Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Macadam was vroeger beter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
    Ik zei het al eerder, zonder het lastenboek aan te passen naar de normen van vandaag en deftige strenge controles hebben al die herstellingen geen enkele zin.
    Het is gewoon geld in een diep zwart gat gooien en het zal weer jaren duren eer daar verandering in zal komen.
    Klopt!!!
    Het is ECHT onmiskenbaar hoe het in Duitsland WEL kan en hier niet. Ze zouden hier hun licht eens in het buitenland moeten opsteken, Nederland/Duitsland, enz..en buitenlandse offertes eens vergelijken met hier. Een achterovervallend icoontje (smiley) is er niet zeker?
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #42
      deze is een goed alternatief
      of deze want ge zou ervan beginnen te zuipen

      ook het verschil in reparatie is groot: in Duitsland zie waar het asfalt hersteld is, maar je voelt het niet of nauwelijks. In België maakt het in sommige gevallen niet uit want ipv een gat ligt er plots een bult.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        deze is een goed alternatief
        of deze want ge zou ervan beginnen te zuipen

        ook het verschil in reparatie is groot: in Duitsland zie waar het asfalt hersteld is, maar je voelt het niet of nauwelijks. In België maakt het in sommige gevallen niet uit want ipv een gat ligt er plots een bult.


        Inderdaad, was me ook al opgevallen dat de herstelde delen in Duisland altijd mooi "ingelast" zijn met rondom een soort van rubber-dichting. Denk niet dat water daar nog kan infiltreren. Zouden ze die techniek hier al "ontdekt" hebben?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Zoals ik bedoel: er zijn er altijd die goedgelovig zijn (algemeen, niet persoonlijk bedoeld) maar dat is ieder zijn goed recht.
          Ik smeet een visje, maar niemand beet.
          Duidt voor mij toch op wat onwetendheid en dan heb ik bedenkingen bij al wat hier aan wilde verhalen gepost wordt.
          Ik ken de bouwwereld wel een beetje, en weet ook wel dat het niet allemaal zuiver loopt. Maar ik vrees dat hier veel "van horen zeggen" staat.
          Waarmee ik niet wil ontkennen dat er een fundamenteel probleem is.
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • #45
            neem het voorbeeld van de E313: toen het nog de abortusweg was, reed ik daar nog eigenlijk liever over. Men heeft die met veel trom vernieuwd: oude betonbaan werd gebroken en als onderste funderingslaag gebruikt, daarboven nog een nieuwe funderingslaag met daarin wapeningsnetten om het doorzakken te vermijden. Nu 15 jaar later kunnen ze terug beginnen. Waar is "de horen zeggen" dan? De aannemer die vorig jaar opgeroepen werd om voorlopige herstellingen uit te komen voeren op die E313, deed me eerder denken aan toestanden in Congo dan aan een modern westers land. En dan nog maar te zwijgen over de vele schadeclaims die er nu zijn ten gevolge van de putten in de weg, want uiteindelijk betalen wij die ook mee... 2 keer genaaid dus.
            Er zit er waarschijnlijk nu ene in een dikke villa dik in zijn pollekes te wrijven. En die het wel serieus willen doen, zijn te duur (omdat ze waarschijnlijk de juiste reparaties willen uitvoeren). Als er al standaarden zijn, worden ze gewoonweg niet uitgevoerd en dat is ook de fout van de overheid omdat ze te laks controleert.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              Ik smeet een visje, maar niemand beet.
              Duidt voor mij toch op wat onwetendheid en dan heb ik bedenkingen bij al wat hier aan wilde verhalen gepost wordt.
              Ik ken de bouwwereld wel een beetje, en weet ook wel dat het niet allemaal zuiver loopt. Maar ik vrees dat hier veel "van horen zeggen" staat.
              Waarmee ik niet wil ontkennen dat er een fundamenteel probleem is.
              Weet ik wel...ik kom ook uit de bouw, in mijn vorig leven, lang geleden.

              Zeker niet van horen zeggen, want dat wordt stilgezwegen...

