Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Go for zero

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zwakke excuses.

Het schijnt dat van fietsen ook de ketting verslijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
      Ik ben er volledig mee akkoord dat het nodig is, maar ik begrijp wel dat er veel zonder rijden:
      - met een dynamo gaat de lamp vaak kapot
      - de dynamo zelf is ook fragiel
      - met elektrische lampen kunnen de batterijen plat zijn
      - met elektrische lampen is het enorm irritant van ze er altijd af te moeten halen (om diefstal te voorkomen) en ze dan mee te moeten sleuren (niet door 't gewicht natuurlijk, door 't volume)
      Wat een hoop zever. Jij zet je dynamo ook niet aan omdat je dan te hard moet trappen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
        In aanloop naar de Go For Zero-dag heeft ontslagnemend staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) bekend gemaakt dat in ons land tussen december 2009 en november 2010 755 verkeersdoden gevalllen zijn. Dat is een daling van 9,5 procent tegenover dezelfde periode het jaar ervoor en betekent een absoluut laagterecord.

Tussen 12/2008 en 11/2009 vielen nog 777 doden in het verkeer, toen ook al het laagste cijfer ooit. "Dat zijn goede cijfers, maar dat mag het einde niet zijn", geeft Schouppe mee. In onze buurlanden liggen die scores per inwoner namelijk nog een stuk lager dan bij ons. In België vielen 89 verkeersdoden per miljoen inwoners. Dat is nog steeds het dubbele van het aantal verkeersdoden in Nederland.

Morgen is het dus Go For Zero-dag, een dag zonder verkeersslachtoffers (sic). Die actiedag werd opgezet in het kader van de Go For Zero-campagne van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). Daarbij wil de BIVV de burger sensibiliseren voor het - nog steeds hoge - aantal slachtoffers in het verkeer.Want ook al bereiken we nu het laagste cijfer ooit, 755 doden zijn er nog steeds veel te veel, en dan wordt gezwegen over zwaargewonden of mensen wier leven op zijn kop staat na een zwaar ongeval.

Daarom organiseert men op verschillende plaatsen evenementen rond verkeersveiligheid. Met name aan de tankstations langs de snelwegen in Waarloos en Bierghes kan men terecht om nieuwe technologieën uit te testen. Ook in verschillende grote steden en stations zullen teams van de Go For Zero-campagne aanwezig zijn.
        Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

en o ironie:

Oorspronkelijk geplaatst door GVA
          Maandagochtend zijn twee gewonden gevallen bij een ongeval op de E19 richting Antwerpen. Vijf voertuigen raakten in Rumst betrokken bij een aanrijding aan de staart van een kijkfile. Die kwam er te staan doordat er een actie voor verkeersveiligheid gehouden werd in het tankstation langs de autosnelweg.
          Maandagochtend zijn twee gewonden, onder wie een zwaargewonde, gevallen bij een ongeval op de E19 richting Antwerpen. Vier voertuigen raakten betrokken bij een kop-staartaanrijding. Het ongeval gebeurde een eindje voorbij een kijkfile aan het Go For Zero-centrum aan het tankstation van Rumst.
          autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ge kunt maar hopen dat het helpt zeker ?

http://www.hijistesnelgegaan.be/

Comment

Ik heb niet getekend omdat ons beloofd werd dat de staat van de wegen ging verbeteren maar dat is niet zo , althans niet bij ons . meer nog vroeger ging ik langs een klein straatje naar huis , nu mag dit niet meer en moet al het plaatselijk verkeer met een omweg langs een zéér gevaarlijk kruispunt.
              Zo ook bij de gemeenteschool waar vroeger de kinderen langs de achterdeur in een straat met weinig verkeer buiten gingen komen ze nu langs voor op een zeer drukke edingsesteenweg buiten . De vraag is niet " gaan hier geen ongevallen gebeuren " maar " hoeveel ongevallen moeten hier gebeuren vooralleer alles terug hersteld word ".

Comment

Vorig weekend nog alles mogen dichtgooien voor een fietser zonder verlichting die door het rood reed op een kruispunt.
                Het was 2h 's nachts. Die gast heeft énorm veel chance dat ik hem gezien had, mijn vader die naast me zat had hem nooit gezien en verschoot van mijn remactie.
                Gast deed dan nog tekens naar mij. Onvoorstelbaar

Go for zero zal toch van beide kanten moeten komen.

Comment

ah we zijn met 7 miljard op de planeet, er mogen er best wel wat minder zijn dus niet te veel moeite doen om de vrijwilligers tegen te werken aub
                  lets have some more member berries

Comment

Working...
                  X