Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Go for zero

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Go for zero

    Nieuwe actie van het BIVV :

    De verkeersveiligheid verbeteren, samen met de mobiliteit en de maatschappelijke veiligheid. Dat is het doel van Vias institute als belangrijk Belgisch kenniscentrum. Om de maatschappelijke risico’s te verminderen, willen we onze kennis delen en onze er

  • #2
    Bedankt, heb direct getekend.

    Comment


    • #3
      Van hetzelfde.

      Comment


      • #4
        Flash-only website. Heb daar blijkbaar niks op te zoeken .

        Comment


        • #5
          Ik wil ook wel plechtig beloven dat ik deze week niemand ga doodrijden.
          AutoMinded.be

          Comment


          • #6
            Voorstel volgende campagne van het BIVV : "Go for licht op uwe fiets !".
            Met de huidige stand van LED-technologie, de beschikbaarheid van led-verlichting voor de fiets, en niet te vergeten de prijs ... welk excuus blijft er dan nog over om zonder te rijden?
            100% , of toch het streven naar 100% fietsen met verlichting zou m.i. een meer relevante bijdrage kunnen leveren aan verkeersveiligheid dan al die andere campagne's tesamen.
            Last edited by ; 11/02/2011, 13:19.

            Comment


            • #7
              "Ken en respecteer de voorrangsregels" zou er ook zo een kunnen zijn.
              AutoMinded.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                Voorstel volgende campagne van het BIVV : "Go for licht op uwe fiets !".
                Met de huidige stand van LED-technologie, de beschikbaarheid van led-verlichting voor de fiets, en niet te vergeten de prijs ... welk excuus blijft er dan nog over om zonder te rijden?
                100% , of toch het streven naar 100% fietsen met verlichting zou m.i. een meer relevante bijdrage kunnen leveren aan verkeersveiligheid dan al die andere campagne's tesamen.
                Fietsers zonder licht is mijn grootste ergernis in het verkeer. En idd geen enkel excuus om geen licht te hebben.

                Comment


                • #9
                  Ook niet te vergeten de voetgangers en fietsers die in het donker met donkere kleding op de baan zitten.
                  Een reflecterend vestje of refelcterende strips zijn toch niet zo duur he!

                  Als er een ongeval met "zwakke weggebruikers" gebeurd zijn het altijd de auto bestuurders die met de vingers gewezen worden, maar dat de "zwakke weggebruikers" er ook eens moeite voor doen, en daarvoor zouden ze meer campagne mogen voeren.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #10
                    Ik zie niet in waarom iedere 'zwakke weggebruiker' zich moet kleden als een kerstboom. Een fiets moet verlicht zijn en uitgerust met reflector, maar een voetganger nu ook al? Ik vind eerlijk gezegd het veiligheidshesje 'erover'.
                    En neen, dat zou niet het grote verschil maken in het aantal verkeersslachtoffers, aangezien de statistieken aangeven dat zwakke weggebruikers niet de meerderheid van de slachtoffers uitmaken... Tenzij jullie me kunnen uitleggen hoe dat het aantal aanrijdingen tussen wagens gaat verminderen...
                    Waarom kunnen autobestuurders hun snelheid niet aanpassen aan de omstandigheden? Is dat nu echt zo moeilijk?

                    Verder hoop ik vooral dat iemand de politieke moed heeft om voorrang van rechts af te schaffen en te vervangen door een Stop & Go systeem (voorrang van rechts is enorm gevaarlijk voor zwakke weggebruikers, aangezien bestuurders naar rechts zitten kijken om te controleren of ze moeten stoppen of niet... en ze zien natuurlijk niet de voetganger die recht voor hen oversteekt. Let zelf maar eens op als je achter het stuur zit...
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      voorrang van rechts is enorm gevaarlijk voor zwakke weggebruikers, aangezien bestuurders naar rechts zitten kijken om te controleren of ze moeten stoppen of niet... en ze zien natuurlijk niet de voetganger die recht voor hen oversteekt. Let zelf maar eens op als je achter het stuur zit...
                      En waarom steekt die voetganger vlak voor een auto over?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        En waarom steekt die voetganger vlak voor een auto over?
                        Omdat in een centrum zebrapaden liggen op een kruispunt én de voetganger in principe voorrang heeft, hij ziet de auto ook vertragen (maar die bestuurder vertraagt niet voor de voetganger, hij heeft de voetganger zelfs niet gezien)
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • #13
                          Dat moet je er wel bijzeggen . Ik zie het probleem dan overigens nog niet met voorrang van rechts, want de voorrangsplicht tov voetgangers blijft gelden.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Dat moet je er wel bijzeggen . Ik zie het probleem dan overigens nog niet met voorrang van rechts, want de voorrangsplicht tov voetgangers blijft gelden.
                            Het probleem is dat veel bestuurders uitkijken of er geen wagens van rechts komen op het kruispunt, zoniet kunnen ze doorrijden. Maar door naar rechts te kijken zien ze de voetganger die recht voor hen oversteekt niet...
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • #15
                              Ik denk niet dat een chauffeur die blind is voor zebrapaden bij voorrang van rechts, die zebrapaden wel zal zien als er geen voorrang van rechts is.

                              Comment


                              • #16
                                Heb vandaag nochtans hetzelfde meegemaakt, niet als voetganger maar als fietser. Ik reed op het fietspad op een voorrangsweg, op een gans overzichtelijke plaats kwam er van rechts (maar geen voorrang dus) "een madammeken" met hare wagen en zoals alle goeie chauffeurs zag ik haar al van 10 meter op voorhand, het kopken naar voren gestoken, al naar links en rechts loeren om te zien of er geen wagens op de voorrangsweg waren waarbij ze mij natuurlijk over het hoofd zag. Het heeft niet veel gescheeld of ik hing op "hare kapô".

                                Comment


                                • #17
                                  Ik ga niet tekenen, 0 verkeersdoden is onhaalbaar, belachelijk en bovendien zal mijn handtekening zal alleen maar misbruikt worden.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Het probleem is dat veel bestuurders uitkijken of er geen wagens van rechts komen op het kruispunt, zoniet kunnen ze doorrijden. Maar door naar rechts te kijken zien ze de voetganger die recht voor hen oversteekt niet...
                                    Ook al meegemaakt kan vervelend zijn.

                                    Comment


                                    • #19
                                      En nu iedereen die getekend heeft volgen en kijken of ze daadwerkelijke inspanningen leveren voor een veiliger verkeer

                                      Wie is er nu vóór verkeersdoden

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                        Fietsers zonder licht is mijn grootste ergernis in het verkeer. En idd geen enkel excuus om geen licht te hebben.
                                        Ik ben er volledig mee akkoord dat het nodig is, maar ik begrijp wel dat er veel zonder rijden:
                                        - met een dynamo gaat de lamp vaak kapot
                                        - de dynamo zelf is ook fragiel
                                        - met elektrische lampen kunnen de batterijen plat zijn
                                        - met elektrische lampen is het enorm irritant van ze er altijd af te moeten halen (om diefstal te voorkomen) en ze dan mee te moeten sleuren (niet door 't gewicht natuurlijk, door 't volume)
                                        2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

                                        Comment

                                        Working...
                                        X