Oorspronkelijk geplaatst door KidCool
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Macadam was vroeger beter
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk BerichtenIk denk ook niet dat de kwaliteit van het asfalt concreet vastgelegd is in een ministrieel besluit, decreet, KB of wet wat dan ook. En het zou mij verwonderen moesten men daar nu ook plots werk van maken, zeker nu ze moeten besparen, dat zou de kosten van wegwerken gemiddeld nog omhoog laten gaan.
En het asfalt zelf en de uitvoering ervan worden wel degelijk gecontroleerd.
Door Copro.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
In de toplaag van de 20 jaar oude asfaltbaan zitten allemaal witte keien.(stevige structuur,slijtvast).De bochten liggen aan de buitenkant hoger.Dit zie ik alleen maar in F.Men legt dan ook nog van die hindernissen in het midden van de weg voor de snelheidsduivels.Wij weten het.Maar als vreemde die aan het inhalen is,dan kan hij kant meer op.Elke mnd is het prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenAls er één gebied is waar normen overheersen, is het wel dat van bestrating en wegdekken...
Hoe het dan komt dat er zoveel problemen zijn met dooi, daar heb ik ook geen eenvoudig antwoord op.
werkt al 30 jaar aan de autostrades ,ben benieuwd naar zijn mening
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenAls er één gebied is waar normen overheersen, is het wel dat van bestrating en wegdekken...
Hoe het dan komt dat er zoveel problemen zijn met dooi, daar heb ik ook geen eenvoudig antwoord op.
Ik denk eerder dat als er één gebied is waar smeergelden, overhaaste klusjes en gebrekkige normen overheersen het wel het aanleggen van wegen in België is. Ik herinner mijn nog volgend voorval van het voorbije of vorig jaar: de toplaag van het viaduct van Vilvoorde die er nog geen jaar lag en al zodanig begon te degraderen dat ze er vrijwel onmiddellijk de oude van moesten verwijderen en een nieuwe leggen met monsterfiles tot gevolg.
Telkens een bevoegde minister geconfronteerd wordt met de bedenkelijke staat van de wegen wijzen ze naar hun voorgangers maar zelf doen ze er weinig of niks aan. Het is tegenwoordig mode bij leidinggevenden en verantwoordelijken om de schuld door te schuiven naar anderen en hun eigen handen in onschuld te wassen.
Comment
-
ik ken ook iemand die daarin werkzaam is en die weten op voorhand wanneer de controles gebeuren. Rara wanneer de kwaliteit van de gebruikte materialen het beste is...
Comment
-
Naïeve mensen heb je toch overal....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichtenasfaltboeren zijn een beetje mafia
De kwaliteit ligt meestal sterk onder de gevraagde kwaliteit in het lastenboek. Regering doet nauwelijks controles of de aannemer mag zelf stalen binnensteken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk denk eerder dat als er één gebied is waar smeergelden, overhaaste klusjes en gebrekkige normen overheersen het wel het aanleggen van wegen in België is. Ik herinner mijn nog volgend voorval van het voorbije of vorig jaar: de toplaag van het viaduct van Vilvoorde die er nog geen jaar lag en al zodanig begon te degraderen dat ze er vrijwel onmiddellijk de oude van moesten verwijderen en een nieuwe leggen met monsterfiles tot gevolg.
Telkens een bevoegde minister geconfronteerd wordt met de bedenkelijke staat van de wegen wijzen ze naar hun voorgangers maar zelf doen ze er weinig of niks aan. Het is tegenwoordig mode bij leidinggevenden en verantwoordelijken om de schuld door te schuiven naar anderen en hun eigen handen in onschuld te wassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNaïeve mensen heb je toch overal....__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichtenhoe bedoel je?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Die banen hier zijn maar gemaakt voor 45 Ton.Men mag er met 90 ton over.In NL zijn ze goed voor 90 ton en toelaatbaar voor 110 ton.Hier stond zopas weeral een Clio met een kapot wiel.Een reparatie v/d weg schijnt ook zo goed niet te zijn in de winter.De E313 is na 3 mnd al terug stuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk BerichtenBinnen een paar weken vraag ik dit eens aan mijn schoonbroer :
werkt al 30 jaar aan de autostrades ,ben benieuwd naar zijn meningOorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichtenaan de kanten van harelbeke zit zo één diie er rijk van geworden is....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichtenik ben nog aan het wachten op mijn twee schadegevallen van vorig jaar .. vres dat ik eens goed aan mijne neus ga kunnen trekken ...
Mijn verzekering blijft maar brieven schrijven naar dienst "wegen en verkeer" maar krijgt simpelweg geen antwoord... wat een bende pummels!My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAls ge zelf een beetje uit uw doppen kijkt tijdens het rijden dan kan je al heel wat putten verwijden. Soms is het echter niet mogelijk/te gevaarlijk om bruuske manoeuvres uit te voeren om een put te vermijden.
Ik betwijfel verder dat het materiaal waarmee ze vroeger wegen aanlegden beter is dan dat wat ze vandaag gebruiken. Misschien dat ze in België minderwaardige asfalt of beton gebruiken maar in de buurlanden doen ze dat niet.Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenIk zou heel voorzichtig zijn met deze uitspraak...
In Nederland (toch voor mij nogaltijd leuk om daar te rijden) alvast niet, daar liggen ook al tientallen zaken in proces wegens het gebruik van slechte asfalt. Het is wel zo dat het daar veel beter wordt opgevolgd door Rijkswaterstaat. (die mannen/wagens zie je echt overal rijden & vaststellingen doen). Met andere woorden, het is daar allemaal wel netjes georganiseerd en het asfalt blijft dan ook geen weken/maanden onaangeroerd liggen.Last edited by Metaxa; 04/01/2011, 09:15.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEven rechtzetten, in Duitsland vandaag over de A40 > A3 > A2 > A31 gereden, je gelooft het misschien niet maar GEEN ENKELE PUT tegengekomen!!! Asfalt/beton was niet altijd top maar wat een schril contrast met hier. Kom ik via de A12 België binnen gereden en neem de afslag in Stabroek en wat denk je, een put in het midden van de afrit. Het asfalt ligt er net een maand! Nu weet ik het wel zeker: HILDE, JE WORDT GE****D WAAR JE BIJ STAAT!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenGeneukt is toch met een T vanachter?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenEven rechtzetten, in Duitsland vandaag over de A40 > A3 > A2 > A31 gereden, je gelooft het misschien niet maar GEEN ENKELE PUT tegengekomen!!! Asfalt/beton was niet altijd top maar wat een schril contrast met hier. Kom ik via de A12 België binnen gereden en neem de afslag in Stabroek en wat denk je, een put in het midden van de afrit. Het asfalt ligt er net een maand! Nu weet ik het wel zeker: HILDE, JE WORDT GE****T WAAR JE BIJ STAAT!!!
Het is gewoon geld in een diep zwart gat gooien en het zal weer jaren duren eer daar verandering in zal komen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDat klopt en genaait ook (soms).
Comment
Comment