Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwaantjes met uitsterven bedreigd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zwaantjes met uitsterven bedreigd

Bij de federale politie is de instroom van nieuwe politiemotorrijders, de zogenaamde zwaantjes, zorgwekkend klein. Dat meldt dhet VT4-actuamagazine Vlaanderen Vandaag.
    De wegpolitie telt in heel België momenteel 1.071 zwaantjes. Maar zowat een derde daarvan gaat tegen 2015 met pensioen en er is onvoldoende instroom om dat verlies op te vangen, zegt de redactie van Vlaanderen Vandaag.

Er zijn verschillende redenen voor het gebrek aan instroom. Om te beginnen zijn er sinds de eenmaking van de politiediensten veel meer lokale politiezones die ook motorrijders hebben. En politiemotards werken nu eenmaal het liefst zo dicht mogelijk bij huis. Bovendien is de opleiding zwaar en komt de maandenlange training bovenop de standaardopleiding tot inspecteur.

Mogelijk vinden jonge mensen de vergoeding ook onvoldoende opwegen tegen de objectieve risico's die eigen zijn aan het werk van zwaantje. (belga/sps)

14/12/10 20u28

Bron: het laatste nieuws

Ik vind dit allesinds positief. Zijn de grootste ambetanterikken onder de blauw mannen.. hoe minder van die mannen, hoe minder problemen.

(was dit vroeger geen populaire activiteit binnen politie?)

Comment

Hmja... Voor de zwaantjes gold tenminste streng maar rechtvaardig. De 4 motorrijders bij een gemiddelde politiezone scoren qua kennis vaak nog altijd beter dan hun collega's, maar het afkalven van deze kennis lijkt me nu niet een succesvolle zaak...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
        Ik vind dit allesinds positief. Zijn de grootste ambetanterikken onder de blauw mannen.. hoe minder van die mannen, hoe minder problemen.

(was dit vroeger geen populaire activiteit binnen politie?)
        Is het nu nog altijd "in" om de politie te bashen? Ik geef meer dan toe dat er heel absurde regels zijn in ons apenlandje, en dat er wel een paar ampetante betweters bij de politie zitten...maar uiteindelijk heb ik er nog nooit écht last mee gehad...

Regels zijn regels, hoe absurd ook...als je ze breekt draag je de gevolgen. Als je ze niet wil volgen, doe het dan op een manier/tijdstip/... dat de pakkans heel klein is

Ontopic: spijtig, zwaantjes zijn cool!
        Honda Civic Type R EP3 - 200pk
        Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
        Honda Civic Type R EP3 - 250pk
        Honda Del Sol - 120pk

Comment

het is nochthans een mooie opslag, zwaan zijn...volgens de nieuwsberichten enkele weken terug toch
          maar dan moet de zone ook genoeg kapitaal hebben om moto's te kopen natuurlijk

Comment

zoals wooter zegt: strenge mannen, maar geen zakkenwassers. Liever door zo iemand worden tegengehouden worden dan door een broekventje dat juist van school is en denkt dat hij alles voor het zeggen heeft
            www.peugeotforum.be

Comment

Nie moeilijk, die worden prompt omver gereden!
              Hoe zou het feitelijk met dat omver gereden zwaantje zijn van hier in Stabroek tijdens schaal Sels, hoor je niets meer van hier op het topic.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

IK heb nogthans (en puur in mijn recht zijnde) 2keer op men dak gehad van een terwijl ik zeker in mijn recht was.

streng maar rechtvaardig kan natuurlijk wel kloppen voor 70%, nu doet het er toe dat ik altijd de overige tref.

Comment

Altijd al een zwaantje willen zijn.

Comment

Komaan hé mannen, aan allen die altijd klagen en zagen over de politie, hier is uw kans. Schrijf u in en doe mee. Als jullie slagen kunnen jullie het zelf gaan doen

Comment

Ik ben dat eigenlijk nooit gevraagd : een zwaantje , zelfs niet met de feestdagen.

Comment

Moest ik terug jong zijn, het zou zeker een job zijn die ik wel zou willen doen. Opleiding is naar 't schijnt echt wel niet van de poes, ik heb het dan vooral over de vaardigheden met de moto die je onder de knie moet hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Darius Bekijk Berichten

Komaan hé mannen, aan allen die altijd klagen en zagen over de politie, hier is uw kans. Schrijf u in en doe mee. Als jullie slagen kunnen jullie het zelf gaan doen
                          Bewijs van goed gedrag en zeden is vereist denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
                            Bewijs van goed gedrag en zeden is vereist denk ik.
                            Kan je dat eigenlijk nog krijgen in België als je in een ander EU-land een strafblad hebt of wordt dat doorgegeven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Moest ik terug jong zijn, het zou zeker een job zijn die ik wel zou willen doen. Opleiding is naar 't schijnt echt wel niet van de poes, ik heb het dan vooral over de vaardigheden met de moto die je onder de knie moet hebben.
                              Idd en die mannen krijgen hun moto opleiding altijd in februari. De leukste maand van het jaar om met de moto te rijden

Comment

We hebben er hier zelfs eentje op het forum.

Comment

Ge komt die gasten regelmatig tegen in verschillende opleidingscentra motorbeheersing.
                                  Die hebben zich dan verder geschoold als motorinstructeur.

Ge moogt gerust zijn, de motorbeheersing van die mannen is wel op niveau.
                                  Bij de opleiding als zwaan begint ge trouwens niet op maar naast de moto :

wandelen met dat ding !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                    Bij de opleiding als zwaan begint ge trouwens niet op maar naast de moto :

wandelen met dat ding !
                                    Was bij mijn rijbewijs niet anders. Duwen met ding, dan beseft ge hoe zwaar da is en da ge beter ni zonder naft valt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Duwen met ding, dan beseft ge hoe zwaar da is en da ge beter ni zonder naft valt
                                      Heb ooit eens 4 km gedaan te voet met een Fireblade die ik nog maar 1 dag had en geen zin meer had om te starten ( relais kapot )
                                      't was 25 graden en ik had mijn leder kostuum aan

En een brug over moeten is ook verdomd lastig op deze manier

Comment

'k Heb zo met mijn dax ook eens 4km gewandeld.

Nuja, dat weegt maar 70kg.

Comment

Working...
                                        X