Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SPA/NVA wil pick ups en SUV' verbieden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Maar... hij gaat 'zachter' zijn. De meeste monovolumes hebben doorgaans minder brede banden, je zit net iets lager, dikwijls hebben ze een betere cx waarde en ze hebben zelden een 3 liter onder de motorkap.
    Wat wil je nu eigenlijk bewijzen? Een bepaald segment binnen de SUV is inderdaad vooral gericht op kracht, luxe en ruimte. Dat is ook waar mensen voor betalen hé, moest dat kunnen afgeschaft worden ontstaat er wel een nieuwe niche met diezelfde kenmerken want de vraag ernaar is gigantisch.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
      dus... volgens jou rijdt een GL beter (sportiever voor jou dus) dan een GL?
      Nee, maar een suv brengt wel andere voordelen mee, en rijdt ook leuker. We hebben hier genoeg kunnen vergelijken met de Patrol en de Espace.

Comment

• Ik begrijp niet waarom men nog geen hatchkes met meer dan 100pk verbiedt op zaterdagavond. Want veel daarvan knallen tegen een boom.

Comment

• In sommige steden kom je er met een suv niet meer in,
          dat ze dat hier maar snel invoeren het zal rap gedaan zijn met hun

Die bakken "stelen" andermans veiligheid, neem daarbij ook nog eens de "uber" mentaliteit van die bestuurders, en je hebt dodelijke combinatie.

Suv, weg ermee!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zeveraar Bekijk Berichten
            In sommige steden kom je er met een suv niet meer in,

Die bakken "stelen" andermans veiligheid, neem daarbij ook nog eens de "uber" mentaliteit van die bestuurders, en je hebt dodelijke combinatie.

Suv, weg ermee!
            Op de spa gestemt zekers?

Comment

Een monovolume dan hé.
              Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
              Blijft in feite ook bus. Wij hebben momenteel een Grand Espace van 2007, en daar zit je als achterste passagier, en zeker 1 van mijn lengte, niet comfortabel in. En de nieuwe Sharan en de Galaxy zijn al niet veel beter, dat heb ik zelf ook al ondervonden.
              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Het aantal gezinnen bestaande uit 2 homofiele basketters met 3 zonen verkregen door een draagmoeder bij de volleybal is niet zo dik gezaaid in België.

Ze zijn er meer als jij denkt. En probeer dan maar eens een comfortabele wagen te zoeken
              Sportief vooral.

Espace: zit je veel te laag, waardoor uw knieen in een oncomfortabele hellingsgraad zitten. Word trouwens meermaals aangehaald in diverse reviews.
              Sharan: Als er ook iemand van 1m90 voor u zit, zit ik met mijn knieen tegen de zetel aan te duwen.
              Galaxy: Idem.
              Espace weinig plaats = akkoord
              Sharan weinig plaats = akkoord
              Galaxy / S-max weinig plaats = helemaal niet akkoord!
              Als je vindt dat er in een S-max zowel van voor als vanachter te weinig plaats is....
              Geloof me, dan ga je goed moeten zoeken in welke je dan wel meer beenruimte gaat hebben.
              Maar, vind het hier al langer on-topic hoor want dat heeeft er feitelijk allemaal niet veel mee te maken.

Suv kan maar moet steeds 5* Euro Ncap hebben en volgens gewicht + Co2 verbruik x noemer belast worden. Een tabel die de diverse modellen onderscheid is eral, http://nl.wikipedia.org/wiki/Sports_utility_vehicle

Voor monovolumes kan het aantal kinderen in een huishouden misschien een bepalende factor worden, maar waar zijn we dan feitelijk allemaal meebezig, Het moet hier allemaal toch niet gekker worden hoor...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

zoals?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  zoals?
                  Dacht dat het in London al wel zo was.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ik vind zo'n S max ook niet echt ruim zitten vanachter, maar wel een enorm knappe wagen met een leuke wegligging.
                    BMW X5 45e

Comment

Suv, weg ermee!
                      En u denkt dat u met uw Daihatsu Cuore niemand dood kan rijden?

