Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Garagist maakt auto onklaar en werkt niet meer verder

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Garagist maakt auto onklaar en werkt niet meer verder

Ik wist niet waar het juist te zetten, dit leek me het beste.
    Het is dus het volgende. Half juni (wreed lang geleden dus) stak ik mijn 190E 2.3-16 binnen bij een garagist voor herstelling aan de motor. Van verschillende vrienden, kennissen en zelfs mijn eigen garagist gehoord dat dit de beste keuze was om dat soort herstellingen uit te voeren.
    Nu, wat gebeurde er? Helemaal niets. De auto stond er al enkele maanden zonder dat er naar gekeken werd en voor mij was de maat vol, ik ging verschillende keren klagen dat het niet vooruit ging, tot hij plots besliste er aan te beginnen.
    Hij zette de wagen binnen en nam de culasse van het blok. Dat was ondertussen ook het laatste wat eraan gebeurde. Elke week gaat mijn pa (ik kan er niet raken door werk) 3 tot 4 keer om te gaan kijken wat hij eraan doet en deze week ben ik geweest. Maandag kreeg ik te horen dat hij donderdag de stukken zou bestellen om te herstellen. Donderdag kreeg ik te horen dat hij nog geen tijd vond en dat ik vrijdagochtend moest terugkeren. Gisterenochtend keerde ik terug om te horen dat hij nog niet wist wat er precies stuk was, maar dat hij direct ging kijken en 's avonds iets laten weten. Je raadt het nooit, hij belde me niet op.
    Nu zijn we ondertussen al nieuwjaar, mijn auto die perfect onderhouden was is ondertussen letterlijk groen geworden, hij wil er blijkbaar niet aan werken, maar is er wel in geslaagd de motor onklaar te maken, ik heb al 7 mnd geen auto meer en ik vrees dat het niet voor de eerste maanden zal zijn dat ik hem terug krijg.
    Hem afslepen naar een andere garage is quasi onmogelijk, daar mijn 190 dezelfde ophanging heeft als een EVO. Ophanging is ondertussen volledig gezakt zodat de wagen op de grond ligt en zonder de motor te starten krijg ik deze niet meer omhoog. ('t zou moeten zijn dat iemand hiervoor iets weet?)

Wat kan ik hier nu mee beginnen of wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Ben je al eens bij de politie geweest ?
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
      Ben je al eens bij de politie geweest ?
      Wel al over nagedacht, maar ik vrees dat ik mijn auto niet echt in goeie staat ga terugzien als ik bij die mannen langs ga.
      Last edited by |) ][ |V| ][; 01/01/2011, 15:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Wel al over nagedacht, maar ik vrees dat ik mijn auto niet echt in goeie staat ga terugzien als ik bij die mannen langs ga.
        En waarom?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          En waarom?
          Kweni, bang dat die mij daarmee gaat willen terugpakken ofzo. Je weet nooit wat die uitsteekt daarmee he.
          En kan de politie hier in feite wel iets tegen doen?

Comment

fotootjes gaan pakken ofzo en vervolgens naar de politie gaan, moest er dan iets aan zijn kan je nog altijd tonen dat hij het was?

Comment

Ondertussen ligt de motor natuurlijk wel al in stukken uiteen, dat is nog mijn grootste zorg. Ik, noch die flikken kennen daar genoeg van om te kunnen zeggen of er mee geknoeid is.

En ik zit ook in met de onderkant. Chassis, volledig onderstel, alles ... was roestvrij, geen stipje roest te bespeuren. Als ik dan zie dat ik eerst het gras ga moeten afrijden voor ik hem kan wassen ... Dat zal ook allemaal al naar de knoppen zijn.

Comment

Ik weet dat ik veel te laat ben, maar er was toch altijd nog een beetje hoop, nu rest er enkel wanhoop en woede.
                't Is ook ambetant dat ik enkel maar in 't weekend thuis ben natuurlijk, op die manier wordt alles telkens weer een week uitgesteld, vooral nu met die feestdagen. Dit vreet echt.
                Ik snap dit niet. Ik ben iemand die zijn facturen betaalt de dag dat ze binnenkomen, dit is een werkje dat hem geld kan opleveren, maar hij neemt letterlijk elke andere auto voor op de mijne, vaste klant of niet, voor gelijk welk werk.

Comment

Kweni, bang dat die mij daarmee gaat willen terugpakken ofzo. Je weet nooit wat die uitsteekt daarmee he.
                  En kan de politie hier in feite wel iets tegen doen?
                  Veel kan de politie niet doen neen , maar ik denk wel dat de meeste garagisten de politie niet graag op hun oprit zien staan ?

Wie wel trouwens

Comment

Ik zou het eerst zo proberen op te lossen (eens goed klappen en uw auto hersteld krijgen) en als dat niet helpt, een advocaat raadplegen en verdere stappen ondernemen.

Het feit dat uw motor daar uiteen ligt betekent wel dat de garagist instemt met de herstelling uit te voeren.

Comment

waarom wilt uw garagist er niet aan werken?

zo een raar verhaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        waarom wilt uw garagist er niet aan werken?

zo een raar verhaal
                        Mijn vaste garagist? Die doet zo'n werken niet.
                        Waarom deze er niet aan verderwerkt, is me ook een groot raadsel hoor. Ik kan me geen zinnige reden bedenken. Iemand van dit forum hier heeft ook een 16v, moest hetzelfde laten doen en had hem een week later terug. Moest ik weten waarom, was het al lang opgelost, maar het enige dat ik te horen krijg als ik dat vraag is: "morgen!". Ge kunt u niet voorstellen hoe hard dit tegensteekt. Elke keer als ik er ben, staat er een andere auto naast de mijne, die er de week voordien nog niet stond, maar toch zijn de werken verder gevorderd. De week nadien staat er een andere naast, zelfde verhaal, de week daarna ook, ...

