Mededeling

Collapse
No announcement yet.

machtmisbruik door een depanneur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Kom ik deze morgen aan bij m'n werkplek, als ik zie dat de politie een takelwagen heeft gevraagd een vrij nieuwe BMW 3-reeks te takelen. Ik kijk naar de borden van het parkeerverbod die daar tijdelijk zijn geplaatst, en het valt me op dat de datum zegt "20 et 25/01". Het is vandaag de 21ste.

Ik wandel naar de nabij geparkeerde politiewagen waar twee agenten zich warm houden, en meld hen dat de borden spreken over de 20ste en 25ste januari, en vandaag is het de 21ste. Agent springt uit haar wagen, roept naar de takelaar om te wachten, checkt beide borden en inderdaad, een fout gemaakt!

De verantwoordelijke van de verhuisfirma krijgt het in de mot en gaat verhaal halen bij de agenten: op zijn papier van de gemeente staat natuurlijk 20 tot en met 25 januari.

De auto moet dus weg, maar takelen en stalling gaat dus op kosten zijn van de gemeente. Even verplaatsen naar een andere parkeerplaats gaat niet want om 8u30 zijn de beste parkeerplaatsen al weg.

De wagen is dus toch afgesleept. Ik hoop dat de eigenaar/bestuurder toch niet gepresenteerd wordt met een boete en takelkosten, want ik ga ervan uit dat die werkmannen natuurlijk die borden zo snel mogelijk gaan aanpassen zodat alle bewijs verdwijnt.

Alle, behalve dit bewijs:

Probleem natuurlijk dat ik de bestuurder niet ken, en de bestuurder niet weet wat er deze morgen met zijn wagen is gebeurd en of dat terecht was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Zal hier zeker niet gebeuren, moest het nodig zijn...

Speciale gasten hier zenne, om nog maar te zwijgen van "de baas" (zet zijn personeel aan tot overtredingen te maken dus) en de "verzekering" (als zij jou die boete/kosten terugbetalen dan ga ik daar toch eens dringend moeten een offerte aanvragen, volgens mij gaan ze me dan gratis verzekeren)...Naam verzekering mag hoor?!
      Dat onze boetes (de eerste 3 per jaar) door de werkgever betaald worden is gewoon omdat hij liever een boete betaald voor te snel rijden of foutparkeren dan dat hij misschien een dikke klant verliest. Heel de directie hier heeft een zware voet en gaat dus ook niet verwachten of eisen dat het personeel zich altijd aan de verkeerregels gaat houden. En er komen er bijna wekelijks binnen.

Dat zoiets door de verzekering betaald wordt vind ik ook straf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        het valt me op dat de datum zegt "20 et 25/01". Het is vandaag de 21ste.
        Echt duidelijk vind ik dat bord toch niet.

Voor mij staat er: "20 t 25-1-11". Ik zou dat lezen als 20 tot 25 en het er zeker niet op wagen om daar te parkeren.
        Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
          Echt duidelijk vind ik dat bord toch niet.

Voor mij staat er: "20 t 25-1-11". Ik zou dat lezen als 20 tot 25 en het er zeker niet op wagen om daar te parkeren.
          Iets terug staat het eerste bord, en daar is de "et" duidelijker.

Overigens is deze middag vrolijk de "et" vervangen door "-".

Als die agente de fout van de gemeentediensten niet noteert, is die chauffeur vies bescheten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door abtler Bekijk Berichten
            uiteraard hoef je niet alles te slikken en heb je bepaalde rechten (en gewenste omgangsvormen), maar ik snap niet waarom hier zo'n verhaal maken ... als de baas (ben benieuwd hoe vaak hij dat doet) of de verzekering (?) het betaald.

Als je het dan over 'niet met je laten sollen' hebt, zou ik het ook laten voorkomen en mijn gelijk halen.
            Kijk ik heb de verzekering de gegevens van mijn wagen zijn gps systeem aangeboden,het was aan hun om het te laten voorkomen.Verder betaald de firma maar al te graag de boetes,we hebben contracten waarin we binnen het uur ter plaatse zijn,is dit niet het geval zijn de boetes veel duurder,helaas leven we in een landje dat op dat vlak wat bekrompen is,ik ben van mening dat je in bebouwde kom geen 120 moet rijden,maar als ik tegen 180 op de autostrade richting kust rij vind ik niet dat ik een wapenfeit pleeg...
            Last edited by mrwhoopie; 21/01/2011, 20:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
              Dat onze boetes (de eerste 3 per jaar) door de werkgever betaald worden is gewoon omdat hij liever een boete betaald voor te snel rijden of foutparkeren dan dat hij misschien een dikke klant verliest. Heel de directie hier heeft een zware voet en gaat dus ook niet verwachten of eisen dat het personeel zich altijd aan de verkeerregels gaat houden. En er komen er bijna wekelijks binnen.

