Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SPA/NVA wil pick ups en SUV' verbieden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Toen ze hier aan de baan aan het werken waren (na de doortocht van Aquafin) waren er een paar van zo'n tractoren die dachten op Francorchamps te zitten, 'n mastodont van zo'n kleine 3 meter hoog met een kar achter van ik weet niet hoeveel laadvermogen, rijden als zotten en die mannekes waren denk ik nog geen 20 jaar oud. Precies of ze kwamen, tijdens een stille periode, recht van het veld om wat bij te klussen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
      Ik heb niet veel zin om me erin te verdiepen. Maar je moet toch een G-rijbewijs afleggen om met een traktor te rijden?
      Artikel 4

Zijn ontslagen van de verplichting houder te zijn van een rijbewijs en het bij zich te hebben :

12° de bestuurders, geboren vóór 1 oktober 1982 en de bestuurders die aan de voorwaarden van artikel 3 niet beantwoorden, van voertuigen van de categorie G en van voertuigen van traag vervoer omschreven in artikel 1, § 2, 75 van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Is dat gebaseerd op de wagens in "Jouw autogeschiedenis" ??? Denk niet dat dit gemiddelde zelfs maar in de buurt komt.
        euh... je snapt het niet helemaal vermoed ik...
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• en het enige waarvoor die tractoren dienen, in feite hetzelfde als die suv's, is belastingen omzeilen

een gewone 6*6 trekker zou veiliger zijn, en mogen niet overladen worden zoals in kallo nu vollen bak bezig is

Comment

• verbieden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              en het enige waarvoor die tractoren dienen, in feite hetzelfde als die suv's, is belastingen omzeilen

een gewone 6*6 trekker zou veiliger zijn, en mogen niet overladen worden zoals in kallo nu vollen bak bezig is
              Dit gaat dan over de traktor-dumper combinatie op werven veronderstel ik? Het is inderdaad zo dat dat systeem financieel gunstiger is.
              Maar als landbouwer ben je niets met een 6x6 trekker.

Comment

• jaja, just, ik bedoel als oneigelijk gebruik over de baan, niet als boer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                  euh... je snapt het niet helemaal vermoed ik...
                  In feite niet, ik kon uit het icoontje () nl. niet opmaken of het serieus was of ironisch ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thomasB Bekijk Berichten
                    Dit gaat dan over de traktor-dumper combinatie op werven veronderstel ik? Het is inderdaad zo dat dat systeem financieel gunstiger is.
                    Maar als landbouwer ben je niets met een 6x6 trekker.
                    Het zijn wel loonwerkers die daarmee bollen, vermits die alle soorten van situaties en problemen tegenkomen is dat denk ik een erg goed gerief voor deze mensen (geen 6x6 natuurlijk). Plus dat ze waarschijnlijk ook op rode mazout bollen. En op werven ? Als ze hun materiaal in de naburige gemeente gaan halen en het dan aan de werken dumpen is dat geen werfverkeer meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Ja, er rijden nu al bestelwagens rond met "ik ben begrensd!" en dat gaat niet vooruit als iedereen daaromheen moet rijden op een tweevaks-snelweg.
                      In NL rijdt er een Cayenne rond met tachograaf en begrenzer tot 90km/u
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                        Dan kunnen ze nog wat langer links blijven plakken
                        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Ja, er rijden nu al bestelwagens rond met "ik ben begrensd!" en dat gaat niet vooruit als iedereen daaromheen moet rijden op een tweevaks-snelweg.
                        Dat klopt jammer genoeg natuurlijk wel.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                          "Tractoren grotere bedreiging voor verkeersveiligheid dan 4x4's"
                          Als je 't over salontractoren (voor stadsboeren) hebt, is dit statement ongetwijfeld waar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                            In feite niet, ik kon uit het icoontje () nl. niet opmaken of het serieus was of ironisch ??
                            ironisch uiteraard. moest iedereen €80k aan een wagen kunnen uitgeven
                            2015 BMW F11 520dA
                            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Dacht ik toch ook, maar dat "idee" icoontje zat me op het verkeerde been, sorry.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                Nieuws in de krant...

VLD wil Alfa Romeo verbieden...

http://standaard.be/artikel/detail.a...E_20110215_001
                                Tactloos, Naish.

Comment

• ... Evenmin door het verbieden van regen.

Comment

• ik ben ook geen voorstander van een suv, maar als je alles gaat verbieden waar iets mis mee loopt hebben we aan alle politiekers nog veel werk...

dom voorbeeld is de neus van genez, als je daar een brood tegen smijt is het gesneden.
                                    Last edited by ; 16/02/2011, 20:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                      ik ben ook geen voorstander van een suv, maar als je alles gaat verbieden waar iets mis mee loopt hebben we met de regering nog veel werk...
                                      Vanaf volgende week zal het allemaal beter gaan verlopen, de laatste maanden en vooral de laatste weken hadden de politiekers geen tijd om zich met wat dan ook bezig te houden, ze hebben niks anders gedaan dan getraind en getraind om dat wereldrecord toch maar te kunnen breken. Morgen is het dan zover, voor de rest van deze week gaan ze dat eens duchtig (ondereen) vieren naar het schijnt en vanaf volgende week vliegen ze er terug in. (Heb ik van horen zeggen eh, het kan zijn dat ze, als het op 't einde van deze week goed meevalt, ze volgende week verder vieren..... een wereldrecord "verpulveren" doet men niet alle dagen.)

Comment

• politiekers hebben zichzelf vooral 2000 euri opslag gegeven
                                        er was geen dispuut tss walen en vlamingen

Comment

• Madame NON was misschien ziek ?? (Als werknemer had ik vroeger altijd iemand anders die over mijn "opslag" besliste). Het zou anders geen waar geweest zijn vrees ik.

Comment

Working...
                                          X