              Je laatste zin zegt alles. Ze (overheid) moeten hun ogen opentrekken (en dan niet alleen de schouders ophalen).
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                neem het voorbeeld van de E313: toen het nog de abortusweg was, reed ik daar nog eigenlijk liever over. Men heeft die met veel trom vernieuwd: oude betonbaan werd gebroken en als onderste funderingslaag gebruikt, daarboven nog een nieuwe funderingslaag met daarin wapeningsnetten om het doorzakken te vermijden. Nu 15 jaar later kunnen ze terug beginnen. Waar is "de horen zeggen" dan? De aannemer die vorig jaar opgeroepen werd om voorlopige herstellingen uit te komen voeren op die E313, deed me eerder denken aan toestanden in Congo dan aan een modern westers land. En dan nog maar te zwijgen over de vele schadeclaims die er nu zijn ten gevolge van de putten in de weg, want uiteindelijk betalen wij die ook mee... 2 keer genaaid dus.
                Er zit er waarschijnlijk nu ene in een dikke villa dik in zijn pollekes te wrijven. En die het wel serieus willen doen, zijn te duur (omdat ze waarschijnlijk de juiste reparaties willen uitvoeren). Als er al standaarden zijn, worden ze gewoonweg niet uitgevoerd en dat is ook de fout van de overheid omdat ze te laks controleert.
                De E411 is ook zo een verhaal, toen ze er eindelijk lag, in beton, bleek dat ook weeral van mindere kwaliteit te zijn en de fundering niet goed. Grote delen herleggen, en nu vullen ze er alweer putten, dus weer, minderwaardige kwaliteit.

                Ik heb ook mijn bedenkingen bij het asfalteren van een stuk van de E314, beton en asfalt op elkaar, volgens mij kan dat nooit lang goed gaan.

                Ik blijf erbij dat het typebestek, de basis vanwaar alles vertrekt dus, niet meer van deze tijd is, dit zou eerst aangepakt moeten worden, en zonder dure studiebureaus, dat de minister gewoon is de gsm pakt naar haar duitse collega om het recept te vragen.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                  De E411 is ook zo een verhaal, toen ze er eindelijk lag, in beton, bleek dat ook weeral van mindere kwaliteit te zijn en de fundering niet goed. Grote delen herleggen, en nu vullen ze er alweer putten, dus weer, minderwaardige kwaliteit.

                  Ik heb ook mijn bedenkingen bij het asfalteren van een stuk van de E314, beton en asfalt op elkaar, volgens mij kan dat nooit lang goed gaan.

                  Ik blijf erbij dat het typebestek, de basis vanwaar alles vertrekt dus, niet meer van deze tijd is, dit zou eerst aangepakt moeten worden, en zonder dure studiebureaus, dat de minister gewoon is de gsm pakt naar haar duitse collega om het recept te vragen.
                  Zo simpel kan/zou het (moeten) zijn....
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Zo simpel kan/zou het (moeten) zijn....
                    Neenee, ministerzoon/schoonzoon/dochter moet eerst als studiebureau nog 5j en tientallen miljoenen op hun rekening schrijven om dat te onderzoeken.
                    Bellen naar de fritsen, wat kennen die nu van een weg leggen...

                    Idem met dat onderzoek naar de staat van de wegen, lol, rij is een dag rond, je zal het wel weten zeker?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      neem het voorbeeld van de E313: toen het nog de abortusweg was, reed ik daar nog eigenlijk liever over. Men heeft die met veel trom vernieuwd: oude betonbaan werd gebroken en als onderste funderingslaag gebruikt, daarboven nog een nieuwe funderingslaag met daarin wapeningsnetten om het doorzakken te vermijden. Nu 15 jaar later kunnen ze terug beginnen. Waar is "de horen zeggen" dan? De aannemer die vorig jaar opgeroepen werd om voorlopige herstellingen uit te komen voeren op die E313, deed me eerder denken aan toestanden in Congo dan aan een modern westers land. En dan nog maar te zwijgen over de vele schadeclaims die er nu zijn ten gevolge van de putten in de weg, want uiteindelijk betalen wij die ook mee... 2 keer genaaid dus.
                      Er zit er waarschijnlijk nu ene in een dikke villa dik in zijn pollekes te wrijven. En die het wel serieus willen doen, zijn te duur (omdat ze waarschijnlijk de juiste reparaties willen uitvoeren). Als er al standaarden zijn, worden ze gewoonweg niet uitgevoerd en dat is ook de fout van de overheid omdat ze te laks controleert.
                      Amai zeg, wat een aantoonbare FEITEN....

