€ 150 boete ? Verkeerd parkeren is een overtreding van de 2e graad, niet van de 3e graad... € 100 moet dat dus zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
machtmisbruik door een depanneur
Collapse
X
-
Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
-
Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk BerichtenGe stond verkeerd en ge wist het.
Dat er eerst de depanneur was en dat deze de politie heeft gebeld is duidelijk. Waren de agenten eerst geweest en dan verder gereden dan hadden ze al een PV opgeschreven. Nu kwamen ze toe als ik er met de depanneur stond en moesten ze nog een PV beginnen schrijven en naar de nummerplaat gaan kijken. En ja ik heb die mannen serieus uitgescheten en er stond een pak volk naar te kijken. Die mannen hadden precies scheermeskes onder hun armen steken. Maar ik durfde niet blazen want dan braken ze in twee. Het zal misschien ook nog een staartje krijgen want ik heb deze morgen naar die depanneur gebeld en even mijn gedacht over hem gezegd. Misschien iets te ver gegaan en te hard gedreigd dus ik verwacht de blauw smurfen wel aan mijn deur thuis.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten€ 150 boete ? Verkeerd parkeren is een overtreding van de 2e graad, niet van de 3e graad... € 100 moet dat dus zijn.
Comment
-
Ahhh, Amerikaanse toestanden... 3 takelwagens voor een fenderbender enzo...
Parkeerboete is idd 100€ OI als de agenten vinden dat je voetgangers in gevaar hebt gebracht. Je stond op een zebrapad, dus daar kan je nog over discussiëren.
De takeldienst hoor je enkel te betalen als deze is opgeroepen door de agenten. Ik zou dus verrekken om te betalen, vervolgens de agenten op mijn nek krijgen en vrolijk PV laten opstellen. Laat hen maar liegen in het PV dat ze de takeldienst hebben opgebeld, zij riskeren daar meer mee dan ik. Een flik zou lomp zijn om zijn carriere op het spel te zetten omwille van een pipo die verkeerd geparkeerd staat.
Overigens kunnen die agenten ook niet beweren dat ze in het Leuvens een Balense takeldienst hebben opgeroepen. Deze takelingen worden per beurtrol uitgevoerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenIk zou zeggen of de politie mijn wagen wel heeft zien staan, want de wagen stond juist geparkeerd en deze depaneur heeft hem daar getakeld zodat hij in overtreding stond.
Neen hier liet ik het niet bij, want deze man was niet bevoegd!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk BerichtenDie man heeft toch geen PV opgesteld of iets in die aard? Als jij iemand verkeerd geparkeerd ziet staan, mag je daar toch ook voor bellen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk BerichtenDat hij maar bewijs.
Ik zou er ook niet echt mee kunnen lachen moest mij dit overkomen, maar ik zie er niks onreglementair aan. Dat hij zich gekloot voelt, daar kan ik wel inkomen .
Comment
-
Komaan man.
De normale gang van zaken is: auto fout geparkeerd - politie ziet dat - en kunnen beslissen om te takelen. Als de eigenaar erbij staat gaan ze dat natuurlijk nooit doen.
Dus als de politie die takelwagen niet gevraagd heeft op voorhand dan is dat onreglementair tot en met. Moest het mij overkomen dan had de takelwagen een gratis rit gemaakt.
Natuurlijk mag je zelf de politie verwittigen als je ziet dan een auto fout geparkeerd staat en andere weggebruikers hindert. Maar er is toch een licht verschil als de beller er vlug een cent wil mee verdienen.
Comment
-
prospeed, heb je ook iets cash betaald daar?
Als een agent me trots kwam vertellen dat ik 150€ moest afrekenen voor een parkeerovertreding, zou ik 'm vriendelijk uitnodigen om een PV op te stellen en het naar het parket te sturen. Dan krijg je tenminste een Minnelijke Schikking die wel correct is. Niemand kan je namelijk verplichten een Onmiddellijke Inning onmiddellijk te voldoen.
Zover ik het hoor is prospeed bijgevolg goed bescheten door onkunde van hemzelf. Maar je moet dan ook wel een vakidioot zijn om alle boetetarieven te weten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk BerichtenKomaan man.
De normale gang van zaken is: auto fout geparkeerd - politie ziet dat - en kunnen beslissen om te takelen. Als de eigenaar erbij staat gaan ze dat natuurlijk nooit doen.
Dus als de politie die takelwagen niet gevraagd heeft op voorhand dan is dat onreglementair tot en met. Moest het mij overkomen dan had de takelwagen een gratis rit gemaakt.
Natuurlijk mag je zelf de politie verwittigen als je ziet dan een auto fout geparkeerd staat en andere weggebruikers hindert. Maar er is toch een licht verschil als de beller er vlug een cent wil mee verdienen.
Dat over die cent verdienen, dat neem ik in zijn verhaal met een zak zout van 10kg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten€ 150 boete ? Verkeerd parkeren is een overtreding van de 2e graad, niet van de 3e graad... € 100 moet dat dus zijn.
Comment
-
Zo is het allemaal gemakkelijk en namiddag wat rondrijden en is kijken wat verkeerd geparkeerd staat om wat geld te verdienen en zelf politie spelen en de politie(zijn vriend) opbellen.
Ik vind dat de politie een klacht van iemand moet kunnen voorleggen van wie ze opgebeld hebben.
En als die zulke praktijken op na houdt en hij is gekend in de buurt, dan zouden de mensen hun handen wat meer in elkaar moeten steken en daar iets tegen ondernemen. Want dit zijn 'maffiapraktijken'!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenheb je zijn adres?
één woord:" molotovcocktail!!!"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenDeze namiddag weer een typisch geval van kloterij meegemaakt. Ik moest in een dorpstraat bij een klant van het werk zijn. En door de drukte en de nodige sneeuw op de parkeerplaatsen had ik mij op een min of meer toegankelijke parkeerplaats in een straat geparkeerd. En ik geef het toe ik stond een dikke 20cm over het zebrapad. Ik ben maximum een kwartier weg geweest en toen ik terug aan mijn wagen kwam stond daar een depanneur aan mijn wagen. Ik wou gewoon instappen maar die gast houdt mij tegen en zegt dat hij mijn wagen moet takelen. Ik wou juist vragen waarom toen de politie kwam aangereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenDie depanneur heeft het recht niet U tegen te houden (als de politie nog niet is geweest ), je moest gewoon weggereden zijn en dan had hij gewoon voor lul gestaanOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Haha ... zalig ... waarom woont er zo geen clown als jij waar ik werk?
"En ja ik heb die mannen serieus uitgescheten en er stond een pak volk naar te kijken. Die mannen hadden precies scheermeskes onder hun armen steken. Maar ik durfde niet blazen want dan braken ze in twee."
Stoer en geloofwaardigMini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)
Comment
-
Laatst met Missloungegirl en haar spiksplinternieuwe Mini hetzelfde gehad in centrum Antwerpen. Rond half één 's nachts aangekomen en om 3 uur wouden we alweer vertrekken. Echter, de wagen bleek weg te zijn. We vreesden eerst even voor diefstal, maar zagen dan een poort waar we mogelijks voor geparkeerd stonden. Navraag bij de politie bevestigde dat. De eigenares bleek de politie gebeld te hebben, vlak na onze aankomst. En wij hadden er allebei niet op gelet dat daar een poort was.
Kosten: 180 € voor het wegslepen (al betaald) en 50 € voor het verkeerd parkeren (zou ze nog moeten ontvangen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenHij droeg zijn gordel ook niet !
Comment
Comment