Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ochtendspits Waaslandtunnel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ochtendspits Waaslandtunnel

Heeft er iemand ervaring met de ochtendspits aan de waaslandtunnel?
    Is dat 's ochends rond 7u30 'te doen' vanuit Sint-Niklaas (E17)?
    En wat met de binnenring na de tunnel richting Decathlon?
    En 's avonds terug?

het valt te doen, meestal.
    Zeker rond dat uur, later heb ik er geen idee van.
    Te doen, dus opstopping heb je wel wat.
    Maar mijn ervaring is ook dat het soms wel eens muurvast kan zitten om de een of de andere duistere reden, dat weet je nooit.
    Laat ons zeggen dat ik 8 van de 10 keer relatief vlot voorbij geraak.

Binnenring geen idee.

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

problemen starten meestal rond 7h45. de ene dag wat vroeger of later. Veel hangt af wie er daar het verkeer aan het regelen zijn. Zie je een combi staan ipv zwaantjes aan de lichten vlak voor de tunnel kan je er donder op zeggen dat het miserie is.

Comment

de noorderleien en de noorderlaan (binnenring ?) gaat allemaal vrij vlot

als het te druk wordt aan de pijp, sluiten ze richting vlonders af en maken ze de 2 rijstroken richting stad becshikbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B13 Bekijk Berichten
          Heeft er iemand ervaring met de ochtendspits aan de waaslandtunnel?
          Is dat 's ochends rond 7u30 'te doen' vanuit Sint-Niklaas (E17)?
          En wat met de binnenring na de tunnel richting Decathlon?
          En 's avonds terug?
          Ten allerlaatste zou ik zeggen je "snuit" in de tunnel steken, kwartiertje vroeger kan zeker geen kwaad...

Binnenring? Die hebben we hier niet wel ring 1 en dat is euhhh... "den binnenring" = > Brussel / Get, jij zou dan via de E17 gebruik moeten maken van ring 2 of "den buitenring" = > Breda / Bergen op Zoom / Roosendaal. Als je beslist om deze te nemen moet jij er af net voorbij het sportpaleis afrit 1(splits zich in twee, voor jou havens 1 > 199) en daar staat het rond dat uur vol vrachtwagens.

's avonds kan je best voor 16:30h "het stad" uit zijn via de "konijnenpijp" anders mag je mee aanschuiven aan den tunnel.
          Last edited by Metaxa; 06/12/2010, 01:04.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            Maar mijn ervaring is ook dat het soms wel eens muurvast kan zitten om de een of de andere duistere reden, dat weet je nooit.
            Ik moet redelijk veel op de rijnkaai zijn en neem dan ook altijd de waaslandtunnel. Al 1 maal achter een opligger-combinatie gereden die mijn lichtorgel en getuut niet hoorde en in de tunnel gereden is om dan na een tiental meter uit schrik te stoppen. Denk dat 'ie nog maar 10 cm over had vanboven, heb dan maar de politie gebeld en voorbijgestoken.

Dan ook nog eens een vrachtwagen zien stilstaan in andere richting, poolse nummerplaat, druk bellend. Stond al een 100m verder in de tunnel richting beschaving. Ik kom buiten gereden (richting ' 't stad' dus, voor zij die het nog niet doorhadden ) en zie daar 2 zwaantjes in de file staan, gewoon te wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
              Ik moet redelijk veel op de rijnkaai zijn en neem dan ook altijd de waaslandtunnel. Al 1 maal achter een opligger-combinatie gereden die mijn lichtorgel en getuut niet hoorde en in de tunnel gereden is om dan na een tiental meter uit schrik te stoppen. Denk dat 'ie nog maar 10 cm over had vanboven, heb dan maar de politie gebeld en voorbijgestoken.

Dan ook nog eens een vrachtwagen zien stilstaan in andere richting, poolse nummerplaat, druk bellend. Stond al een 100m verder in de tunnel richting beschaving. Ik kom buiten gereden (richting ' 't stad' dus, voor zij die het nog niet doorhadden ) en zie daar 2 zwaantjes in de file staan, gewoon te wachten
              Gisteren net voor 14:00h met veel armgezwier & geroep nog maar eens ééntje laten terug draaien vlak voor de konijnenpijp, het was een Nederlander...
              Hoeveel keren dit hier nog gaat gebeuren voor er "echte" ongelukken gaan gebeuren in de tunnel....hopeloos, niets maar dan ook niets doen ze daar om dit te vermijden. Zal weer eens eerst iets moeten gebeuren en op TV komen voor ze in Antwerpen wakker worden. Kunnen ze weer eens hun schouders ophalen: oh das haben wir nicht gewusst...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Gisteren nog vergeten te posten.

Het heeft nog lang geduurd:

Het verkeer in Antwerpen verliep maandagochtend zeer moeizaam. Aanleiding was een defecte vrachtwagen in de Waaslandtunnel. De 'Konijnenpijp' was daardoor enkele uren afgesloten.

Comment

ook gehoord

die zouden ze gewoon alle kosten van iedereen die vertraging, ... heeft moeten laten betalen

wil niet horen wil ...

en voor de "staat", is het nu zo moeilijk om voor de tunnel zo een verlaagde doorgang te maken, portiek, zie je ook aan overwegen, parkings, ...

Comment

die vrachtwagen was uizonderlijk hoog, een dubbeldeksbus kan door de pijp

als ze daar portieken zouden moeten voor zetten, zou de toevloed aan portieken niet meer te stoppen zijn

élke verkeerde vrachtwagen kan nog een 180° maken voor de tunnel, aan weerszijden tunnel

Comment

Gisteren kwam volgende uit de konijnenpijp:

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Working...
                      X