                      Waarschijnlijk hier en waarschijnlijk daar, ....

                      Feit is inderdaad dat die herstellingen uitgevoerd werden/worden, maar oorzaken, voorgeschiedenis, eigen ervaringen van verslagen en rapporten, ... situaties waar je professioneel zelf mee te maken had ...

                      Ik werkte ooit voor een studiebureau voor wegenis- en kunstwerken. Dingen die je daar ziet, zijn feiten. Die zet ik hier niet in het openbaar, maar verklaren wel m'n zin die door El Greco in 't vet werd gezet. Maar op gebeid van asfalt en fraude wil ik wel eens weten wie van hier er ook zo dicht bij stond...
                      __________________________

                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                      Comment


                      • #51
                        dan hebt ge niet goed gelezen wat er allemaal boven stond: ik ken zo iemand. Ik kan natuurlijk wel maar afgaan op zijn verhalen, maar ge krijgt er wel rode oortjes van. Controles worden op voorhand aangekondigd, dus men ziet dat op die moment alles in orde is. Daarbuiten... geen haan die er naar kraait. En dan verschiet men dat de wegen er zo bijliggen. De situatie is wel van een jaar of 10 - 15 geleden. Toen sprak men ook al schande van de putten in de wegen. Blijkbaar nog niet veel veranderd dan.
                        www.peugeotforum.be

                        Comment


                        • #52
                          Bompa, als het niet aan fraude ligt dat die dingen elk jaar op apegapen liggen, dan ligt het aan incompetentie.

                          Comment


                          • #53
                            ze hebben vorige zomer de baan tussen het centrum van Rumst en de E19 ook een nieuwe laag gegeven, ge ziet er nu al bijna niks meer van. Overal ziet ge er terug de oude laag doorkomen, met de nodige putten er bij.
                            ohja en niet te vergeten de losliggende stukjes die rondvliegen als er een bus of vrachtwagen voor je rijdt.
                            autofans.be

                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Bompa, als het niet aan fraude ligt dat die dingen elk jaar op apegapen liggen, dan ligt het aan incompetentie.
                              ja, dat klopt: wàt de overheid voorschrijft is ook niet altijd 't juiste. Maar dat werd hier al vermeld.

                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              dan hebt ge niet goed gelezen wat er allemaal boven stond: ik ken zo iemand. Ik kan natuurlijk wel maar afgaan op zijn verhalen, maar ge krijgt er wel rode oortjes van. Controles worden op voorhand aangekondigd, dus men ziet dat op die moment alles in orde is. Daarbuiten... geen haan die er naar kraait. En dan verschiet men dat de wegen er zo bijliggen. De situatie is wel van een jaar of 10 - 15 geleden. Toen sprak men ook al schande van de putten in de wegen. Blijkbaar nog niet veel veranderd dan.
                              Wat me ergens bezighoudt in deze discussie: als er één instantie is die controleert en het allemaal zeer serieus opneemt (bij mijn weten) is het Copro wel.
                              Daar is hier nergens sprake van. Ook als ik de naam vermeld, gaat er niemand verder op in met 'ja maar, van Copro kan ik wel ........ vertellen'. Als men niet eens weet wat Copro is, dan weet men niet over wat men spreekt hier. Als men het wel weet, en men heeft straffe verhalen erover: laat maar komen. Als men geen straffe verhalen erover weet is al wat hier gezegd wordt over aangekondigde controles en dergelijke niet echt betrouwbare info.
                              Ik zeg niet dat ze het niet doen, maar bij mijn weten, en met de info die ik heb, nemen die mensen hun vak heel erg au sérieux.

