Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bumperklevend gespuis: straffeloos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bumperklevend gespuis: straffeloos

Hallo,

Ik zie de laatste tijd precies meer en meer agressieve bumperklevers. Daarstraks nog een oudere dame in een Toyota Yaris,die ei zo na van de baan gedrukt werd door een Audi A4 avant met donkere achterruiten. Ok die dame reed niet echt hard, maar de sociaal onaangepaste nietsnut in de Audi was het probleem. De rotvaart waarmee hij uiteindelijk reed toen hij eindelijk voorbijkon...het zijn zo'n gasten die in de gazet komen omdat ze iemand morsdood rijden. Mijn bloed kookte gewoon van ernaar te kijken.

Het probleem bij die gasten is volgens mij duidelijk: de auto is compensatie voor iets wat mankeert: verstand, een nuttig doel in het leven, iets anders...
    Als er zulke 'piloten' meelezen (voor diegenen die kunnen lezen dan): stop er mee, ge maakt u hopeloos belachelijk. Hang dan gewoon een sticker op uw achterruit: ik ben stom krapuul, dan weten we het ook maar je bent dan onschadelijk!

Ik zou dus graag hebben dat zulke losers kordaat beboet worden, maar ik heb de indruk dat daar niks aan gebeurt. Ik zou alleszins graag hebben dat een klein deeltje van het belastingsgeld daar naartoe gaat: ik vind het veel gevaarlijker dan 130 ipv 120 op de autosnelweg, en die rotte appels verpesten de sfeer.

Ik hou erg van snelle en sportieve wagens, en heb ook graag dat mensen rechts rijden etc... maar niet op dergelijke lage manier.

Spit it all out!

Probeer je vooral niet druk te maken in zo'n dingen, daar los je niks mee op en word je zelf alleen maar meer zenuwachtig en opgefokt van.

Met zo gefrustreerd te reageren dan wint uiteindelijk dat "stom krapuul".

Comment

En waarom zo iemand onschadelijk wordt door een sticker op zijn achterruit te plakken snap ik wel niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
        Hallo,

Ik zie de laatste tijd precies meer en meer agressieve bumperklevers. Daarstraks nog een oudere dame in een Toyota Yaris,die ei zo na van de baan gedrukt werd door een Audi A4 avant met donkere achterruiten. Ok die dame reed niet echt hard, maar de sociaal onaangepaste nietsnut in de Audi was het probleem. De rotvaart waarmee hij uiteindelijk reed toen hij eindelijk voorbijkon...het zijn zo'n gasten die in de gazet komen omdat ze iemand morsdood rijden. Mijn bloed kookte gewoon van ernaar te kijken.

Het probleem bij die gasten is volgens mij duidelijk: de auto is compensatie voor iets wat mankeert: verstand, een nuttig doel in het leven, iets anders...
        Als er zulke 'piloten' meelezen (voor diegenen die kunnen lezen dan): stop er mee, ge maakt u hopeloos belachelijk. Hang dan gewoon een sticker op uw achterruit: ik ben stom krapuul, dan weten we het ook maar je bent dan onschadelijk!

Ik zou dus graag hebben dat zulke losers kordaat beboet worden, maar ik heb de indruk dat daar niks aan gebeurt. Ik zou alleszins graag hebben dat een klein deeltje van het belastingsgeld daar naartoe gaat: ik vind het veel gevaarlijker dan 130 ipv 120 op de autosnelweg, en die rotte appels verpesten de sfeer.

