Gemiddelde pendeltijd van de Belg is blijkbaar 37 minuten. Zelf doe ik ongeveer 30 minuten over 10 kilometer. Maar ik moet wel Leuven ín, en Leuven houdt absoluut niet van mensen met een auto, en Leuven staat dan ook op nummer 2 in de top van meest filegevoelige Belgische steden (Brussel is 1). Anyway, ik heb de voorbije jaren een zestal verschillende woon-werktrajecten gedaan en zelf vind ik eerder de (on)zekerheid van de rijtijd het belangrijkste. Dus liever bijvoorbeeld elke dag opnieuw op de kop steeds exact 55 minuten in de auto dan de ene dag 35 minuten, de volgende 60 minuten, en de volgende dan weer opeens compleet onvoorspelbaar 42 minuten. Het traject Leuven-Mol lijkt me op het eerste gezicht wél vrij "voorspelbaar", dus dat is goed. 1 uur rijden vind ik ook nog te doen, maar is wel dichtbij de grens (die van gek worden of niet ).
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
woon-werkverkeer
Collapse
X
-
Thuis buro 80m. Tijdsduur kan procentueel gezien bijzonder veel verschillen naargelang het schoeisel ik aan doen (slippers, schoenen met een rits, schoenen met veters,...) en hoe vlot ik mijn schoenen vin (1 schoenkast aan de voordeur en 1 aan de andere voordeur).
Als ik mijn schoenen niet vin of ik het te koud vin buiten dan zie ik het pendelen naar en van het werk niet zitten en werk ik van thuis uit.Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk BerichtenGemiddelde pendeltijd van de Belg is blijkbaar 37 minuten. Zelf doe ik ongeveer 30 minuten over 10 kilometer. Maar ik moet wel Leuven ín, en Leuven houdt absoluut niet van mensen met een auto, en Leuven staat dan ook op nummer 2 in de top van meest filegevoelige Belgische steden (Brussel is 1). Anyway, ik heb de voorbije jaren een zestal verschillende woon-werktrajecten gedaan en zelf vind ik eerder de (on)zekerheid van de rijtijd het belangrijkste. Dus liever bijvoorbeeld elke dag opnieuw op de kop steeds exact 55 minuten in de auto dan de ene dag 35 minuten, de volgende 60 minuten, en de volgende dan weer opeens compleet onvoorspelbaar 42 minuten. Het traject Leuven-Mol lijkt me op het eerste gezicht wél vrij "voorspelbaar", dus dat is goed. 1 uur rijden vind ik ook nog te doen, maar is wel dichtbij de grens (die van gek worden of niet ).
Kheb er ook al over nagedacht om ginder iets te huren maar ligt echt wel in 'the middle of nowhere'!
Ik heb de baan Leuven-Mol of richting Mol nog nooit gedaan, is het een iet of wat 'ontspannende' rit? Of eerder zone 50, 70, stoplichten enz. ?
En Leuven is idd echt verschrikkelijk mé den auto. Zelfs de ring is 50, hoe dwaas!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joahertog Bekijk BerichtenIdd, net daarom dat ik het vraag. Het ligt echt op de grens van 'zou ik het wel doen?' Anderzijs wel een interessante aanbieding dusja...
Kheb er ook al over nagedacht om ginder iets te huren maar ligt echt wel in 'the middle of nowhere'!
Ik heb de baan Leuven-Mol of richting Mol nog nooit gedaan, is het een iet of wat 'ontspannende' rit? Of eerder zone 50, 70, stoplichten enz. ?
En Leuven is idd echt verschrikkelijk mé den auto. Zelfs de ring is 50, hoe dwaas!
Comment
-
dagelijks brugge -> zaventem (105km) en rijtijden tussen 40min en 3u (enkele rit). Op normale dagen is dit rond 1u30min, 's avonds meestal iets vlotter dan 's morgens..My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten"Ontspannend" zou ik een uur rijden over eender welke Vlaamse wegen nu nooit noemen , maar eigenlijk ken ik die route zelf niet goed. Uitproberen, joahertog, dan weet je het meteen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Individualizer Bekijk Berichtendagelijks brugge -> zaventem (105km) en rijtijden tussen 40min en 3u (enkele rit). Op normale dagen is dit rond 1u30min, 's avonds meestal iets vlotter dan 's morgens..
Comment
-
Heb in het verleden vergelijkbare trajecten gedaan.
Afwisselend Malderen - Beerse of Scherpenheuvel - Beerse: Beiden lukten op 45 minuten tot een uur.
Het leuke aan het eerste traject was dat het veel autostrade was en dus vlot ging als ik op tijd vertrok of tijdens vakantieperiodes. Het nadeel was dat het al eens mis gaat op de Boomsesteenweg of de antwerpse ring en dan weet je niet voor hoe lang je onderweg bent ...
Het leuke aan het tweede traject was dat ik op 5 minuten na kon zeggen wat mijn uur van aankomst ging zijn als ik vertrok. 0 km autostrade, dus allemaal gewestwegen en af en toe een dorpskern. Ik had ook een 10-tal verschillende routes die afhankelijk van het uur en van werken allemaal er voor zorgden dat het vlot bleef gaan in alle omstandigheden. Het nadeel was dat in de kalme periodes en buiten de spitsuren dit traject nog altijd dezelfde reistijd gaf.
Heb ook al in Wemmel, Diegem, Woluwe, Aalst, Etterbeek, Lessines, Kontich en Antwerpen gewerkt in de voorbije jaren en elk traject had zijn voor- en nadelen en mijn tevredenheid daarover had ook altijd verband met de jobinhoud.
Voor mij is de regel een beetje dat ik met alles van een reistijd tot een uur tevreden ben, dat ik daar vroeg moet voor vertrekken vind ik geen erg. Maar vanaf het moment dat de jobinhoud niet meer opweegt tegenover de extra uren die ik in woon-werkverkeer steek dan is het gedaan voor mij, dan zoek ik mij een job dichter bij huis.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment