Mededeling

Collapse
No announcement yet.

machtmisbruik door een depanneur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• machtmisbruik door een depanneur

Deze namiddag weer een typisch geval van kloterij meegemaakt. Ik moest in een dorpstraat bij een klant van het werk zijn. En door de drukte en de nodige sneeuw op de parkeerplaatsen had ik mij op een min of meer toegankelijke parkeerplaats in een straat geparkeerd. En ik geef het toe ik stond een dikke 20cm over het zebrapad. Ik ben maximum een kwartier weg geweest en toen ik terug aan mijn wagen kwam stond daar een depanneur aan mijn wagen. Ik wou gewoon instappen maar die gast houdt mij tegen en zegt dat hij mijn wagen moet takelen. Ik wou juist vragen waarom toen de politie kwam aangereden. Om een lang verhaal kort te maken : de depanneur was daar voorbij gereden en had zijn vrienden -agenten gebeld om te zeggen dat er een wagen deels over een zebrapad stond geparkeerd. Natuurlijk werkt de depanneur samen met die agenten en daarom kreeg ik en een boete wegens fout parkeren en de rekening voor het takelen van de wagen (alhoewel de depanneur er niet is aan geweest). Puur machtsmisbruik van die depanneur dus. Een miezierig gastje van een depannagedienst uit boeregat Baal dat mij nog wat afdreigde en daarna mij samen met een agent nog wat begon uit te lachen. 150 euro boete + 250 euro takelkosten. Snel verdiend van die depanneur maar blijkbaar heeft hij al niet zo een goede naam meer in de streek en kunnen velen zijn bloed wel drinken. Hoe zou dat nu toch komen?

Ge stond verkeerd en ge wist het.
    Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
    Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
      Ge stond verkeerd en ge wist het.
      Feit.

Maar als het zo gaat dat de depanneurs beginnen rondrijden, en als ze ene verkeerd zien staan zelf de politie verwittigen en al maar direct beginnen takelen dan is dat serieus de wereld op z'n kop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
        Feit.

Maar als het zo gaat dat de depanneurs beginnen rondrijden, en als ze ene verkeerd zien staan zelf de politie verwittigen en al maar direct beginnen takelen dan is dat serieus de wereld op z'n kop.
        heb je zijn adres?
        één woord:" molotovcocktail!!!"

Comment

Simpel, boete betalen, ge waard immers in fout, en die takelkosten laten.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Hier gaan we weer.

Sommige mensen hebben een probleem met autoriteit, maar zoeken het conflict dan ook op. Iets van nen ezel en ne steen...

Comment

al die pietjes precies hier, dit is pure mensenkloterij.
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Maar de takelkosten zijn correct, van zodra de depanneur ter plaatse is moet je die betalen (tenzij hij ze wil laten vallen als "goodwill"), het maakt niet uit of je wagen ook daadwerkelijk getakeld wordt of niet.

Alé, dat is toch wat ik me altijd heb laten wijs maken

Dus ik zie weinig graten in dit verhaal. Je stond mis en bent geverbaliseerd. Niet echt fair misschien, maar wie zegt dat dit de eerste keer is, misschien ben je er al 99 keer mee weg geraakt (en dan zal je dat natuurlijk niet posten op het forum )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 914 Bekijk Berichten
                  Maar de takelkosten zijn correct, van zodra de depanneur ter plaatse is moet je die betalen (tenzij hij ze wil laten vallen als "goodwill"), het maakt niet uit of je wagen ook daadwerkelijk getakeld wordt of niet.

Alé, dat is toch wat ik me altijd heb laten wijs maken

Dus ik zie weinig graten in dit verhaal. Je stond mis en bent geverbaliseerd. Niet echt fair misschien, maar wie zegt dat dit de eerste keer is, misschien ben je er al 99 keer mee weg geraakt (en dan zal je dat natuurlijk niet posten op het forum )
                  Met dit verschil dat de depanneur blijkbaar aanwezig was voor de politie. De depanneur die dus wat rondrijdt om achter fout geparkeerde wagens te gaan zoeken, natuurlijk dat hij dan al ter plaatse is
                  Als dit zo was uiteraard, we horen hier maar 1 kant van het verhaal.

Ja hij staat verkeerd, die boete is terecht. Maar de manier waarop is toch op zen minst "krom" te noemen.
                  De dag dat depaneurs gaan patrouileren en wie weet ooit verbaliseren is nabij

Comment

Het kan natuurlijk ook dat een patrouille de wagen opmerkt, verbaliseert en een takelwagen oproept en vervolgens doorrijdt (ze hoeven echt niet te wachten tot de takelwagen ter plaatse is) om iets later (bvb. kwartiertje later) nog eens een kijkje te gaan nemen of de takelwagen intussen al langs is geweest.

Ik weet natuurlijk helemaal niet hoe de situatie juist was, maar het is onmogelijk dat wij hierover oordelen afgaande op één kant van de zaak.

Comment

leuvense sleepdienst? die mannen met US-trucks?

/edit: nee dus, uit baal
                      Last edited by ; 29/12/2010, 20:39.

Comment

ik zou toch wel eens de wettelijkheid van deze farce nagaan. het is toch niet aan depanneurs om misdrijven op te zoeken en door te spelen aan de politie?
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

pfff,het bedrag is in elk geval niet in verhouding met de overtreding.

Comment

En heb je dan ook een groot bakkes opgezet tegen die agenten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                              En heb je dan ook een groot bakkes opgezet tegen die agenten?
                              wrs wel ja

Comment

Meldingsplicht he..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                                cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                  wrs wel ja
                                  Anders zou hij niet meer welkom zijn op familiefeesten he.

Comment

Ik wil uw tent huren voor Werchter Classics !!!

Comment

Buiten het feit dat ie in overtreding stond en het al dan niet eerst "vaststellen" van de depanneur, het is/was een publiek geheim, depanneur(s) + politie =
                                      Last edited by Metaxa; 30/12/2010, 10:49.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                                        Ik wil uw tent huren voor Werchter Classics !!!
                                        Tentslet

Comment

Working...
                                        X