Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is nr-plaat verlichting verplicht?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is nr-plaat verlichting verplicht?

Hallo ik heb een vraag,

Is kentekenplaat verlichting (achteraan) een verplichting? Mijn lamphouders zijn volledig geoxideerd en afgeschilferd tot binnenin, waardoor het me honderden euro's zou kosten om die hele kofferklep te vervangen.

Ik vroeg me dus af is het wel verplicht en zoja, waar staat het in de wetgeving? Referentie?

Wordt het beboet? Ervaring? Is het voldoende als 1 lampje brand?
    Last edited by ; 24/01/2011, 19:34.

Dat is volgens mij verplicht, maar zolang ze licht geven is dat goed. Maar ik ga er vanuit dat ze nu dus niet meer branden?

Comment

Ja

Referentie? Maat van mij werd tegengehouden omdat er 1 niet werkte en die zeiden dat dat zeker moest werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
        Ja

Referentie? Maat van mij werd tegengehouden omdat er 1 niet werkte en die zeiden dat dat zeker moest werken.
        Oei

Referentie bedoel ik wet-tekst ofzo, als die er niet is kunt ge toch altijd zeggen dat ge dat niet wist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
          Oei

Referentie bedoel ik wet-tekst ofzo, als die er niet is kunt ge toch altijd zeggen dat ge dat niet wist.
          Er zitten er hier genoeg die hele dagen wetteksten kopiëren.

Er zal wel eentje opduiken, maar het is nogal logisch dat je nummerplaatverlichting moet werken hé. Als de polizei achter u rijdt 's avonds en uw plaat wilt kunnen lezen is dat ook al meteen een pak moeilijker.

Mijn wagen was een tijd lang extreem vuil en mijn nummerplaat niet meer leesbaar. Ben ook tegengehouden geweest en mocht mijn nummerplaat schoonvegen. Je begrijpt mijn punt wel

Comment

Ik begrijp wel dat uw nummerplaat ten allen tijde leesbaar moet zijn, maar ik wist niet zeker of dat ook betrekking had op de verlichting ervan, ik had geen idee hoe snel ze er u voor tegenhouden, hoeveel het kost, en of één lampje ook genoeg zou zijn. Maar nu ik weet dat het tegenhouden gebeurt zal ik er toch maar wat dringender iets aan gaan doen.

Comment

Uiteraard is dat verplicht.

Comment

Pompiedom...

Kak is dat die tabel moeilijk te lezen valt. Voor categorie B heb je een leeg veld, maar dat betekent niet "niet verplicht" want ergens anders gebruikt men daar een liggend streepje voor.

Eigenlijk moet je dit helemaal doorlezen, maar daar wordt je ook niet wijzer van:

Comment

Het staat in elk geval bij de 'te keuren items'

Comment

Een kentekenplaatverlichting is inderdaad verplicht, maar men zal je niet afkeuren daarvoor.

Comment

Ik heb 1,5 jaar rondgereden ZONDER nrplaatverlichting. 2x gekeurd geweest en dat werd gewoon als opmerking geplaatst. Politiecontrole heeft er 's nachts niets over gezegd.

Bij een controle overdag mogen ze er niets over zeggen, enkel 's nachts is dat punt van doen.

Veel geluk gehad, dat wel

Comment

Working...
                      X