Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe nummerplaat in stickervorm?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe nummerplaat in stickervorm?

Kan iemand me vertellen of ik nog een stickernummerplaat mag kleven op een auto met die nieuwe nummerplaten?

Zoja, welk formaat moet dat dan zijn?

Neen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      Neen.
      How come?

Comment

Reproductieplaat heeft nu strikte regels omtrent het materiaal, de vorm en de kleuren

Enkel hetzelfde materiaal als de originele plaat mag nog en volgens mij ook nog plastic, maar ben niet zeker welk soort precies.

Sticker mag in ieder geval niet meer.

*edit:

De voorste kentekenplaat en andere reproducties worden afgeleverd door de detailhandel
        maar dienen te voldoen aan de door de DIV bepaalde kwaliteitskenmerken.
        De reproductie dient vervaardigd te zijn uit een aluminiumplaat van het type EN 1050A of
        1200/H42, conform de norm EN-485 en met een dikte tussen 0,95 mm en 1,25 mm, of uit
        een acrylaatplaat van minstens 3 mm. De fabrikant van de kentekenplaat (dragende plaat +
        retroreflecterende film) dient ISO 9001 2008 gecertificeerd te zijn De hoeken van de platen
        zijn afgerond: de straal van deze afrondingen bedraagt 10 ± 2 millimeter.
        Wat de aluminiumplaten betreft, dient het opschrift en de boord gestanst te zijn en in een
        reliëf van minimum 1,15 mm ten opzichte van de grond van de aluminium plaat.
        De tekens van het opschrift hebben de vorm en afmetingen zoals bepaald in bijlage bij het
        ministerieel besluit van 23 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen en de kleur
        heeft de identieke RAL code van de overeenstemmende kentekenplaat. De onderlinge
        horizontale afstand tussen het middelpunt van elk teken bedraagt 50 millimeter, voor de
        motorfietskentekenplaten 39,2mm.
        De reproductie moet eveneens voorzien zijn van een retroreflecterende film van klasse 1,
        gelamineerd of vastgehecht op de totale oppervlakte van de dragende plaat, waarvan de
        minimale retroreflectiecoefficiënt evenals de trichromatische coördinaten en minimale
        luminantiefactor worden vastgelegd bij ministerieel besluit. De dragende plaat dient voorzien
        te zijn van een identificatieteken van de plaatfabrikant en de retroreflecterende film dient
        voorzien te zijn van een identificatieteken van de filmfabrikant evenals de referentie van de
        afkondigingdatum van het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van
        voertuigen.
        Wat de afmetingen van de reproductie betreft, heeft de titularis de keuze tussen de
        “langwerpige” of “vierkante” reproductie, onafhankelijk van de achterste officiële
        kentekenplaat. Enkel de titularis die voor zijn voertuig een toelating heeft verkregen om een
        “kleine” kentekenplaat aan te brengen, zal eveneens een reproductie met de afmetingen van
        de “kleine” kentekenplaat mogen aanbrengen op zijn voertuig.
        Het zal niet toegelaten zijn bijkomende gaten te boren in de reproductie. Plaathouders voor
        reproducties zijn toegelaten.
        Last edited by ; 25/01/2011, 22:43.

Comment

Officieel mag het niet nee, maar er mag zoveel niet.

Als je het formaat wat redelijk houdt gaan ze u daar niet voor pakken denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
            Officieel mag het niet nee, maar er mag zoveel niet.

Als je het formaat wat redelijk houdt gaan ze u daar niet voor pakken denk ik.
            Inderdaad.
            Ik heb het ook al gezien onlangs op een F10 F535i.

Comment

Op mijn alfa romeo 4c zit een reflecterende sticker, maar ongeveer 80 procent van de reglementaire grootte....waarschuwing in de bus, en naar 't bureau kunnen om te laten zien dat er een "echte" plaat op zit. Ik moet nu dus nog een manier vinden van die monsterlijk grote plaat op mijn bumper te bevestigen zonder gaten te moeten boren...

Comment

Working...
              X