Ik heb een specifieke vraag over hoe een auto terug in het verkeer te brengen?
Ik weet wel dat je dan normaal een "keuring voor verkoop" moet ondergaan, maar betreft het een wagen die voorheen al op uw naam ingeschreven stond, heb ik eens gehoord dat je dan anders te werk moet gaan. Dat je een gewone keuring moet doen en dat je zodoende ook niet opnieuw BIV hoeft te betalen.
Weet er iemand hoe het zit bij zo'n situatie?
Ik heb gisteren al eens een informatief mailtje verstuurd naar de keuring met deze vraag, kreeg ik toch een beetje een verrassend antwoord:
Ik vind het wel frapant: blijkbaar kan je zomaar een niet-ingeschreven en niet meer gekeurde wagen terug inschrijven en een nieuwe nummerplaat aanvragen, zonder naar de keuring te gaan. Ik dacht altijd dat je daar toch zeker een roos formulier voor moest hebben. Klopt deze informatie dan wel?
Is er iemand die iets meer weet of ervaring heeft met dergelijke situatie?
Alvast bedankt!
Ik weet wel dat je dan normaal een "keuring voor verkoop" moet ondergaan, maar betreft het een wagen die voorheen al op uw naam ingeschreven stond, heb ik eens gehoord dat je dan anders te werk moet gaan. Dat je een gewone keuring moet doen en dat je zodoende ook niet opnieuw BIV hoeft te betalen.
Weet er iemand hoe het zit bij zo'n situatie?
Ik heb gisteren al eens een informatief mailtje verstuurd naar de keuring met deze vraag, kreeg ik toch een beetje een verrassend antwoord:
Oorspronkelijk geplaatst door keuring
Is er iemand die iets meer weet of ervaring heeft met dergelijke situatie?
Alvast bedankt!
Comment