Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SPA/NVA wil pick ups en SUV' verbieden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ik vind zo'n S max ook niet echt ruim zitten vanachter, maar wel een enorm knappe wagen met een leuke wegligging.


    Zelfs met de voorste zetel bijna volledig naar achter ga je nog ruimte zat hebben, ofwel heb jij benen van 1.50m. Noem mij één wagen die meer beenruimte gaat hebben, ik ben benieuwd (o ja, misschien de Peugeot 5008.)
    Last edited by Metaxa; 08/02/2011, 22:56.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten


      Zelfs met de voorste zetel bijna volledig naar achter ga je nog ruimte zat hebben, ofwel heb jij benen van 1.50m. Noem mij één wagen die meer beenruimte gaat hebben, ik ben benieuwd (o ja, misschien de Peugeot 500.
      bijna

      Nee, hij zit redelijk ruim, ik zit er goed in daar niet van. maar ik verwachte wel meer ruimte . want ik denk dat er nog een vuist tussen mijn knie en de voorzetel kon.
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door zeveraar Bekijk Berichten
        In enkele steden, zoals Parijs, Londen, Amsterdam en Nijmegen is de toegang voor SUV's beperkt.
        Kan iemand mij trouwens eens de definitie van een SUV geven? Hoe kan ik middels objectieve criteria vaststellen of een voertuig onder die noemer valt of niet?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Kan iemand mij trouwens eens de definitie van een SUV geven? Hoe kan ik middels objectieve criteria vaststellen of een voertuig onder die noemer valt of niet?
          - Road SUV's: Auto's die op de weg worden gebruikt, maar offroad ook zeer geschikt zijn. Deze wagens zijn vooral zeer luxe, grote auto's met veel ruimte. porsche cayenne, H2, RR

          - Fullsize SUV's: Doorgaans zeer grote, luxe uitgevoerde wagens, met grote motoren, die offroad in veel gevallen minder goed presteren en vooral bedoeld zijn als aandachtgevoelige auto's. In sommige gevallen kunnen deze auto's wel goed overweg in het terrein en hebben vooral als doelstelling veel ruimte en luxe met enige offroad-capaciteiten. De Hummer H1 en de Mercedes GL-Klasse zijn hier voorbeelden van. Dit zijn commerciële varianten van legervoertuigen voor het Amerikaanse en respectievelijk Duitse leger. Escalade, Q7

          - Midsize SUV's: Kleinere SUV's, die goed rijden op de weg, maar offroad niet even goed presteren als de grotere broers. Ligt qua gebruiksgemak tegen de 'MPV' aan. X3, Q5

          - Compacte SUV's: Kleine SUV's die aanmerkelijk populairder zijn dan auto's in de midsize-klasse. Bijna elke autofabrikant heeft wel een SUV in dit segment. De auto is vooral geschikt om veel bagage te vervoeren maar is offroad vaak minder sterk. Tiguan, RAV4

          - Mini SUV's: Kleinste SUV's. Bij dit segment gaat het grotendeels om de uiterlijke uitstraling. De wagens bieden vaak matige binnenruimte en zijn vooral geschikt als stadsauto. Offroad presteren ze vaak niet veel beter dan een normale wegauto. SX4
          BMW X5 45e

          Comment


          • Dat zijn nog altijd vage definities die dan gestaafd moeten worden met een paar voorbeelden gevolgd door ...

            ik bedoel maar:
            "Doorgaans zeer grote, luxe uitgevoerde wagens, met grote motoren, die offroad in veel gevallen minder goed presteren en vooral bedoeld zijn als aandachtgevoelige auto's"

            Lijkt me een zeer objectief criterium om een SUV mee te beschrijven
            Een Mercedes SLS is dat dan ook een fullsize SUV?

            Wat ik bedoel is dat je geen SUV's kan gaan verbieden want er is in mijn ogen geen manier om dat soort auto's correct te definiëren.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
              Kunnen we de SPA gewoon niet verbieden?
              problem solved...

              Comment


              • SUV's kunnen nog altijd vrolijk Londen binnen hoor. Qua ecoscore scoren ze gelijk als een bestelwagen, en bijgevolg valt dat moeilijk daarop te verbieden. Meer nog: buiten bussen en taxi's zie je enkel nog luxe-SUV's in de Congestion Zone. Enkel de rijken kunnen het zich nog veroorloven om daar de auto te pakken .

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  - Road SUV's: Auto's die op de weg worden gebruikt, maar offroad ook zeer geschikt zijn. Deze wagens zijn vooral zeer luxe, grote auto's met veel ruimte. porsche cayenne, H2, RR

                  - Fullsize SUV's: Doorgaans zeer grote, luxe uitgevoerde wagens, met grote motoren, die offroad in veel gevallen minder goed presteren en vooral bedoeld zijn als aandachtgevoelige auto's. In sommige gevallen kunnen deze auto's wel goed overweg in het terrein en hebben vooral als doelstelling veel ruimte en luxe met enige offroad-capaciteiten. De Hummer H1 en de Mercedes GL-Klasse zijn hier voorbeelden van. Dit zijn commerciële varianten van legervoertuigen voor het Amerikaanse en respectievelijk Duitse leger. Escalade, Q7

                  - Midsize SUV's: Kleinere SUV's, die goed rijden op de weg, maar offroad niet even goed presteren als de grotere broers. Ligt qua gebruiksgemak tegen de 'MPV' aan. X3, Q5

                  - Compacte SUV's: Kleine SUV's die aanmerkelijk populairder zijn dan auto's in de midsize-klasse. Bijna elke autofabrikant heeft wel een SUV in dit segment. De auto is vooral geschikt om veel bagage te vervoeren maar is offroad vaak minder sterk. Tiguan, RAV4

