Oorspronkelijk geplaatst door quovadis
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
SPA/NVA wil pick ups en SUV' verbieden
Collapse
X
-
Dit krijgt sowieso nog een dikke staart want na een herseninfarct of cva (cerebro-vasculair accident) mag je wettelijk 6 maanden niet meer met de auto rijden. Ten laatste 4 dagen na het cva moet je vrijwillig je rijbewijs gaan afgeven op het gemeentehuis en ten vroegste na 6 maanden mag je je terug bij de dokter aanbieden die je dan (al dan niet) terug rijgeschikt kan verklaren. Indien ok mag je dan met dit doktersattest je rijbewijs terug afhalen op het gemeentehuis. Ik weet dit omdat mijn pa dit heeft meegemaakt een paar jaar terug en men je in het ziekenhuis uitgebreid informeert over deze wettelijke regeling dus die Dodge-man zal dit zeker ook geweten hebben.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenBen geen supporter van pick-ups, maar hier was de oorzaak waarschijnlijk een herseninfarct met stuiptrekkingen.
Kan is behoorlijk groot dat die chauffeur medisch gezien niet meer met de auto mag rijden.
Comment
-
2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
denk je ?
Ook mijn schoonvader had een klein CVA.
De dokter vertelde hem dat hij 6 maanden niet mocht rijden. Hij heeft dat gerespecteerd, is op controle geweest en na een positieve controle en een positief antwoord van zijn dokter terug beginnen rijden. Rijbewijs afgeven heeft hij niet gedaan.
De dokter waarschuwde hem dat hij niet zou liegen indien een verzekeringsmaatschappij na een ongeval vragen zou stellen aan hem.
Nu wat de SUV betreft. Als hij dit had gedaan met een VW Up, dan waren de gevolgen zeker kleiner geweest.
Met 2.2 ton en heel veel pk's kan je blijkbaar een paar auto's total loss rijden in zo'n omstandigheden.
Buiten dat, het is onlogisch dat je voor zo'n auto minder taksen betaalt (want LV) dan voor een gemiddelde middenklasser.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ja.
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
gedaan met oneerlijk fiscaal voordeel voor pick-ups
https://www.hln.be/geld/economie/ged...-ups~a6459555/
hoe ze het gaan uitwerken...of het voor bestaande ingeschreven wagens, of alleen voor nieuw ingeschreven modellen is, wordt niet gespcifieerd
...een hoop mensen gaan met een - in belgie - onverkoopbare truck of camionette zitten, en ik zal m'n droom toch ergens om met een suburban lv, of een vito 300d lv te cruisen maar opbergen
het heeft uiteindelijk lang geduurd, sinds 1993 zijn we op da job erover aan't palaveren...en zij trekken hem dan ook nog eens fiscaal allemaal af als particulier...ze reden GRATIS
Comment
-
zuster de morgen copy/paste het niet achter paywall
https://www.demorgen.be/nieuws/gedaa...ucks~baff5a01/
bestaande ingeschreven wagens laten ze ongemoeid
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichtenniet alle LV zijn pick ups, hé,
Zoals ik het gehoord zijn het specifiek de pick ups, niet alle LV zoals bestelwagens, ...
Vanaf wanneer het onderscheid tussen een privé- en een professioneel voertuig gemaakt zal worden, hangt af van het overleg met de andere deelstaten. Vlaanderen is wel bevoegd voor verkeersbelasting, maar de definitie 'lichte vracht' is opgenomen in een samenwerkingsakkoord tussen de verschillende overheden. 'We starten dat overleg nu op', aldus de minister.
Comment
-
Tja dat is laaghangend fruit voor een regering op zoek naar geld, het heeft zelfs nog lang geduurd. Fiscale voordelen enkel indien beroepsgebruik lijkt me overigens niet meer dan normaal. In Nederland is dat al eeuwig en drie dagen zo met hun grijs kenteken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
in de tijd gaat het toch over de term lichte vracht
Vanaf wanneer het onderscheid tussen een privé- en een professioneel voertuig gemaakt zal worden, hangt af van het overleg met de andere deelstaten. Vlaanderen is wel bevoegd voor verkeersbelasting, maar de definitie 'lichte vracht' is opgenomen in een samenwerkingsakkoord tussen de verschillende overheden. 'We starten dat overleg nu op', aldus de minister.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
probleem vandaag is dat er in de bestaande regelgeving rond LV geen criteria staan om pickups en professioneel/privé gebruik te onderscheiden. Ik had begrepen dat daarvoor het overleg nodig is is om dit wel te kunnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenTja dat is laaghangend fruit voor een regering op zoek naar geld, het heeft zelfs nog lang geduurd. Fiscale voordelen enkel indien beroepsgebruik lijkt me overigens niet meer dan normaal. In Nederland is dat al eeuwig en drie dagen zo met hun grijs kenteken.
Zelfs als die elk 5000€ per jaar zouden moeten betalen spreken we over 50miljoen. Ze zoeken miljarden....
Comment
Comment