Ik hou erg van snelle en sportieve wagens, en heb ook graag dat mensen rechts rijden etc... maar niet op dergelijke lage manier.
        Bah, vind dat hier nog meevallen. Keur het zeker AF maar die kerels die deze "techniek" toepassen zijn bij mij aan het verkeerde adres. Als je met een automaat rijd kan je die echt hun bloed laten doen koken. Wachten is de boodschap, als ik weg kan zal dat direct gebeuren maar ga daar echt niet voor op mijn gas staan.
        Nu, in Nederland is dat een echte pest. Daar wordt veel frequenter aan bumperkleven gedaan dan hier. En in tegenstelling tot de Belgische Unie word er daar wel echt op gecontroleerd, prijs kaartje 200/250 eurie als ik me niet vergis. Zij zijn ook de kampioenen in het zich tussen de auto's smijten, soms ONVOORSTELBAAR. Kettingbotsingen staan daar dan ook op nummer 1 van de oorzaken van ongevallen.
        Last edited by Metaxa; 18/02/2011, 23:22.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Wachten is de boodschap, als ik weg kan zal dat direct gebeuren maar ga daar echt niet voor op mijn gas staan.

Anderzijds, als ik een medemens wat vlotter kan laten rijden door even een tikje gas te geven en vervolgens naar rechts tegaan, dan zal ik dat zeker niet laten.
          Ook dat zou je als sociaal kunnen bestempelen.

Doet me aan Theo Maassen denken: Als je op een trein wil stappen dan erger je je dood aan de uitstappende mensen die blijkbaar alle tijd van de wereld hebben. Als je echter wil uitstappen, dan denk je van: "laat iedereen maar stressen, ik stap gewoon op m'n eigen tempo uit"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Anderzijds, als ik een medemens wat vlotter kan laten rijden door even een tikje gas te geven en vervolgens naar rechts tegaan, dan zal ik dat zeker niet laten.
            Ook dat zou je als sociaal kunnen bestempelen.

Doet me aan Theo Maassen denken: Als je op een trein wil stappen dan erger je je dood aan de uitstappende mensen die blijkbaar alle tijd van de wereld hebben. Als je echter wil uitstappen, dan denk je van: "laat iedereen maar stressen, ik stap gewoon op m'n eigen tempo uit"

Weet ik wel, maar slechts heel zeldzaam is een gehaaste ook met reden ECHT gehaast (kritieke toestand of sterfgeval bvb) is voormij de enige reden. Gewoonlijk kom ik ze dan enkele kilometer verder alweer terug tegen omdat ze aan het bellen zijn of een inschattingsfout hebben gemaakt, enz....
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Weet ik wel, maar slechts heel zeldzaam is een gehaaste ook met reden ECHT gehaast (kritieke toestand of sterfgeval bvb) is voormij de enige reden. Gewoonlijk kom ik ze dan enkele kilometer verder alweer terug tegen omdat ze aan het bellen zijn of een inschattingsfout hebben gemaakt, enz....

En? Stoort je dat dan zo hard? Ga je dan bij het uitstappen van de trein ook in iemands weg blijven staan omdat het vaak gebeurt dat die even later dan een broodje staat te bestellen?
              Ik vind het een wat egoïstische instelling, net zo egoïstisch als bumperkleven zeg maar. IMO hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                En waarom zo iemand onschadelijk wordt door een sticker op zijn achterruit te plakken snap ik wel niet
                Het is dan de bedoeling de bedoeling dat hij zo zijn domheid overbrengt aan de andere weggebruikers, ipv door dom gedrag...

Inderdaad ik zou me er beter niet meer druk in maken want dat heeft geen zin, maar die gasten werken blijkbaar erg op m'n systeem.

En toch blijf ik voorstander van meer middelen inzetten om dergelijke primaten op te schrijven ipv domweg parkeerticketjes te schrijven. Kwestie het leven wat aangenamer te maken en sommige mensen die het thuis niet geleerd hebben op een andere manier wat hoffelijkheid aan te leren. Anders word ik free-lance bumperklever-flik op commissie. Brengt goed op en geeft (mij) veel voldoening.