Comment

Als ge naar de flikken gaat, dan ebde vlaggen. Ofwel krijgde een blok terug dat als een mixer draait, ofwel zulde u blauw betalen.

Ik zou dus ook kijken om hem daar weg te halen. zoek u ondertussen wel een garage die hem onderdak wil geven.

Zorg dadde iemand mee hebt die perfect kan zeggen welke onderdelen van den uwen zijn zodadde alles mee hebt. Ga er ook met zoveel mogelijk volk achter.

Maak wel eerst foto's van de huidige staat van de wagen, zodadde aan kunt tonen dat hij daar aan het vergaan is en de garagist dus uw goederen schade toe brengt.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Waarom deze er niet aan verderwerkt, is me ook een groot raadsel hoor. Ik kan me geen zinnige reden bedenken. Iemand van dit forum hier heeft ook een 16v, moest hetzelfde laten doen en had hem een week later terug. Moest ik weten waarom, was het al lang opgelost, maar het enige dat ik te horen krijg als ik dat vraag is: "morgen!". Ge kunt u niet voorstellen hoe hard dit tegensteekt. Elke keer als ik er ben, staat er een andere auto naast de mijne, die er de week voordien nog niet stond, maar toch zijn de werken verder gevorderd. De week nadien staat er een andere naast, zelfde verhaal, de week daarna ook, ...
                            wtf

ik zou zeggen praat eens, maar zover was je zelf ook al waarschijnlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Als ge naar de flikken gaat, dan ebde vlaggen. Ofwel krijgde een blok terug dat als een mixer draait, ofwel zulde u blauw betalen.

Ik zou dus ook kijken om hem daar weg te halen. zoek u ondertussen wel een garage die hem onderdak wil geven.

Zorg dadde iemand mee hebt die perfect kan zeggen welke onderdelen van den uwen zijn zodadde alles mee hebt. Ga er ook met zoveel mogelijk volk achter.

Maak wel eerst foto's van de huidige staat van de wagen, zodadde aan kunt tonen dat hij daar aan het vergaan is en de garagist dus uw goederen schade toe brengt.
                              Dat is ook waarom ik dus niet wou gaan, ofwel een wrak terug ofwel een maandloon kwijt.

Ik kan hem thuis droog laten staan tot ik iemand vind, dat is geen probleem, ik heb ook al een bedrijfje gevonden die vrij bekend is om z'n goeie werk, dus daar ga ik ook eens navraag doen.

Een kennis die mechanieker is bij een rally-team wil eens mee komen om te zien, ik kan ook de trailer van dat team kosteloos lenen om hem te verplaatsen, dus dat is al dik in orde. Nu enkel nog ontdekken hoe we dat ooit op die remork krijgen, in ieder geval al minstens 4 kriks en veel geduld nodig. Nu, in geduld ben ik al getraind.

En foto's was ik van plan maandag te gaan maken, dan kan ik hier ook eens tonen hoe hij er tegenwoordig uitziet, ik denk dat de 190-liefhebbers gaan wenen.

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              wtf

ik zou zeggen praat eens, maar zover was je zelf ook al waarschijnlijk
                              De enige woorden die ik nog niet gebruikte, waren de onbeleefde, ik probeer nog steeds vriendelijk te blijven, ik wil tenslotte geen wrak terug. Praten, tja, ik kan een boek volschrijven met uitvluchten ondertussen. Maandagmorgen voor mijn werk nog een allerlaatste keer praten, maar ik heb er geen goed oog in.

Comment

No offense e, maar ik heb toch de indruk dat sommige mensen zich niet kwaad kunnen maken. Maak eens van uwen beer, werkt altijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                  No offense e, maar ik heb toch de indruk dat sommige mensen zich niet kwaad kunnen maken. Maak eens van uwen beer, werkt altijd.
                                  Mijn probleem is dat ik mij rap kwaad kan maken als ik weinig te verliezen heb, maar nu ben ik idd wel bang dat ik meer ga verliezen dan winnen daarmee.

Comment

Je kan kwaad worden zonder onbeleefd te worden he. Die gast gaat nu na zeven maanden niet plots aan die auto beginnen werken wanneer jij elke week eens gaat kijken en vraagt of hij er misschien niet aan zou willen voortwerken.

De meest vervelende en ambetante klanten worden trouwens het best bediend. Ik ben zelf zo niet, en pleit daar zeker ook niet voor, maar dit is toch wel een duidelijke situatie waarin je eens de ambetanterik kunt uithangen.

Comment

Ik heb al voor minder gevochten in het verleden.

Auto gewoon gaan ophalen met een paar kameraden.
                                      (En moest ie me dan durven tegenhouden sla ik z'n tanden uit z'n kop)

Misschien niet mooi, maar hij heeft erom gevraagd.

Comment

Gaat dit over deze wagen?

Zoja, ik passeer daar erg vaak en heb idd lang gezien dat die wagen gewoon buiten stond weg te rotten..

Ik wou je nog een PM sturen met de vraag wat je gaat doen met die auto.. Knappe kar in ieder geval

Nochtans wel een zotte garage! Wat die allemaal heeft staan

Comment

Working...
                                        X