten bij drugscontroles in de politiezone Dendermonde. De speekseltest is sinds 1 oktober rechtsgeldig, maar tegenstanders argumenteren dat de test een te hoge foutenmarge heeft.

Het openbaar ministerie benadrukte echter dat de resultaten van de positieve speekseltesten volledig compatibel waren met de resultaten van de bloedafnames achteraf in het gerechtelijke labo. Ook politierechter D'Hondt herhaalde dat bestuurders alleen veroordeeld worden als de bloedtest de speekseltest bevestigt.

"De overdreven negatieve commotie die in de publieke opinie werd gevoerd, lijkt vooralsnog volstrekt ten onrechte te zijn. De aanwending van de nieuwe procedure met de speekseltest lijkt een correct en efficiënt middel om het groeiend probleem van drugs in het verkeer, met alle desastreuze gevolgen voor de verkeersveiligheid, tegen te gaan", zei D'Hondt.

De politierechtbank veroordeelde een 36-jarige man, die positief testte op cocaïne en al eerder op drugsbezit was betrapt, tot een geldboete van 2.200 euro en een rijverbod van één jaar. Twee andere bestuurders werden bij verstek veroordeeld. (belga/ka) 19/11/10 15u49

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                  De speekseltest lijkt "een correct en efficiënt middel" om "het groeiend probleem van drugs in het verkeer" tegen te gaan.
                  welk groeiend probleem van drugs in het verkeer?? volgens een enquete in de krant een paar weken geleden is er minder druggebruik bij jongeren. Is dit bij de 30+ dan zoveel toegenomen?

Comment

Ze moeten iets zeggen he.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten

Dat stelt de Dendermondse politierechter Peter D'Hondt, die vandaag drie bestuurders veroordeelde die met behulp van de nieuwe speekseltest betrapt werden.

Wie zegt dat de 3 veroordeelden op het moment van de feiten ook daadwerkelijk onder invloed waren?

Blijkbaar had ,volgens de verdediging,de rechter zijn vonnis al klaar op voorhand.

Peter D'hondt kennende is dit meer een zaak om aandacht te trekken en om een legitiem karakter te geven aan de speekselcontrole,die een totale flop is en waar bovenstaand artikel het bewijs van is.

Ten slotte vind ik het nogal raar dat de eerste beste junkie weet waar drugs te vinden terwijl de politie van boe of ba weet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Met het risico dat er terug veel naast de pot gaan beginnen pissen ???
                        dan geef je die gasten een boete voor wildplassen.....

heb trouwens gehoord dat in red-bull energy drink ook een stofje zit wat bij de drugstest positief uitslaat
                        iemand al ervaring mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                          dan geef je die gasten een boete voor wildplassen.....

heb trouwens gehoord dat in red-bull energy drink ook een stofje zit wat bij de drugstest positief uitslaat
                          iemand al ervaring mee?
                          nog niet gehoord.
                          wat ik wel eens heb gehoord is dat je met red-bull een alcoholcontrole negatief kan laten uitkomen, ookal heb je wat gedronken.

Als je bv. 6 pinten hebt gedronken, en aangehouden wordt voor een alcoholcontrole, dan blaas je normaal gezien positief. Drink je eerst een red-bull voordat je blaast, dan zou dit negatief kunnen uitkomen.

Een kameraad van me heeft dit zelf ondervonden zei hij, en heeft daarom ook altijd red-bull in zijn auto liggen.

Weet niet als het waar is, heb zelf nog nooit alcoholcontrole gehad.
                          Het klinkt wel geloofwaardig vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Saveria Bekijk Berichten
                            nog niet gehoord.
                            wat ik wel eens heb gehoord is dat je met red-bull een alcoholcontrole negatief kan laten uitkomen, ookal heb je wat gedronken.

Als je bv. 6 pinten hebt gedronken, en aangehouden wordt voor een alcoholcontrole, dan blaas je normaal gezien positief. Drink je eerst een red-bull voordat je blaast, dan zou dit negatief kunnen uitkomen.

