Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SPA/NVA wil pick ups en SUV' verbieden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
    Laten we het erop houden dat een monovolume zijn beperkingen heeft qua rijgedrag.
    Oh ja, welke beperkingen dan?



    Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
    En als jij oncomfortabel zitten een flauw excuus vind, tja...
    Omdat als je eerlijk bent tegen jezelf, je niet slecht zit in een grote monovolume.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Verbieden kunnen ze niet. Zwaarder belasten zal geen probleem zijn.

      Ik ben ook geen SUV liefhebber. Mensen die zo'n soort wagen helemaal niet nodig hebben mogen ze van mij heel zwaar belasten. Een totaal verbod is echter te onnozel voor woorden.
      Wat een zever, wie heeft een Porsche 911 nodig of een Maserati? Ga je dat ook allemaal zwaar belasten?

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Het aantal gezinnen bestaande uit 2 homofiele basketters met 3 zonen verkregen door een draagmoeder bij de volleybal is niet zo dik gezaaid in België.
        Ze zijn er meer als jij denkt. En probeer dan maar eens een comfortabele wagen te zoeken

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Oh ja, welke beperkingen dan?



          Omdat als je eerlijk bent tegen jezelf, je niet slecht zit in een grote monovolume.
          Sportief vooral.


          Espace: zit je veel te laag, waardoor uw knieen in een oncomfortabele hellingsgraad zitten. Word trouwens meermaals aangehaald in diverse reviews.
          Sharan: Als er ook iemand van 1m90 voor u zit, zit ik met mijn knieen tegen de zetel aan te duwen.
          Galaxy: Idem.

          Comment


          • #85
            Straks gaat Schouppe zich er mee moeien.

            Comment


            • #86
              Koopt u een escalade he.plek genoeg
              BMW X5 45e

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                Wat een zever, wie heeft een Porsche 911 nodig of een Maserati? Ga je dat ook allemaal zwaar belasten?
                Gaan?

                5000 euro BIV en 1500-2500 euro rijtaks per jaar + alle accijns op de benzine is nog ni genoeg belasting?

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Het aantal gezinnen bestaande uit 2 homofiele basketters met 3 zonen verkregen door een draagmoeder bij de volleybal is niet zo dik gezaaid in België.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Oh ja, welke beperkingen dan?

                    Omdat als je eerlijk bent tegen jezelf, je niet slecht zit in een grote monovolume.
                    wees eerlijk, ik heb ook lang gedwaald, een monovolume gaat niet spectaculair zachter zijn tegen voetgangers, gaat niet minder verbruiken met zelfde motor en neemt evenveel zicht weg.

                    Comment


                    • #90
                      Weer een toonbeeldje van kortzichtigheid die je op politiek vlak alleen van links mag verwachten. Naar aanleiding van één voorval zonder verdere analyse een bepaalde doelgroep gaan viseren. Wat zijn SUV's? Naar mijn weten hoort een 4x4 van 1,5 ton met wat bodemvrijheid gebaseerd op een doorsnee middenklasser daar ook bij...is die noodzakelijk gevaarlijker dan een grote monovolume?
                      En een pick-up is per definitie nog steeds een werktuig, wat doe je dan met camionettes?
                      En wat te doen met een cheap-ass dacia of, erger nog, Chinees vehikel? Vaak érg onveilig, maar niet bepaald socialistisch om 'de goedkope auto voor iedereen' van de markt te halen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                      Bwah neen, verbieden heeft geen enkele zin. We gaan gewoon verder doen zoals nu, namelijk blijven lachen met het veels te grote ego van SUV-rijders. Want geef toe: als zij cabriorijden gay vinden, dan mag ik het zelfvertrouwen van SUV-rijders in twijfel trekken. Allez ja, de grootte van de kroonjuwelen eigenlijk [voor de slechte verstaander: 't is een grapjeuh!]

                      Maar los daarvan: het zou misschien geen verkeerd idee zijn om auto's te beginnen beperken/verbieden die slecht scoren op NCAP-tests voor voetgangersveiligheid. En dat is niet discriminerend, want dat soort van regels loopt dwars door alle autoniches heen.
                      Als het dan toch moet is dit een correctere werkwijze, maar as said, die 'door alle niches heen' past niet zo in hun schuitje.