Comment

Het is dan de bedoeling de bedoeling dat hij zo zijn domheid overbrengt aan de andere weggebruikers, ipv door dom gedrag...
                  Van die sticker ga je veel merken als hij in uw gat hangt Hij wordt daar helemaal niet onschadelijk van hé, hij bevestigt gewoon zijn gedrag door er voor uit te komen. Daar win je niet veel mee

Comment

Gewoonlijk kom ik ze dan enkele kilometer verder alweer terug tegen omdat ze aan het bellen zijn of een inschattingsfout hebben gemaakt, enz....
                    Dat zijn dan van die type's die tijdens een file constant van vak verwisselen omdat ze er toch zo van overtuigd zijn dat ze - doordat een bepaald vak eventjes "meer" schuift - zo sneller zullen zijn.

Die individu's zitten dan waarschijnlijk volledig opgefokt achter 't stuur, terwijl jij gewoon volledig zen op hetzelfde vak blijft en alsnog even "snel" vooruitgang boekt als diegene die al nagelbijtend constant van vak zit te switchen.

Heb zo een paar jaar terug op de ring van A'pen 's een Engelsman in een MG gezien die zo ook dacht sneller af te zijn en naar het "schuivende" vak te gaan, 't probleem was wel dat de vrachtwagen in dat vak niet meer kon remmen voor de MG (danku wel ongeduldige niet-anticiperende MG-chauffeur) en er patat op ging. De trucker stapte uit (relatief rustig) naar de Engelsman, de Engelsman (macho-type) gaf direct een duw naar de trucker ('t stereotiep klopt tot nu toe volledig ), waarna de Trucker een patat gaf met de vuist op de Engelsman z'n gezicht en 'ie al wankelend afdruipte ('t stereotiep klopt nu nog méér ).

Grappig zicht, al was 't wel nogal intimiderend gezien dit zich afspeelde op 2 meter van mij,.. Ach ja, zo was er tenminste wat animo tijdens 't wachten in de file

Comment

Inderdaad ik zou me er beter niet meer druk in maken want dat heeft geen zin, maar die gasten werken blijkbaar erg op m'n systeem.

En toch blijf ik voorstander van meer middelen inzetten om dergelijke primaten op te schrijven ipv domweg parkeerticketjes te schrijven. Kwestie het leven wat aangenamer te maken en sommige mensen die het thuis niet geleerd hebben op een andere manier wat hoffelijkheid aan te leren. Anders word ik free-lance bumperklever-flik op commissie. Brengt goed op en geeft (mij) veel voldoening.
                      Op voorwaarde dat je de linksplakkers en middenvakrijders ook opschrijft !

Comment

En toch blijf ik voorstander van meer middelen inzetten om dergelijke primaten op te schrijven ipv domweg parkeerticketjes te schrijven.

Ik heb vandaag EXACT hetzelfde zitten denken. Daarnet zowat 500km door Frankrijk gereden, een stuk of 5 flitsbakken gezien exclusief 2 mobiele controles, allemaal op snelheid uiteraard.
                        Ondertussen hebben d'r wel 150 Franse chauffeurs met een allegaartje aan auto's (bij velen vermoed ik dat de remmen niet echt meer up2date zijn) op 3 cm van m'n achterbumper gereden.

Lekker veilig...ah ja, want ik ben minstens 7x op snelheid gecontroleerd, en snelheid is de boosdoener...
                        Doodsoorzaken nr 2, 3 en 4 laten we rustig aan ons voorbij gaan.

Comment

Snelheidscontrole's zijn 't makkelijkste om geld in 't laatje te brengen, hoeven ze geen zak moeite voor te doen, idem met parkeerboete's.

Dat 't 'm bij beboetingen in de eerste plaats niet gaat om de veiligheid lijkt me al langer duidelijk dan vandaag..

Frankrijk is wel volledig geschift op 't gebied van flitskasten en snelheidscontrole's. Hoe zit dat nu eigenlijk, is 't vanaf dit jaar nu effectief zo dat boete's ook gaan doorkomen tot bij ons in BE ?