Zeveraars, weg ermee !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        Wat wil je nu eigenlijk bewijzen? Een bepaald segment binnen de SUV is inderdaad vooral gericht op kracht, luxe en ruimte. Dat is ook waar mensen voor betalen hé, moest dat kunnen afgeschaft worden ontstaat er wel een nieuwe niche met diezelfde kenmerken want de vraag ernaar is gigantisch.
                        Kijk, ik heb geen problemen met SUV's hoor, iedereen doet wat 'm wilt. Ik heb wel problemen met het gegeven dat veel van de bestuurders ervan elke keer opnieuw weer op de proppen komen met het feit dat hun SUV in welbepaalde dingen superieur is ten opzichte van andere 'soorten' personenwagens (monovolumes, breaks,...).

Geef toch gewoon toe als SUV rijder dat je lekker wilt opvallen in 't verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          zoals?
                          In enkele steden, zoals Parijs, Londen, Amsterdam en Nijmegen is de toegang voor SUV's beperkt.

Comment

Suv, weg ermee!
                            Jij hebt uw naam toch ook niet gestolen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              Dacht dat het in London al wel zo was.
                              Jup, een bepaalde zone in het centrum kom je niet meer binnen met SUV in Londen.

Over het nut van een SUV bij de gemiddelde Belg moeten we het toch niet hebben? Niet alles dat nutteloos is moet toch verboden worden? Het is toch nutteloos van cola te drinken wanneer er water is? En dat heeft ook meer nadelen dan voordelen. Mogen we als burger nog kiezen wat we kopen alstublieft? Betuttelende politiek de laatste jaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door artru Bekijk Berichten

Moeten we dan niet ineens alle auto's gaan verbieden, er rijden toch nog andere auto's mensen dood?
                                Logische gezien? Ja. Ieder jaar bijna 40 000 doden in europa in het verkeer, en nog veel meer zwaar gewonden. En moest iedereen met de fiets rijden, dan zouden er nog eens pakweg 100 000 minder doodgaan aan ziektes gerelateerd aan onvoldoende beweging. Dat is veel volk...

Om maar te zeggen, ik rij graag met mijn auto, maar ie is zeker niet heilig... al het onnodig gebruik van auto's vermijden is alleen maar positief IMHO... liefst niet door verbieden.

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
                                ja kheb het gezien, het argument van: vaak hebben ze ook een krachtigere motor...dan schoot ik al helemaal in de lach
                                Ook een beetje een scheef beeld van het Belgisch wagenpark dan. De gemiddelde auto in Belgie heeft misschien 120pk met wat goed geluk, en de gemiddelde SUV ligt daar toch wel boven hoor. Tis maar wat je krachtig noemt...

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                Ik begrijp niet waarom men nog geen hatchkes met meer dan 100pk verbiedt op zaterdagavond. Want veel daarvan knallen tegen een boom.
                                Verbod op passagiers zou misschien beter zijn, dan doen ze het enkel zichzelf aan en hebben ze niemand om voor te showen... (edit: en staan ze in de file al lang voor aankomst - nog niet zo'n slecht idee, Onehpee ;-) )
                                Last edited by Onehp; 08/02/2011, 22:24.
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Kijk, ik heb geen problemen met SUV's hoor, iedereen doet wat 'm wilt. Ik heb wel problemen met het gegeven dat veel van de bestuurders ervan elke keer opnieuw weer op de proppen komen met het feit dat hun SUV in welbepaalde dingen superieur is ten opzichte van andere 'soorten' personenwagens (monovolumes, breaks,...).

Geef toch gewoon toe als SUV rijder dat je lekker wilt opvallen in 't verkeer.
                                  Dat is nu toch echt wel het laatste waaraan ik en mijn ouders aan denken bij de aankoop van een nieuwe wagen.

Comment

• In londen rijdt top gear toch ook rond met hun camerawagens? zijn toch range rovers en lexus RX400H' en. of hebben zij er de toestemming voor?
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      In londen rijdt top gear toch ook rond met hun camerawagens? zijn toch range rovers en lexus RX400H' en. of hebben zij er de toestemming voor?
                                      't Zijn misschien hybride modellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyline Bekijk Berichten
                                        't Zijn misschien hybride modellen.
                                        aja die lexus just
                                        BMW X5 45e

Comment

• doet er mij trouwens aan denken.
                                          hebben ze van die toyota tundra trouwens een hybride of elektrisch model ofzo.
                                          in de grant stond dat die te snel reed, maar dat ze de auto NIET HOORDEN afkomen. ( funky pickup if you ask me )

Comment

Working...
                                          X