Een kameraad van me heeft dit zelf ondervonden zei hij, en heeft daarom ook altijd red-bull in zijn auto liggen.

Weet niet als het waar is, heb zelf nog nooit alcoholcontrole gehad.
                            Het klinkt wel geloofwaardig vind ik.
                            oom agent vragen of je eerst een red-bull mag drinken voordat je gaat blazen
                            sorry oom agent, ik heb een droge keel.......mag ik eerst wat drinken?

Comment

Even de kleine lettertjes lezen... D'Hondt heeft hier uitspraken gedaan na bloedproeven op de betrokkenen waaruit bleek dat de betrokkenen wel degelijk onder invloed waren van drugs. De speekseltest was enkel een indicator, maar de bloedproef is het onomstotelijke bewijs, en is heel wat accurater dan de speekseltest.

En aangezien drugs, andere dan alcohol en de meeste medicatie, illegaal zijn in België, hoeft zelfs niet de vraag gesteld te worden in hoeverre mate iemand onder invloed reed.

Comment

Als je bv. 6 pinten hebt gedronken, en aangehouden wordt voor een alcoholcontrole, dan blaas je normaal gezien positief. Drink je eerst een red-bull voordat je blaast, dan zou dit negatief kunnen uitkomen. Weet niet als het waar is, heb zelf nog nooit alcoholcontrole gehad.Het klinkt wel geloofwaardig vind ik.
                                Hierdoor liggen ze bij RedBull telkens in een deuk als ze zoiets lezen , campagne geslaagd !

Het enige dat je eventueel kan redden, is de manier waarop je blaast. Als je, vooraleer je in het toestel blaast, diep inademd, alles eruit perst, en slechts je halve longinhoud terug opvult en dan blaast, haal je 20-30 % minder alcohol op het tellerke, en het je kans dat je een A blaast ipv een P bij 6 pinten. Die kans is uiteraard direct verkeken als Piet Polies heeft gezien dat je eerst in/uit ademt alvorens in zijn pijpke te blazen, die zijn ook niet van gisteren. Voor de speekseltest hebt ge een slokske Listerine nodig, dan hebt ge 2 vliegen in 1 klap : efkes ne frisse adem, zodat die dranklucht niet te hard opvalt, en als ge toch een speekseltest moet ondergaan, is die ook direct negatief.

Comment

wat ben ik blij dat ik niet dronken rij.....heel wat zorgen minder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                                    oom agent vragen of je eerst een red-bull mag drinken voordat je gaat blazen
                                    sorry oom agent, ik heb een droge keel.......mag ik eerst wat drinken?
                                    als ge ziet dat er verderop controle is blikje open en drinken he :p
                                    en mag er niet 15min uitstel worden gevraagd alvorens te blazen?
                                    was iig vroeger toch zo dacht ik.

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    wat ben ik blij dat ik niet dronken rij.....heel wat zorgen minder
                                    uiteraard.
                                    Maar tussen dronken zijn en een positieve ademanalyse zit nog een verschil.

Comment

... mag er niet 15min uitstel worden gevraagd alvorens te blazen?
                                      was iig vroeger toch zo dacht ik.
                                      Dat is nog altijd zo denk ik, tenminste, de laatste keer da'k moest blazen (BOB januari 2010) werd me dat voorgesteld.

Comment

iemand de lezersbrief in de autogids gelezen? Stemt op zijn minst toch tot nadenken...
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          iemand de lezersbrief in de autogids gelezen? Stemt op zijn minst toch tot nadenken...
                                          Die heb ik gisteren ook gelezen. Professor toxicologie die even in zijn pen kruipt om een mokerslag uit te delen. Ik begreep de fuzz niet over die speekseltest (heb het totaal niet gevolgd), maar met die zijn heldere uiteenzetting van pro's en vooral de contra's en bedenkingen vind ik dat Schouppe nog maar eens laat blijken overal kort of nog korter door de bocht te gaan. Die man is gevaarlijk.

Comment

Working...
                                          X