Dat zoiets door de verzekering betaald wordt vind ik ook straf.

@prospeed ik zal u eens uitleggen waarom de verzekering dat betaald,die pv's die de lijn schrijft zijn onkosten nota's ,schade aan derde dus,en laten we nu allen net daar een verzekering voor nemen

Comment

jammer dat er geen verzekering tegen dt-fouten bestaat.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

In een wereld van 1tjes en 0tjes valt enkel nog de oude garde over een regel waar geen logica in zit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                    Op de foto stond eerst een streepje denk ik.
                    Denk het niet, dat is het dwarsstreepje van de "t" volgens mij. De "e" is er precies daarna nog bijgeflanst. Het zal waarschijnlijk één van de slimste thuis geweest zijn die er mee bezig geweest is. (Zal het verschil tussen "et" en "au" niet kennen ?)

Comment

Probleem natuurlijk dat ik de bestuurder niet ken, en de bestuurder niet weet wat er deze morgen met zijn wagen is gebeurd en of dat terecht was.
                      Was er geen mogelijkheid om evt een briefje tussen z'n ruitenwissers te steken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                        Was er geen mogelijkheid om evt een briefje tussen z'n ruitenwissers te steken?

Comment

Kom ik deze morgen aan bij m'n werkplek, als ik zie dat de politie een takelwagen heeft gevraagd een vrij nieuwe BMW 3-reeks te takelen. Ik kijk naar de borden van het parkeerverbod die daar tijdelijk zijn geplaatst, en het valt me op dat de datum zegt "20 et 25/01". Het is vandaag de 21ste.

Ik wandel naar de nabij geparkeerde politiewagen waar twee agenten zich warm houden, en meld hen dat de borden spreken over de 20ste en 25ste januari, en vandaag is het de 21ste. Agent springt uit haar wagen, roept naar de takelaar om te wachten, checkt beide borden en inderdaad, een fout gemaakt!

De verantwoordelijke van de verhuisfirma krijgt het in de mot en gaat verhaal halen bij de agenten: op zijn papier van de gemeente staat natuurlijk 20 tot en met 25 januari.

De auto moet dus weg, maar takelen en stalling gaat dus op kosten zijn van de gemeente. Even verplaatsen naar een andere parkeerplaats gaat niet want om 8u30 zijn de beste parkeerplaatsen al weg.

De wagen is dus toch afgesleept. Ik hoop dat de eigenaar/bestuurder toch niet gepresenteerd wordt met een boete en takelkosten, want ik ga ervan uit dat die werkmannen natuurlijk die borden zo snel mogelijk gaan aanpassen zodat alle bewijs verdwijnt.

Alle, behalve dit bewijs:

Dat bord staat zoiezo in de verkeerde richting (tegen de rijrichting in dus)...
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

dat klopt als er tweerichtingsverkeer is
                            www.peugeotforum.be

Comment

Het is een eenrichtingstraat. Ja, dat geldt niet voor verhuizers...

Comment

Tenzij 't een eenrichtingsstraat is.

Comment

Het is een eenrichtingstraat. Ja, dat geldt niet voor verhuizers...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  dat klopt als er tweerichtingsverkeer is
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk Berichten
                                  Tenzij 't een eenrichtingsstraat is.
                                  Uiteraard dan niet natuurlijk....
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

ik zal mijn zin anders formuleren

ge hebt gelijk met uw opmerking als het om een tweerichtingsstraat gaat
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Etterbeek?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
                                        Etterbeek?
                                        Hihi, yup . Frankenstraat, aan het kruispunt met de Priester Cuypersstraat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Hihi, yup . Frankenstraat, aan het kruispunt met de Priester Cuypersstraat.
                                          Ik zit nu aan mijn bureau op 100m van dat kruispunt....

Comment

Working...
                                          X