                      En we rijden - rationeel gezien, maar een compleet rationeel leven suckt ook maar - inderdaad met een té groot wagenpark, maar we hebben onszelf dan ook verwend gemaakt. Waarschijnlijk zal dat met de tijd wel automatisch evolueren naar een handzamer formaat, maar dan zal dat wel op andere gronden gebeuren dan een zoveelste opwelling van een sos.

                      Ohja, net eens opgezocht... een X1 of een MINI Countryman scoren érg goed qua voetgangersveiligheid; een Amarok zit compleet op het niveau van de doorsnee gezinswagen. Hoog en 'dodelijk voor voetgangers' zijn niet noodzakelijk synoniemen, maar om dat te beseffen zal hun onderzoek wel niet diepgaand genoeg geweest zijn...

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Koopt u een escalade he.plek genoeg
                        Voor dat geld verwacht ik meer dan een interieur van goedkope materialen, slechte bouwkwaliteit en zoveel meer. Voor hetzelfde geld heb je een GL

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                          Wat een zever, wie heeft een Porsche 911 nodig of een Maserati? Ga je dat ook allemaal zwaar belasten?
                          verkeersbelasting = 25*P²/wielbasis²*cc/1000*CO²(/100km)/100

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
                            Het zou ook heel wat helpen moesten ze de voetgangersveiligheid verhogen door iets aan de infrastructuur te doen.

                            Op het VTM-nieuws vinden ze een Nissan Qashqai trouwens ook een terreinwagen.
                            ja kheb het gezien, het argument van: vaak hebben ze ook een krachtigere motor...dan schoot ik al helemaal in de lach
                            2015 BMW S1000R
                            2010 Renault Clio RS Cup
                            1987 Volkswagen Golf GTI

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                              wees eerlijk, ik heb ook lang gedwaald, een monovolume gaat niet spectaculair zachter zijn tegen voetgangers, gaat niet minder verbruiken met zelfde motor en neemt evenveel zicht weg.
                              Maar... hij gaat 'zachter' zijn. De meeste monovolumes hebben doorgaans minder brede banden, je zit net iets lager, dikwijls hebben ze een betere cx waarde en ze hebben zelden een 3 liter onder de motorkap.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                Voor dat geld verwacht ik meer dan een interieur van goedkope materialen, slechte bouwkwaliteit en zoveel meer. Voor hetzelfde geld heb je een GL
                                da denkik nie zenne. escalade zit rond de 80.000 en is praktisch full option, terwijl een G500 ( waar ge die mee moet vergelijken) pas begint bij 103.000
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                  ja kheb het gezien, het argument van: vaak hebben ze ook een krachtigere motor...dan schoot ik al helemaal in de lach
                                  vooral die "vaak" ... Of hoe je schaamteloos de mensen met ijskoude veralgemeningen kan omverpraten

                                  Comment


                                  • #97
                                    En ja, Genez, je hebt écht wel een haviks-neus.

                                    Koei.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      Maar... hij gaat 'zachter' zijn. De meeste monovolumes hebben doorgaans minder brede banden, je zit net iets lager, dikwijls hebben ze een betere cx waarde en ze hebben zelden een 3 liter onder de motorkap.
                                      dikwijls zijn linkse beleidsmakers net doorgaans geïnteresseerd in extreme gevallen om gelijk te krijgen en zelden dulden ze rationele argumenten zoals daar zijn:

                                      waarom is een 3 liter zo heilige grens?
                                      waarom is het onbelangrijk in de redenering dat er ook <3liter SUV zijn
                                      waarom is het onbelangrijk in de redenering dat er ook >3liter mono's zijn.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        da denkik nie zenne. escalade zit rond de 80.000 en is praktisch full option, terwijl een G500 ( waar ge die mee moet vergelijken) pas begint bij 103.000
                                        Hier ligt een offerte van rond de 80.000 voor een GL, wel dan met de 350 CDI. Dan heb je een minder krachtige motor, maar voor de rest overtroeft de GL dan wel de Escalade

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                          Oh ja, welke beperkingen dan?



                                          Omdat als je eerlijk bent tegen jezelf, je niet slecht zit in een grote monovolume.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                          Sportief vooral.

                                          dus... volgens jou rijdt een GL beter (sportiever voor jou dus) dan een ford galaxy (ik zeg maar wat)?
                                          2015 BMW F11 520dA
                                          1976 Triumph Spitfire 1500

                                          Comment

                                          Working...
                                          X