Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Transitplaten om auto van Belgie naar Nederland te brengen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Transitplaten om auto van Belgie naar Nederland te brengen

Goedemiddag,

ik heb een vraag met betrekking tot het importeren van een auto vanuit Belgie naar Nederland (waar ik dus woon).

Ik heb na aanschaf transitplaten nodig met een tijdelijke verzekering, om vanuit de plaats van aankoop in Belgie naar het keuringsstation in Nederland te rijden en vervolgens naar huis (alles in maximaal 2 dagen). Waar kan ik transitplaten kopen en een bijbehorden verzekering afsluiten en wat zijn de kosten hier ongeveer voor?

Bij voorbaat dank.

omgekeerd heb ik gedaan, maar daar stopt het dan.
    150€

Comment

Dat zal bij de DIV zijn, kosten weet ik niet meer, een Rus van 't werk vroeg elke x-aantal maand nieuwe aan en dat kwam in elk geval enorm goedkoop uit op het eind van het jaar.

Comment

Gaat dacht ik alleen maar bij de DIV in Brussel.

Je kan wel een ééndagskenteken aanvragen bij de RDW en zo naar Nederland rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Je kan wel een ééndagskenteken aanvragen bij de RDW en zo naar Nederland rijden.
          Is zo'n ééndagskenteken niet enkel wettelijk om mee in Nederland rond te rijden ? M.a.w. dan rijdt 'ie 't stuk in België onverzekerd rond ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
            Is zo'n ééndagskenteken niet enkel wettelijk om mee in Nederland rond te rijden ? M.a.w. dan rijdt 'ie 't stuk in België onverzekerd rond ?
            Dat zou inderdaad wel kunnen. Klinkt alleszins logisch.

Comment

Alvast bedankt voor de reacties.

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten

Heb contact met RDW opgenomen, eendagskenteken is alleen om van huis naar keuringsstation te rijden via kortste route, en dan weer terug naar huis.
              Het is vanaf mijn huis naar de plaats waar de auto staat bijna 250km enkele reis, dus niet echt een risico wat ik ga willen nemen

Maar hoezo alleen in Brussel? Geen andere mogelijkheid? Bijv. in Luik?

Comment

1. Een inwoner van de Europese Unie (E.U.)

Een persoon wonend binnen de E.U. maar niet in België, mag een nieuw voertuig kopen in België zonder de BTW in België te betalen. Hij mag het voertuig voor een maximum duur van 3 maanden inschrijven. Daarna moet hij het voertuig uitvoeren naar het land van bestemming.

Indien hij een tweedehands voertuig koopt bij een particulier, betaald hij ook geen BTW. Integendeel, als hij een tweedehands voertuig bij een BTW plichtige, een garagehouder bv, dan moet hij de BTW betalen in België. In de twee gevallen kan hij een transitplaat bekomen voor een periode van 6 maanden.

Maar waar je die kunt afhalen is mij ook niet duidelijk geworden

Comment

Transitplaten kan je in principe enkel in Brussel aan het DIV transitloket bekomen. Er zijn wel bedrijfjes die de papierwinkel in uw plaats willen doen. Waar je die precies vind weet ik niet.

DIV Loketten Transit & Internationale platen
                  U kan ons telefonisch bereiken via onze infokiosk.
                  Postadres:
                  FOD Mobiliteit en Vervoer
                  Mobiliteit en Verkeersveiligheid
                  Directie Wegverkeer - DIV Transit
                  City Atrium Vooruitgangstraat 56
                  1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)
                  Toegang tot de DIV loketten van het gebouw City Atrium kan enkel via het volgende adres:
                  City Atrium
                  Vooruitgangstraat 60
                  1210 Brussel (Sint-Joost-ten-node)
                  Toegangsplan.
                  Maak u het leven gemakkelijker.....
                  Met het openbaar vervoer kan u op verschillende manieren onze Brusselse loketten bereiken : trein (Noordstation), metro (Rogier), tram (stations Rogier of Noordstation), bussen. Verdere informatie over de betrokken lijnen kan u vinden op de websites van de NMBS, de MIVB, DE LIJN en TEC.

Comment

Working...
                  X