                              Wat schiet er dan nog over, als de controles toch correct verlopen? Wel, wat ik hierboven zei: wat voorgeschreven wordt is niet altijd 100%.
                              En dat hangt dan af met budgetten zeker?
                              __________________________

                              2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                ja, dat klopt: wàt de overheid voorschrijft is ook niet altijd 't juiste. Maar dat werd hier al vermeld.



                                Wat me ergens bezighoudt in deze discussie: als er één instantie is die controleert en het allemaal zeer serieus opneemt (bij mijn weten) is het Copro wel.
                                Daar is hier nergens sprake van. Ook als ik de naam vermeld, gaat er niemand verder op in met 'ja maar, van Copro kan ik wel ........ vertellen'. Als men niet eens weet wat Copro is, dan weet men niet over wat men spreekt hier. Als men het wel weet, en men heeft straffe verhalen erover: laat maar komen. Als men geen straffe verhalen erover weet is al wat hier gezegd wordt over aangekondigde controles en dergelijke niet echt betrouwbare info.
                                Ik zeg niet dat ze het niet doen, maar bij mijn weten, en met de info die ik heb, nemen die mensen hun vak heel erg au sérieux.

                                Wat schiet er dan nog over, als de controles toch correct verlopen? Wel, wat ik hierboven zei: wat voorgeschreven wordt is niet altijd 100%.
                                En dat hangt dan af met budgetten zeker?
                                Dacht dat die "vereniging" langs de ene kant uit enkele vertegenwoordigers van alle gewesten bestaat en langs de andere kant vertegenwoordigers uit de wegenbouw, nee toch?
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #56
                                  Ze zijn vooral onpartijdig.
                                  __________________________

                                  2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                    Ze zijn vooral onpartijdig.
                                    ONPARTIJDIGE INSTELLING VOOR DE CONTROLE VAN BOUWPRODUCTEN, AFGEKORT : COPRO

                                    Hi, alle partijen zouden er dus belang moeten bij hebben dat het allemaal correct verloopt, maar ze maken wel zelf deel uit van de organisatie en zouden dus onpartijdig moeten zijn?
                                    Het hoeft natuurlijk niet "ZO" te zijn maar alleen de naam al is slecht gekozen en doet mijn wenkbrouwen al fronsen, zo iets kan al vlug naar rotte vis gaan stinken....
                                    Fakelaki en rousfeti
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #58
                                      maar niemand heeft concrete verhalen, ik smeek erom, maar krijg ze niet.
                                      Bestaan ze dan niet of zit hier niet het juiste publiek?
                                      Ach wat, over wat zijn we uiteindelijk bezig....
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        maar niemand heeft concrete verhalen, ik smeek erom, maar krijg ze niet.
                                        Bestaan ze dan niet of zit hier niet het juiste publiek?
                                        Ach wat, over wat zijn we uiteindelijk bezig....
                                        Das waar, maar je kan er niet omheen dat er niet zo maar "hier & daar wat mis loopt. Voorbeelden genoeg, jaren terug bij de aanleg van de Scheldekaaien was het al van dat na enkele maanden, de expressweg/N49 is terhoogte van Zwijndrecht al meerdere keren terug heraangelegd geweest, en zo zijn er nog wel enkele tientallen andere per provincie... het kan echt geen toeval meer zijn, laten we het daar bij laten...
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                          ze hebben vorige zomer de baan tussen het centrum van Rumst en de E19 ook een nieuwe laag gegeven, ge ziet er nu al bijna niks meer van. Overal ziet ge er terug de oude laag doorkomen, met de nodige putten er bij.
                                          ohja en niet te vergeten de losliggende stukjes die rondvliegen als er een bus of vrachtwagen voor je rijdt.
                                          Idd, een gebombardeerde landingsbaan in Irak ziet er beter uit.
                                          Het stuk voor de afrit wilrijk is ook recent en nu alweer een kraterveld.
                                          Richitng Brussel als je net uit de craeybeckx komt liggen ook een paar serieuze putten waar je schade kan in rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X