Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Opleiding is naar 't schijnt echt wel niet van de poes, ik heb het dan vooral over de vaardigheden met de moto die je onder de knie moet hebben.
De opleiding van de douaniers op moto blijkt nog zwaarder, van 108 geinteresserden waren er 75 die mochten beginnen met de militaire opleiding waarvan 13! geslaagden.
Bij de federale politie is de instroom van nieuwe politiemotorrijders, de zogenaamde zwaantjes, zorgwekkend klein. Dat meldt dhet VT4-actuamagazine Vlaanderen Vandaag.
De wegpolitie telt in heel België momenteel 1.071 zwaantjes. Maar zowat een derde daarvan gaat tegen 2015 met pensioen en er is onvoldoende instroom om dat verlies op te vangen, zegt de redactie van Vlaanderen Vandaag.
Er zijn verschillende redenen voor het gebrek aan instroom. Om te beginnen zijn er sinds de eenmaking van de politiediensten veel meer lokale politiezones die ook motorrijders hebben. En politiemotards werken nu eenmaal het liefst zo dicht mogelijk bij huis. Bovendien is de opleiding zwaar en komt de maandenlange training bovenop de standaardopleiding tot inspecteur.
Mogelijk vinden jonge mensen de vergoeding ook onvoldoende opwegen tegen de objectieve risico's die eigen zijn aan het werk van zwaantje. (belga/sps)
14/12/10 20u28
Bron: het laatste nieuws
1/3 gaat tegen 2015 op pensioen? Wil dat zeggen dat er een goede 350 oude zakken met een moto aan het rondrijden zijn? Of gaan die mannen op hun 50e op pensioen? Maar dan zijn ze nu al minstens 45 jaar dus onverantwoord om met een moto de Johnny uit te hangen. Of misschien de midlifecrisis waar ze mee sukkelen Maar bon, 1071 zwaantjes zijn er nog altijd 1071 teveel.
Comment