Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Go for zero
Collapse
X
-
-
Voorstel volgende campagne van het BIVV : "Go for licht op uwe fiets !".
Met de huidige stand van LED-technologie, de beschikbaarheid van led-verlichting voor de fiets, en niet te vergeten de prijs ... welk excuus blijft er dan nog over om zonder te rijden?
100% , of toch het streven naar 100% fietsen met verlichting zou m.i. een meer relevante bijdrage kunnen leveren aan verkeersveiligheid dan al die andere campagne's tesamen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk BerichtenVoorstel volgende campagne van het BIVV : "Go for licht op uwe fiets !".
Met de huidige stand van LED-technologie, de beschikbaarheid van led-verlichting voor de fiets, en niet te vergeten de prijs ... welk excuus blijft er dan nog over om zonder te rijden?
100% , of toch het streven naar 100% fietsen met verlichting zou m.i. een meer relevante bijdrage kunnen leveren aan verkeersveiligheid dan al die andere campagne's tesamen.
Comment
-
Ook niet te vergeten de voetgangers en fietsers die in het donker met donkere kleding op de baan zitten.
Een reflecterend vestje of refelcterende strips zijn toch niet zo duur he!
Als er een ongeval met "zwakke weggebruikers" gebeurd zijn het altijd de auto bestuurders die met de vingers gewezen worden, maar dat de "zwakke weggebruikers" er ook eens moeite voor doen, en daarvoor zouden ze meer campagne mogen voeren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik zie niet in waarom iedere 'zwakke weggebruiker' zich moet kleden als een kerstboom. Een fiets moet verlicht zijn en uitgerust met reflector, maar een voetganger nu ook al? Ik vind eerlijk gezegd het veiligheidshesje 'erover'.
En neen, dat zou niet het grote verschil maken in het aantal verkeersslachtoffers, aangezien de statistieken aangeven dat zwakke weggebruikers niet de meerderheid van de slachtoffers uitmaken... Tenzij jullie me kunnen uitleggen hoe dat het aantal aanrijdingen tussen wagens gaat verminderen...
Waarom kunnen autobestuurders hun snelheid niet aanpassen aan de omstandigheden? Is dat nu echt zo moeilijk?
Verder hoop ik vooral dat iemand de politieke moed heeft om voorrang van rechts af te schaffen en te vervangen door een Stop & Go systeem (voorrang van rechts is enorm gevaarlijk voor zwakke weggebruikers, aangezien bestuurders naar rechts zitten kijken om te controleren of ze moeten stoppen of niet... en ze zien natuurlijk niet de voetganger die recht voor hen oversteekt. Let zelf maar eens op als je achter het stuur zit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichtenvoorrang van rechts is enorm gevaarlijk voor zwakke weggebruikers, aangezien bestuurders naar rechts zitten kijken om te controleren of ze moeten stoppen of niet... en ze zien natuurlijk niet de voetganger die recht voor hen oversteekt. Let zelf maar eens op als je achter het stuur zit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn waarom steekt die voetganger vlak voor een auto over?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat moet je er wel bijzeggen . Ik zie het probleem dan overigens nog niet met voorrang van rechts, want de voorrangsplicht tov voetgangers blijft gelden.
Comment
-
Heb vandaag nochtans hetzelfde meegemaakt, niet als voetganger maar als fietser. Ik reed op het fietspad op een voorrangsweg, op een gans overzichtelijke plaats kwam er van rechts (maar geen voorrang dus) "een madammeken" met hare wagen en zoals alle goeie chauffeurs zag ik haar al van 10 meter op voorhand, het kopken naar voren gestoken, al naar links en rechts loeren om te zien of er geen wagens op de voorrangsweg waren waarbij ze mij natuurlijk over het hoofd zag. Het heeft niet veel gescheeld of ik hing op "hare kapô".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenHet probleem is dat veel bestuurders uitkijken of er geen wagens van rechts komen op het kruispunt, zoniet kunnen ze doorrijden. Maar door naar rechts te kijken zien ze de voetganger die recht voor hen oversteekt niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk BerichtenFietsers zonder licht is mijn grootste ergernis in het verkeer. En idd geen enkel excuus om geen licht te hebben.
- met een dynamo gaat de lamp vaak kapot
- de dynamo zelf is ook fragiel
- met elektrische lampen kunnen de batterijen plat zijn
- met elektrische lampen is het enorm irritant van ze er altijd af te moeten halen (om diefstal te voorkomen) en ze dan mee te moeten sleuren (niet door 't gewicht natuurlijk, door 't volume)2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h
Comment
Comment