Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lagere snelheidscodering zomerbanden toegelaten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lagere snelheidscodering zomerbanden toegelaten?

Ik rijd met een Toyota Avensis Diesel (2001) .
    De voorgeschreven banden zijn o.m. 195-60-15 88H
    H betekent tot 210km/u
    Een snelheid die ik nooit haal (of wil halen)

Vraag:
    (naar analogie met winterbanden) is het toegelaten om een lagere snelheidscodering aan te schaffen (T i.p.v. H (toch goed vr 190km/u) mits dit bv. zichtbaar te maken met een 'snelheidsklever'?

Dank

uw Avensis zal net iets harder gaan dan 190 dus moet ge een categorie hoger hebben. Volgens mij zit er amper prijsverschil op tussen een T en en H band dus niet moeilijk doen en gewoon H steken.

Comment

Je zomerbanden moeten sowieso de juiste snelheidsindex hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
        Je zomerbanden moeten sowieso de juiste snelheidsindex hebben.
        Inderdaad, die regeling met dat stickertje geldt énkel voor M+S banden tijdens de periode van 1 oktober tot 30 april.
        AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paull Bekijk Berichten
          Ik rijd met een Toyota Avensis Diesel (2001) .
          De voorgeschreven banden zijn o.m. 195-60-15 88H
          H betekent tot 210km/u
          Een snelheid die ik nooit haal (of wil halen)

Vraag:
          (naar analogie met winterbanden) is het toegelaten om een lagere snelheidscodering aan te schaffen (T i.p.v. H (toch goed vr 190km/u) mits dit bv. zichtbaar te maken met een 'snelheidsklever'?

Dank
          Neen. Enkel de banden (inclusief snelheidsindex) die op je gelijkvormigheidsattest staan zijn toegelaten (en daar zitten geen lagere spec bij voor zomerbanden).

Comment

Kijk op jouw gelijkvormigheidsattest of coc wat de max. snelheid is van jouw wagen, de banden die je buiten de winterperiode wil monteren, moeten minimum de max. snelheid aankunnen.

vb: als jouw wagen 191 km per uur kan is een T (Max 190 km/h) niet toegelaten, H (210 km/h) is dan de oplossing.
            Last edited by ; 20/12/2010, 19:30.

Comment

Alee, weeral 10 euro willen besparen

Comment

dat staat vastgelegd in de homologatie van je auto.
                ik weet niet hoe het zit met zomer of winterbanden, maar in elk geval moeten je zomerbanden een snelheidsindex hebben die gelijk of hoger is dan de bepaalde index voor die auto. die staat los met de maximumsnelheid die je voertuig in werkelijk haalt.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Working...
                X