Ben de voorbije jaren zoveel geflitst in Frankrijk dat ik 't niet met handen en voeten kan tellen en nooit wat gezien.

Comment

Geen idee, coyote bespaart me de euro's.

Comment

't Is iig ook een reden geweest om mij een Wikango aan te schaffen een tijd terug, idd

Comment

En? Stoort je dat dan zo hard? Ga je dan bij het uitstappen van de trein ook in iemands weg blijven staan omdat het vaak gebeurt dat die even later dan een broodje staat te bestellen?
                                Ik vind het een wat egoïstische instelling, net zo egoïstisch als bumperkleven zeg maar. IMO hé.
                                Neem nooit de trein, moet 25 jaar geleden zijn....
                                En nee mij stoort dat bumperkleven helemaal niet, ik ben de topic starter niet he. Er zijn er weinige die mij kunnen laten doen stressen in het verkeer, het moet nog altijd plezant blijven he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                  Dat zijn dan van die type's die tijdens een file constant van vak verwisselen omdat ze er toch zo van overtuigd zijn dat ze - doordat een bepaald vak eventjes "meer" schuift - zo sneller zullen zijn.

Die individu's zitten dan waarschijnlijk volledig opgefokt achter 't stuur, terwijl jij gewoon volledig zen op hetzelfde vak blijft en alsnog even "snel" vooruitgang boekt als diegene die al nagelbijtend constant van vak zit te switchen.

Heb zo een paar jaar terug op de ring van A'pen 's een Engelsman in een MG gezien die zo ook dacht sneller af te zijn en naar het "schuivende" vak te gaan, 't probleem was wel dat de vrachtwagen in dat vak niet meer kon remmen voor de MG (danku wel ongeduldige niet-anticiperende MG-chauffeur) en er patat op ging. De trucker stapte uit (relatief rustig) naar de Engelsman, de Engelsman (macho-type) gaf direct een duw naar de trucker ('t stereotiep klopt tot nu toe volledig ), waarna de Trucker een patat gaf met de vuist op de Engelsman z'n gezicht en 'ie al wankelend afdruipte ('t stereotiep klopt nu nog méér ).

Grappig zicht, al was 't wel nogal intimiderend gezien dit zich afspeelde op 2 meter van mij,.. Ach ja, zo was er tenminste wat animo tijdens 't wachten in de file

Schitterd verhaal, kan het mij levendig inbeelden, kan zo in een fim verwerkt worden.
                                  Door zo'n pummel hebben we toen waarschijnlijk weer minstens een paar uur verloren.

Comment

Neem nooit de trein, moet 25 jaar geleden zijn....
                                    En nee mij stoort dat bumperkleven helemaal niet, ik ben de topic starter niet he. Er zijn er weinige die mij kunnen laten doen stressen in het verkeer, het moet nog altijd plezant blijven he.

Of hoe draai je rond de pot....

De vraag was niet of bumperkleven je stoort, de vraag was of het je stoort dat een gehaaste mens (een NIET-bumperklevende gehaaste mens, laten we dat duidelijk maken) even later opeens niet meer zo gehaast is.
                                    Blijkbaar wel, daarom de vraag.

Comment

Ik heb eigenlijk nooit last van bumperklevers ... misschien omdat ik de gewoonte heb om regelmatig in mijn spiegels te kijken, niet onnodig links te rijden, en ik met plezier opzij ga als er een snellere auto nadert. Ook dat is namelijk sociaal gedrag, zoals LeftLane al aanhaalde.

Enfin, ik praat bumperkleven niet goed, maar als je er regelmatig last van hebt moet je ook maar eens naar je eigen rijgedrag kijken.
                                      AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                        Op voorwaarde dat je de linksplakkers en middenvakrijders ook opschrijft !

I'm with stupids.

En ik rij ook met een Audi(ke).
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

Working...
                                        X