Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Macadam was vroeger beter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Macadam was vroeger beter

    Hier ligt een baan waar het asfalt al 20 jaar opligt.Daar zijn geen putten in.Hier op de kesselsestwg verschijnt er elke dag een put bij.Banden stuk,steentjes vliegen op de ramen van de huizen,enz.In de VS legt men lange stroken beton highways(40 jaar goed)Of zijn de camions overladen die de weg stuk rijden.En dit allemaal bij 70 km/h.Is de kwaliteit van de asfalt niet gebonden aan een decreet,wet of is het nog altijd in een beslissingsfase zoals onze regering?

  • #2
    Ik heb zojuist uw tekst gelezen en versta absoluut niks van wat je wil zeggen.
    Bouw eens zinnen op, steek een structuur in uw tekst en gebruik leestekens.
    Er zijn trouwens 2 Enter knoppen op uw toetsenbord, moest er één kapot zijn.

    Verder weet ik niet waarom we welke type wegen hebben afhanklijk van de plaats.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door toet Bekijk Berichten
      Ik heb zojuist uw tekst gelezen en versta absoluut niks van wat je wil zeggen.
      Bouw eens zinnen op, steek een structuur in uw tekst en gebruik leestekens.
      Er zijn trouwens 2 Enter knoppen op uw toetsenbord, moest er één kapot zijn.

      Verder weet ik niet waarom we welke type wegen hebben afhanklijk van de plaats.
      Hierbij mijn poging.


      Oorspronkelijk geplaatst door fantomas Bekijk Berichten
      Hier ligt een baan waar het asfalt al 20 jaar ligt. Daar zijn geen putten in.

      Terwijl er hier op de kesselsestwg er elke dag een put bijkomt.
      En dat is niet zonder gevolgen; banden stuk,steentjes vliegen op de ramen van de huizen,enz.

      In de VS legt men highways met lange stroken beton , die gaan tot 40 jaar mee.

      Hier zal het dan waarschijnlijk weer liggen aan de camions die overladen de weg stuk rijden aan 70 km/h.

      Is de kwaliteit van de asfalt niet gebonden aan een decreet,wet?
      Of is het nog altijd in een beslissingsfase zoals onze regeringsvorming?

      Comment


      • #4
        Om op fantomas zijn vraag te antwoorden; de oorzaak van de slechte staat waarin onze wegen zich bevinden moet je niet bij de gebruikers zoeken, het is eigenlijk de schuld van de regeringen.
        Zij moesten de afgelopen jaren besparen (om hun begroting in evenwicht te houden)
        Maar om je populair te maken en stemmetjes te winnen kan je niet besparen op lopende kosten. (zoals rsz, subsidies voor die windhaan en zonnepanelen op je dak, die isolatiesubsidies, kindergeld etc...)
        Daarom werd er bespaard op minder zichtbare dingen, wegen vernieuwen en onderhouden bv.

        Ik denk ook niet dat de kwaliteit van het asfalt concreet vastgelegd is in een ministrieel besluit, decreet, KB of wet wat dan ook. En het zou mij verwonderen moesten men daar nu ook plots werk van maken, zeker nu ze moeten besparen, dat zou de kosten van wegwerken gemiddeld nog omhoog laten gaan.

        Maar bon, denk eraan als u nog eens gaat stemmen.

        Comment


        • #5
          Openbare werken is een regionale bevoegdheid, i.t.t. bvb. RSZ en kindergeld, ... zó hard besparen moest de Vlaamse regering nu ook weer niet doen. Maar 't probleem ligt idd bij het hele proces van openbare aanbestedingen. Als men van de overheid uit controleurs op de controleurs van het uitvoeren van die openbare aanbestedingen zetten wilt, dan geven ze zelf eigenlijk al toe dat er daar te veel corruptie aanwezig is.
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            Om op fantomas zijn vraag te antwoorden; de oorzaak van de slechte staat waarin onze wegen zich bevinden moet je niet bij de gebruikers zoeken, het is eigenlijk de schuld van de regeringen.
            Zij moesten de afgelopen jaren besparen (om hun begroting in evenwicht te houden)
            Maar om je populair te maken en stemmetjes te winnen kan je niet besparen op lopende kosten. (zoals rsz, subsidies voor die windhaan en zonnepanelen op je dak, die isolatiesubsidies, kindergeld etc...)
            Daarom werd er bespaard op minder zichtbare dingen, wegen vernieuwen en onderhouden bv.

            Ik denk ook niet dat de kwaliteit van het asfalt concreet vastgelegd is in een ministrieel besluit, decreet, KB of wet wat dan ook. En het zou mij verwonderen moesten men daar nu ook plots werk van maken, zeker nu ze moeten besparen, dat zou de kosten van wegwerken gemiddeld nog omhoog laten gaan.

            Maar bon, denk eraan als u nog eens gaat stemmen.
            De kwaliteit is ook vastgesteld, jammer genoeg vind niemand, lees onze vlaamse regering, het blijkbaar de moeite dit 40j oud werkstuk is een beetje naar de normen van vandaag aan te passen.

            Los daarvan zal er wel minderwaardige rommel gelegd worden, en is de controle verwaarloosbaar en de boete ook.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
              Die openbare aanbestedingen worden onderling geregeld. Die aannemers geven samen hun prijzen af, en beslissen onderling aan wiens toer het is om uit te voeren. Die mag dan de laagste prijs neerleggen.
              Wees er maar zeker van dat degene die het beste smeert de opdracht krijgt.