                  - Mini SUV's: Kleinste SUV's. Bij dit segment gaat het grotendeels om de uiterlijke uitstraling. De wagens bieden vaak matige binnenruimte en zijn vooral geschikt als stadsauto. Offroad presteren ze vaak niet veel beter dan een normale wegauto. SX4
                  Kefkie, had het niet gemakkelijker geweest als je mijn link nog eens even had aangehaald.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten

                    Wat ik bedoel is dat je geen SUV's kan gaan verbieden want er is in mijn ogen geen manier om dat soort auto's correct te definiëren.
                    Een poging tot:

                    Indien

                    ((2x bodemvrijheid) + totale hoogte) / Wielbasis

                    groter is dan 0,6

                    Dan ist een SUV/pick-up

                    (die 0,6 kan nog wat bijgeschaafd worden, eerste schatting dit)

                    Enige nadeel met zo een regel, is dat je op de duur heel lange SUVs gaat krijgen
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                    Comment


                    • aah dus nu wordt ik gediscrimineerd omdat mijn auto hoger van de grond staat.
                      en als ik hem bverlaag moet ik een tuningrapport voorleggen

                      Comment


                      • Wat deed die kleine daar op straat?
                        De straat = /= speeltuin.
                        Je kunt dus ook gewoon kinderen verbieden om op straat te spelen.
                        Geeft een nog beter effect, zijn ze niet alleen beschermd tegen die moordende pick-ups en SUVs maar ook tegen de Meriva van opa en oma die al tig jaar geen oogtest meer hebben ondergaan en boer Willy die straalbezopen van café De Reisduif onderweg is naar huis met zijn S350 turbodiesel bouwjaar 1994 (voetgangersveiligheid, NCAP, wat is dat?) .

                        Dat daar nog niemand is opgekomen
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • het probleem is gewoon dat wij geen kinderen op straat verwachten.
                          das een zeldzaamheid geworden dankzij spelconsoles enz.
                          tzou me niet verbazen dat ze buiten een "vogeltelling" ook een
                          "buitenspelende kinderen telling" houden

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                            Wat deed die kleine daar op straat?
                            De straat = /= speeltuin.
                            Je kunt dus ook gewoon kinderen verbieden om op straat te spelen.
                            Geeft een nog beter effect, zijn ze niet alleen beschermd tegen die moordende pick-ups en SUVs maar ook tegen de Meriva van opa en oma die al tig jaar geen oogtest meer hebben ondergaan en boer Willy die straalbezopen van café De Reisduif onderweg is naar huis met zijn S350 turbodiesel bouwjaar 1994 (voetgangersveiligheid, NCAP, wat is dat?) .

                            Dat daar nog niemand is opgekomen
                            Hey, da's een idee. Ik ga morgen alle voetgangers omverrijden die de straat oversteken. Ik betaal wegentaks, zij niet, dus de straat is van mij.
                            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                            Comment


                            • zo een SUV is anders wel praktisch

                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                              Comment


                              • zie die velge blinken .

                                de ferrari ligt nu trouwens ineens nog een stukske meer bij de grond
                                Last edited by Timmie; 08/02/2011, 23:37.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                  Hey, da's een idee. Ik ga morgen alle voetgangers omverrijden die de straat oversteken. Ik betaal wegentaks, zij niet, dus de straat is van mij.
                                  Mr. Di Rupo heeft het duidelijk niet gesnapt.
                                  Ik wou maar zeggen dat het omgekeerde voorstel (oorzaak => gevolg) even onzinnig is...
                                  2.0 JTDm

                                  Comment


                                  • Bij een aanrijding met een volwassene zal de schade aangebracht door een SUV relatief kleiner zijn dan bvb een clio.
                                    Reden:
                                    1) je wordt ter hoogte van het bekken geraakt ipv de knieën.
                                    2) het hoofd zal landen op de motorkap ipv de ruit of het frame van de ruit. Bij SUV's is er veelal redelijk wat ruimte tussen motorkap en motor, waardoor deze ingedeukt kan worden en dus minder schade aanbrengt dan de ruit.
                                    3) doordat je een groot frontaal oppervlak hebt en een hoge grondspeling is de kans groot dat je omver geduwt wordt en onder de wagen door gaat, in plaats van omhoog gekatapulteerd te worden over de wagen.

                                    Comment


                                    • Spijtig genoeg werd in dit geval een klein kind aangereden waardoor waarschijnlijk het hoofd geraakt werd.
                                      Maar volgens mij zou een aanrijding met eender welke wagen dit tragische gevolg gehad hebben.

                                      Comment


                                      • Waarom kopen zoveel mensen tegenwoordig een SUV en geen break, die doorgaans even ruim is, (iets) minder verbruikt en (iets) beter presteert? Omdat ze voor hetzelfde geld iets kopen waarmee al de de jups met hun leasewagens niet mee rijden. Dus ja, een beetje om uit de massa te rijzen. Maar daar lijkt me op zich niets verkeerd mee. Dat maakt het leven juist boeiend. Anders hadden we morgen allemaal dezelfde kleren aan ...

                                        Los daarvan, de reportage op Een was schaamtelijk. Ze hadden het over voertuigen van meer dan 2,5 ton die geen NCAP testen moeten ondergaan, en lieten alleen voertuigen zien die duidelijk WEL daaronder vallen. Bovendien lieten ze de NCAP testen van een Freelander en een Vitara zien. En dan wat midsize SUV's langs de straatkant en op opritten. Bijna alsof "Kijk, daar woont die pedofiel!" Goed bezig.
                                        Last edited by ; 08/02/2011, 23:54.

                                        Comment


                                        • Op het nieuws rijden ze dan mee met zo'n kerel in een Nissan Kashkai

                                          Comment

                                          Working...
                                          X