Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aftrekbaarheid CO², geldigheidsduur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aftrekbaarheid CO², geldigheidsduur

Op dit moment kennen we deze CO² aftrekbaarheidstabel voor bedrijfswagens:

Hoelang gaan deze cijfers nog van toepassing zijn vooraleer men de CO² grenzen gaat verscherpen? De uitstoot daalt verder bij ieder nieuw model, zodus.... iemand daar info over?
    Last edited by MichM3; 14/02/2011, 14:22.
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
    Op dit moment kennen we deze CO² aftrekbaarheidstabel voor bedrijfswagens:

Hoelang gaan deze cijfers nog van toepassing zijn vooraleer men de CO² grenzen gaat verscherpen? De uitstoot daalt verder bij ieder nieuw model, zodus.... iemand daar info over?
    Dat zijn oude waarden denk ik ... want de 50% staat er nog niet bij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
      Dat zijn oude waarden denk ik ... want de 50% staat er nog niet bij...
      Dat zijn idd de oude, want de 175 grens is 170 geworden.

Geen idee over nieuwe schalen...

Comment

Ok soit... dus de staat acht zichzelf vrij in het kiezen/aanpassen van de grenzen doorheen de tijd zonder veel aankondiging op voorhand?
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

Comment

de staat is je minst betrouwbare partner

ten treure toe, mocht ik in 93 opeens dubbel zoveel voor mijn 2500 diesel afdokken kwa tax, wel als particulier maar soit het kom top hetzelfde neer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
            Ok soit... dus de staat acht zichzelf vrij in het kiezen/aanpassen van de grenzen doorheen de tijd zonder veel aankondiging op voorhand?
            Wat had je nu gedacht? Dat ze eerst een referendum gingen organiseren ofzo?
            Is toch met alle taksen zo...

Bij voertuigen met een lange levertijd kan de dealer zelfs niet garanderen dat je 100% zeker de co2-korting van 3 of 15% zal krijgen.
            Onlangs een geval in de krant gestaan van een klant die het eventueel afschaffen van deze premie door de overheid liet opnemen als ontbindende voorwaarde in zijn bestelbon.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

'k Vrees dat je gelijk hebt ... klopt.
              Porsche 996 GT3 RS
              Porsche 964 RS
              BMW ///M3 e30
              Mercedes c250 CDI AMG
              www.flamebox.be

Comment

Ik heb een pdf met de nieuwe waarden.

Hoe krijg ik dat hierop?

Comment

12345
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ja, de regeltjes worden strenger en strenger

Maar hey, bij een elentrieken krijg je 120% terug

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                      CRAP, dat wil zeggen dat mijn X5 in 2011 maar 50% meer aftrekbaar is...
                      Die is toch just 195g ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                        Ik zou het moeten controleren op mijn inschrijving, maar ik dacht 204 of zoiets... Kan ook volledig mis zijn...

De A7 zit ruim in de 70% groep en die mag zelfs nog 10 strenger worden. A7 zit sowieso beter dan de CLS en de 535d (weliswaar nu nog in dezelfde groep).

EDIT: snel even gechecked en de nieuwe 3.0d zit idd op 195, maar ik weet niet of de PFL dat ook heeft...
                        Dat is wel het voordeel aan nieuwere motoren idd.

De mijne is vorig jaar van 75% naar 70%, door het verschuiven van de grens van 175 naar 170. Ik heb 175 in m'n bak...

Comment

Ik ben aan het twijfelen om zo een zuinig dieseltje te kopen.(particulier)

Dus zekerheid dat ik die 15% krijg, heb ik dus niet?

Comment

Die 10% meer of minder aftrekbaarheid zal het nu ook niet maken he.

Zou voor mij toch geen reden zijn om een bepaalde auto die ik wil te laten staan.
                            Vroeg of laat val je toch binnen de prijzen want ze verstrengen die schalen toch elk jaar opnieuw en je kunt moeilijk elk jaar een nieuwe auto kopen.
                            Last edited by KdF; 14/02/2011, 18:14.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

Zou voor mij toch geen reden zijn om een bepaalde auto die ik wil te laten staan.
                              Vroeg of laat val je toch binnen de prijzen want ze verstrengen die schalen toch elk jaar opnieuw en je kunt moeilijk elk jaar een nieuwe auto kopen.

Ik ben al blij dat ik IETS terugkrijg, en alles wat ik interessant vind, zit in die 50% aftrekbaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                Let op, dit kan toch al snel veel schelen hoor. Je moet alles rekenen he, afschrijving, onderhoud, evt. herstellingen, banden, etc. Als je op een kar van 50000 nieuwprijs (lineaire afschrijving op 5 jaar) maar 5000/jaar kunt afschrijven ipv 6000 dan begint dit toch al te tellen vind ik.
                                Maar "veel" is een begrip dat door iedereen anders wordt ingevuld he
                                2.0 JTDm

Comment

Working...
                                X