Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rood licht: wat te doen wanneer kapot?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Rood licht: wat te doen wanneer kapot?

Ik zat vanmorgen in de auto in de buurt van het Gentse Sint-Pieters station aan een kruispunt, wanneer het gedurende zeker 2 minuten voor iedereen, uit elke richting rood bleef. Mijn vraag is of er eigenlijk iemand weet na hoeveel tijd ge moogt besluiten dat het licht naar de ballen is en doorrijden?

Voorrang voor degene die het snelst is

Nee, indien er nog geen politie ofzo ter plaatse is, gewoon de situatie inschatten en verkeers/voorrangsregels toepassen zeker?

Comment

onder het verkeerslicht hangen meestal borden. Deze zeggen of je voorrang hebt of niet.

Comment

gewoon de normale regels toepassen

Comment

Kom eens online!

Comment

Volgens mij zijn jullie allemaal fout.

Als de lichten niet werken of oranje pinken gelden inderdaad de gewone voorrangsregels maar als het licht op rood blijft staan werken deze wel en moet je in principe blijven wachten ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
              Volgens mij ook.
              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                Ik zat vanmorgen in de auto in de buurt van het Gentse Sint-Pieters station aan een kruispunt, wanneer het gedurende zeker 2 minuten voor iedereen, uit elke richting rood bleef. Mijn vraag is of er eigenlijk iemand weet na hoeveel tijd ge moogt besluiten dat het licht naar de ballen is en doorrijden?
                Was het daar aan de Kortrijksesteenweg en de Prinses Clementinalaan? Die kunnen soms tergend lang op rood staan omdat er een tram afkomt. Best mogelijk dat de lichten een (verkeerd) signaal kregen dat er een tram op komst was en dat iedereen dus moest wachten.

Comment

Als de lichten niet werken of oranje pinken gelden inderdaad de gewone voorrangsregels maar als het licht op rood blijft staan werken deze wel en moet je in principe blijven wachten ...
                  Helemaal juist. Rood is rood.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                    Was het daar aan de Kortrijksesteenweg en de Prinses Clementinalaan? Die kunnen soms tergend lang op rood staan omdat er een tram afkomt. Best mogelijk dat de lichten een (verkeerd) signaal kregen dat er een tram op komst was en dat iedereen dus moest wachten.
                    Jap. Geen tram gezien dus het zal zijn zoals ge zei. Nice catch.

Comment

Sommige verkeerslichten staan ook effectief 2 minuten op rood en 10 seconden op groen, telkens opnieuw. Reken maar uit hoelang het dan duurt als er 20 auto's voor je staan heb het al meegemaakt in de spits om af te draaien. En dan komen er altijd wel auto's aangereden die willen invoegen of die claxoneren omdat ze denken dat de lichten stuk zijn.

Ik heb 1x ergens anders voorgehad dat ik zag dat de cyclus meermaals voorbij was en het toch rood bleef om af te slaan (geen tramsporen). Dan rijd je gewoon door het rood want het kan niet anders? Als je boete zou krijgen dan kunnen zij de rood-tijd wel zien en gebruik je dat als excuus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                        Sommige verkeerslichten staan ook effectief 2 minuten op rood en 10 seconden op groen, telkens opnieuw. Reken maar uit hoelang het dan duurt als er 20 auto's voor je staan heb het al meegemaakt in de spits om af te draaien. En dan komen er altijd wel auto's aangereden die willen invoegen of die claxoneren omdat ze denken dat de lichten stuk zijn.

Ik heb 1x ergens anders voorgehad dat ik zag dat de cyclus meermaals voorbij was en het toch rood bleef om af te slaan (geen tramsporen). Dan rijd je gewoon door het rood want het kan niet anders? Als je boete zou krijgen dan kunnen zij de rood-tijd wel zien en gebruik je dat als excuus.
                        Lerares recht heeft vorig jaar eens uitgelegd dat het nutteloos is om te protesteren tegen boetes voor door het rood te rijden. Ook al heb je een geldige uitleg.
                        Dat is daar gewoon standaardprocedure, er is geen tijd om elke 'zaak' afzonderlijk na te gaan.

Comment

Ik ken nog wel zo'n kruispunt waar de verkeerslichten af en toe volledig ontregeld worden wanneer er een tram is gepasseerd.

Comment

Ik had het rood niet gelezen. Had enkel niet werken begrepen. Uiteraard blijf je bij rood staan. Dan werkt het licht ook gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                              Lerares recht heeft vorig jaar eens uitgelegd dat het nutteloos is om te protesteren tegen boetes voor door het rood te rijden. Ook al heb je een geldige uitleg.
                              Dat is daar gewoon standaardprocedure, er is geen tijd om elke 'zaak' afzonderlijk na te gaan.
                              Als je niet betaalt dan kom je toch voor de politierechtbank en kan je het toch uitleggen in individuele zaak, daar is de rechter toch verplicht uw uitleg te horen? Wat als er een brandweerwagen of ambulance met zwaaiende lichten en sirene achter je staat te claxoneren terwijl het hele kruispunt wijkt, ga je dan ook blijven staan voor het rood, zonder verhaal te kunnen maken? Kan toch niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
                              Ik had het rood niet gelezen. Had enkel niet werken begrepen. Uiteraard blijf je bij rood staan. Dan werkt het licht ook gewoon.
                              Je kan niet van de mensen verwachten dat ze, wanneer ze al 5 minuten voor het rood staan, met hun gsm bellen naar de politie en dan gaan wachten tot de politie of gemeente gekomen is om het licht te herstellen.

Comment

Niet enkel op het kruispunt liep het mis...

Een ontspoorde tram aan het station Gent-Sint-Pieters zorgt deze namiddag voor heel wat hinder bij het openbaar vervoer. Tramlijnen 1 en 4 en 21/22 zijn onderbroken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                  Je kan niet van de mensen verwachten dat ze, wanneer ze al 5 minuten voor het rood staan, met hun gsm bellen naar de politie en dan gaan wachten tot de politie of gemeente gekomen is om het licht te herstellen.
                                  Dit.

1234

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                                    Niet enkel op het kruispunt liep het mis...

http://www.nieuwsblad.be/article/det...E_20110119_002
                                    da's nu ne keer totaal niet relevant he, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal bij trams, stikt daar van de wissels.

Portfolio
                                    | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
                                      da's nu ne keer totaal niet relevant he, zo'n dingen gebeuren nu eenmaal bij trams, stikt daar van de wissels.
                                      Weet ik wel hoor Was een insider naar Skyline toe, ken hem persoonlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk Berichten
                                        Bwa kweenie. Trams, Sint Pieters Station, pretty relevant.

Comment

Working...
                                        X