              Comment


              • #8
                Ik kan er maar één ding over zeggen : volgend jaar gaat het Gerecht bergen werk hebben met schadedossiers uit te spreken want het regent klachten over stukgereden velgen en ophangingen. Eind vorige week zat onze dienst verzekeringen al op 24 schadedossiers waarvan ze weten dat die voor de Rechtbank zullen moeten komen. En dat alleen voor Leuven en omstreken.

                Comment


                • #9
                  En voor al die mensen die geen klacht kunnen neerleggen draait de omnium op en dan betalen wij allemaal binnenkort weer meer voor onze verzekering.

                  Comment


                  • #10
                    ik ben nog aan het wachten op mijn twee schadegevallen van vorig jaar .. vres dat ik eens goed aan mijne neus ga kunnen trekken ...

                    Comment


                    • #11
                      Als ge zelf een beetje uit uw doppen kijkt tijdens het rijden dan kan je al heel wat putten verwijden. Soms is het echter niet mogelijk/te gevaarlijk om bruuske manoeuvres uit te voeren om een put te vermijden.

                      Ik betwijfel verder dat het materiaal waarmee ze vroeger wegen aanlegden beter is dan dat wat ze vandaag gebruiken. Misschien dat ze in België minderwaardige asfalt of beton gebruiken maar in de buurlanden doen ze dat niet.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Als ge zelf een beetje uit uw doppen kijkt tijdens het rijden dan kan je al heel wat putten verwijden. Soms is het echter niet mogelijk/te gevaarlijk om bruuske manoeuvres uit te voeren om een put te vermijden.

                        Ik betwijfel verder dat het materiaal waarmee ze vroeger wegen aanlegden beter is dan dat wat ze vandaag gebruiken. Misschien dat ze in België minderwaardige asfalt of beton gebruiken maar in de buurlanden doen ze dat niet.
                        Ik zou heel voorzichtig zijn met deze uitspraak...
                        In Nederland (toch voor mij nogaltijd leuk om daar te rijden) alvast niet, daar liggen ook al tientallen zaken in proces wegens het gebruik van slechte asfalt. Het is wel zo dat het daar veel beter wordt opgevolgd door Rijkswaterstaat. (die mannen/wagens zie je echt overal rijden & vaststellingen doen). Met andere woorden, het is daar allemaal wel netjes georganiseerd en het asfalt blijft dan ook geen weken/maanden onaangeroerd liggen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #13
                          is de samenstelling van de huidige asfalt niet anders dan deze van vroeger (pekgehalte ofzo).

                          Had iets met milieu te maken!

                          En vroeger werd er geredeneerd, we zullen iets dikker leggen. Nu worden er tientallen ingenieurs ingeschakeld die het minimum gaan vaststellen betreffende materiaal om net aan het gevraagde te voldoen.

                          Kijk nu maar weer naar de daken, 30 cm sneeuw moet voldoen, nu ligt er soms dat nog niet eens op of net meer en daken beginnen in te vallen.

                          Comment


                          • #14
                            Niets zo goed als de betonbaan waar ik aan woon. Maakt wat meer lawaai en elke 3 maand gaan er mensen dood door tegen een boom te glijden, maar er zitten wel geen putten in!

                            Comment


                            • #15
                              volgens mij ligt de oorzaak bij het fluisterasfalt. Daar kan makkelijker water insijpelen en water die bevriest zet uit, neem daar nog eens bij dat er om de 5 minuten een tientonner over rijdt en na geruime tijd heb je een kasseistrook waar ze in Parijs/Roubaix jaloers van zijn.

                              Comment


                              • #16
                                asfaltboeren zijn een beetje mafia

                                De kwaliteit ligt meestal sterk onder de gevraagde kwaliteit in het lastenboek. Regering doet nauwelijks controles of de aannemer mag zelf stalen binnensteken...

                                Comment


                                • #17
                                  Het grootste probleem is de veroudere beddingen eronder volgens mij.

                                  Je mag nog de beste asfalt hebben die er is al je gewoon van de vorige 5 cm af schraapt en dan een dun laagje van de nieuwe erover flapt ga je nooit een langdurige oplossing bekomen als de ondergrond slecht is.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                    asfaltboeren zijn een beetje mafia

                                    De kwaliteit ligt meestal sterk onder de gevraagde kwaliteit in het lastenboek. Regering doet nauwelijks controles of de aannemer mag zelf stalen binnensteken...
                                    Jij bent een wakkere gast!!!

                                    (reden waarom asfalt zwart ziet hé, alsook autobanden, enz....)
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                      Niets zo goed als de betonbaan waar ik aan woon. Maakt wat meer lawaai en elke 3 maand gaan er mensen dood door tegen een boom te glijden, maar er zitten wel geen putten in!
                                      zo droog

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het grote verschil zit 'm erin dat in België het bestek vraagt voor een wegdek dat inclusief funderingen maar de helft zo dik is als in Duitsland. Daarmee leg je geen snelwegen voor meerdere jaren.

                                        In Nederland gebruikt men naast de dikkere funderingen fluisterasfalt (ZOAB) maar wordt dit om de 5 jaar vervangen door 's nachts een strook af te frezen, opnieuw aan te leggen en te belijnen. Gaat dus bijna onzichtbaar als je enkel overdag op de baan zit.

                                        In België gaat men pas een openbare aanbesteding starten als de baan al vol gaten zit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X